Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä arka kirjoittanut 09.11.2013 klo 08:07

Hei!
Mitä kuuluu Sarrukka? Oletko jaksanut käydä Syke-illoissa? Minulla alkaa sähköhoito maanantaina. Mies tulee saattájaksi. Jännittää jo nyt.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 10.11.2013 klo 12:43

Hei arka. Toivotaan että sähköhoidosta sinulle apua. Miten voit nyt ?. Olen
ollut viikon sairaslomalla flunssan vuoksi. Jännittää huominen töihin meno.
Jaksanut tänne kirjoitella. Tuntuu ettei mikään huvita, Suunnitelmia paljon
en vain saa toteutettua. Kävin psyk,hoitajan juttusilla. Oli mulle uusi
tuttavuus. Tulimme hyvin juttuun. Uusi aika parin viikon päästä. Jos pääsen
meneen. Tästä reilu 20km matkaa. Lupasivat että saan tulla taksilla.
Se toinen tarina korvaako kela matkoja. Mulla tuo matkustus kammo
. uskalla jukisilla kulkuneuvoilla kulkea. Käyn syke-illoissa aina kun mahdollista.
kuin myös muissa seurakunnan tilaisuuksissa.

Voimia sinulle🙂👍

Käyttäjä Charlottis kirjoittanut 10.11.2013 klo 13:15

Itselläni on kirja irti ahdistuksesta mutta kun en saa aikaiseksi tehdä niitä tehtäviä ja myös minulla niin juurtunut ajattelutapa ja pessimistinen joka on todella kovasti iskostunut ei oikein ole auttanut ajatus ajattele positiivisesti ei tietenkään jokainen heti ole täyttä surua itselläni ,mutta heti jos hyvä päivä usein tulee paskoja päiviä enemmän tuntuu että maksan siitä olen iloinen hetken. Näin sitten en ole päässyt missään asiassa eteenpäin vaan jättänyt kesken opiskelut ja en oikein tiedä edes haluanko mitään opiskella kun ei mnulla ole koskaan ollut mitään unelmaa mutta en haluisi tehdä jotain vain siksi että pitäisi tehdä silloin tuntuu teen turhaan ja aikani kuluu hukkaan stressaten. En myöskään kestä mennä aikataulujen mukaan ja kellon mukaan se ahdistaa minua suunnattomasti olen hidas ajatuksissani en tunnista niitä vasta kun jälkikäteen makaan sängylläni uupuneena ja itkemässä syyttäen itseäni miksi minä.

Käyttäjä arka kirjoittanut 10.11.2013 klo 17:53

Hei Sarrukka ja Charlottis!
Eipä voinneissa ole kehumista. Huommenna tosiaan sähköhoito ja jännittää niin vietävästi.Onneksi miestulee mukaan. Lääkkeet loppuneet kun sosiaalityöntekijä ollut sairauslomalla. Yritettävä on taistella.
Toivottavasti flunssasi menee pian ohi sarrukka.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 03.12.2013 klo 20:10

Hei arka.

Mitä sinulle kuuluu? Olisi kiva kuulla miten voit.🙂

Käyttäjä arka kirjoittanut 14.12.2013 klo 07:45

Hei Sarrukka!
Kiva kun olit pistänyt viestiä.
Olen kai voinut vähän huonosti ja en ole jaksanut täällä tukinetissäkään käydä. Sähköhoidossa olen käynyt seitsemän kertaa. Ei tunnu auttavan joten en tiedä käynkö kaikkia kahtatoista kertaa. Nyt tämän viikon olen pitänyt taukoaa siitä.
Sukkia olen kutonut jo kaksi paria. Ajattelin antaa toiset joululahjaksi anopille ja toiset hänen siskolleen. Anoppi ja mieheni veli tulevat kai jouluksi meille. Olivat viime joulunakin.
Minulla on eläkehakemus sisässä KELAssa. En oikein tiedä mitä ajattelen siitä. Rupeaa vähän ahdistamaan joten yritän olla ajattelematta sitä. En kyllä suunnitellut elämäni menevän näin että 53-vuotiaana jäisin eläkkeelle. No en taitaisi kyllä töitäkään saada vaikka olisin työnhakijanakin. On vain vaikeaa keksiä tekemistä, päivätoimintaryhmässä en tykkää käydä, tuntuu niin turhalta kaikki se touhu siellä.
Mitä Sinulle kuuluu Sarrukka? Oletko jaksanut töissä käydä? Entä mitä muuta olet puuhaillut?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 14.12.2013 klo 21:05

