dahliakukka kirjoitti 19.1.2016 15:21
Tämä asia ei tietenkään minulle kuulu, mutta jumpparini aikoinaan takoi sen syvälle päähäni. Kysyn nyt sitä teiltäkin...eli miksi niin helposti lykätään lääkkeitä, jotka ei paranna vaan siirtää asioita. Pimentää hetkellisesti, mutta siellä se perinmäinen syy on yhä muhimassa, kun sitä ei ole selvitetgy, eikä sitä ole saatu poistettua. Ihmistä pitäisi hoitaa kokonaisuutena ei pistää vaan hiljaiseksi lääkkeillä. Onko sinulta Jardin kysytty miksi haluat kuolla tai viillellä itseäsi? Mikä sinulla laukaisi alunperin sen tunteen? Kyökkipsykka täällä taas paasaa. Ihan omalta kohdaltani tiedän, että noin se menee. Heti, kun uskallat sanoa on paha olla niin johan määrätään lääkettä. Tai kuten minulle koomassa ollessani aloitettiin toinen masennuslääke ja en tiedä millä perusteella. Ei minun olo ole mihinkään muuttunut lääkkeellä tai ei se muuta tosiasiaa, että olin koomassa. Toivottavasti tavoitat punaisen langan höpötyksestäni. Sekin asia muuten, että niin kauan, kun itse ei halua parantua niin ei sitä paranekkaan. Ainakin näin minä koen asian.
Älä Jardin luovuta, huomaatko kuinka monta meitä on täällä, joille olet tärkeä ja jotka toivovat sinulle parempaa huomista. Vilpittömästi, sydämestä.
Kiitos, Dahliakukka! Ehkä multa on jotenkin kysytty, miksi haluan kuolla. Tai olen siihen sivusta vastannut. Olen toivoton. Kaikki on merkityksetöntä. Haluan vain pois. On liian paha olla. Lääkettä on lisätty. Uusi masennuslääke Valdoxan ei ainakaan ensimmäisen tabletin jälkeen ole aiheuttanut haittavaikutuksia. Mulla menee Levozinia paljon ahdistukseen. Eli joo, lääkkeillä hoidetaan. Mulla on kovasti se olo, että mut halutaan mahdollisimman nopeasti pois sairaalasta. Nyt se uloskirjoitus kuitenkin siirtyi ensi viikkoon. Kotona pitäisi käydä. Päivälomalla ja yölomallakin. Epäilyttää onnistuminen... Nyt itsemurha ja kuolema ei ole ihan koko ajan ajatuksissa. Sen verran tämä sairaalassa olo on helpottanut. Mutta on en silti koko ajan läsnä jollain tavalla.
Tunnen itseni niin huonoksi, kehnoksi ja heikoksi. Välillä ajattelen jotain tulevaa melkein odottaen - en haluaisi sitä myöntää -, mutta nyt haluaisin vain pois, kuolla. Ja silti olen täällä sairaalassa vapaaehtoisesti. On kai kuitenkin joku osa minua, joka haluaa olla elossa. Elämisestä en tiedä... Olen masentunut. Huomenna on terapia, perjantaina yksi tapaaminen. Lomilla pitäisi käydä... Ei tunnu hyvältä. Nyt on tosi paha olla. Haluan satuttaa itseäni. Vihaan itseäni.
Kiitos teille, jotka olette lukeneet näitä mun viestejä! Ja kiitos niille, jotka ovat kirjoittaneet ajatuksiaan. Tuo on mulle nyt tosi tärkeää!
En osaa nyt vastata tuohon sairaanhoidon suureen lääkitsemistarpeeseen muuten kuin, että mut ensinnä yritetään pitää hengissä ja toiseksi saada ulos sairaalasta avohoitoon. Ei voida tai haluta pitää sairaalassa kovin pitkään.
Mulla menee Työväenopiston kursseja koko ajan ohi. Mietin sairaalassa oloa siltä kannalta. Mutta nyt mun on tärkeömpi olla täällä. Ompelemaan jo vähän haluaisin.
Ajatukset pomppii... Niin, sairaalasta vielä... Eihän sairaala nykymuodossaan paranna. Ehkä se parhaimmillaan mahdollistaa avohoidon... Mutta kun mä en haluaisi enää mitään... Toissa iltana itkin. Nyt haluaisin itke, mutten pysty. Ei tule itkua. On vain paha olla.