salainen55 kirjoitti 5.11.2015 7:23
Jardin Prive kirjoitti 11.5.2014 21:26
Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. - Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!
Luin tämän ekan viestin ja vastaan siihen. Vastauksia ja kannustuksia olet varmaan saanut muiltakin, että paranisit.
Oletko kokeillut ihan vain kuntoilua, ulkoilua ja päiviin rytmiä tekemisillä. Ihan vain tavallisia asioita joita tehdään joka päivä.
Kun alkaa eka kertaa esim. leipomaan niin se on tosi ihana tunne, kun saa käsillään jotain tehdä, pehmää lämmintä taikinaa vaivata. ja tekee sen sitten myös pullaksi eikä lopeta kesken vaikka kuinka mieli huutaa. Tai kun pesee ikkunat?
Sen jälkeen aina kun meinas mennä alamäkeä, muistutin itseäni että olen kerran noussut alhosta enkä sinne enää halua. Rukous auttaa kun pyytää Korkeimmalta apua ja uskoo siihen. Mutta siinäkin on vaaransa jos on mieleltään liian herkkä, liian tunteelliset, syyllistävät laulut saavat mielen ahdistumaan, eivät paranna. Mutta kiitollisuus parantaa ja iloiset laulut, niitä on paljon, eikä niiden tarvi olla hengellisiä, kunhan ovat iloisia ja mieltä nostattavia. tsemppiä ja iloa elämään!
Hei, Salainen55! Tervetuloa ketjuun!☺️❤️☺️
Tuosta päivärytmistä ensin. Sanoisin, että mulla on aika hyvä päivärytmi. Mulla on niin monena päivänä ohjelmaa, ja usein jo aamupäivästä, että herään kohtuu aikaisin, toisinaan jo kuudelta tai viimeistään seitsemältä, että se asia on kunnossa. Onhan mulla päivä, kun en saaa mitään aikaiseksi, mutta yritän välillä opetella itseäni irti "pitäisi"-ajatuksista. Jos ei pidä, niin sitten ei ole pakko. Eilinen oli rankka päivä: aamusta terapia ja illasta ompelukurssi. Eikä tämä loppuviikko helpota. Pelottaa, miten jaksan...
Mutta liikkuminen onkin sitten ihan toinen asia. En saa itseäni liikkeelle! En sitten milllään!
Hengellisyyden suhteenolen itseni kanssa tasapainossa. Sitä on, mutta ei liikaa.
Hyvää viikon jatkoa sinullle, kirjoittele!😍