Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.06.2015 klo 18:47

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Olen itsekin tyytyväinen painon tippumisesta. En tiedä, kauanko jatkan Nutrilettilla. Menen juhannuksen jälkeen yhdelle käsityökurssille, ja aion siellä syödä normiruokaa. Sitten näillä näkymin jatkan taas Nutrilettilla.

Tämä ei ole mainos, mutta totean sen, että Nutrilettilla on helppo laihduttaa. Ei tarvitse miettiä mitä syö ja miten paljon. Ja saa pusseista kaiken elimistön tarvitseman. Mutta huono puoli tässä on mm. se, ettei opi syömään sen kokosia annoksia ruokaa, joilla paino pysyy sitten paikoillaan, eikä lähde taas nousemaan.

Harmillista, Arka, tuo sinun ahdistuksesi!

Nyt mun tekee mieli juustoa!😀

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.06.2015 klo 10:17

Hei.

Käyn vaa'alla päivittäin; Ei ehkä järkevää... Näin näkyy jokainen ponnahdus alas, mutta myöskin ylöspäin. Eilisestä on taas tultu useampi sataa grammaa lisää. Jos kävisi harvemmin vaa'alla näkyisi suunta paremmin. Heti kuan paino liikahtaa takasin päin, harmittaa. Tältä harmilta välttyisi, jos kävisi vaa'alla vain kerran viikossa. Eilen illalla oli niin kova nälkä, että otin kaksi palaa leipää.

Pitäisi saada itsensä liikkeelle ja ostarilla käymään. Kivennäivettä ja Nutrilettia pitäisi ostaa. Ja käydä apteekissa. Tuntuu, ettei jaksaisi, mutta aikaa on. Nythän on vasta aamu!

Nyt on jotenkin väsynyt ja masentunut olo. Nukuin liian vähän ja kulunut viikko on ollut rankka kun on ollut käsityökurssia joka päivä. En haluaisi tehdä mitään. Ehkä tässä olisi järkevää lähteä käymään kaupoilla, tulla kotiin ja alkaa katsomaan kankaita seuraavaa kurssia varten. Tuo kangas-homma on luultavasti ihan mukavaa, mutta hankalaa, kun ei voi kaikkia kankaita ottaa mukaan. Tulee valinnanvaikeus.

Hyvää päivän jatkoa teille jokaiselle!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.06.2015 klo 09:37

Hei.

Pääsin taas ylös ennen yhdeksää. Viime viikon kurssi tuntuu vaikuttavan, kun joutui nousemaan kahdeksalta, perjantaina seitsemältä. Olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. Tuntuu, että päivässä ehtii enemmän, kun herää ajoissa.

Näin ahdistavaa unta nyt aamusta. Mulla on tapana ihan reaalimaailmassa kotoa lähtiessä rynkyttää ulkoovea, että onhan se varmasti lukossa. Unessa tein myös niin, ja oven lukkko meni rikki. Itse asiassa kahden oven lukko, ja asunttoni olisi päässyt kuka tahansa. Pelkään sitä oikeasti niin kovasti! Osittain kyse on pakko-oireesta.

Painon kanssa on tylsää. Kyllä se on alaspäin menossa, mutta hitaasti. Toisaalta se on kyllä hyväkin. Ehtii elimistö tottua tilanteeseen.

Psyykkinen vointi on kohtalainen. Haluaisin ottaa yliannostuksen, mutta jostain systä en sitä kuitenkaan tee. Olo on vähän väsynyt. Tekee mieli satuttaa itseäni. Mulla on terapia ensi viikolla. Sitten on viikon tauko, kun en ole paikalla. Ja sitten taas terapia kuunvaihteen tienoilla. Jossain vaiheessa tulee terapeutin kesäloma. Vähän kaipaan sairaalaan.

Täällä on luvatusti huono sää. Tekisi mieli ommella tänään. Toisaalta pitäisi pakata ompelukamat loppuun. Ja siivota!!! En vielä tiedä, mitä teen.

Hyvää päivän jatkoa teille!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.06.2015 klo 19:23

Hei.

Sain nyt illasta siivottua. Imuroin lattiat, pyyhin likaisimmat tahrat ja pesin WC:n. Nyt tuntuu ihan hyvältä tuolta osin.

Mutta muuten... Haluaisin ottaa yliannostuksen.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.06.2015 klo 16:07

Hei.

Päätin tänään kokeilla, kuinka riippuvainen olen nykyään Temestasta. En siis ottanut aamulääkkeen yhteydessä enkä puoliltapäivin Temestaa. Ja tulihan se ahdistuskohtaus sieltä kolmen jälkeen. Eli riippuvuus on. Koska tuo kohtaus, joka on paniikkikohtauksen tapainen, tuli, jouduin ottamaan useamman Temestan sen rauhoittamiseksi. Eikä lääkkeet ole tehonneet täysin vielä.

Eli jatkan edelleen sillä linjalla, että otan päivällä yhden Temestan, ja tarvittaessa myöhemmin toisen. Tuota toista voisi kokeilla jakaa pienempään osaan ja sitä kautta nyt ensin vähentää riippuvuutta. Ja jatkaa vähennyksiä maltillisesti. Lääkäri sanoi aiemmin, että neljäsosa tabletti kuussa pois on sopiva tahti. Se on tosi hidas, mutta realistinen.

Uskon, että tuolla tavalla pääsen Temestan jatkuvasta käytöstä irti. Olen päässyt aiemminkin...

