Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä arka kirjoittanut 09.06.2014 klo 09:04

Hei Sarrukka!
Olipa taas mukava kuulla sinusta. Minullakin meni hammaslääkärireissu hyvin, saivat paikattua etuhampaat niin ettei huomaa ollenkaan että ne on paikattu. Vielä on reikiä jäljellä. Vai sinullakin on ahdistusta päällä, onko sinulla mitään lääkitystä siihen? Minä olen myös kovin ahdistunut. Meidän piti tehdä lomareissu, oltaisiin saatu auto lainaksi. Ei voitu lähteä kun KELAsta ei ennättänyt tulla päätöstä kuntoutustuesta, niin ei tiedetty riittävätkö rahat. Minustakin tuntuu että kesä menee ihan hukkaan. Täällä kotona pyörin levottomana tai makaan sohvalla. Onneksi tyttärellä on kivasti ohjelmaa kesäksi, menee ystävänsä kanssa huvipuistoon, on kesätyö heinäkuussa ja sitten menee ohjaajaksi seurakunnan leirille. Olisi ollut kiva vaan lähteä yhdessä sinne autoreissulle. Jos KELAn rahat tulee takautuvasti heinäkuussa ei päästä enää lähtemään kun tyttärellä on se työpaikka. Vai olet sinäkin lihonut ja on vaikea keksiä päällepantavaa. Sama juttu minulla. En millään jaksaisi välittää ulkonäöstäni mutta perheen takia yritän olla siistin näköinen. Olen ajatellut että yrittäiskö laihduttaa mutta en oikein jaksa ajatella tulevaisuuteen. Kuolemanhalu on kova, päivä kerrallaan tässä mennään. Ikävä kuulla että olet yksinäinen. En osaa mitenkään neuvoa miten korjaisit tilannetta. Itsekään en nyt oikein halua pitää yhteyttä ihmisiin mutta minulla on tämä perhe joten ei tarvitse olla yksin. Mitä meinaat tehdä juhannuksena? Me kait ollaan kotona vaan, vietetään ihan samanlainen päivä kuin muulloinkin. Onko sinulla vielä paljon kesälomaa jäljellä?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 11.06.2014 klo 13:43

Hei
Minulla on monenlaista lääkettä. Aamulla 150 lyrica ja moclobemid ja xanor. Illalla lyrica
75mg. Yöksi ketipinoria ja tarvittaessa opamoxia. Xanoria voi myös ottaa päivälla
jos kovin ahdistaa. Nyt sain vähän siivottua. Taas tuntuu että tuttu ahdistus alkaa.
Olen niin kyllästynyt popsiin lääkkeitä. Joskus tuntuu ettei mitään apua. Ovat vielä
kovin kalliita.En saa mitään erityiskorvausta niihin.
Olin kaverin luona käymässä pohjoissuomessa . Hän haki minut torstaina ja maanantaina
tulin kotiin. Pääsi vähäksi aikaa pois kotoa. Yleensä mulla univaikeuksia mutta siellä
nukuin tosi hyvin. Ei ollut tuota jatkuvaa autojen melua ym. Ei mitään suunnitelmia
juhannukseksi. Luultavasti kotona. Miten sinä arka vietät juhannuksen? Mikä sinulla
on vointi?
On tyhjä olo. ahdistaa ja mieli maassa. Taidan mennä vain makoileen. Olisi pitänyt
käydä kävelemässä mutta en jaksa.

Käyttäjä arka kirjoittanut 12.06.2014 klo 09:30

Hei Sarrukka!
Täällä kotona vietän juhannuksen.Toivottavasti tyttärellä on jotain kivaa juhannukseksi. Me vanhukset ollaanusta kotona ja tuijotetaan telkkua. Oloni on aika kurja, ahdistusta on. Käyn nyt psykologilla viisi kertaa, sellainen tutkimusjakso. Liityy kait jotenkin tähän eläkkeelle jäämiseen. En tykkää käydä mutta mentävä on. Sarrukka rukoilen puolestasi nyt päivällä ja taas illalla. Kauanko sinulla on vielä lomaa?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 12.06.2014 klo 13:18

