Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.08.2015 klo 17:09

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Kerran viikossa pistän. Olen viime aikoina pitänyt torstaita pistospäivänä. Välillä sitä aina muuttelen...

Huomaa taas, että ilta on tulossa. Alkaa masentaa. Ja viiltelyttää. Viilsinkin äsken. Olen ommellut tänään yhden pussukan. Siihen ne ompelut taitavat sitten jäädä tältä päivältä. Josko saisi jotain järjesteltyä iltaruoan jälkeen. Enpä tiedä, saanko kuitenkaan enää mitään aikaiseksi. Mieli on alhaalla. Tekisi mieli päästä pois.

Mulla on matonpesun jäljiltä toinen käsi kipeänä. Laitoin siihen Voltarenia ja otin Buranan.

En tiedä, milloin tyttö tulee mun luo. Ikävä jo on. Ja ikävä on myös miestä. Mutta ei niin ikävä, ettenkö haluaisi kuolla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.08.2015 klo 05:49

tsombi kirjoittelee, toivottavasti jotain asiaakin 😎

Jaksoin eilen hiukan kauemmin neuloskella sukkaa. Näytin niitä sukkia äitille ja hän hämmästyi. Kysyin, olisiko siskolle sopivat.
Ekä tänään jatkan neuloskeluu taas, jollen sit ole niin poikki, että nukun va.

Älä ystävä hyvä viiltele. Mulla komeilee ne jäljet vieläkin ja tyttö aina kysyy mitä ne on.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.08.2015 klo 08:12

Hei, Saloka!☺️❤️☺️

Nukuin aika hyvin. Heräsinkö yön aikana kerran, ehkä. Laitoin kellon soimaan puoli kahdeksaan. Tyhmä paino ei tipu.

Viillän nykyään niin, ettei se ole näkyvillä.

Vaikka on vasta aamu, mua masentaa. Voimia sinulle! Ja meille kaikille muillekin...😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 07.08.2015 klo 10:07

Hei JP kulta!
Ikävä kuulla että jouduit viiltämään, tuntuu että siitä olisi pitempi aika kun olet viiltänyt. Onko se sun miehes kaukana, soitteletteko usein. Ymmärrän hyvin että on ikävä, mulle kun on niin tärkeää että tuo mies on tuossa, onneksi hänellä on aikaa kun on tyyöttömänä. Kuitenkin kiva kun tyttäresi on aika usein luonasi. Meillä kummallakin taitaa olla vaikeaa nyt, tai on kai ollu jo pitemmän aikaa. Luin kirjastossa Hyvä Sanoma-lehteä. Siinäoli taas artikkeleja jotka lohdutti, lainaan sen itselleni sitten kun sen saa lainaksi. Ihmiset kertovat miten Jeesus on auttanut. Anoppi lähtee seurakseni helluntaiseurakuntaan,tuntuu että hän hyyväksyy minut. Minulla on niin huono itsetunto, häpeää on ja epäonnistumiset painaa. Minua lohdutti kun olit käynyt ketjussani ja olet ystäväni. Kumpa voisimme tavata. Muista että olet tärkeä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.08.2015 klo 13:28

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Miehen luo on muutama sata kilometriä. Ollaan puhelin yhteydessä monta kertaa päivässä. Ja tavataan netissäkin.

Oon tänään ommellut. Mietin, menisinkö ulos vähäksi aikaa ottamaan aurinkoa. Toisaalta tekisi mieli ommella. Mutta jos kävisi ensin ulkona... En minä tiedä... Tai osaa päättää...

Mulla ei vatsa suostu toimimaan, vaikka otin eilen Laxoberonia. En oikein ymmärrä. Enkä sitä, ettei paino suostu laskemaan... En tiedä, mitä tehdä!😐

Mä lähden nyt ulos.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.08.2015 klo 15:33

sä oot antanut mulle sen mahantoimituksen sitten. No jaa... Ootko juonut tarpeeksi? kattonut kuidut? jne... Liikunta tekee ihan hyvää mahalle. Tarkkaile herkästi. Jos tulee kipua, mee heti lääkäriin, sit voi olla tukos jossain.

Käyttäjä kirjoittanut 07.08.2015 klo 15:37

Ehkä nyt kannattaisi syödä rasvaa oikein kunnolla. Jotain öljyä lusikalla suuhun tai peräti ihan oikeaa voita.
Lähtee varmasti jumit pois.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.08.2015 klo 21:32

Hei, Saloka ja Maanvaiva!☺️❤️☺️

Kiitokset neuvoista. Kyllä se vatsa sitten alkoi toimimaan illemmalla. Ehkä otan vielä tänä iltana Laxoberonia... Saas sitten nähdä, mitä vaaka näyttää aamulla...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.08.2015 klo 08:52

On aamu. Olo on vielä aika kohtalainen.

