Hei, Saloka! Ei tullut tuo pyyhe/patakinnas juttu mieleenkään. Hyvä idea! Kiitos. Ajatelin käydä katsastamassa, onko Anttilassa vielä niitä samoja ruukuja, joita ostin kaktuksille. Voisin varautua suurempaan kaktus-puutarhaan... En tosin tänään jaksaisi lähteä minnekään. Mutta tuo Anttila-keikka olisi hyvä hoitaa tänään.
Olin eilen ystävän apuna muuton purussa. Joitain tunteja vain, mutta päivä oli pitkä. Nyt nukuin kuuteen. Se on mulle tosi paljon! Vatsa kiukuttelee. Juuri nyt ei onneksi satu.
Mulla oli eilen avohoidon käynti. Puhuin iloisista asioista, joita on myös ollut, ja toisessa lauseessa sitten itsemurhasta. Olo on aika rikinäinen. Ongelmakäyttäydyn välillä. Käytännössä päivittäin tai useamman kerran päivässä. Se jotenkin helpottaa oloa. Ja oloa helpottaa se, että tyttö voi hyvin ja hänelle kuuluu muutenkin hyvää. Se vie vähän syyllisyyttä pois.
Sinä, Saloka, neulot. Minä haluaisin ostaa kirjavaa Nalle-lankaa ja tehdä sukat, mutta tiedän, etten tällä hetkellä saisi neulottua niitä. Jäisivät ikuisuus projektiksi.
Ehkä toimintakyky on oikeasti parantunut. En tiedä. Mulla aloitettiiin loppukeväästä uusi lääke, joka menee tällä hetkellä vasta puolikkaalla hoitoannoksella. Kai siksi, ettei sivuvaikutuksia tule aloittaessa. Sen pitäisi vaikuttaa juuri toimintakykyyn. Mulla masennuksen helpottaessa paranee yleensä ensin toimintakyky, ja vasta sitten mieliala.
Mun täytyy olla vinksahtanut! En vain tiedä, haluanko tästä masennuksesta pois... Onko se vain niin tuttu ja turvallinen vai saanko siitä jotain, mitä ilman masennusta en saisi? Mun pelkohan on tippua hoidon ulkopuolelle. Mitä jos en enää tarvitsisi hoitoa?
Se tilanne on kai aika tavoittamaton, että paranisin. Olen oireillut niin kauan ja niin monin tavoin, että tuskin se korjaantuu kokonaan koskaan. Jotain tulen tarvitsemaan. Ja nyt itseasiassa suunnitellaan mulle lisätukea. Mulla on aika polin sosiaalityöntekijälle. Setvitään asiaa.
Ihan harmaa sadepäivä. Mutta menen sinne Anttilaan. Jossain vaiheessa, kunhan tässä selviän yhtään mihinkään liikkeelle.
Hyvää päivänjatkoa teille kaikille!