Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.09.2015 klo 13:06

älä tressaa siitä laihtumisesta. Siinä voi olla monta tekijää. Yksi voi just olla tressi ja murehtiminen. Mulla kans pysähty ja vain ja ainoastaan ton pirun lääkkeen vuoksi. Mulla välillä laskee pari kiloo ja sitten lihoon taas pari kiloo. Olen ihan tyytyväinen, jollei tässä enempää lihoo. Mut olis ihanaa olla alle sata vielä ennen kylmii ilmoi. Tällä hetkellä mulla ei ole yhtään takkii, mitkä menis.

Haluaisin auttaa sua, mut en tiä miten. En osaa sanoa mitään.

Mä aloin eilen tekee tennareihin pohjii. Saa nähä miten onnistuu...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.09.2015 klo 08:06

Hei, Saloka!

Mun pitäisi ihan terveydellisistä syistä laihtua. Mulla on suvussa paljon 2-tyypin diabeetestä, ja esim äitini joutuu pistämään insuliinia. Mun ois saatava painoa pois ihan siitä syystä. Mulla on sokerit ollut jo aiemmin niillä rajoilla, jolloin harkitaan lääkityksen aloittamista. Toinen on sitten se, että haluan olla laiha!

Ja nyt tämä hemmetin projekti on jämähtänyt!😠

En illalla jaksanut katsoa TV:stä Bondia. Menin nukkumaan kymmenen aikoihin, kuten yleensä muutenkin. Nukuin vähän yli seitsemään, ja edelleen väsyttää. Mua masentaa. Eipä tähän kukaan taida mitään pystyä. En enää odota parempaa oloa. Tää toivottomuus vetää varmaan lähiaikoina ihan oikeaan itsetuhoisuuteen. Nyt olen vasta "leikkinyt" sillä.

Tyttö on kotonaan isänsä luona. Tapaa kuulemma joitain kavereitaan nyt viikonloppuna. En tiedä, milloin tulee mulle seuraavan kerran...

Tuntuu, etten jaksa enää tätä elämää.☹️

Käyttäjä arka kirjoittanut 06.09.2015 klo 10:33

Hei rakas JP!
Olet mielessäni päivittäin ja haluan tukea sinua sen minkä voin. Oletko ottanut Temestaa? Milloin tyttö tulee luoksesi? Minulla vaikeaa, eilen sain yhden Oxaminin ja neljä olutta. Nytkin on Oxaminia vielä jäljellä, tekis mieli ottaa. Kerroinko jo että aion mennä seurakunnan mielenterveyskuntoutujien ryhmään. Kokoontuu joka toinen torstai kello 13.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.09.2015 klo 13:07

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Mulla menee Temestaa vaihtelevasti. Joka aamuhan otan sitä, ettei tule vieroitusoireita. Tällä hetkellä 3/4 tabletin. Eilen se riitti koko päiväksi. Tänään en vielä ole ottanut lisää. yritän nyt vähentää tuota aamuannosta. Ja muutenkin... Mutta niihin ahdistuskohtauksiin, joita tulee viikoittain, joudun ottamaan useamman tabletin kerralla. Mä tarviin Temestaan taas uuden reseptin. Yritän saada lääkärin kiinni alkuviikosta.

Kiva, kun olet löytänyt tuon seurakunnan ryhmän. Toivottavasti siitä on iloa ja apua!

Sain ommeltua yhden lahjan tuossa aamupäivän puolella. Nyt mietin, mitä alkaisin tekemään. Siivoanko vai yritänkö ommella. Vai käykö niin, että jatkan istumista tässä koneella...

Tekisi mieli vahingoittaa itseäni... Hölmöä...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.09.2015 klo 18:28

En mä pahaa tarkoittanut. Munkin suvussa isän puolelta on diabetesta ja nyt kuulemma alkaa isän sokerit nousta. Pelkään sitä sairautta, sen herkkyyden takii. En pelkää niitä insuliinineuloja, koska käytän niitä muutenkin 3 kk välein kun pistän cohemia, ite.
Toivon todella ettei sulle sitä sairautta tule taakaksi. Sulla on aika paljon noita juttuja jo.

Hyvä et oot saanut ommeltuu. Mä kutoon tai no, virkkaan täällä aina silloin tällöin.

