Nyt masentaa. Iltahan on. Mutta on tässä muutakin. Vietin iltapäivän tyttöni ja hänen kotiväkensä seurassa. Ihan mukava tapaaminen, mutta luultavasti aika rankka minulle. Nyt olen kotona ja juttelen välillä mieheni kanssa, joka on kotonaan. Tekisi mieli repiä kädet verille. Tuntuu oikeastaan aika pahalle. Rankka päivä. Toisaalta mukava, mutta rankka.
Tunen itseni niin rumaksi ex-puolisoni vaimon seurassa. Läski punkero. Ei tyyliä. Rumat hiukset... Ja sitten sitä yrittää olla kuin ei mitään...
Vaikka meidän erosta on jo yli kymmenen vuotta - Todellakin niin kauan! -, ei mun ole ihan niin helppo olla exäni seurassaan kuin voisi jo luulla. Hänessä kun on edelleen puolia, joista pidän. Ja se häpeä, mikä liittyy eroomme, kun se olin minä(!), joka rakastuin toiseen, joka sitten jätti minut alle puolessa vuodessa. Se häpeä nousee lähes aina pintaan... Ja kuinka olen sitä käsitellyt terapiassa ja itkenyt siellä. Syyllisyys ja häpeä. Edelleen ylläni!😭
Joskus pystyn ajattelemaan, nytkin yritän, että onneksi hän on löytänyt uuden hyvän vaimon. Varmaan paremman kuin minä. Eli minä olen siinäkin suhteessa kehno ja kelvoton. Huonompi vaihtoehto. Saanut paremman. Se jotenkin helpottaa vähän syyllisyyttäni. - Nyt jo melkein itken.
Yli kymmenen vuotta. Ja edelleen tämä syyllisyys ja ikävä!☹️