Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.06.2015 klo 19:19

Hei.

Laitoin tytölle ruoaksi spagettia ja kastiketta. Söin itse loput spagetit. Tunnen huonoa omaatuntoa. Mun pitäisi laihduttaa ja syödä Nutrilettia eikä syödä spagettia. Inhoan itseäni!😝

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 18.06.2015 klo 00:06

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

mukavalle kuulostaa tuo sinun matkasi 😍 on irtiotto harmaasta arjesta,se tekee varmasti hyvää. Toivottavasti kurssi on mukava,älä ajattele että olet muka huonompi kuin muut,kaikki me ollaan erilaisia ja niin pitääkin olla. Olet tärkeä juuri sinuna itsenäsi juuri semmoisena kuin olet ☺️❤️☺️

mäkin toivoisin että mun vanhemmat eläisi,edes jompikumpi,tai olisi sisko tai veli,jonka kanssa viettää edes jollain tavalla näitä juhla pyhiä,olisi edes vähän sukua,mutta kun ei ole ketään,siitä olen usein tosi surullinen 😭
Mutta... näillä on mentävä. Onneksi on oma perhe,se on se rakkain ja tärkein.

Toivon sinulle mukavaa ja turvallista reissua kuin myös juhannusta ja yritä unohtaa tämä harmaa arki ja anna itsellesi lupa nauttia ☺️❤️☺️
olet ajatuksissa ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.06.2015 klo 09:45

Hei, Minävaan00!☺️❤️☺️

Kiva, kun kyläilit luonani ketjussa!😉

Nukuin viime yön ihan hyvin. Heräsin vasta yhdeksän jälkeen. On vähän väsynyt olo vielä.

Täällä on harmaata ja vettä sataa. Kurja sää siis.

Tyttö lähtee johonkin aikaan, en ole vielä kysynyt. Ja minä lähden reissuun illalla. En teidä, mitä tekisin... Jotain matkaan lähtöön liittyvää todennäköisesti...

Voimia päiväänne!😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.06.2015 klo 10:43

Hei Jardin Prive!
Mahdollisimman onnellista juhannusta Sinulle ja tytöllesi. Saa nähdä sataako vettä, ainakin säätiedotuksessa luvattiin niin. Minä en tiedä mennäänkö miehen tädin ja hänen miehensä kanssa lauantaina Porvooseen. Täti soitti ja sanoi mulle että tekin olette niin paljon siellä kotona että tekee hyvää päästä vähän tuulettumaan.Tuli hyvä mieli kun hän oli ajatellut meitä.
Tänään mennään kauppaan ja ostetaan ruokaa ja olutta. Tytär lähti poikaystävänsä asuntovaunulle.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.06.2015 klo 15:56

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Hyvää juhannusta teilekin!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.06.2015 klo 18:33

Hei.

Olen touhunnut tämän päivän kotia siivoamalla ja pyykkiä pesemällä. Olen myös pakannut loput tavarat reissua varten. Nyt tuntuu, että tulee stoppi. En jaksaisi lähteä minnekään. En halua olla täällä, en miehen luona, en käsityökurssilla... en sairaalassa. Haluaisin ottaa vain yliannostuksen ja mennä nukkumaan.

Tunnen itseni yksinäiseksi. Nyt tuntuu tosi vaikealta. En tiedä, mitä tekisin, että olo helpottaisi.

Joudun matkustamaan täpötäydessä junassa. Eilen katsoin paikkatilanteen. Kaikki istumapaikat, lukuunottamatta toista pyörätuolipaikkaa, oli varattu. Ja menee pitkälle iltaan ennen kuin olen miehen luona. Väsyttää jo nyt. Ja pelottaakin. Ja ensi yönä ei ehdi nukkua tarpeeksi, kun on aamusta lähdettävä käymään kaupoilla.

Aion ostaa grillattavaksi lohta ja herkkusieniä ja maissia. Ja juotavaksi pullon viiniä. Juhlin nyt juhannusta, ja syön muilla aterioilla edelleen Nutrilettia. Käsityökurssin aikana syön normiruokaa, paitsi iltapalaksi, jota ei ole tarjolla, otan pussin Nutrilettia. Painon putoaminen varmaan hidastuu täksi aikaa, mutta en ole asian suhteen harmissani. Vielä.

...

Otin pari Temestaa. Josko ne auttaisivat tähän oloon...?

Mieli tuntuu nyt masentuneelta.