Hei arka
Olen lomalla kesäkuun loppuun. En kaipaa töihin vaikka aika tulee pitkäksi
Mikään ei huvita. Niin tyhjä ahdistunut olo- Olisi kaikenäköistä kotihommaa
ei jaksa. Sitten huono omatunto kun jää tekemättä.
Ei nuo psykologilla käynnit varmaankaan mukavia. Miltä sinusta tuntuu ajatus
eläkkeestä? Minä olen tähän puolieläkkeeseen sopeutunut. Oisin valmis jäämään.
kokoeläkkeelle. Tuntuu etten jaksa töissä. Liikaa ajateltavaa ja muistettavaa.
Olen välillä aivan hukassa se ahdistaa. Kävin kaupassa ja samalla baarissa lukemassa
päivän lehden.
Mulle aamut tosi vaikeita. Haluaisin vain jäädä peiton alle makoileen. Tänäänkin meni
klo 10n ennen kuin selvisin kahvinkeittoon. Haaveena olisi että heräisi viimeistäänklo7.30
Tuntuu että päivä menee hukkaan kun pitkään nukkuu. Niin vaikea vain kääntää
ajatusmaailmaa paremmaksi.
Kiitos että rukoilet puolestani. Sitä tarvitsen. Muistan myös sinua rukouksissani.
Toivotaan että elämä voittaa vielä. Paljon voimia sinulle 🙂👍

Käyttäjä sairassairaanhoitaja kirjoittanut 12.06.2014 klo 18:50

Tervwhdys arka ja kaikki muutkin kirjoittelijat! Ihan kaikkia sivuja en jaksanut lukea suuren sivumäärän vuoksi 😀 mutta alusta ja lopusta kuitenkin

Minulla ollut tässä nuoruuden kynnyksellä. Kirjoitinkin oman aloituksen tänne foorumille pari päivää sitten kun nyt ollut aika vaikeaa aikaa. Olen miettinyt voisiko olotilani johtua tupakoinnista? Kyllähän sekin on mahdollista. Huomasin että tupakoit itsekin.

Minkälaista edistymistä olet kokenut näiden vuosien aikana mitä olet tänne kirjoitellut? Kuulostaa kyllä ikävältä ☹️ samanlaista ahdistusta koen itsekin töissä ja oxaminia olen nyt ottanut pahimpiin olotiloihin. Sairaslomalla olen vielä pari päivää mutta saattaa nämä kesän kesätyöt olla tässä...

Kiitos viesteistäsi, vertaistuki on aina hyvää apua!

Käyttäjä arka kirjoittanut 13.06.2014 klo 10:32

Hei Sarrukka!
Kiitos viestistäsi ja että muistat rukouksissasi. Toivotaan tosiaan että elämä voittaa vielä ja että mekin pääsisimme helpommalla. Sinäkö toivot kokoeläkettä? Minulle tämä eläkeasia on vaikea ja aiheuttaa ahdistusta. En tahdo keksiä tekemistä päivisin. Tytär lähti kaverinsa ja tämän perheen kanssa Powerparkkiin. Kiva että hänelle järjestyi tällainen mukava reissu. Tulee sunnuntaina kotiin. Saatko sinä ihan nukuttua kymmeneen asti aamulla? Minä herään aikaisin ja toivoisin saavani nukuttua pidempään, ei tuntuisi päivä sitten niin pitkältä. Olen katsellut työpaikkoja netistä mutta ei ole ollut mitään sopivaa. Mieheni ei halua että menisin enää töihin. Rahallisestikaan se ei hyödyttäisi mitään. Se on vaan tämä että miten saa ajan kulumaan. Ensi viikolla on kaksi psykologin käyntiä ja keskiviikkona tukihenkilö hakee aamusta minut kesäkukkaostoksille. Miten sinulla Sarrukka se kotikuntoutus etenee? Onko ollut tapaamisia vai joko se loppui? Voi olla että vietän juhannuksen yksin. Mieheni kaverin perhe lähtee mökille juhannuksena ja tämä kaveri jää ksin kaupunkiin. Niinpä hän kutsui mieheni grillaamaan ja pelaamaan pleikkaa. En tiedä mitä tytär tekee, meneekö jonnekin vai onko kotona. *Televisiota tulee tuijotettua ja yritän lueskella. En tiedä olisiko seurakunnalla sitä juhannusjuhlaa tänä vuonna kun ei tule seurakuntalehteä kun emme halua mainoksia. Voi olla etten jaksaisi yksin mennäkään mukaan. Tuntuu vain että kaikki muut elävät ja nauttivat, itse vain olen. Jeesus on luvannut olla kärsivien kanssa. Ajattelen että hän on lähelläni vaikka minun on vaikea tuntea sitä.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 13.06.2014 klo 17:31

