Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 13.05.2014 klo 07:46

Arka🙂🌻

Kyllä sinä olet mielessä.

Mietin tuossa, että onko sinulla mitään sellaista harrastusta tai ajanvietettä, joka olisi sinulle mieleen?

Olen huomannut, että itselläni pysyy mieli pirteämpänä jos käyn ihmisten ilmoille ja mietin aina jotain sellaista tekemistä tai jonnekin menemistä joka voisi olla kiinnostavaa. Tai jos en mene minnekään niin yritän kotona keksiä jotain vaikka ihan pientäkin mieluista hommaa.

Missä asioissa olet mielestäsi hyvä? Mitä osaat hyvin?

🙂👍

Käyttäjä arka kirjoittanut 13.05.2014 klo 08:22

Hei emily000!
Olisi ollut mukava jos olisit jatkanut kanssamme. Ehkä palaat vielä takaisin kun siltä tuntuu. Toivotan sinulle kaikkea hyvää jatkossa!

Käyttäjä arka kirjoittanut 20.05.2014 klo 09:17

Hei!
Tänään pitäisi mennä työkkäriin. Eihän mulla itsellä sinne mitään asiaa ole mutta menen mieheni seuraksi.Kaupassakin pitäisi käydä. Ompahan jotain ajankulua siinä, minä kun en oikein tahdo saada aikaa kulumaan. AK ehdotti jotain mieleuisaa tekemistä, olenkin sitä miettinyt en vaan tahdo keksiä. Lueskelen sen verran kunkei jaksan keskittyä. Täytyisi keksiä jotain kesävaatteita päälle, housuja on muttei oikein puseroita. Ei taida miehelläkään olla. Saa nähdä onko varaa ostaa jotain.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 24.05.2014 klo 14:11

Psst..! Hyvää viikonloppua Arka🙂🌻

Olen nyt vähän vähemmän tänne kirjoitellut, kun on tuo muutto menossa. Aika kuumaa on ulkona. Ensi viikolla kyllä viilenee. Minä en niin välitä tukalan kuumassa auringossa oleskella, vaikka muuten kesä on ihan ok. Onko sinulla mahdollisuutta olla ulkona, parveketta tai pihaa? Tai tykkäätkö yleensä olla ulkona kesällä? Minä aina kun ei ole kuumin aika päivästä. tuohan se vähän vaihtelua, kun talven ähöttänyt melkein seinien sisällä.

Kaikkea hyvää sinulle🙂👍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 29.05.2014 klo 17:22

Kesäloma alkoi. Yrittänyt laittaa kotia kuntoon. Kaikki jäänyt tekemättä. Olen
saanut siivottua ja ikkunat osittain pestyä. Kaikki on kuitenkin pakkopullaa.
Mietin mitä väliä millaisessa kunnossa kämppä on. Täällä paljoa vieraita käy.
Masentaa ja ahdistaa. Elämisen ilo hukassa. Haluaisin tehdä jotain mukavaa
loman aikana mutta mm kammo julkisia kulkuneuvoja kohtaan estää matkustamisen-
Joku mökkiloma olisi ihana. Mutta se jää vain haaveeksi. Kotikuntouttaja kävi
viikko sitten ja tulee taas ensi maanantaina. En tiedä mitä teemme silloin.
Mulla myös tulossa varpaaseen pieni leikkaus kynteen. Pelottaa mennä. Kuin
kivulias operaatio on ja miten jälkeenpäin. Onneksi loma siirtyy sairasloman verran.
Seuraavana päivänä olisi hammaslääkäri jos jotenkin onnistun käveleen et sinne
pääsen. Elämä on yksinäistä. ´Seurana vain tietokone ja televisio. Lukeminen
ei huvita. Olen rukoillut voimia että jaksaisi tyhjyyden täyttämää elämää.