Mietin sitä, että mun MS-tauti-lääkkeen ohjeissa varoitellaan useampaan otteeseen siitä, että sitä ei suositella masentuneelle tai itsetuhoiselle. Voi pahentaa oireita. Onko tämä mun vointi sitten osittain seurausta siitä? Lääkettä en kyllä tuon takia vaihda. On pitänyt niin täysin MS-taudin pahenemisvaiheet poissa! Olisi isomman masennuksen aihe, jos pahenemisvaiheita tulisi. Mietityttää kuitenkin.

Ehkä se on tämä sääkin. Harmaata, pimeää ja märkää. Ei tunnut yhtään juhannukselta. Ei edes kesältä!

Niin, ja voihan tämä vähällä ruoalla ja energialla oleminenkin vaikuttaa psyykeen. Siitäkään en luovu! Haluan päästä normaalipainoon. Ja mahdollisimman pian. Nyt vielä mennään Nutrilettilla. Jossain vaiheessa siirryn sitten normiruokaan. Tässä vaiheessa on ihanan helppoa se, ettei tarvitse laskea kaloreita tai pisteitä. Syö vain viisi pussillista "soppaa" päivässä ja se on sitten siinä...

Mutta ei tämä masennus kivaa ole. Toivottavasti helpottaa ennen ensi viikolla alkavaa kurssia!

Älkää unohtako minua, vaikkei minusta vähään aikaan kuulukaan mitään. Kaipaan teitä!

Ja vielä: Mahdollisimman hyvää juhannusta meille kaikille!😍

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 18.06.2015 klo 22:45

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

mä tunnistan jotenkin tuossa itseäni, kun on joku muutos, mukavakin muutos elämässä, niin loppu vaiheilla tuleekin olo etten mä halua mihinkään lähteä, en mä jaksa. Mulla on ollut tuommoista aivan samanlaista, olen usein miettinyt mistä se oikein johtuu. Olen ajatellut että olisiko se muutos mikä pelottaa.. ja se että jos vaikka en jaksakkaan.. ja kun ei ole sitten sitä omaa kotia siinä lähellä niin huolestuttaa että mitä sitten tekee jos tulee oikein pahaolo ja ei sitä oikein uskalla kenellekkään näyttää. näin mä omalla kohdalla olen vähän asiaa ajatellut.
mutta kun olen sitten vain lähtenyt, niin ihan mukavasti reissut on mennyt. mä en kyllä pitkäksi aikaa halua lähteä kotoa pois, jokusen päivän voin olla, mutta mielellään ei kauhean kauaa. mua alkaa ahdistaa olla kotoa liian kauan poissa ja tulee semmoinen turvaton olo. Mun perusluottamus elämään on aika huono.. juontaako sitten osittain sieltä tuo olo matkoilla.

mä toivon että sä kuitenkin lähdet ja kaikki menee hyvin, mä uskon että kaikki oikeasti varmasti menee hyvin sulla siellä reissussa ☺️❤️☺️ on ymmärrettävää että sitä vähän empii kun pitemmäksi aikaa lähtee tutuista ympyröistä pois. mutta pääseehän sieltä aina takaisin jos alkaa tuntumaan ettei pysty olemaan.
mutta kyllä mä uskon että pystyt olemaan ja koita nauttia että pääset vähäksi aikaa pois tutuista ympyröistä, usein se tekee vain hyvää.
olet ajatuksissani ja sua ei unohdeta, älä pelkää sitä ☺️❤️☺️ jos vaan välillä pääset käymään täällä, niin kirjoittele.

ainiin unohdin tuohon minun ketjuun laittaa että lääkäri soittaa 23.7 mulle tuloksia siitä näytteenotosta. multa otettiin verikokeet samalla, vertaavat niitä kuulemma keskenään.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.06.2015 klo 11:30

Hei, Minävaan00!☺️❤️☺️

Kirjoittelen äidin koneella nyt...

On jotenkin outo olo. Ihan kuin ei olisi missään. Jotenkin ihan tyhjässä. Kai mä olen siellä omassa kuplassani. Nyt vietetään juhannustä. Maanantaina sitten kurssille. Se vähän jännittää, vaikka olinkin siellä jo viime kesänä.

Joudut odottamaan näytteen tuloksia aika pitkään. Harmi.

