Hei, Amassados! Ompeleminen ja uuden aloittaminen on kivaa. Mullakin on vaikeuksia saada töitä valmiiksi. Nyt joulun alla on syntynyt useampia pienempiä projekteja lahjoiksi. Ja se mekko kurssilla. Odotan innolla kevään kansalaisopiston kursseja. Toivon kurssien alkavan. Yksi olisi tässä lähellä. Ja mahtuvani mukaan haluamilleni kursseille. Toivottavasti ilmoittautumisjärjestelmä toimii ilmoittautumisen yhteydessä!
Ostin lahjapapereita. Lähimmille teen lahjat. Postitan ne viikonvaihteessa. Jotain tein, jotain tekemääni löysin valmiiksi tehtynä ja lahjaksi suunniteltuna. Lapselle pitäisi vielä keksiä jotain. Haluaisin tehdä hänelle jotain pysyvää lahjaksi. Ja sitten voisin antaa vähän rahaa lahjana. Se olisi ehkä mukavinta. Saisin tehdä jotain rakkaimmalleni ja hän saisi jotain, mitä tarvitsee...
Joulupipareita koristelin eilen ja piparimökin osat. Nyt odottelen mökin osien kuivamista, että pääsisin kokoamaan mökkiä. En tiedä, onko mulla riittävästi tomusokeria kokoamiseen. Ehkä olisi hyvä varmuudeksi ostaa paketti lisää.
Alan jo odottaa joulua. Nopeasti se tunnelma tuli tänä vuonna. Olen kuunnellut Toivontuottajien Jouluradiota (kuuluu myös netissä), ommellut lahjoja, tehnyt joulukortteja ja lähetellyt niistä suurimman osan. Ja vähän miettinyt, mitä me tänä vuonna lapsen kanssa syödään joulunpyhinä. Miestä tulee varmaan ikävä, mutta hän tulee luokseni joulunpyhien jälkeen.
Synnytykseen liittyvän trauman käsittely saattaa alkaa edetä. Hoitaja etsii terapeuttia, jolla olisi kokemusta asiasta. Minä tilaan synnytyskertomuksen ja muut paperit sairaalasta. Ehkä tämä tästä.
Oikeastaan mulle kuuluu nyt yllättävän hyvää. Yöllä nukuin vähän huonosti. Väsynyt tulen olemaan illemmalla.
Voimia teille kaikille, ja minullekin...!