On ajatuksia, mitä haluaisin tänään tehdä. Lainasin kirjastosta laukkukirjoja. Ja yksi malli on lehdessäkin. Tekisi mieli kokeilla laukun tekemistä farkuista. Taidan kokeilla sitä tänään...🙂

Voimia itse kullekin! Ja minulle myös...😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 08.08.2015 klo 09:23

Hei JP!
Hyvä että vatsa toimi! Minulla oli eilen hyvä asia kun olin huolestunut kun toissapäivänä olut ei rentouttanutkaan minua ja ahdistuin että miksi olut ei auta. Eilen sitten auttoikin ja hyyvin, oli paljon helpompaa olla monta tuntia. Taisi olla Risperdal joka esti vaikutusta, en kyyllä käytä sitä enää. Huommenna saadaan auto lainaksi, tarkoitus on olla kaksi viikkoa ilman olutta, apteekissa pitää käydä katsomassa saako Oxaminin. Mieheni täti pääsi katkolta eilen. Serkkuni spotti eilen ja puhui aivan typeriä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.08.2015 klo 12:34

Hei, Arka! Mukavaa, kun saatte auton lainaan!

Mä kävin kirjastossa kopioimassa laukun kaavat. Jatkan ehkä sen projektin parissa, kun tästä koneelta irti pääsen.

Mulla on matonpesun jäljiltä vasen käsi kipeä. Aamulla siihen sattui tosi kovasti herättyä. Buranalla ja Voltarenilla kipu vähenee, muttei poistu. Mun pitää koko ajan varoa tuota kättä, etten rasittaisi sitä liikaa. Siinä on varmaan rasituksesta tulehdus.

Lainasin kirjastosta ison kassillisen käsityökirjoja. Pari niistä jo selailin, ja sain ideoita, mitä haluaisin tehdä. Kaikkea kivaa tekemistä on vaikka kuinka paljon. Ja sitä tulee koko ajan lisää. Kaikkea en ehdi tekemään, töitä on jo nyt jonoksi asti, ja monta työtä on jo aloitettu, muttei loppuun saatettu. Onneksi muisti on lyhyt, niin osa suunnitelmista unohtuu.😉

Täällä kotona olisi hyvä siivota. Onneksi voin vedota tuohon kipeään käteen, niin ei tarvitse mitään tehdä. Mutta jos nyt saisi edes WC:n siivottua. Sen pitäisi olla aika kevyt homma. Puhtaat matot odottaa kassassa syksyä ja lattioiden pesua.

Mulla on paljon suunnitelmia vähän kaiken suhteen. Olen nyt voinut aika hyvin. Mutta tuo viiltämisen halu esimerkiksi on päivittäistä. Ihan joka päivä en kuitenkaan viillä.Tuntuu vain pahalta, kun tiedän, ettei mua oteta voinnin huonontuessa sairaalaan epävakauden takia. Pelottaa, etten silloin selviä... hengissä...

Varmaan tämäkin päivä menee voinnin aaltoillessa. Aamusta oli hyvä, sitten ei ja nyt taas vointi tuntuu ihan kohtuulliselta. Ei se ole oikein ahdistusta, johon voisi ottaa lääkettä. Enemmän masennusta, luulen. No, jos jotain kohta aloittelisi...

Voikaa hyvin!😍

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 09.08.2015 klo 15:33

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

Tiedän mitä on kun vointi heittelee pitkin päivää.. toisena hetkenä kaikki on hyvin kunnes yht äkkiä mielen valtaakin pahaolo, usein ilman näkyvää syytä. Kai se on juuri sitä epävakautta, siis epävakaata persoonallisuus häiriötä, niin kuin mullakin. Ja turhauttaa itseä monesti miten tän kanssa jaksaa ja selviää koko elämän. Mähän sain sen diagnoosin vasta kesällä, kriteerit siihen varmasti olis täyttynyt jo vuosia, mutta kerrankin mulla on ollut sama lääkäri pitkään, joka oppi tuntemaan mut ja antoi mulle tuon diagnoosin. eihän se mikään "siunaus" ole, mutta ehkä jollain tavalla ymmärrän itseäni nyt enemmän, miksi olen tälläinen. Ennen kaikki pistettiin vaan masennuksen piikkiin, vaikka toisena hetkenä kaikki saattoikin olla ihan hyvin ja yhtenä hetkenä mietin jo kuolemaa.
Milloin sulla alkoi mielenterveys ongelmat? Mä koen että mä olin masentunut jo lapsena.. kaikki se kasvuympäristö missä kasvoin vauvasta asti, muokkasi mun persoonaa tälläiseksi. Mutta koskaan en ole syyttänyt vanhempiani, ei he muuhun pystyneet. Kaikki me tehdään parhaamme, kaikki me ollaan erilaisia ja teemme virheitä. Tämä on vain mun elämää ollut ja on omalla tavalla edelleen. Näillä mennään mitä annetaan. Nyt taisin kadota vähän aiheesta.

