Vessan valo prakaa. Pitää ostaa uusi loisteputki. Kokeilin jo, josko vika olisi ollut vain sytyttäjässä, mutta ei auttanut. Olen itsestäni aika ylpeä, että osaan vaihtaa loisteputken. ☺️ Kerran aiemmin olen sen tehnyt, ja onnistui nytkin...
Heräsin aamusta samoihin aikoihin kuin eilen, mutta kävin vielä nukkumassa reilun tunnnin unet. Parempi olo.
En tiedä, mitä ajatella. Mies tulee mun luo. Ei saa nukuttua, jos lähden aamusta sängystä pois. Eli mun on pakko-nukuttava/maattava viikon verran. Ja kun ajattelen sen pakkona. Toinen ei pyydä, vaan vaatii ja edellyttää. Se kai musta tuntuu vaikeimmalta. Koen itse tekeväni hänelle palveluksen. En oikeasti tiedä, miten hän tilanteen ajattelee. Tämä on vain minun tulkintani harmillisesta tilanteesta. Nautin niin näistä aamuhetkistä itsekseni. Mutta ehkä mä viikon kestän, ja voihan olla, että näin saan nukuttua enemmän. Eli ehkä on tilanne, että kaikki voittaa... Saas nähdä!
Söin aamupalan ja oksensin sen pois. Leipää, jonka päällä oli sulatettua mozarellaa. Oli liian tuhtia mun psyykelle tänään.
Väsyttää vähän vieläkin.
Menen tänään tutun luo poimimaan marjoja pakkaseen. Ihana ihminen, kun antaa niitä mulle pelkkää poimimista vastaan. Musta on mukava talvella keittää soppaa tai tehdä piirakkaa pakkasesta otetuista marjoista. Omista marjoista. Tosin on myönnettävä, etten tänään jaksaisi enkä haluaisi miennekään, mutta pakko tämä on nyt tehdä.
Mulla noita pakkoja riittää. Nukkuminen aamusta, marjojen poiminta... Hengissä pysyminen...
Sain illalla paniikkikohtauksen, jonka talttuminen vei lääkkeitä. En ymmärrä, mistä se tuli ja miksi se tuli. Tein käsitöitä, helppoa hommaa, kun alkoi vähän ahdistaa, ja kun oli siihen ottamassa lääkettä, olo repesi. Se vei varmaan pari tuntia. Pelottaa, kun ne tulevat noin, ettei voi varautua! Kohtauksen estäminen on sinänsä helpompaa kuin sen hoitaminen. Noita on alkanut taas olla. En ole viime aikoina kirjannut niitä säännöllisesti kalenteriin, mutta ehkä pitäisi.
Tuli mieleen, voiko yhtenä syynä paniikkeihin olla tuo uuusi masennuslääke. Käynpä seuraavaksi lukemassa valmisteyhteenvedon. Kun nyt voi olla tämä heräily sivuvaikutuksena, sen muistan siellä listassa olevan, mutta mitä muuta "hauskaa" sieltä löytyy...
Mukavaa tai edes siedettävää päivää itse kullekin!