Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 20.01.2014 klo 18:08

Autiotalon Kuunvalo kirjoitti 20.1.2014 16:37

Hei Sarrukka🙂🌻

Halusin vain sanoa sinulle, että kaikkea hyvää, kun luin tätä ketjua. Jos minulla tulee oikein yksinäinen olo niin kuvittelen sänkyni viereen ison enkelin ja "juttelen" sen kanssa🙂 Tai rukoilen ja katson Jeesuksen kuvaa seinälläni ja pyydän apua ongelmiin. En mitenkään halua tuputtaa näitä ajatuksia, mutta halusin vain sanoa mitä teen jos on sellainen olo, mikä välittyi sinun kirjoituksistasi nyt. Halaus ja enkeleitä luoksesi!

Kiitos Autiotalon Kuunvalo. En pistä pahakseni neuvojasi. Kun minulla oikein paha
olla kuuntelen hengellistä musiikkia. Se rauhoittaa ainakin hetkeksi. Rukoillut olen
usein. Olen itsekin varsinkin nukkumaan mennessä ajatellut että enkelit suojelee
suojelee untani. Joskus vain ei mikään auta on vain kestettävä tilanne.

Käyttäjä arka kirjoittanut 24.01.2014 klo 14:02

Hei Sarrukka ja JP49.
Mukava kuulla että sinun poikasi JP voi nyt hyvin. Toivottavasti eläkeasiasi etenee että pääset vähän helpommalla. Sinulla on varmasti paljon työtä nyt ja tauko olisi kyllä paikallaan. Sarrukka, kuten tiedät minäkin turvaudun Jeesukseen usein. Luen parhaillaan Lorna Byrnen kirjaa "Portaat taivaaseen". Hän on nähnyt enkeleitä lapsesta asti ja kertoo näistä kokemuksista. Kirjasta saa lohtua, lainaa se jos kiinnostuit.
Hyvää viikonloppua teille molemmille!

Käyttäjä JP49 kirjoittanut 24.01.2014 klo 17:19

Terve, Sarrukka ja Arka. Tuo on hyvä kun teille on "avautunut" nuo jumala/enkeli asiat, itse haluaisi jonkin samanlaisen keinon, ei vain oikein osaa rauhottua ja etsiä sitä, vissiin oletan että se tupsahtaa itsetään esiin. Painajaisia vain riittää ja herää sitten aikaisin ja väsyttää koko ajan. Ehkä 2 tuntia saa päivässä oikeasti jotakin tehtyä. Kävin lääkärillä ja kyllä se kirjoitti jonkin lausunnon että työkyky alentunut melkein kokonaan, nyt on Kelaan aika ensi viikolla ja ilmeisesti joku kuntoutusraha on mahdollista saada kun sairasloma loppuu, summista en tiedä mutta pitäisi olla kohtalainen jos oikein ymmärsin kun netistä katselin. Onko teillä ollut mitään kuntoutusjaksoja, itse haluaisin muutaman kerran vaikka 2 viikon jakson jossain pois kotoa. Minulla ehkä eläkeyhtiö maksaa sen. Saapahan sitten nähdä. On tässä jotakin mukavaakin kuitenkin tulossa meille kaikille, en jaksa uskoa että Jumala voi hylätä, itse ainakin ajattelen että se jossain vaiheessaa elämä aukeaa uusin silmin. Taidan olla aika optimisti muutenkin ja varmaan nyt taas lääkitys kohdallaan kun tuntuu että kaikki onnistuu. Itsellä semmoinen taipumus olla ottamatta noita lääkkeitä kun haluaa pitää itsensä kontrollissa, mutta miten lie viisainta, kärsiä ja pelätä kaikkea tai ottaa nuita lääkkeitä ja olo on aika turvallinen ja tuntuu että kyllä ne asiat järjestyy. Ja aina ne kyllä järjestyy, yleensä vielä paremmin kuin on pelännyt. Nyt taidan lähteä ajelemaan kotiin. Hyvää viikonloppua myös teille.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 25.01.2014 klo 15:54

Hei JP49

Olen ollut kelan jarjestämällä kuntoutuksella. Kolme jaksoa lyhin jakso oli viikon
Ihan hyvä juttu. Sai hyviä neuvoja myös vinkkejä myös kotona tehtäväksi.
Olin siellä lähinnä yläraajavaivojen vuoksi Kannattaa harkita menemistä jos.
mahdollisuus. Toivotaan että saat myönteisen päätöksen eläke/kuntouturahaan.