Tyttö tuli mökiltä ja lähti melkein samantien. En tiä koska tulee, kuulemma ennen 20.00. Mitään ei ole syönyt. Äiti jos kuulis, alkain mua motkottaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.09.2015 klo 21:19

Hei, Saloka!☺️❤️☺️

En minä sitä tosiaan pahalla ottanut. Ei huolta.🙂

Mä huomaan ajattelevani, etten haluaisi jäädä kiinni kohonneesta paastosokerista. Se merkitsee enemmän kuin se, että jos niin olisi tilanne että sitä olisi hyvä hoitaa. En halua diabetes-diagnoosia!

Kyllä mä tänäänkin otin liikaa lääkkeitä. Ei hyvä, ei lainkaan hyvä...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.09.2015 klo 09:36

Huomenta!🙂🌻

Heräsin kellon soittoon seitsemältä. Kävin jo labrassa. Nyt olen sitten ehtinyt jo aamupalaan asti...

Olo on masentunut. Nukuin sen yhdeksän tuntia. Suunnilleen riittävästi. Unentarve on viime aikoina kasvanut. Oli tuossa loppukesästä aika, että mulle riitti kuuden tunnin uni. En tiedä, onko tuota unentarvetta lisännyt masenus. Loppuviikosta on luvattu kauniimpaa säätä. En tiedä, ilahduttaako sekään minua enää.

Haluaisin ommella tänään.

Olen miettinyt sitä, että kun nyt yritän laihduttaa ja mulla on toisena masennuslääkkeeenä Mirtazapiini, joka ei ainakaan yhtään avita tuota mun laihdutus-projektia. Josko sen voisi vaihtaa. Mulla vaan on niin harvat masennuslääkkeet, jotka edes yhtään vaikuttaisi. En tiedä, uskaltaisinko tässä vaikeutuvassa masennuksessa kuitenkaan lähteä tekemään mitään muutoksia lääkitykseen. Pitäisi kai kysyä asiaa lääkäriltä. Soitan hänelle huomenna noista labroista ja reseptien uusinnasta. Kehtaisinko kysyä vastaanottoaikaa?

Kai mun on kerrottava huomenna lääkärille noista jatkuvista yliannostuksista. Mutta mitäpä hän asialle voisi. Varsinkin kun ne ei ole kovin vakavia. Mutta tietääpähän sitten.

Painon suhteen olen hämmentynyt. Nyt se ei nouse, mutta ei laskekaan. Mitä mun pitäisi tehdä? Mulla on vasta kuun lopussa aika painoasioissa terveydenhoitajalle. Samalla saan tietää nuo muutamat labrat, jotka hän tilasi.

Nyt tuntuu, että olen aika lamaantunut. Tuijotan näppistä ja mietin yliannostuksen ottamista. Ei tää tilanne ole nyt hyvä. Mutta tuskin kukaan asialle tekee mitään, en minäkään...

Yritetään jotenkin selvitä taas tästäkin päivästä...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.09.2015 klo 12:39

Mä oon ihmetellyt väsymystäni ja sitä, että kahvia kuluu aiempaa enemmän.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.09.2015 klo 19:30

Hei. Kävin kaupungilla. Sain ahdistuskohtauksen. Se hellitti vasta reilun tunnin kuluttua lääkkeiden ottamisesta. Osasyynä oli kai se, että olin unohtanut ottaa päivälääkkeet, mutta oli päivä muutenkin stressaava. "Mitä muut ajattelee minusta?"

Sain lääkärin kiinni puhelinaikana. Aika monta soittoyritystä tein. Pyytämäni reseptit uusittiin ja sain kuulla labrojen tulokset. Eivät yllätttäneet.

Nyt on aika ahdistunut ja masentunut olo. Tuntuu, etten kestä. En tiedä, mitä tahdon...

En voi muuta kuin toivottaa itselleni, Yritä kestää. Kyllä se voi vielä pahemmaksi muuttua...😞

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.09.2015 klo 07:38

Sain eilen tosiaan lääkärin kiinni, ja hän kirjoitti tarvittavat reseptit. Olo siltä osin ok.

Labrat häneltä kyselin, mutta nuo, mitkä terveydenhoitaja kirjoitti, kävin tarkemmin tarkistamassa Kanta.fi -sivuston kautta. Paastosokeri on koholla, mutta ei vielä rajan yli. Sinä se kai on pyörinyt. Toivon, että jos saisin vielä painoa pois, voitaisiin siirtää lääkkeiden aloitusta. Kolestrolit olivat hyvät! Niinkuin mun entinen työterveyslääkärini joskus kauan, kauan sitten sanoi, että syömällä en kolestrolia saa huonoksi. Ne arvot on oikeasti tosi hyvät!🙂 Eli aika ok tilanne niidenkin suhteen.