Joko poikasi on tullut! Mukavia hetkiä teidän perheellenne!😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 19.06.2015 klo 16:26

Hei Jardin Prive!
Uskon että se on sinulle hyväksi kun pääset vähäksi aikaa pois kotoa ja saat vaihtelua elämääsi. Minustakin tuntuu usein ettei viitsisi lähteä mihinkään mutta olen lähtenyt silti jonnelin etten olisi aina kotona. Harmi vaan että lauantaiksi suunniteltu porvoon reissu peruuntui. Kotona ollaan taas, tyttärellä on onneksi tekemistä kun on asuntovaunulla poikaystävänsä kanssa. Olen nyt juonut kolme olutta ja IM-ajatuksia on vähemmän. Illalla tulee selviytyjät telkkarista.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.06.2015 klo 16:00

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Nyt on juhannuspäivä. Aamulla ja päivällä paistoi aurinko, nyt on harmaata ja sateista.

Harmi, kun teidän Porvoon-reissu peruuntui!

Mua pelottaa tuo hallituksen kaavailema eläkeläisten asumistuen poisto. En sen jälkeen tule lainkaan toimeen. Rahat loppuu ihan totaalisesti! Oon nyt tosi huolestunut tilanteesta!😞

Hyvää juhannnuspäivää ja sunnuntaita teille kaikille! Toivottavasti saan välillä unohdettua tuon hallituksen suunnitelman...

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 22.06.2015 klo 18:34

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

mitä sinulle kuuluu? Miten sulla on mennyt siellä reissussa? Entä millainen on käsityökurssi ollut,oletko tykännyt?

mulla on ollut parempi olla. Toivon että tää kestäisi. Olen saanut jopa tehtyä jotain ja oltua ulkona ja jopa vähän liikkunut. Pienin askelin.. välillä tulee kyllä ahdistavia oloja. Mutta ne tulee varmasti seuraamaan mua läpi elämäni.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja odottelen milloin kirjoitat taas tänne ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.06.2015 klo 16:18

Hei.

Kurssi oli loistava. Loppui tänään. Nyt on väsynyt olo.

Kirjoitan myöhemmin enemmän...

Käyttäjä arka kirjoittanut 29.06.2015 klo 12:00

Hei Jardin Prive!
Mitähän sinulle mahtaa kuulua? Kiva kuulla että olet tykännyt kurssista. Me ollaan miehen kanssa oltu täällä kotona, tytärkin on tänään ja lukee ylioppilaskirjoituksiin. Olutta olen välillä ottanut oloa helpottamaan mutta tänään ei oteta kun pitää olla tarkkana että rahat riittää. Jännittää että paljonko saadaan sossusta heinäkuuksi. Olen lukenut kristittyjen elämänkertöja ja Hyvä Sanoma lehtiä. Heinäkuun 7. päästään retkelle miehen tädin ja hänen miehensä kanssa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.06.2015 klo 15:10

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Olen palannut kotiin. Nyt on ahdistunut olo. Otin juuri päivälääkkeet ja yhden Temestan. Pesen pyykkiä. Päätä särkee.

Kävin kaupassa ja apteekissa. Ostin salaatti-aineita. Aion edelleen jatkaa Nutrilettilla. Mutta syön myös muuta.

Ahdistaa. En ole ollut yksin puoleentoista viikkoon.

Haluaisin alkaa ommella. En vain saa aloitettua. Istun tässä koneella. Ärsyttää.

Kirjoitan myöhemmin lisää...

Hyvää päivän jatkoa teille kaikille!😍

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 29.06.2015 klo 21:06

Hei Jardin Prive, mukava kuulla taas sinusta ☺️❤️☺️

on varmasti outoa kun ollut useamman päivän jonkun/toisten kanssa ja sitten taas onkin yksin. onko sun paikkakunnalla mitään ryhmä toimintaa missä voisit käydä tai jotain semmoisia ryhmiä?

mä en vaan meinaa jotenkin saada elämästä vieläkään kiinni, mentiin alas ja sitten vielä enemmän alas ja täällä ollaan vaan. jotenkin tuntuu etten jaksa enään nousta. väsyttää. kysyn jatkuvasti itseltäni mikä on mun olemassa olemisen tarkoitus, miksi näin huonon ihmisen pitää olla olemassa, mikä tarkoitus mun elämällä on. häpeän itseäni ja elämääni. ahdistaa jatkuvasti, enkä haluaisi joka päivä käyttää oxaminia, joinain päivinä otan, jos ahdistus kasvaa paniikkiin asti, muuten yritän välttää.
juuri tajusin että pitää iltalääkkeet mennäkkin ottamaan.

mukavaa alkanutta viikkoa ☺️❤️☺️