Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä arka kirjoittanut 14.04.2014 klo 07:43

Hei Emily000!
Kiitos paljon kun kirjoitit! Totta on että perheeni on todella suuri voimavara, rakastan heitä niin paljon . Ja he rakastavat minua. En muista olenko kertonut että etuhampaani lohkesi, jäljelle ei jäänyt kuin pieni tynkä. Tänään soitan hammashoidon ajanvaraukseen. Et kertonut mitään itsestäsi, emily000, toivottavasti sinun asiasi ovat hyvin.

Käyttäjä NäkymätönNinni kirjoittanut 14.04.2014 klo 09:50

Hei kaikille. Täällä uusi kirjoittaja ryhmään. Ehdin muutamia aikaisempia viestejä lukea ja tuntuu, että ehkä tämä on kanava vertaistukeen. Olen kärsinyt oikeastaan koko elämäni mielenterveysongelmista ja olen käynyt viimeiset vuodet terapiassa. Lääkkeitä en ole koskaan uskaltanut ottaa. Nyt on terapia loppumassa, kaikki mahdolliset tuet on käytetty, eikä ole mahdollisuutta jatkaa omasta pussista. Viimeset pari viikkoa olen ollut todella huonossa kunnossa, itsemurha pyörii mielessä, herään öisin ahdistuneena, ruoka ei maistu, olen laihtunut ja niin kovin surullinen. Minulla on ihana,ihana rakas avomies ja hän onkin iso syy, etten ole toteuttanut itsemurhaa(en varmaan olisi uskaltanutkaan) Miten te jaksatte päivästä toiseen tätä ahdistusta? Olen niin kovin väsynyt tähän ja tuntuu ettei kukaan /mikään voi auttaa.

Käyttäjä arka kirjoittanut 16.04.2014 klo 15:32

hei Näkymätön Ninni!
Minullakin on ahdistusta ja its😝emurha-ajatuksia. Ja aivan samoin kuin sinulla mieheni rakkaus pitää minut elossa. Paras apu minulle on ollut Oxamin-lääke, se nyt vaan on tauolla kun ei voi liikaa käyttää. Ketipinoriakin onollut ahdistukseen mutta se ei auttanut. Odotan vaan että saan taas Oxamineja. Ikävä että terapiaasi ei tueta enää etkä voi jatkaa sitä. Onneksi sinulla on miehesi. Onko sinulla lapsia? itselläni on kolme, ovat hekin tietysti syy jatkaa tätä elämää. Oletko sinä eläkkeellä? Minä olen kai jäämässä eläkkeelle mikä on minulle vaikeaa, töitä olen silti etsiskellyt. Saa nyt nähdä sitten. Kirjoittele tänne kuulumisiasi niin tutustutaan lisää.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 17.04.2014 klo 19:46

Arka,

Kirjoittelen minäkin tänne. Saitko muuten hampaasi kuntoon? Minulla on yksi lohjennut poskihammas, enkä ole vieläkään mennyt hammaslääkäriin sen kanssa, koska pelkään hammaslääkäriin menoa. Tiedän kuitenkin, että hammas pitäisi kuntoon laittaa.

Minullekin mieheni on syy olla olemassa ja yrittää eteenpäin. Ilman häntä minua ei varmasti enää olisi. Hän on uskollisesti jaksanut rinnallani kauheatkin ajat. Mitalin tällaisille puolisoille saisi myöntää 🙂

Hyvää Pääsiäistä sinulle🙂👍

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.04.2014 klo 08:46

Hei Autiontalon kuunvalo!
Mitalin tosiaan ansaitsisivat miehemme kun jaksavat olla rinnallamme. Hammaslääkärille minulla on aika vasta 7.5. Kaikki hampaani taitavat olla ihan sököjä, en ole tämän masennuksen aikana niistä huolehtinut lainkaan. Luulen että etuhampaat pitää poistaa, saa nähdä sitten mitä laittavat tilalle.Yritä sinäkin uskaltaa hammaslääkärille niin saat sen poskihampaasi kuntoon. Oli mukava kun kirjoittelit, toivotan sinulle oikein mukavaa pääsiäistä!