Hyvää viikonloppua sinulle🙂🌻
--

Käyttäjä JP49 kirjoittanut 26.01.2014 klo 13:26

Heipätihei. kyllä olisi oikea halu lähteä jonnekkin, jospa sitä pääsee, kun kuitenkin työvuosia jäljellä ainakin 10-15. Nämä viikonloput tuntuu olevan pahoja kun ei vain osaa rauhoittua ja ei innostu mistään, arkipäivät on helpompia, vaikka onkin kaikki ongelmat aina selvitystä vailla. Mutta pitää koittaa aina laittaa näitä asioita arvojärjestykseen, katto pään päällä ja ruokaa tarpeeksi ja lasten elämä aika hyvällä mallilla. Se terapeutti teki jonkin jutun ja siinä kans jotenkin pyrittiin saamaan asiat jaettua hyviin ja huonoihin, tarkoituksena jotenkin jättää ne huonot asiat taakse ja unohtaa. Oli se vähän aikaa ihan hyvä olo, mutta kyllä ne aina jostain kömpii esiin ne ikävät asiat. Mutta kuulemma kestää aikaa ennekuin paranee ja se kärsivällisyys ei ole niitä vahvimpia ominaisuuksia minulla.
Nautitaan tästä päivästä niin hyvin kuin voidaan. 🙂

Käyttäjä arka kirjoittanut 31.01.2014 klo 19:03

Hei Sarrukka ja JP49!
Kiitos kun olette kirjoitelleet!
Hyvää viikonloppua teille molemmille!

Käyttäjä JP49 kirjoittanut 01.02.2014 klo 12:00

Tervehdys, halusin toivotella myös hyvää vkl. Nyt on talvi-ihmiselle hyvä viikonloppu, lunta ja pakkasta sopivasti vissiin koko Suomessa. Itse aajattelen että taas kesä päivää lähempänä. Jaksakaapa "tytöt" ja palaillaan.😎

Käyttäjä arka kirjoittanut 03.02.2014 klo 10:18

Hei JP 49 ja Sarrukka!
Nyt on viikonloppu ohi ja maanantai käsillä. Ei ole päivissä paljonkaan eroa näin eläkeläisellä. No tytär tietysti lähti kouluun ja illalla hänellä on kerhonohjaus. Minä koetan saada ajan kulumaan täällä kotona. Iltapäivällä tulee tukihenkilö tapaamaan minua. En tiedä mitä teemme. Ja illalla on kirjastoauto. Minulla on vielä kesken Lorna Byrnen kirja portaat taivaaseen mutta pian se loppuu ja katson onko kirjastoautolla uutta hengellistä luettavaa. Saa nähdä, onhan valikoima siellä aika pieni. Eilen tuli TV 7 kanavalta ohjelma David Herzogin Suomen tilaisuudesta. Sinne olin itsekin aikeissa mennä mutta pitkä välimatka sai minut luopumaan ajatuksesta. Herzog rukoili ihmisten puolesta ja sitten ihmiset saivat tulla todistamaan mitä heille oli tapahtunut. Todistajia tuli pitkä jono vaikka televisiokamerakin oli paikalla. Herzog rukoili uudestaan heidän puolestaan ja aika iso osa heistä kaatui lattialle. Ihmeitä siis tapahtui paljon ja ajattelin että jos Herzog tulee uudestaan yritän mennä paikan päälle. Tosin se vähän hämmentää kun tilaisuus todennäköisesti televisioidaan. En itse häpeä julistautua Jeesuksen ja armon tarvitsijaksi mutta en tiedä mitä kotiväki ajattelee. Mies sanoi toissapäivänä että meidän pitäisi keksiä jotain uutta yhteistä tekemistä ja hän oli sitä miettinytkin mutta oli vaikea keksiä. Sanoin hänelle että minäkin olen miettinyt mutta en ole keksinyt. No olympialaisten seuraaminen on ainakin sellaista, ne kiinnostavat meitä molempia.
Minä en taida päästaä Punaisen *Ristin ystäväksi kun sieltä soitettiin ja kävi ilmi että tässä lähistöllä ei ole alkamassa ystäväkurseja vaan pitäisi jaksaa lähteä aika kauas kurssille. Lupasivat kyllä lähettää tiedot tuosta kurssista mutta on minun vaikea lähteä kovin kauas. Lisäksi tuo kurssi maksaa 20 euroa. Olisin niin mielelläni käynyt jonkin yksinäisen vanhuksen luona. Kuulemma joka toinen päivä yksi yli 65 vuotias tekee itsemurhan Suomessa. Minullakin on edelleen paljon itsemurha-ajatuksia mutta päivä kerrallaan olen yrittänyt säilyä elossa. En tiedä miten raskasta se perheelleni olisi jos tekisin itsarin.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 03.02.2014 klo 16:06

Heippa JP49 ja arka

Viikonloppu meni työn merkeissä. Nyt kolme viikkoa vapaata.Toisaalta
ihan mukava kun lomaa. Masentaa vain ajatus että olen yksin suurimman
osan lomasta. Tulee niitä huonoja ajatuksia mieleen ja kovempi ahdistus
ja masennus iskee.
Tänään pakotin itseni töihin. Vaihdoin verhot ja vähän siivosin. Nyt taidan
vain laiskotella. Varmaan tulee olympialaisia katsottua jonkin verrran.
Katsoin Tv7 David Herzogin tilaisuuden.Olisi tosiaan ollut kiva mennä paikan
päälle katsoon.
Onpa harmi arka ettet päässyt ystäväkurssille. Toivotaan että niitä tulee sinun
kotipaikkakunnalesikin. Niin moni ihminen kaipaa ystävää. Olisi jotain mitä
odottaa kun ystävän vierailua.