Käyttäjä arka kirjoittanut 30.05.2014 klo 05:26

Hei Sarrukka!
Mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa. Ja mukava kun saat viettää lomaa. Toivotaan että varvasoperaatio menee hyvin. Minäkin olen känyt hammaslääkärissä ja menossa sinne taas kesäkuussa . Etuhampaissa pahoja reikiä. Saivat tehtyä yhdestä lohjenneesta etuhampaasta aivan ehjän näköisen.Saa nähdä saavatko muut hampaat yhtä siististi korjattua. Millaista tuo kotikuntoutus oikein on? Ikävä kuulla että koet itsesi yksinäiseksi. Totta on että välillä kaipaa muutakin seuraa kuin tietokone ja televisio. Minä olen sairauteni myötä tullut vähän erakoksi. En oikein halua tavata muita ihmisiä kuin perheeni. Pelkään että tulisi puheeksi se mitä teen nykyisin, en pysty puhumaan siitä että olen eläkkeellä. Ollaan menossa entiselle kotipaikkakunnalleni kesällä käymään. Sielläkään en aio tavata ystävtäiäni, ainoastaan tapaan aikuiset poikani. Vietämme aikaa perheen kesken.
Minäkin olen rukoillut lyhyitä rukouksia koska minulla on ollut vaikeaa, paljon itsemurha-ajatuksia ja tämmöistä. Rukoilen puolestasi. Olisiko seurakunnalla mitään mukavaa ajanvietettä kesäksi, tuleeko sinulle seurakuntalehti. Itse olen ollut pari kertaa seurakunnan juhannusjuhlilla. On laulettu, kahviteltu ja poltettu kokkoa. Bussikyydit oli järjestetty. Mihin asti lomasi kestää? Kait aika pitkään kun tulee se sairauslomakin varpaasta.
Minäkin vietän paljon aikaa television seurassa. Eipä sieltä tahdo tulla kovi paljoa kiinnostavaa ohjelmaa. Master chefkin lakkasi tulemasta tiistaisin, en tiedä miksi, se oli vasta ihan alussa.

Oli tosiaan mukava kuulla sinusta Sarrukka pitkästä aikaa! Ja AK: kiitos viestistäsi.

Käyttäjä arka kirjoittanut 30.05.2014 klo 11:49

Hei kaikille?
Kirjoitan uudestaan kun ahdistaa niin paljon. Kumpa kuolisin. Kirjeenvaihtokavereillekaan en ole jaksanut vastata. Voinko kertoa heille että haluan kuolla. Sarrukka, kirjoita tänne miten päiväsi sujuvat. Keksitkö mitään mukavaa tekemistä. Minäkään en pysty keskittymään lukemiseen. Se olisi jo paljon jos saisi luettua. Minä lainasin kirjan "Petrin matka Myyrmanniin" missä Armas Gert eli isä käy läpi poikansa viimeistä viikkoa ennen pommi-iskua. Isällä täytyy olla raskasta. Haluaisin kirjoittaa hänelle mutta en tiedä osoitetta. Rukoilen hänen puolestaan.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 30.05.2014 klo 12:40

Hei arka

Toivottavasti saat hampaasi kuntoon. Mulla kanssa 4 reikää hampaissa. Suun
kuivuuden vuoksi herkkiä reikiintymään. Mulla kova hammaslääkärikammo,
mutta se voitettava. Koetko itsesi huonommaksi ihmiseksi kun eläkkeellä olet?
Minä reilu 50v. kyllä välillä miettii miten tässä näin kävi. << jotenkin hyväksynyt. Taloudellisesti tekee välillä tiukka se kiristää hermoja
Toivon että pääset eroon itsemurha ajatuksista. Löytäisit jotain kivaa tekemistä-
Totta kyllä kaikki maksaa. Televisiossa ohjelmat mitä on . En välitä poliisirarjoista.
ym. Pientä mökkiremonttia ohjelma on kiva kuin myös muut vastaavat. Master
chef ohjelmaa katsoin samoin muita vastaavia kilpailuja. Tuosta kotikuntoutuksesta
Luulisin että taroitus olisi että oppisin voittaan pelkoni. Saada vinkkejä miten
löytäisin sisältöä elämään. Kerron tarkemmin kun tiedän millaista on.
o Onko sulla vielä tukihenkilö
Seurakunnassa on välillä tilaisuuksia. Ensi viikolla on torilla laulutilaisuus . Ajattelin
mennä jos jalka ei kovin kipeä
Ei luovuteta vielä. Yritetään uskoa että elämä voittaa. Mukava kun kirjoittelet kuulumisiasi
ja saa jutella jonkun kanssa vaikka näin viestillä

