Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 13.07.2014 klo 18:15

Arka, kävin taas lueskelemassa. Seuraan kyllä mitä elämästäsi kirjoitat. Ihan kiva, että siellä on tuollaista tukihenkilötoimintaa. Täällä meillä päin ei käsittääkseni ole. Kuulostaa ihan hyvälle. Voitko puhua sille tukihenkilölle IM-ajatuksistasi? Minusta olisi hyvä voida jollekin niistä puhua ihan siellä tosielämässä, ymmärrän kyllä jos et halua niin tehdä. Hyvä, että kirjoitat täällä..

Halusin toivottaa hyvää alkavaa viikkoa sinulle ja jatketaan kirjoitteluja🙂👍 Yhteen väliin en minäkään jaksanut yhtään miettiä mitä söisin tai tehdä mitään. Olin sitten joko syömättä tai söin aivan tyhmästi. Nyt olen saanut motivaatiota laittaa terveellisempää ruokaa itse, kun olen huomannut saavani sillä ylipainoa pois. Ja olen huomannut, että ruoanlaitto on ihan kivaa ja mielekästäkin puuhaa. Ja edullisestikin voi tehdä terveellistä jne. Mutta ymmärrän kyllä senkin varsin hyvin, että ainakin niin kauan, kuin on IM-ajatuksia ei ruoanlaitot ja ruokavaliot oikein nappaa..siihen pitää olla ehkä jo hieman kuntoutunut.

Sarrukka: Olet ollut todella ahkera, kun pesit matot ja siivosit. Minä en ikimaailmassa edes viitsisi pestä mattoja, en ole koskaan pessyt vaikka muuten siivoankin. Minun korviini matonpesu kuulostaa jo samalle kuin kuulento, yhtä uroteolle. Toivon sinullekin kaikkea hyvää ja luen kuulumisiasi tästä ketjusta🙂👍

🌻🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 14.07.2014 klo 08:05

Hei!
Koko päivä edessä eikä mitään tekemistä. Voi kunvoisin saada enemmän mielenrauhaa. Jeesukselle lähetän lyhyitä rukouksia, sellaisia huokauksia että auta minua. Tytär lähti töihin. Tukihenkilö tulee puoli kymmeneltä . Jos saisi nukuttua pitempään niin aamupäivä tuntuisi lyhyemmältä. IM- ajatuksia tahtoo olla mutta yritän pitää niitä aisoissa tiskaamalla, lukemällä pikku pätkiä kirjaa ja polttamalla tupakkaa. Lisäksi siitä on apua kun pääsee tänne tukinettiin katsomaan mitä muille kuuluu. Kello on vasta kahdeksan ja mies nukkuu vielä. Hänelle keitän kahvit kun hän herää. Eilen illalla kuuntelin MM kisojen finaalia sohvalla mutta nukahdin. Heräsin sitten kyllä monta kertaa yöllä. onneksi sain uudestaan unen päästä kiinni. Tänään kun on arkipäivä voin odottaa josko posti tuo lirjeen. Minulla on kuusi kirjeystävää, kaksi heistä on eläkkeellä masennuksen takia. Yksi taas on puolisonsa omaishoitaja. Kirjeenvaihtokaverit löysin nettiin laittamani ilmoituksen kautta.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 14.07.2014 klo 17:43

Arka,

Nuo kirjeenvaihtokaverit kuulostavat tosi hienolle hommalle. Oletko heille kellekään pystynyt kertomaan IM-ajatuksistasi? Onkohan heillä sellaisia myös?