Hei arka

Mukava kuulla sinustakin. Ikävää ettei sähköhoidosta ole ollut apua. Miten
voit nyt? Olen ollut lomalla 2 viikkoa. Maanantaina taas töihin. Tammikuussa
alkaa osa-aikatyö. Kyllähän se oudolta tuntuu 52 vuotiaana jäädä osaeläkkeelle.
Kuitenkin parempi näin. Töissä tuskin kukaan kaipaa mua vapaaviikoilla.
Kävin työterveystarkastuksessa. Spirometria meni huonosti. Keuhkokuva
ei hyvä. Joku tulehduksellinen viiva keuhkoissa ja mahdollisesti keuhkolaajentuma.
Et silleen. Tupakanpoltto pitäisi lopettaa. Muutenkin masentaa eikä tuo
diagnoosi mieltä piristänyt. Olisi niin sisukas et sais tupakan pois. Että
tämmöistä mulle kuuluu,.Kävin eilen pitkästä aikaa surakunnassa syke illassa.
Alkuviikosta joulujuhlassa. Minulla on myös yksi lievästi kehityvammainen
ystävä. Olin hänen joulujuhlassaan myö tällä viikolla. On ne niin aitoja vammaiset.
Moni kävi minun kanssa jutteleen. Tuntui tosi kivalta,

Mukavaa joulunodotusta sinulle🙂

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.12.2013 klo 10:14

Hei Sarrukka!
Kiva kun muistit viestillä! Mukavaa joulun odotusta sinullekin. Ikävä kuulla että keuhkosi eivät ole kunnossa. On vain niin vaikeaa lopettaa tupakanpoltto, minä ainakaan en voi moista ajatellakaan. Heti herättyäni poltan kaksi tupakkaa ketjussa. Mies polttaa myös. Tytär ei onneeksi ole alkanut polttamaan ainakaan vielä.
Onneksi pääsit osa-aikaeläkkeelle. Ja hienoa että jaksat siellä syke-illassa käydä. Minulla on myös aikomus alkaa käydä seurakunnassa. Kaipaan nähdä muita uskovaisia ja saada rukoilla yhdessä. Tänään olisi meno joulukonsserttiin. Sinne lähtee anopin sisar miehineen sekä tyttäreni. Anoppi laulaa kuorossa. Joululauluja esittävät. En ole vielä tehnyt mitään jouluvalmisteluja eikä oikeastaan muuta olekkaan kun ruokien raahaaminen kaupasta ja joulukuusen pystyttäminen ja koristelu. Tänään pitäisi siivota. Tytär täytti juuri 16 vuotta. Sai kännykän lahjaksi. Pitää kavereille juhlat viikonloppuna.
Kirjoittele Sarrukka lisää viestiä!

Käyttäjä kirjoittanut 20.12.2013 klo 14:24

Joulu tulee ilman siivouksiakin.

Tässä levyssä sanotaan tärkein
http://www.youtube.com/watch?v=6jj7xoOqdSg

Kristus syntyy, kiittäkäämme.
Hyvää Joulua teille kaikille.

Käyttäjä arka kirjoittanut 21.12.2013 klo 10:40

Hei!
Mukava saada sinulta viestiä maanvaiva. Niin on että tärkeintä joulussa on juhlia Vapahtajan syntymää. Haluaisin mennä kirkkoon, toivottavasti saan aikaiseksi mennä.
Hyvää joulua Sarrukka, Maanvaiva ja muut!

