Mä löysin tänne tukinettiin kun etsin itsemurhasta juttua netistä. Joskus oli joku vertaistukisaitti, mutta se lopetti. Ja sitä ei vissiin moderoitu riittävästi, sillä siellä oli paljon asiaan kuulumatonta viestiä ja melkein jopa toisten mielipiteiden dissaamista. Hyvä, että täällä on moderointi.
Mulla myös itsemurha-ajatuksia usein, viimeksi pari päivää sitten, kun äitini tuli joulupäivänä kylään ja alkoi arvostella kotiani. Nyt tuntuu ikävältä olla täällä, sillä hän "saastutti" puheillaan kotini, ja nyt en voi täälläkään olla rauhassa niiltä pakkoajatuksilta, jotka toistuvat ja toistuvat, aina uudestaan ja uudestaan. Päähäni tulee ne arvostelut mitä äitini on aikojen saatossa sanonut, ja nyt vielä kun hän arvosteli minulle rakkaan kotinikin. Ahdisti yksi yö niin että tuska oli lähes käsinkosketeltavaa, ja itkinkin jonkun aikaa ja ajattelin itsemurhaa.
En saanut itseäni tänään lähtemään AAL-ryhmään (alkoholistien aikuiset lapset) vaikka olisin sen tarpeessa ollut. Mutta olin kuin liimattu sohvaani, ahdisti jo ajatuskin lähteä ihmisten ilmoille.
Todellakin, viestin otsikko on kuvaava myös minun elämääni kohtaan, taistelua päivästä toiseen. Olen eläkkeellä mutta teen välillä ns. hanttihommia, mutta nyt en pysty ahdistukseni takia tekemään niitäkään, joten en voi saada ylimääräistä rahaakaan.
Mun pitää varmaan kirjoittaa uusi ketju, etten "kaappaisi" tätä ketjua, mutta halusin vain sanoa, ettet ole yksin ajatustesi kanssa. Meitä on muitakin, jotka haluavat täältä pois ja joille elämä on pelkkää taistelua päivästä toiseen.
Sain ajan terveyskeskuslääkärille vasta 18.1 ja tuntuu, etten sieltäkään saa apua, minua ei oteta vakavasti tai tyrkytetään vaan lisää lääkkeitä. Olen myös alkoholisti, joka on ollut raittiina vajaa 14 vuotta, ja olen ollut koukussa myös nukahtamislääkkeeseen, kun ahdistus on tuntunut niin pahalta. Mutta ne eivät sovi mulle, ja mun on pakko yrittää ilman niitä, vaikka tuska olisi kuinka kova. Jos lisään peratsinia (tällä hetkellä 4mg) niin se vain väsyttää niin paljon, ettei olemisesta tule mitään.