Toivottavasti päiväsi on mennyt hyvin🙂👍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 16.07.2014 klo 18:40

Hei arka
Olen joka toinen viikko töissä. Mulle parempi niin. Taas huonompi jakso. Eilen
illalla alkoi ahdistus . Sydän hakkasi et pelkäsin vähintään saan sydänkohtauksen.
Mutta tottahan on pelko pahentaa asiaa. Rauhoittava ei auttanut. Yö meni huonosti.
En paljoa nukkunut. Aamulla pesin koneellisen pyykkiä. Muuta en ole jaksanut tehdä.
Huomenna taas töihin. Voimia sinulle arka 🙂👍

Autiotalon kuunvalo; Kiitos. Mukavaa kesänjatkoa sinulle ja voimia päiviisi🙂

Käyttäjä arka kirjoittanut 17.07.2014 klo 04:56

Hei!
Olen valvonut nyt yöllä, TV 7 on ollut päällä. Mies vihainen illalla kun jäin alakertaan nukkumaan. Sanoin etten saa unta.*Eilen luin illalla maailmanhistorian tärkeimmästä henkilöstä,eli tietystä nasaretilaisesta puusepästä. Tuli vähäksi aikaa vähän parempi olo.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 17.07.2014 klo 19:00

Kävin lueskelemassa🙂

Toivottavasti saat unta hyvin ensi yönä. Saat sinä minu ketjuun käydä kirjoittelemassa ihan mistä vain tuntemuksista. Ei ne minun oloa mitenkään pahenna tai vaikuta negatiivisesti. Minä haluan aina tietää mitä ihmisille OIKEASTI kuuluu eli arvostan rehellisiä avautumisia, vaikka tokihan jokainen itse päättää mitä haluaa kirjoittaa.

Minä tykkään välillä jäädä nukkumaan vaikka sohvalle tai yleensäkin muuttaa nukkumapaikkaa, enkä aina jaksa nukkua samassa paikassa. Minusta on ihan kivaa vaihtelua vaihtaa "nukkumanurkkaa". En tiedä onko se vähän hassua. Masentuneena tosin halusin aina nukkua samassa kohdassa.

Minä olen tänään pitkästä aikaa ollut paikoillani, kotona ja miettinyt myös taivasjuttuja. Sellainen tunne, että yläkerrasta yritetään minulle tietyillä asioilla jotain viestittää ja yritän niitä tulkita. Luotan siihen, että saan oikean tuntuman, kun pyydän enkeleitä avukseni tulkkaamaan niitä.

Sinun mies kuulostaa rakastavalle ja huolehtivalle. Minunkin mieheni on. Missäköhän olisimme ilman näitä uskollisia puolisoitamme? Kiitos heistä taivaaseen. Minun mieheni eräs lempinimi onkin TL eli (taivaan lahja) siis minä sen nimen hänelle antanut☺️❤️ Minun elämässäni hän on tosiaan ollut taivaan lahja, tuskin olisin edes hengissä ilman häntä..vaikea tietää.

Enkeleitä luoksesi ensi yöksi🙂👍

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.07.2014 klo 11:59

Hei AK!
Olo on tosi tuskainen ja minuutista toiseen yyritän. se estää kun mies onsanonut että "me pidetään toisemme hengissä". Haluan pitää hänet hengissä rakkaudellani.

Käyttäjä arka kirjoittanut 19.07.2014 klo 07:44

Hei AK!
Toivottavasti sinulla menee hyvin. Minä näin aamulla kirjoitan tänne kun heräsin vähän liian aikaisin ja olen sitten kahvia juonut ja poltellut tupakkia. Luetko sinä koskaan raamattua? Minä olen alkanut lukemaan Raamattua, uudesta testamentista aloitin ja aion sen jälkeen lukea vanhaa testamenttia. Nukuin raamatun vieressä yöllö. Toivottavasti tänään kirjoittelet mitensinulla on mennyt, jotenkin rauhoittaa aina lukea kuulumisiasi.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 20.07.2014 klo 13:03

Hei
Ajatukset taas menneessä. Ahdistaa. Vielä tämä yksinolo pahentaa asiaa. Aamulla
sängystä ylösnouseminen vaikeaa 9.30 aamukahville. Menee kauniit kesäpäivät
ihan hukkaan. Iltapäivälle taas luvannut ukkosta. Eilen pelotti kun ukonilma.En
voi mitään menen aivan paniikkiin jos yksin olen. Yrittänyt vähän touhuta. Kävin
pienen kävelylenkin. Sain tiskattua varmaan viikon tiskit altaassa. Ruokaa en jaksanut
laittaa. Onneksi pakastimessa valmista ruokaa. Miten saisi tämän päivän kulumaan-
Ei tarvitsisi miettiä synkkiä asioita

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille🙂👍

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 20.07.2014 klo 15:58

Arka,

Pahoittelut, että en ole välillä kirjoittanut. On tässä viikonlopulla ollut kaikenlaista. Välillä vähän tylsää tuon helleilman vuoksi, kun olen siihen jo vähän kyllästynyt, eikä ole niin huvittanut olla perjantain jälkeen liikenteessä.

