Arka,
Ikävää, että sinulla on ahdistunut olo. Voit tehdä ilmoituksen siitä, että tukihenkilö ei soittanut sinulle ja laiminlöi tehtävänsä näin. Opamox on hyvin mieto bentso, eikä kovin tehokas. Minulla se vain lisäsi jonkin ajan käytön päästä ahdistusta ja teki väsyneen olon, sekä lisäsi ruokahalua. En kokenut sitä toimivaksi. Temesta oli erittäin hyvä, paitsi sitten pitkässä käytössä kun jäin siihen koukkuun ja tehot menivät. Kohtuudella käytettynä mielestäni paras rauhoittava. Poistaa ahdistuksen tehokkaasti, mutta ei tee tökkyräiseksi. Illalla otettuna yötä vasten antaa rauhallista unta ym. Mielestäni parempi, kuin Diapam. Toki temesta on melko voimakas rauhoittava ja tekee myös voimakkaan riippuvuuden (kuten esim. Xanor) mutta kuten sanoin kohtuukäytöllä erittäin hyvä rauhoittava lääke.
Huono nukkuminen vaikuttaa olotilaan välittömästi sen olen huomannut. Se on melkein pahin masennuksen aiheuttaja, kun on huonosta nukkumisesta väsynyt. Silloin helposti tuntuu siltä, että maailma romahtaa niskaan.
Älä loukkaannu tästä, mutta onkohan varmaa, että lääkityksesi on sinulle sopiva ja auttava? Mietin vain, että koska sinulla ahdistus tuntuu olevan aika lailla jatkuvaa ja tasaista niin jokuhan siinä mättää jos kuitenkin on lääkitys eikä se vie sitä ahdistusta. Yksi ainakin, joka pidempään käytettynä aiheuttaa, voimistaa ja ylläpitää ahdistusta, itsetuhoisia ajatuksia ja ties mitä on juuri rauhoittavat lääkkeet. Masennuslääkkeistä minulla ei ole paljoa kokemuksia, mutta luulisin, että saattaa olla samanlaista vaikutusta jos lääkitys ei ole sopiva. Itselläni Temesta (päivittäisessä käytössä) selvästi alkoi korostamaan huonoja mielialoja ja olen tyytyväinen, että pääsin siitä eroon. Sen jälkeen pikkuhiljaa maailma on alkanut näyttämään paremmalle paikalle. Toki minulla toipumiseen liittyy paljon muutakin, mutta tuo rauhoittavien päivittäinen tankkaaminen oli yksi negatiivinen tekijä. Vieroittautuminen on melko vaikeaa ja pienen helvetin siinä joutuu kulkemaan läpi, mutta kun on siitä päässyt ei halua enään koskea ko. lääkkeisiin. No, koska en ole mikään lääkäri, enkä asiantuntija niin en innosta ketään ilman vakaata harkintaa ja lääkärin mielipidettä lopettamaan lääkiyksiä, mutta haluan vain kertoa oman kokemukseni asiasta.
Toivottavasti pääset voimakkaasta ahdistuksesta yli, se on niin inhottava tunne. Oletko terapiassa käsitellyt tuota ilmiselvää traumaa siitä, että et valmistunut sairaanhoitajaksi? Tiedätkö, minustakin piti tulla sairaanhoitaja, mutta niin ei käynyt. Minua asia ei ole voimakkaasti ahdistanut, mutta mielessä se on toisinaan ja nyt "leikin" sairaanhoitajaa hoitamalla miestäni ja neuvomalla läheisiäni terveysasioissa🙂 Varmaan kuulostaa typerälle, heh.
☺️❤️