🙂

Käyttäjä arka kirjoittanut 30.05.2014 klo 15:38

hei Sarrukka!
Minulla on vielä tukihenkilö ainakin elokuun loppuun asti. On tarkoitus mennä hänen kanssaan uimahalliin, en tiedä vielä milloin. Ja olen kai jonossa kuntouttavaan työtoimintaan erääseen kahvila/lounaspaikkaan. En tiedä vielä siitä sen enempää. Toivottavasti pääset jalkasi kanssa sinne laulutilaisuuteen. Minä olin kuuntelemassa helluntaiseurakunnan kuoron konserttia. Lauloivat mukavia rytmikkäitä lauluja Jeesuksesta. Kannatti mennä vaikka ensin ajattelin etten mene. Hyvä että hammaslääkärikammostasi huolimatta menet sinne hammaslääkäriin ja siellä reiät paikataan. Minulla on aika 5.6. Etuhampaat ovat tosiaan risat ja tuntuu että se näkyy jos hymyilen. En ole puoleen vuoteen pessyt hampaita, olen ollut niin alamaissa. Aina silloin tällöin mietin että pitäis käydä kirkossa. Tässä lähellä olisi vapaaseurakunta. Olen joskus käynyt heidän rukousilloissaan. Oletko muuten koskaan ajatellut ruveta kirjeenvaihtoon jonkun kans. Minä panin nettiin kirjeenvaihtoilmoituksen ja sain paljon vastauksia. Juuri äsken kirjoitin eräälle joka on myös eläkkeellä masennuksen takia. Se vähän lohduttaa että on muitakin vastaavassa tilanteessa. Tosin paljon ajattelen sitä miten elämä oli vähällä mennä toisin. Kuvittelen että olisin silloin onnellinen. On niin vaikea hyväksyä tiettyjä asioita. Itsemurha-ajatuksia minulla on eniten aamupäivisin. Oli mukava Sarrukka kun kirjoitit, sinusta kun ei tosiaan ollut kuulunut mitään pitkään aikaan. Hvvää lomanalkua sinulle!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 30.05.2014 klo 19:24

Hei arka! Minä myös paljon ajattelen että elämän olisi voinut elää toisinkin.
Luultavasti en olisi näin yksinäinen. Mutta en voi enää tilannetta muuttaa. On vain
melkein jatkuvasti asiat mielessä. Hain tänään kesäkukkia kukkapenkkiin ja
amppeliin. toivottavasti ei tule pakkasia. Täällä koko päivän satanut nyt paistaa
aurinko.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 31.05.2014 klo 09:14

Hei. Oikeastaan ei kait minun enää saisi kirjoittaakaan tänne, kun asiat on hyvin ja elämä maistuu. Mutta olen jäänyt itsekin eläkkeelle yli 10v sitten masennuksen yms. takia joten siksi kirjoitan. ja uskon siihen että toivon- ja uskon-sanan viemisen eteenpäin muille antaa voimaa pysyä kunnossa, eihän se ole keneltäkään pois jos kerron miten itse olen rauhan löytänyt.
luen joka aamu kirjaa "Elämän eväät" jossa on jokaiselle päivälle jokin teksti. Viime päivinä on puhuttanut teksti jonka luin, siksi oikeastaan tänne tulinkin. "Epäaito nöyryys jota itserakkaus ruokkii syöksee ihmisen masennukseen ja ajaa hänet juuri siihen tekoon (syntiin, asiaan) josta hän murehtii" oli tuo lause. mitä mieltä olette? mitä ajatuksia tuo herätti? Omakohtaisena kokemuksena kerron että noinhan se on, en vain sitä silloin kun oli paha olla tajunnut, että hellin ja ajattelin sellaisia ajatuksia, jotka vain lisäsivät huonoa oloa. Itserakkaushan se on joka estää olemasta nöyrä ja hyväksyä asiat sellaisena kuin ne on, vaan sehän usuttaa katkeroitumaan ja haluamaan sellaista mitä ei voi saada.
Jouduin eläkkeelle ja siitä meni muutama vuosi ja uskalsin hakea jotain töitä, vaatimatonta mutta kuitenkin jotain ja en enää antanut ylpeyden olla esteenä. tein töitä useita vuosia osa-aikaisena eläkkeellä. Joten Arka, älä ole moksiskaan, vaan alat hakemaan jotain pientä työtä josta saat vähän rahaa niin kyllä itsetuntokin siitä nousee taas. samoin muutkin, nauttikaa kesästä. Joku oli laittanut kotiaan ja kukkia, sehän on ihan terveen ihmisen touhua, eihän sinulla ole hätäpäivää.

