Hei. Itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on, on tosi vaikeaa ainakin tässä yhteiskunnassa joka vaatii että kaikkien pitää olla "jotain".
Olen ison lapsilauman vanhimmasta päästä ja oppinut huolehtimaan ja ottamaan vastuuta, sekä hätäilemään tulevaisuudesta. Syy oli se että perheessä ei ollut vakautta eikä suojaa, oli vain kilpailua. Minulle jäi sieltä ainainen häpeä ja pelko, jota vasta nyt käsittelen. Mutta kiitän Luojaa että nyt sen ymmärrän miksi olen sitä mitä olen.
Alkholismi tuli elämääni jo varhain, koska en jaksanut selvinpäin kestää elämää joka tuntui tosi hankalalta ja pelottavalta. raitistuin n.parikymmentä vuotta sitten ja sen jälkeen olen käynyt useammankin terapeutin luona sekä kaikenlaisia kurssia itsetuntemuksessa. Suosittelen. kaikkea kannattaa kokeilla, lukea, kirjoittaa ja yrittää selvittää miksi on näin hankala persoona.
Olen ollut kateellinen nuorimmille sisaruksille kun he omaavat terveen itsetunnon, eikä tarvi olla tämmöinen ujo ja estoinen, huolehtija, hätäilijä sekä pelkääjä. Mutta tajusin sen nyt kun rukoilin Jumalalta apua, näin selkeästi kuinka nuorimpien ei ole tarvinnut elää epävarmuudessa, köyhyydessä eikä muuttaa moneen kertaan paikkakuntaa. Olen jo pikkuisesta lähtien yrittänyt huolehtia nuorimmista, pelännyt kaikkea ja elämä, maailma on ollut pelottava paikka elää. hyvin ristiriitainen olo kun kuitenkin maailmassa pitää elää. Tarvitsin viinaa että kestin pelon ja ahdistuksen. Sitä en vain vieläkään ymmärrä miksi se joillekin tulee ja toisille ei. miksi toiset tuntevat elävänsä turvassa ja toiset ei. Vaikka olis rikaskin niin silti voi pelätä ja olla ahdistunut tulevaisuudesta.
Minulla on tuollainen luonne, että pelkään tulevaisuutta ja odotan jotain pahaa tapahtuvan. Kiitän jumalaa siitä että tuo tunnemöykky nyt selkisi. Vielä on matkaa siihen etten enää pelkäisi vaan olisin "turvassa" tässä maailmassa.
Sitä on vain elänyt ja touhunnut ajattelematta yhtään mitään. Uskon että jos on usko Jumalaan joka rakastaa ja ohjaa niin saa ainakin turvaa silloin kun kaikki muu pettää. Täältä kun emme mitään saa matkaan tuonpuoleiseen, joten on aika turhaa pilata elämäänsä toivomalla jotain mitä ei saa. Tärkeintä on hyväksyä se mikä on ja alkaa auttamaan muita, kun auttaa toista auttaa myös itseään.