Mukavaa viikon jatkoa molemmille🙂

Käyttäjä arka kirjoittanut 05.02.2014 klo 10:32

Hei sarrukka ja JP49!
Kiva kuulla Sarrukka että olit sinäkin katsonut David Herzogin ohjelman. Hienoa että jaksoit vaihtaa verhot, se vähän piristää ja mukava että sinulla on lomaa. Yksinolo tosiaan vähän masentaa ja ahdistaa joskus. Ehkä innostut käymään jossain missä vähän näkee ihmisiä, onko seurakunnassasi vielä niitä syke-iltoja. Entä se mielenterveyskuntoutujien viikkoryhmä, oletko menossa sinne. Minulla on uusi tukihenkilö. Ehdotti päivätoimintaan menoa mutta en halua sinne. Hän auttaa minua saamaan uimakortin. Ehkä jaksaisin sinne mennä joskus. Mitä sinulle JP49 kuuluu?
Hyvää lomaa Sarrukka!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 08.02.2014 klo 18:54

Hei arka

Syke-iltoja ei nähtävästi enää pidetä. Harmi. Ei se mielenterveyskuntoutujien
ryhmä oikein innostanut. En lluultavasti mene sinne.
Päivä mennyt ihan oleskellessa. Niin mieli maassa. Miettinyt onko tällä elämällä
mulle mitään annettavaa. Minusta tullut saamaton. En saa otetta mistään.
Mikään ei kiinnosta. Miettinyt miten palkon hyvää menetin elämästäni alkoholin
vuoksi.Luultavasti elämäni olisi aivan toisin. Pakolliset asiat kun saan hoidettua
muulla väliä.
Mutta kiva jos saat uima kortin . Jospa jaksaisit käyttää sitä.

Hyvää viikonloppua🙂🌻

Käyttäjä JP49 kirjoittanut 10.02.2014 klo 15:31

Terve taas, ei ole saanut oikein kiinni mistään asiasta ja tuli tuossa taas lisäharmia poijjaan kanssa, taas vähän karkaamassa mopo, mutta ei onneksi mennyt kuin peltiä. Yksinäistä se vain on vaikka on perhettäkin ympärillä. Pitäisi alkaa täyttämään papereita siihen kuntoutukseen ja tukirahaan, mutta ei vain saa aikaiseksi. Töitä pitäisi löytää ja jne. Ei osaa nyt oikein nauttia elämästä. Mutta on vieläkin joku usko paremmasta, teillä on vissiin onneksi nuo liikuntajutut hallinnassa. Minulla on 2 tyypin diabetes ja näyttää ettei nykyiset lääkkeet riitä enään, mittailin pitkästä aikaa niitä sokereita ja nyt joko lisää lääkkeitä tai syömiset kuriin. Jotenkin antanut itselle luvan kaikkeen mikä helpottaa oloa ja sehän sitten kostautuu. Taitaa vielä vaikuttaa tuohon päänuppiinkin nuo arvojen heittelyt. Kyllä se on aina mukava täällä seurustella vaikka välillä on niitä hetkiä ettei osaa alkaa vastailemaan. Huomenna sitten lisää avautumista, että hyvää illan jatkoa teille ja vähän 😎

Käyttäjä arka kirjoittanut 13.02.2014 klo 11:56

Hei Sarrukka ja JP49!
En ihmettele Sarrukka jos se mielenterveyskuntoutujien ryhmä ei innostanut. En minäkään halunnut käydä päivätoiminnassa, oli senverran tylsää touhua se. Uimakortin hankkiminen saa odottaa kunnes on rahaa jos on. JP49- ikävä että pojallasi on taas vaikeampaa ja sinulla itselläsikin tuo diabetes vielä riesana. Koeta jaksaa hoitaa itseäsi hyvin vaikka se voi olla vaikeaa. Sarrukka- harmi kun ne ske-illat loppuivat, itse en ole jaksanut seurakunnassa käydä, ruokakaupassa vaan käydään miehen kanssa ja joskus yksinkin käyn. Tukihenkilö haki tänään kävelylle. En jaksanut pitkään kävellä. Yritetään taas jotenkin jaksaa, kirjoitelkaa miten menee.

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.02.2014 klo 08:27

Hei Sarrukka ja JP49!
Kävin katsomassa onko teiltä uusia kuulumisia täällä. Toivottavasti teillä menee mukavasti.

Käyttäjä Elämääkö kirjoittanut 18.02.2014 klo 17:20

Onko niin, että muiden kuin mainitsemiesi nimimerkkien kommentit ovat ei-toivottuja? Joka tapauksessa toivon sinulle jaksamista!