Käyttäjä arka kirjoittanut 31.05.2014 klo 11:32

Hei Salainen ja Sarrukka!
Kiitos Salainen kun annoit kuulua itsestäsi. Voisin ehkä miettiä tuota osa-aika työtä. Ja kiitos mietelauseesta nöyryydestä. Kirjoituksesi rohkaisi minua ja olen iloinen puolestasi että vaikeuksien jälkeen voit paremmin. Jos viitsit niin kirjoittele jatkossakin minulle saan siitä voimaa.
Sarrukka, yritetään olla miettimättä liikaa tuskallisia asioita. Että saisi levätä. Hienoa että olet ostanut kesäkukkia. Iloa päivääsi.Minä alan nyt tiskaamaan.Kirjoittele taas, et ole yksin.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 04.06.2014 klo 16:55

Tänään huono päivä. Piti klo 8 hammaslääkäriin. Tuntui etten jaksa en halua nousta
sängystä ylös. Pakotin itseni ylös ja lääkäriin. Kävin samalla hoitamassa erään työasian.
Tänään en ole saanut mitään aikaiseksi. Mieli maassa ahdistaa ja itkettää.
Elämä on yksinäistä. Pelkkää tyhjyyttä. Haluaisin niin kovin käydä jossain loman
aikana. Taitaa jäädä vain haaveeksi. Ei voimia eikä rohkeutta toteuttaa ajatusta.
Joskus tosiaan mietin miksi olen täällä. Mikä mun elämän tarkoitus on.
Ajatukset yhtä sekasotkua taas. Vielä menee sää kovin pilviseksi. Pelkään
ukkosta. Toivottavasti ei ala jyriseen.

Käyttäjä arka kirjoittanut 05.06.2014 klo 07:42

Hei!
Olen menossa tänään hammaslääkäriin. Toinenkin etuhammas on lohjennut. Nukuin huonosti yöllä, valvoin kahdesta puoli viiteen. Ahdistaa. Pitäisi laittautua kun menee ihmisten ilmoille. En tiedä mitä pukisin päälleni.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 08.06.2014 klo 10:38

Hei
Elämä ahdistaa. Nyt olen kaverin luona kyläilemässä. Aika mennyt kivasti.
Pelottaa taas yksinäinen arki joka edessä. Ahdistus iskee voimalla päälle
Voi kun osaisi ja onnistuisi muuttaa ajatuksia positiivisemmaksi. Ei olisi
pelkkiä negatiivisia ajatuksia. Tiedän että elämässä on paljon hyvää sitä
ei vain ymmärrä tämän ahdistuksen ja masennuksen keskellä. Nytkin kesä
menee täysin hukkaan. Hammaslääkäri meni hyvin. 2 hammasta paikkasi
Syyskuussa uusi aika.
Miten sulla arka meni hammaslääkärireissu? Se ikuinen ongelma mitä pukisi
päälleen. Vaatevarasto nii kummoinen ole, Vielä kun lihonut ne parhaat.
vaatteet sovi päälle. Se harmittaa. Toivottavasti aurinkokin näyttäytyy.
Eilen oli ukonilma ja satoi kovasti.