Mulla alkaa yksi käsityökurssi tänään. Pakkasin eilen tavarat.

Yritän miettiä, miltä musta tuntuu... ei oikein miltään. Vähän jännitän kurssin alkua. Otan luultavasti Temestan ennen lähtöä.

Nyt oon tiputtanut aamu-Temestan 3/4 tablettiin, ja joidenkin viikkojen päästä yritän tiputtaa sen puolikkaaseen. Mutta mun on edettävä riittävän hitaasti. Alan nyt pitää kalenterissa kirjaa siitä, kuinka usein noita ahdistus/paniikkikohtauksia tulee. Onpa sitten jotain, mitä voin sanoa lääkärille ja hoitajalle.

Kerroin eilen lääkärille lyhyesti yhdestä tärkeästä asiasta, mutta joko hän ei sitä kuullut tai välittänyt, mutta mitään vastausta asiaan en saanut. Enkä sitä enää toista kertaa todennut. Vähän harmitti, mutta ei kai sillä asialla sitten ole niin väliä.

Sää näyttää ihan kohtuulliselta... Voikaa siedettävästi. Mielummin tietysti paremmin. Ehkä tästä päivästä taas selvitään...🌻🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.09.2015 klo 10:50

eiks paastosokeris ole et klo 22 jälkeen ei saa syä eikä jua? mulla on viikon päästä aika ja jännittää miten sokrujen käy.

mä mietin uskallanko huomen men ryhmään. haluaisin mennä, mut olo on hiukan omituinen.

miten sun kässäjuttu meni? mitä teit?

mä lopetin temen kerrasta, tosin söin sitä varmaan alle kk va. mut parhaimillaan söin 6mg päivä. nyt en o tarvinu ollenkaan paitti se viime to olis ollu tarpeen. en haluu sitä käyttää, ku siinä on muistaakseni laktoosii.

laitoin tähän sohvan päälle tekemäni tilkkuu peiton. isä kehu et on kaunis.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.09.2015 klo 15:41

Hei, Saloka!☺️❤️☺️

Mä oon nyt tosi väsynyt. Kotin tullessa olin täynnä virtaa, mutta nyt tämä humahti ylle. Tuntuu, etten jaksa mitään. Jopa tämä kirjoittaminen on saavutus. Ehkä mä tsemppasin tuolla ekalla ompelukurssikerralla niin kovasti. Oli tosi mukava olla siellä. Tykkäsin ja sanoin sen lähtiessä opettajalle. Kävin vielä kotiin tullessa kaupassa.

Ei se väsymys heti tullut, mutta aika nopeasti ja yllättäen kuitenkin. Kai sitä on tosiaan niin sairas, että yksi kurssikerta vie voimat. Mitä se olisi, jos olisi töissä. Ja pitäisi joka päivä jaksaa työvuoron verran ja vielä viitenä päivänä viikossa. Joka viikko!

Mä mietin nyt, että käynkö mä ostamassa luumuja kaupasta ja pakastaisin niitä talvea varten muutaman kilon. Ne on nyt tarjouksessa.

Tiedän, ettei tähän väsymykseen auttaisi nukkuminen tai lepääminen. Se menee ohi kun on mennäkseen... Ei tää silti hyvältä tunnu. Vähän pelottaakin.

Joo, on siinä paastosokerissa joku aika, milloin pitää olla syömättä ja juomatta. Oisko se jotain 10-12 tuntia.

Mutta nyt mä en jaksa enää edes ajatella... Voi/voikaa hyvin...😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 09.09.2015 klo 17:07

Hei JP!
Hyvä että reseptiasiasi OK. Ja kai muutenkin aika hyvin on asiat kun kurssillakin kävit. Olen siitäiloinen. Voimia sinulle!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.09.2015 klo 17:44

Hei, Arka! ja kiitos viestistäsi!☺️❤️☺️

En voi niin hyvin kuin voisi luulla. Ahdistaa ja masentaa. Ja päätä särkee koko ajan.

Tämän päivän urakointi on iso tiski, mikä on vielä kesken. En tiedä, mitä kirjoittaa. Lopetan sitten tähän...

Hyvää viikon loppupuolta!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.09.2015 klo 20:42

Mä oon tosi paljon allapäin. Tekee mieli itkeä koko ajan. On ollut rankka päivä...😭