Käyttäjä arka kirjoittanut 20.04.2014 klo 14:36

Hei!
Itsemurha-ajatuksia on paljon. Tulin tänne katsomaan onko kukaan kirjoittanut. Pitäisikö minun yrittää vielä töihin. MOLlin sivuilla oli yksi paikka, alkaisi heinäkuussa. Lääkäri kyllä on passittamassa minua eläkkeelle. En vain tiedä kestänkö sitä. Mieheni hyväksyy sen kyllä. En vain keksi itselleni mitään tekemistä, sohvalla makaan paljon. Minusta on tehty hakemus kuntouttavaan työtoimintaan. Mutta eihän se ole oikea työ, en oikein tiedä mitä ajattelen siitä.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 21.04.2014 klo 15:11

Hei Arka!

Kiitos, kun kävit minua tsemppaamassa tänään. Jaksaa paremmin ajatella jotain mukavaa, kun saa siihen vähän virikettä ulkoapäin🙂 Minä olen ollut jo pian 4 vuotta kuntoutustuella. Ensin oli minulla sairaslomaa sen maksimiajan ja sen jälkeen olen ollut kuntoutustuella. 2009 oli eron jälkeen se ensimmäinen osastohoitojakso, sen jälkeen siis saikkua ja sitten jatkui kuntoutustukena. Olen niin tottunut olemaan jo pois työelämästä, enkä usko, että minusta on koskaan sellaiseen "oikeaan" työhön, että minulle olisi ihan sama jos laittaisivat kokoaikaiselle eläkkeelle, vaikka ihan vähän se on pelottava ajatus, jotenkin lopullinen. Kuitenkin käytännössä helpompi, mitä aina puolen vuoden välein hakea lisää kuntoutustukea. Minulla myös välillä, vaikka nykyään ei onneksi enää joka päivä tulee hetkittäin ajatuksia, että olisi parempi olla vaikka kuollut tai paremmin sanottuna elää siellä kuolemanjälkeisessä valon maailmassa. Parempihan siellä varmaan olisikin ja saisi olla kaikkien poismenneiden omaistensa kanssa. Uskon, että on aika tavallista jos on mielenongelmia huonona päivänä ajatella täältä poispääsyä. Taidan kuitenkin olla niin hullu, että itsarit jää pelkäksi ajatukseksi ja haluan kuitenkin elää🙂 Uskon, että minun ei ole tarkoitettu poistuvan täältä vielä. Rukoilen aina kun jaksan. Minulla on makuuhuoneen seinällä pieni taulu Jeesuksesta, jonka ympärillä 4 enkelitaulua. Uskon, että rukoukset kuullaan aina. Mutta aina sitä ei jaksa edes rukoilla tai oma usko ei riitä. Onneksi tulee aina se hyvä päivä kuitenkin.

Voimia sinullekin hyvä ystävä☺️❤️

Käyttäjä arka kirjoittanut 21.04.2014 klo 15:47

Kiitos paljon autiotalon kuunvalo, kiitos!

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 22.04.2014 klo 17:01

Hei. Olen rukoillut Jumalaa siten, että jos järkeni valo sammuu niin suojele rakas Jumala minua ja ohjaa oikealle tielle.
Kannattaa alkaa auttamaan muita vielä huonommassa asemassa olevia niin unohtaa oman kurjuutensa, näin minulle sanottiin joskus. Se pitää paikkaansa.
Eikä täällä maailmassa kenelläkään niin kauhean hyvin asiat ole.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 24.04.2014 klo 08:07