Sitten eilen siivosin melkein koko päivän (ajan kuluksi) ja miehen kanssa kehittyi oikein perheriita, joka onneksi kyllä sovittiin melkein saman tien, mutta aina se kuitenkin kurjaa, kun en tykkää riidellä, vaikka sorrunkin usein sanomaan liian kärkevästi asioita. Joskus se sitten miehelläkin pimahtaa jos on omia huoliaan ja kipujaan.

Tänään sitten ollut melko rela päivä. Satanut ja ukkostanut kunnolla. Aamulla nukuttiin hieman pidempään, kun eilen tuli vähän valvottua. Aamukahvia ja myöhemmin munakasta. Lukenut lehtejä ja pessyt hiukset. Äidin kanssa juttelin puhelimessa.

Miehen kanssa tänään ihan mukava ja rakkaudellinen tunnelma, kun eilinen riita ja sen sopiminen puhdistivat patoutuneita asioita.

Mies meni käymään ex-naapurimme luona ja samalla kaupassa.

Minä taidan alkaa valmistelemaan ruokaa.

Ai niin, on minulla vielä se Jeesus-taulu ja se on sellainen "paimentaulu", jossa Jeesus on karitsa sylissään. Oikein kaunis, vanhempi taulu. Löysin sen eräästä osto ja myyntiliikkeestä ajat sitten. Täällä uudessa kodissa se vasta etsii paikkaansa, mutta tulee sen kyllä löytämään. Raamattua olen alkanut tutkimaan vasta nyt aikuisena. Aikanaan olin teininä kapinallinen, enkä käynyt edes rippikoulua ja erosin kirkosta. Vuosi sitten liityin uudelleen kirkkoon. Raamattua tutkin kuitenkin enemmän filosofisena kirjana, kuin uskoakseni siihen sokeasti. Muutenkaan en meinaa liittyä mihinkään uskonlahkoon, enkä osallistua ainakaan säännöllisesti mihinkään tilaisuuksiin. Musiikista tykkään, joten olisi kiva joskus johonkin seurakunnan konserttiin mennä. Nämä asiat elävät minun päässäni omaa elämäänsä ja annan ajatusten ja oivallusten muotoutua omaan tahtiinsa. Tietty vahva käsitys minulla on ollut taivasasioista kuitenkin koko ikäni. Olen lapsesta saakka uskonut Jeesukseen, Jumalaan ja Enkeleihin. Olen tällainen yksinäinen vaeltaja näiden asioiden suhteen, vaikka enhän tietenkään ole sillä tavalla yksin, että enkelit ovat koko ajan minun kanssani.

Kuten myös sinun kanssasi.

Kaikkea hyvää sinulle sunnuntaihin ja huomiseen alkavaan viikkoon🙂👍

Käyttäjä arka kirjoittanut 22.07.2014 klo 11:33

Hei AK!
Kiitos kun kävit kirjoittamassa ja puhuit niin akuniisti Jeesuksesta ja enkeleistä. Hienoa että te miehenne kanssa saitte riitanne sovittua. Kyllähän rakastavaisilla voi riitojakin välillä olla. Minä olen nukkunut nyt melkein kaksi vuorokautta läpeensä ja ahdistusta ja pakkoajatuksia on vähän vähemmän. Kiitos Jumalalle siitä. Olen katsellut työpaikkoja vaan ei ole ollut mitään sopivaa. No, eläkkeellähän minä olenkin.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 23.07.2014 klo 12:36

Hei Arka🙂🌻

Mitenkähän mahtaa siellä helteinen päivä sujua?