Käyttäjä Onnen Tyttö kirjoittanut 22.12.2013 klo 04:26

Ai, muutkin jnhoavat itseään.Psykoterapeuttini neuvoi käymään läpi vihani jota tunnen isääni kohtaan ,jokaaloitti tämän itsetuhon oravanpyörän. Neuvokaa miten puran sen vihan. Ölen huutanut ääneen ja hiljaa mielessänj, olenkatsonut totuutta silmiin , kuinka hän tuhosi koko perheeni. Mjtä muuta votn tehdä ,rttei se narsisti pysty enää vaikuttamaan mun elämään? Onneksi se on kuollut

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 23.12.2013 klo 21:10

Hyvää joulua kaikille🌻🙂🌻. Isellä ei enää joulumieltä. Tänään sitten räjähti
kunnolla töissä. Tuli riitaa pahimman kiusaajani kanssa. Olen kuulemma
luulotautinen. Käänsi kaikki asiat mun syyksi. Kaikkein pahinta ettei kukaan
työkavereista puuttunut asiaan. Tulipahan selväksi porukan mielipide minusta.
En tiedä miten jaksan töissä. Itkin töissä ja nyt kotona kun asiaa ajattelen.
Olenko tosiaan näin huono ihminen .Täysin arvoton pelkkää ilmaa työkavereille.
Yritän tässä löytää joulumieltä. On vain niin kovin vaikeaa. Olen pelkkä surkimus.
Huomenna käydä vanhempien haudalla viemässä kynttilät. Jossain seurakunnan
menoissa olisi myös kivakäydä jos vain jaksan.

Käyttäjä arka kirjoittanut 25.12.2013 klo 08:25

Hei Sarrukka!
Toivottavasti löysit joulumielen jostain. Ajatellaan Jeesusta ja hänen syntymäänsä. Ehkä jaksoit mennä seurakuntaan.
Minä mietin itsemurhaa. En tahdo jaksaa elää.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 26.12.2013 klo 15:36

Sinulle Arka🙂🌻

En ole aiemmin sinulle kirjoitellut, mutta nyt lukaisin. Harmillista, että sähköstä ei ollut apua. Eikä ilmeisesti lääkkeistäkään riittävästi. Eihän se minulle kuulu, mutta jäin miettimään voisiko masennuksesi johtua jostain elimellisestä, kuten esim. kilpirauhanen, hormoonit ym. Onko tutkittu? Toivottavasti et loukkaantunut. Eihän masennukseen aina syytä tai lääkettäkään löydy sopivaa. Sydäntäni kirpaisi, kun luin, että ajattelet itsemurhaa. Minäkin koko kesän melkein ja syksyä kohti voimistuen ajattelin lähes koko ajan itsemurhaa. En olisi enää jaksanut. Se oli kauhean raskasta sellaista ajatella. Nyt en ajattele enää im vaikka toisinaan olen kyllästynyt elämääni ja itseeni. En tiedä auttaako tuo Mirtatsapiini sitten sen verran, etten ajaudu enää yhtä syvälle masennukseen, en tiedä. Vai ajattelinko sitä im niin paljon, että kyllästyin sen ajatuksen pyörittämiseen, en tiedä. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja valonpilkahdusta päivääsi, pimeyden keskelle☺️❤️

Käyttäjä Vaeltaja-ihmettelijä kirjoittanut 26.12.2013 klo 20:59

Hei arka!

En ole kirjoitellut vähään aikaan Sinulle. Olen elänyt vain tenttipaineissa, ja minusta on tuntunut siltä, että energiani on mennyt pitkälti opiskeluun ja ihmettelyyn. Olen kuitenkin lukenut aina silloin tällöin viestejäsi. Viimeksi kerroit jälleen itsemurha-ajatuksistasi, ja minusta tuntui todella kurjalta, että elämäsi on niin vaikeaa.

Haluan rukoilla Sinun puolestasi ja annan asiasi nimimerkittömänä myös seurakunnan jumalanpalvelukseen esirukousaiheeksi.

Lämpimin tapaninpäivän terveisin

Vaeltaja-ihmettelijä