Hei ketjulaiset. Luin joku aika sitten tästä ketjusta jonkun kirjoituksen jossa oli maininta, ettei ole pessyt hampaitaan puoleen vuoteen? Onko se totta? Minulla on vammainen läheinen joka ei kykene itsenäisesti elämään ja hänellä on vaikeutta toimia tavallisissa arki-askareissa, elää omissa maailmoissaan, joten hänellä on hoitaja joka hänestä huolehtii. Mutta hän ei ole koskaan kyennytkään normaali-elämään. kerron tämän siksi, että ette antaisi repsahtaa perustarpeiden (puhtauden, ravinnon yms) ja liikunnan sekä ulkoilun suhteen, pitäisitte niistä kiinni, niin aikanaan on helpompi päästä kokonaan kuntoon kun ei tarvi ihan alusta aloittaa.
Itse tein niin aikanaan, että vaikka asiat oli miten huonosti tahansa, niin yritin pitää puhtaudesta yms. kiinni.
Tupakointi sekä alkoholi olivat minun suurimpia masennuksen ja ahdistuksen aiheuttajia, ne kun lopetin, alkoi elämä kirkastua pikku-hiljaa. läheiset huomasi sen ensin, enkä haissut enää pahalle, eikä pää ollut turrana ja mieli tönkkönä kun oli vetänyt sätkää solkenaan.
Lopettakaa tupakointi, kokeilkaa edes puoli vuotta olla ilman niin onko elämä kirkkaampaa, kertokaa sitten puolen vuoden päästä miten kävi.
ja nythän teitä on jo monta jotka voitte kannustaa toinen toistanne lopettamaan tupakoinnin.
Terv. ex-tupakoija ja viinan kirouksissa ollut. Sekä masennuksesta selvinnyt.

Käyttäjä arka kirjoittanut 14.06.2014 klo 08:57

Hei sairassairaanhoitaja ja Salainen55!
Kiitos viesteistänne. Minä kirjoitin siitä etten ole pessyt hampaitani puoleen vuoteen. Suihkussa käyn kyllä joka päivä ja pesen hiukset. Hampaat nyt ovat menneet huonoon kuntoon ja niitä paikataan. Tupakoinnista en luovu, minulla on kova kuolemanhalu ja ajattelen että saan siten jonkun sairauden ja pääsen pois tästä maailmasta. Ei minulla ole haluja ajatella terveyttä eikä tulevaisuutta. Päivän kerrallaan yritän selvitä ja tupakka auttaa. Viinaa en juo ollenkaan.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 14.06.2014 klo 11:34

Hei arka ja Salainen55
Kotikuntoutus jatkuu. Huomenna taas tulee kuntouttaja. Mulle laadittiin viikko ohjelma
kovin vaikea vain kaikkea noudattaa. Jotain kuitenkin. Jännittää mitä huomenna
touhutaan. Jotenkin tuntuu että olisin valmis jäämään eläkkeelle. Pitäisi olla
tyytyväinen että on töitä. Mulle vain teettää välillä suuria vaikeuksia selvitä päivän
hommista. Minä olen yrittänyt lopettää tupakointia. Toivon että onnistun. Ei siinä
ole mitään järkeä. Varsinkin kun mulla todettiin keuhkolaajentuma viimeisessä
terveystarkastuksessa. Entisenä alkoholistina tiedän ettei viina auta masennukseen.
Yritin aikoinaan turruttaa pahaa oloani oluella ja viinalla. Siitä tule kuin hetken helpotus.
Tuli tehtyä kaikkea tyhmää. Nyt ollut 5 vuotta raittiina. Vielä kun tupakan saisi pois.
niin hyvä olisi. Masennusta ja ahdistuneisuutta ei alkoholin käytön lopettaminen ole
helpottanut. Joskus tuntuu että oireet vain pahenee.

Käyttäjä tupu56 kirjoittanut 14.06.2014 klo 11:48

Terve vaan kaikille. minulla on todettu syöpä ja se se vasta kamalaa on!! Kaikki muu elämässä on mahdollista selvittää, mutta tästä ei toivu. Onko kellään muulla sama tilan ne. Tutkimuksiin meno pelottaa.
Tupu56
sairassairaanhoitaja kirjoitti 12.6.2014 18:50

Tervwhdys arka ja kaikki muutkin kirjoittelijat! Ihan kaikkia sivuja en jaksanut lukea suuren sivumäärän vuoksi 😀 mutta alusta ja lopusta kuitenkin

Minulla ollut tässä nuoruuden kynnyksellä. Kirjoitinkin oman aloituksen tänne foorumille pari päivää sitten kun nyt ollut aika vaikeaa aikaa. Olen miettinyt voisiko olotilani johtua tupakoinnista? Kyllähän sekin on mahdollista. Huomasin että tupakoit itsekin.