Minä täällä olen kotona ollut, kun en viitsi kuumimpaan ilmaan lähteä ulos. Tänään 30 astetta ja se on minulle liikaa.

Olen sentään saanut sisällä jotain aikaiseksi (siivousta ym) vaikka veto onkin siksi poissa, kun kuumuuden vuoksi en ole nukkunut kunnolla.

Taidan alkaa päivän syömisiä suunnittelamaan.

Olet ajatuksissa.

🙂👍

Käyttäjä arka kirjoittanut 25.07.2014 klo 05:24

Hei AK!
Helteet menee sisällä ollessa. ei tee mieli tuonne kuumuuteen lähteä, eikä sitäpaitsi ole asiaakaan minnekkään. Televisiota tulee katseltua paljon. Tytär on taas ollut paljon liikenteessä, mummonsa luona oli ja meni sieltä töihin. Töistä sentään tuli suoraan kotiin ja syötiin grillitassuja ja uusia peruntoita. Illalla sitten piti jo kaveria päästä tapaamaan. Pääsihän se mutta sovittiin että on lauantain kotona että sais vähän levätä ja kattos vaikka tallennuksia -vampyyripäiväkirjaa on monta jaksoa odottamassa. Minulla on ollut huono olo, ahdistelee. Kiitos kun olen ollut ajatuksissasi!

Käyttäjä arka kirjoittanut 28.07.2014 klo 20:19

Hei!
Kumpa kuolisin pois! Olo on huono. Päivä on tuntunut pitkältä kun ahdistelee. Viime yönä näin unta itsemurhasta. Uni ahdisti minua. Onneksi nukahdin kuitenkin uudestaan.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 29.07.2014 klo 21:09

Hei Arka muutkin jotka luette. Kirkkoon kannattaa mennä ja laittaa esirukouspyyntö laatikkoon. Minulla taitaa olla lapsen usko, uskon siihen että Jumala auttaa kun pyydän, ja tyydyn siihen mitä saan, enkä suurempia pyydä.kun vain Hänen tahtonsa.
Yksin ei kannata uskonasioita oikein mietiskellä kovin jos on masennus pahassa vaiheessa, vaikka muutoin yksin joutuukin olemaan. Tai ainakin minä pelkään jos yksin luen ja mietin. Varmaan seurakunnassa on joku joka kuuntelee? Esim, netin kautta kokeilkaa jutella jonkun kanssa.
En ketään yllytä mihinkään, mutta jos haluaa Raamattua tutkia niin se täytyy varmaan rukoillen hengellistä ohjausta siihen.
Jotenkin tuntuu pahalta että itsemurhaa niin paljon mietitään täällä. Itsekin kävin sen läpi, muttei minulla kestänyt se huono vaihe kuin muutaman vuoden ja itsetuho ajatukset lähti pois. Rukouksen avulla vai miksi, en tiedä. Aloin vain ajatella etten anna kenenkään tuhota itseäni, minulla on oikeus elää ja nauttia elämästä niillä keinoin kuin osaan ja jaksan. Ja töitäkin tein ja sielläkin kun ahdisti joskus, sanoin itselleni että minulla on oikeus työhön eikä mikään tunne sitä minulta vie.
Jos joku oli ilkeä minulle, päätin mielessäni että minulla on oikeus olla työssä, ei kukaan aja minua pois jos työni teen hyvin ja niin sain olla ja tehdä sen minkä jaksoin. Osa-aikaisena olin ja tunsin kyllä hyvää oloa siitä, itsetunto nousi.
Kiitollisuus on myrkkyä tyytymättömyydelle ja masennukselle. Kun alkaa kiittämään niin ei voi silloin kuin iloita elämästä.
Kokeilkaa, eihän siinä mitään menetä jos vaikka viikon verran joka aamu kiittää uudesta päivästä ja illalla eletystä päivästä. ihan oikeasti, kokeilkaa. kertokaa sitten joskus miten kävi?