Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.08.2014 klo 15:51

Hei, Arka ja Salainen55.

En tiedä, mitä häpeän viiltelyn suhteen. Ehkä se on vain sitä, että mielikuvissani eivät viiltele kuin teinit, ja sitten olen minä, joka olen aikuinen ja viiltelen. En salaa sinänsä viiltelyäni. Hoitohenkiökunnalla se on tiedossa. Itse asiasta kerron. Mutta säästääkseni ympäristöä ja läheisiä, en viiltojani esittele. Kyllähän nuo aiemmat jossain määrin näkyvät, mutta ei kukaan koskaan ole niistä kysynyt. Harva varmaan edes huomaa. Nyt viiltelen reisiin, mitkä saan peitettyä. Tytärkään ei tietääkseni ole niitä nähnyt. Siitä olen helpottunut. En toivo hänen alkavan viiltelemän pahaan oloonsa koskaan!

Olen viiltänyt jo tälle päivälle kertaalleen. Kysyit, Arka, miksi viiltelen. Ehkä se on eniten ahdistuksen hallintakeino. Mutta myös jonkunlainen osoitus ja merkki muille (tässä tapauksessa minua hoitaville tahoille), että voin edelleen huonosti. Ja merkki myös siitä, että voisin tehdä itselleni myös enemmän pahaa.

Käsitöihin asti en ole tänään ehtinyt. Ehkä vielä myöhemmin. Mutta pyykkikone pyörii ensimmäistä koneellista. Pari vielä jäljellä...

Toivottavasti viikonloppuunne kuuuluu edes jotain hyvää!🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.08.2014 klo 17:25

Hei.

Mun on nyt niin paha olla, etten pysty tekemään mitään. Otin lääkettä, joutunen ottaman lisää. Tää ei ole kivaa!

Taivaalta avattiin hanat. Vettä tulee kuin saavista. Kuuntelen tuleeko ukkosta. Pitääkö sulkea kone...

Käyttäjä arka kirjoittanut 15.08.2014 klo 18:23

Hei Jardin Prive!
Mukava että jaksoit laittaa pyykkikoneen pyörimään. Iskeekö sinulla ahdistus pahempana iltaisin? Minulla on tasaisesti koko päivän. Haluaisin kuolla. Salainen puhui häpeästä, minä häpeän sitä että olen eläkkeellä. Ja etten valmistunut. En tiedä miten pääsisin häpeästä eroon. Auttaisivatko nuo kirjat joista salainen puhui. Pitäisköhän katsoa onko kirjastossa niitä? Voimia sinulle Jardin Prive, kirjoita taas.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.08.2014 klo 11:52

Hei, Arka.

Nukuin pitkää. Nyt kuitenkin jo ahdistaa. Taidan ottaa rauhoittavaa.

Otin lääkkeeen ja viilsin. Ehkä tämä olo alkaa vähän rauhoittumaan. Tuntuu, että pitäisi satuttaa itseäni enemmän. Kuolemaa en ole ajatellut muuutamaan päivään. Se on kai hyvä...

Voimia sinulle!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.08.2014 klo 17:07

Tämä päivä on mennyt pitkälti samalla kaavalla kuin eilinen: Nukuin pitkään. Otin rauhoittavaa. Viilsin.

Tapasin ystävää, mikä oli mukavaa. Nyt on kuitenkin jo kurja olo. ☹️

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.08.2014 klo 05:12

Hei Jardin Prive!
Tuntuu pahalta ajatella että viiltelet itseäsi. Olet tehnyt sitä viime aikoina usein. Pystytkö keksimään että tekisit jotain muuta sen sijasta. Vaikka rukoilisit.Minä rukoilen puolestasi. Minullakin on ollut paha olo. Rauhoittavia ei ole joten olen yrittänyt muuten pärjätä. Enimmäkseen olen seurannut EM-kisoja, aina välillä vain maannut sohvalla. Nyt heräsin neljältä yöllä mutta viime yönä nukuin ilta kuudesta aamu seitsemään. Kuulostaa mukavalta tuo että pystyt nukkumaan pitkään. Menetkö myöhään nukkumaan? Minulla on kello soimassa kymmentä vaille seitsemän, laitan tyttärelle aamupalaa ennenkuin lähtee kouluun. En tiedä saanko nukuttua sitä ennen, kello on nyt vartin yli viisi.
Kirjoita taas, Jardin Prive!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.08.2014 klo 12:49

Hei, Arka

Mä tarvitsen unta tällä hetkellä 11-12 tuntia yössä. Ja kun en ihan aikaisin halua mennä nukkumaan, herään aamusta kymmenen tai yhdentoista aikoihin. Tytön laitan kouluun, kun on mun luona.