Minkälaista edistymistä olet kokenut näiden vuosien aikana mitä olet tänne kirjoitellut? Kuulostaa kyllä ikävältä ☹️ samanlaista ahdistusta koen itsekin töissä ja oxaminia olen nyt ottanut pahimpiin olotiloihin. Sairaslomalla olen vielä pari päivää mutta saattaa nämä kesän kesätyöt olla tässä...

Kiitos viesteistäsi, vertaistuki on aina hyvää apua!

Käyttäjä arka kirjoittanut 15.06.2014 klo 09:55

Hei Sarrukka!
Toivottavasti pääset eroon tupakasta jos sitä toivot. Vaikeaahan se tahtoo olla. Mulla ei ole motivaatiota siihen. Olen joskus miettinyt etta kokeilisin alkoholia tähän pahaan oloon mutta eioikein tee mieli ja ei ole rahaakaan. Odotan vain että saan Opamoxia. Hyvä että kotikuntoutus jatkuu, toivottavasti siitä on iloa sinulle. Nyt olisi taas pitkä päivä edessä eiikä mitään tekemistä. Voimia sinulle.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 16.06.2014 klo 15:03

Hei arka. Kyllä tupakasta luopunen on vaikeaa ainakin minulle. Aloitin vieroitus-
lääkkeen jo toisen kerran. Tosi huono olo vain tulee. Kotikuntouttaja kävi tänään.
Suunniteltiin että ensi kerralla mennään kuntosalille. Ei kuukausimaksukaan kovin
kallis. Puhuttiin näistä mun peloista. Niitä kun riittää. Muuten päivä mennyt makoilessa.
Mikään kiinnosta eikä huvita. Pitäisi siivota kaappeja mutta ehkä joskus innostun.
Käykö sinulla usein tukihenkilö?

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.06.2014 klo 10:42

Hei Sarrukka!
Minäkin makoilen paljon päivisin, useita tuntejakin. Vaikea keksiä tekemistä. Minä en suunnittele tupakasta luopumista vaan aion polttaa edelleen. En välitä siitä että se lyhentää elämää, elämänhaluahan ei minulla ole. Minulla käy tukihenkilö kerran viikossa, on tänään tulossa hakemaan minua kesäkukkaostoksille. Tuo kuntosalilla käyminen kuulostaa kyllä hyvältä ajatukselta. Olishan minullakin se uiminen mutta en ole saanut vielä aloitettua. Olen jo varmaan kysynyt mutta kun en muista niin ksyn vielä että miten aiot viettää juhannuksen? Minä olen varmaan yksin kotona, mies ja tytär menevät kavereittensa luokse - tai tytär saattaa tulla kaverinsa kanssa tänne meille. Katselen varmaan TV7 aa ja yritän lukea. Nytkin ahdistaa kun koko päivä edessä eikä paljoa tekemistä. Tiskasin jo ja suihkussa kävin illalla. Mies katsoo elokuvaa tallennuksesta.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 18.06.2014 klo 11:54

Hei arka
Mukava että sinulla tukihenkilö.Saatte yhdessä touhuta kaikenlaista. Minä olen kotona
juhannuksen. En tiedä vielä olenko yksin. Käynti sisarusten luona olisi kiva mutten
omista autoa. Taitaa jäädä haaveeksi. Tänään taas vaikea sängystä ylös pääseminen.
Olisin halunnut jäädä vain makoileen. kaupassa kävin ostamassa uusia perunoita.
mulle taas tullut siilejä. Niitä ruokkinut. On ne hupasia kavereita ja sottasia.
Pitäisi tämäkin päivä saada kulumaa. Sama ahdistus päällä ei mielenkiintoa mihikään.
Jaksa edes lukea vaikka hain kirjastosta pari kirjaa.

Hyvää päivänjatkoa sinulle ja paljon voimia🙂👍

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.06.2014 klo 16:41

Hei Sarrukka!
Kirjasto on minulle tärkeä paikka. Hyvä että se toimii ilman rahaa eikä aina tarvi ajatella ettei ole varaa. Joskus olen tosin sakkoja joutunut maksamaan. Kirjastoauto jäi kesälomalle, tulee seuraavan kerran vasta 4. elokuuta. Tukihenkilö käytti kesäkukkaostoksilla, ei ollut varaa aostaa kuin lobelia, muut amppelit olivat liian kalliita. Sieltä tultua olen makoillut, en ole jaksanut keskittyä lukemiseenkaan. Onko sinulla Sarrukka paljon sisaruksia?