Kirjoitit jossain vaiheessa tuosta että maha ei toimi, mä olen saanut avun ummetukseen microlaxista, mulla lääkkeet (ehkä ms myös?) tekee ummetusta ja mulla on mielettömän kovia suolisto kramppeja.. Joihin mun on vaan pakko käyttää välillä ummetuslääkettä. Laihduttaessa tein vähän tyhmästi että käytin joka päivä, vaikka ei oikein saisi.. silloin kyllä käytin eri ummetuslääkettä.
Mua ahdistaa kun mä olen menettänyt itsehillinnän nyt syömiseen.. mulla on aina ollut ongelmia syömisen kanssa. Joskus lihosin kamalasti nopeassa ajassa ja siitä sitten laihdutin sen reilu 40kiloa, en kerralla, mutta pikkuhiljaa. Nyt pelottaa tuleeko kaikki pikkuhiljaa takasin. Jotenkin menetin ms tauti jutun takia mielenkiinnon enään miettiä mitä edes syön. Siinä luovutin jotenkin.

Mukava kuulla että olet voinut paremmin ☺️❤️☺️ Mäkin olen nyt voinut paremmin kuin yhdessä vaiheessa. Onhan niitä ahdistuksia ja kaikenlaisia yht äkkisiä putoomisia, mutta.. tämmöstä mun elämä vaan on. Joskus jaksaa yrittää ja joskus haluaisi vaan luovuttaa.

Toivon sinulle voimia ja aurinkoa päiviisi ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.08.2015 klo 16:15

Hei...

Olin sammuttanut kellon herätyksen jossain vaiheessa, mutta heräsin itsestään kahdeksan aikoihin. Vähän harmitti, kun oli ollut tarkoitus nousta jo seitsemältä. Aamupalan ja kahvin (ja lääkkeiden) jälkeen ompelin pari tuntia. Sitten kävin kirkossa puoliltapäivin. Ihan perinteisessä luterilaisessa messussa, joka tuntui tällä kertaa oikein hyvältä. Nyt olen yrittänyt ottaa aurinkoa. Istuin hetken parvekkeella lukemassa ja nyt punoitan sopivasti. Musta tuntuu, että monena kesänä olen ollut vaaleampi, vaikka tämän kesän alku ja keskivaihe oli auringon suhteen ihan onneton. tämä päivä on ollut mukava tähän asti.

En ala vielä pelkäämään iltaa. Yritän ommella tässä vielä. Ja käyn ehkä auringon paistaessa parvekkeella istumassa. Niin pitkään kuin aurinko siihen paistaa...

Kaupassa kävin kirkon jälkeen ja ostin vihanneksia ja maitoa.

Tuntuu, että olen saanut tänään aika paljon aikaan. Ja se tekee hyvän mielen. ja sekin, että paino tuntuu taas laskevan...

...Mutta nyt aurinko paistaa taas... 😎

Käyttäjä arka kirjoittanut 10.08.2015 klo 10:14

Hienoa rakas Jardin Prive että kävit kirkossa. Otitko Herran Pyhän Ehtoollisen? Haluaisitko rukoilla puolestani? Että saisin elämänhalua. Entiedä saanko huommenna apteekista Oxaminia. Olutpäivä on perjantaina.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.08.2015 klo 12:53

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Aina, kun käyn kirkossa, käyn myös ehtoollisella. Se on yksi keskeisimmistä syistä minulla lähteä kirkkoon. Rukoilen puolestasi. Voimia sinulle!

On taas lämmin päivä. Tykkkään!🙂 Mietin lähtisinkö ulos istumaan aurinkoon, mutta taidan tyytyä omaan parvekkeeseen. Kun lähellä ei ole taloja eikä varsinkaan näin korkeita kuin tämä, missä minä asun, voin heittää paidan pois aurinkoa ottaessani. Siinä voi istua sen aikaa, kun hyvälle tuntuu. Haluan ruskettua! Käsien arvet tulevat vähän enemmän näkyviin, kun iho ruskettuu, mutta en välitä siitä. (Kuin ihan vähän.)

Kävin ostamassa koreja keittiöön. Ne on meriruohoa ja haisevat aika voimakkaasti. En tiedä, lähteekö haju pois millään. Tietääkö kukaan? Voiko tehdä jotain sen eteen, että haju poistuisi?😐 Nyt ne ovat mulla parvekkeella tuulettumassa. Kaupassa toivoin, että haju lähtee vähitellen pois. Toivottavasti se ei ollut ihan toiveajattelua...

Olen ommellut laukkua. Siinä on monta asiaa mietittävänä. Eikä ohje ole oikein hyvä. Onneksi mulla on vähän kokemusta laukujen teosta. Ainakin toivon, että se avittaa tuossa työssä. Silti joudun pohtimaan toteutusta lähes jatkuvasti. Ohjeessa on muutamia aika erikoisia ratkaisuja. Mulla oli huoli eilen, että jaksaako mun ompelukoneeni ommella noin paksuja kankaita. Kun niissä on vielä tukimateriaalit mukana, mutta ainakin vielä toimii.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!😍