Olen vähentänyt kahvin juontia. En tiedä, mutta tuntuu, että tänään on ahdistanut vähemmän kuin esim eilen. Eilen tuli päivällä melkein paniikki kahvinjuonnin yhteydessä. Samoin toissapäivänä. Tänään kun en siihen aikaan kahvia ottanut, selvisin ilman ahdistusta. Yhden puolikkaaan Temestan otin iltapäivällä kotiin tultua. Ja yhden mukillisen kahviakin otin, mutta olo on ihan hyvä.
Mun on liki mahdoton ymmärtää, miten joku voi olla töissä kahdeksan tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa. Mulle muutama tunti päivässä on paljon, ja joku kolme - neljä tuntia saa mut ihan loppuun. En tosiaan edelleenkään olisi työkykyinen. Eläkkeellä oon ollut jo yli 10 vuotta. - Kai sitä sitten on eläkkeellä ihan syystä.
Tässä jaksamis-asiassa näkee selkeimmin sairauden. Onhan masennus ja ahdistus vaikeaa, mutta niistä on mahdollista kuvitella, että kaikilla on samanlaista, että ne on jotain "ihan normaalia". Mutta kun vertaa jaksamista... Ei tulisi normityöelämästä mitään.
Mulla on huomenna terapia ja ompelukurssi. Tulen olemaan illalla väsynyt. Mukava kun kurssi alkaa, mutta kun se on ilta-aikaa, on jaksamisen kanssa vaikeaa. Tosin on muutkin välillä aika väsyneitä...😉
Kunpa saisin viikonloppuna ommeltua! Onneksi perjantaina ei ole mitään, niin saan levätä ja nukkua...
Nyt odotan sitä, että pääsen tälle illalle nukkumaan...