Tarkennan tuota edellistä mitä kirjoitin siten, että jos on suruaika niin silloin itketään ja surraan, mutta kun siitä on jo aikaa niin aletaan pikkuhiljaa palaamaan normaaliin elämään, kuka missäkin tahdissa.
Itse en osannut enkä ymmärtänyt tuota asiaa. En uskaltanut surra, se oli pelottavaa.
kaikki erilaisuus on ollut pelottavaa, nyt sen ymmärrän ja haluan kertoa sen että rukoilemalla Jumalalta ohjausta sain rauhan.
Kun pyytää Jumalalta ohjausta niin minulle ainakin oli ensin vaikeaa, kun en osannut kuunnella mitä Jumala sanoi, kun en tiennyt miten kuunnella.
Sitten löysin sellaisen ohjeen miten sitä voi harjoitella.
Eli Jumalan johdatus on pohjautuu seuraaviin seikkoihin: raamattuun, suotuisiin olosuhteisiin, terveen arvostelukyvyn ja Pyhän hengen antamaan sisäiseen varmuuteen. Eikä Jumala kehoita ketään tuhoamaan itseään. Tässä ketjussa kun paljon ihmiset kirjoittaa itsetuhosta ja itsekin olen ollut sellainen niin nyt häpen sitä kun puhuin sellaisia, mutta maailma oli silloin aika mustaa mitä näin. Ei ole enää, siihen menee aikaa, mutta kun sinnikkäästi rukoilee valoa ja iloa mieleensä niin pikkuhiljaa se sinne tulee. Pakkohan se on tulla, jos rukoilee joka päivä, että saisi olla kiitollinen kaikesta hyvästä mitä on tällähetkellä ja ymmärrystä että kaikki on hyvin, just niinkuin pitääkin olla.
Koska ainakin itse en millään meinannut hyväksyä sitä, että jouduin eläkkeelle liian nuorena, häpesin sitä hirveästi. Mutta tänään tuokin asia on jo hyväksytty ja tiedän, etten olisi kyennyt kokopäiväisen työhön mielentilani takia. Kun sen rehellisesti ja ääneen kertoo ympäristölle, läheisille ja ystäville ja muuallakin että on mikä on epäkunnossa, mieli on rikki, keho on rikki tai muuta niin sen jälkeen on huomattavasti helpompi hyväksyä itsekin se ettei kykene töihin.

Käyttäjä arka kirjoittanut 26.04.2014 klo 07:09

Hei Salainen!
Niinhän se on minunkin vaikea hyväksyä tätä eläkkeelle joutumista ja häpeän sitä. Kirjoituksesi antoi toivoa että ajan kanssa ehkä saa rauhan tässäkin asiassa. Koetan muistaa rukoillakin, uskonhan minä Jumalaan. Iloa minäkin kaipaisin elämääni ja sitä että saisin elämänhaluni takaisin. Kiitos Salainen kun kirjoittelit tänne, mukavaa kevättä sinulle.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 28.04.2014 klo 16:27

Arka,

Kiitos, kun vierailut minun puolella ja onnittelit asunnon saannista!

Niin, me muutamme touko-kesäkuun vaihteessa. Tavaroita alamme viedä jo aikaisemmin sinne asunnolle, kun sen omistaja on saanut asunnon tyhjäksi.

Minulla on tänään ollut vähän ilmanaikuinen päivä, mutta yritän saada vielä jotain aikaiseksi. Pitäisi kaappeja raivata ja käydä tavaroita läpi muuttoa ajatellen.

Jos minä jäisin kokoaikaiselle eläkkeelle niin en varmaan kertoisi siitä ihan kelle vain. Pitäisin omana tietonani ja jos joku vieras alkaisi kyselemään, että mitä teen niin sanoisin jotain muuta. Mutta jos on minua iäkkäämpi niin ei siinä eläkkeessä ole mitään häpeällistä. Minä olen siis 36v.

Kaikkea hyvää sinulle☺️❤️

Käyttäjä arka kirjoittanut 29.04.2014 klo 06:21

Hei AK!
Minä olen 53-vuotias eli vielä aika nuori eläkkeelle. Minulla on nyt määräaikainen eläke toukokuun loppuun 2015. Tapaan aikavähän ihmisiä jotenenole vielä joutunut selittelemään . Sukulaisiakaan ei tee mieli tavata kun enhalua kertoa asioistani. Ehkä joskus vielä olen töissä, saa nähdä.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 30.04.2014 klo 07:16

Hyvää Vappu-aattoa Arka!

Miten meinaat vappua viettää?

🌻🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 30.04.2014 klo 09:44

Hei AK!
Täällä kotona tulee oltua vappu. Simaa olen ostanut. Tytär menee katsomaan Mantan lakitusta. Hyvä että hänellä on jotain vappuohjelmaa.