Nyt yritän tehdä käsitöitä.

Viilsin jo herättyäni. Haluaisin tehdä sitä lisää.

IM-ajatukset ei ole nyt niin voimakkaita.

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.08.2014 klo 15:01

Hei Jardin Prive!
Olet onnekas kun saat nukuttua noin paljon. Minä nukun noin 8 tuntia. Haluaisin kyllä nukkua enemmän, silloin päivät olisi lyhyempiä. Minulla on paljon IM-ajatuksia. Sohvalla olen makoillut ja kuunnellut TV7:aa. Onpa paha olo, huh huh!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.08.2014 klo 11:02

Hei, Arka.

Mä haluaisin puolestaan nukkua vähemmän, mutta en selviä vähemmällä yöunella tällä hetkellä. Lääkkeet kai sen tekee... Päivällä en saa nukuttua.

Nytkin väsyttää.☹️

Käyttäjä arka kirjoittanut 20.08.2014 klo 12:33

Hei Jardin Prive!
Voi kun voisit antaa osan unista minulle. Nukuttais vaikka molemmat kymmenen tuntia. Miten olet voinut? Oletko tehnyt käsitöitä?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.08.2014 klo 13:49

Hei, Arka.

Kunpa selviäisin vähemmillä unilla! Lääkkeet kai sen tekee...

Kaikki tekeminen turhauttaa, samoin käsityöt. Jotain kuitenkin yritän tehdä. Eniten istun tässä koneella ja selaan sivustoja.

Itkeä haluaisin, mutta itku ei tule. Sen sijaan taidan viiltää. Tosi fiksua!

Käyttäjä arka kirjoittanut 20.08.2014 klo 15:39

Hei Jardin Prive!
Sinäkö yhä viiltelet? Toivoin että se olisi mennyt jo ohi. Viillätkö joka päivä? Auttaako se ahdistukseen? Pitäisiköhän minunkin kokeilla, en vaan ymmärrä miten se auttaa. Äsken kun tiskasin pitelin veistä ranteellani hetken aikaa. IM-ajatuksia on niin paljon.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 20.08.2014 klo 20:15

Minustakin on tänään tuntunut, että elämä on ihan p.skaa ja turhaa.

Ahdistuin ja jouduin ottamaan pamin puolen vuoden tauon jälkeen. 5mg vain, mutta kuitenkin.

Toivon, ettei tästä ala mikään "putki" taas.

Syysmasennus, IM-ajatukset..eivät ole ollenkaan tervetulleita.

Jaksetaan, tunti kerrallaan🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.08.2014 klo 11:59

Hei, Arka!

Älä aloita viiltämistä!!! Vaikka minä viillän, päivitäin tällä hetkellä, tiedostan, että olisi parempi olla viiltämättä. Jos vain pystyisi hallitsemaan ahdistusta muuten, ilmaisemaan avuntarpeen muuten, toimimaan muuten...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.08.2014 klo 12:04

Hei, Autiotalon Kuunvalo.

Kävin ostamassa halpaa lohta. Elämä kai jatkuu... 😋

Oikeasti... haluaisin luovuttaa. Nyt on perjantai. Alkaa tuntua, että pitäisi lähteä sairaalaan. Tällaista oloa ei ole ollut useampaan viikkoon. Edellinenkin sairaalapätkä on maksamatta.

Pitää nyt miettiä ja katsoa, miten menee. Toivottavasti sinun olosi on yhtään helpottunut siitä, kun viimeksi tähän ketjuun kirjoitit.