Mutta mun on tosiaan otettava lääkettä säännölisesti päivittäin, koska pahan ahdistuksen tullessa, joudun käyttämään kahden päivän annosta vastaavan määrän lääkettä kerralla. ja sehän ei ole järkevää. Sillä keinolla en pääse lääkkeestä eroon, vaan jään koukkuun entistä pahemmin.

Nyt alkaa ahdistus onneksi jo helpottamaan... Kurjaa tämä tällainen!

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 15.06.2015 klo 18:07

Luin tuolta alusta muutaman viestin ja ajattelin että kirjoitan tännekkin ajatuksiani toipumisesta. En ole lääkeriippuvainen mutta muuten riippuvainen, ennen alkoholista, tupakasta yms. Pääsin yli 40vuotiaana irti viinasta AA:n avulla ja sen avulla löysin myös Korkeimman Voiman. En olisi kait älynnyt pyytää apua Jumalalta, kun olin varma että olin sieltäpäin hylätty ja hylkiö joka joutuu sinne pahimpaan paikkaan. Mutta kun raitistuin löysin uuden Jumalan, rankaisevan kriittisen tilalle.
En tiedä miten kirjoitetaan Fransiskus Assyrialaisen nimi oikein mutta hänen rukous löytyy varmaan netistäkin, kokeile. Mutta siinä rukouksessa pyydetään Herraa tekemään minusta rauhan kanava joka vie valoa sinne missä on pimeää, rakastaa ennemmin kuin pyytää rakkautta, viedä anteeksiantamusta yms... Tuon rukouksen käänsin kuin itseeni päin eli pyysin valoa sisimpääni, rakkautta ja anteksiantamusta, ymmärrystä jne. Käänsin koko rukouksen itselleni, ja niin pääsin pois synkistä oloista ja sain tuntea tosiaan valoa.
Enää en ajattele itsetuhoa vaan kavahdan jo ajatustakin siitä. Eikä minulla ole enää tarvetta siihen.
Toivon että pääset irti riippuvaisuuksista tai siirrät ne riippuvuuteen Korkeimmasta Voimasta. Minun on tosiaan helppo näin sanoa, koska kieltäydyin aikoinaan lääkkeistä, pelkäsin niitä kun olin juuri päässyt irti tupakasta ja viinasta, enkä halunnut sekoittaa päätäni millään aineella. Tsemppiä sinulle!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.06.2015 klo 08:41

Hei, Salainen55!☺️❤️☺️

Kiitos kun kirjoitit!☺️❤️ Viittaat varmaan Franciscus Assisilaiseen...?

Elän kai niin omassa kuplassani, etten tavoita kaikkea, mitä kirjoitat. Kuitenkin tuntuu, että kirjoitat viisaita sanoja.

Mietin, mille kaikesta olen riippuvainen. Ainakin Teemstasta, lääkkeiden ottamisesta, terapiasta, Itsetuhoisuudesta, toisista ihmisistä (?), kahvista... Varmaan muutakin... Enkä koe tarvetta irrottautua juuri mistään... Valitetavasti.

Hyvää päivän jatkoa sinulle ja kaikille muillekin!😍

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 16.06.2015 klo 10:09

Huomenta Jardin Prive🙂

Olenhan minäkin riippuvainen monista asioista;mutta onkos se välttämättä paha asia,tietyt asiat elämässä tuo jotain turvallisuuden tunnetta tms.Esim. aamuisin ekana keitän itselle kahvia(kofeiinitonta tosin),päivä ei ala muuten "oikein",illalla taas on pakko keittää jotain uniteetä;lääkkeistä olen riippuvainen,en parjäisi ilman(uni,masennus,astma ym).

Lääkkeiden vähennys tosiaan kannattaa tehdä hitaasti,jostakin luin sellaisen ohjeen,että niin monta vuotta kuin on syönyt jotain lääkettä,niin yhtä monta kuukautta kestää vieroitus;esim.10 vuotta /10 kk.No tuon mukaan minun vieroitus kestäis 25 kk...

Hyvää päivänjatkoa sinulle☺️❤️

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 16.06.2015 klo 14:20

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

mä vierottauduin sillon joskus opamoxeista ja ne on kuitenkin paljon lievempiä lääkkeitä kuin tuo temesta,voin vaan kuvitella millaista on päästä temestasta eroon. Musta on hienoa että sä kuitenkin ytität ja sulla on halua päästä siitä irti,se on todella hieno asia. Mutta juuri pikkuhiljaa ja jos joskus tuntuu että nyt pitää vähentää hitaammin niin sitten vähennät hitaammin,mielummin niin kun liian nopeasti ja sitte kuitenkin tulee vaan takapakkia.
mulla olis joskus ton tenoxin vierotus.

Mukava että lähdet reissuun. Kuinka kauan oletkaan? Lähdetkö kauas kotoa?
Me ollaan ihan kotosalla juhannus lasten kanssa. Ei olla suunniteltu vielä mitään,ihan päivä kerrallaan mennään..

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja mukava kun olet mulle kirjoittanut ☺️❤️☺️ mä en ole oikein saanut tännekkää nyt aikaseksi kirjoittaa. Luen kyllä mutta miten se aloitus kirjoittamisessakin alkanut takkuilemaan. Mitä tästä vielä tulee.. hoh hoijakkaa. Olen suunnitellut että tänään menen edes vähäksi aikaa pihalle,usein vaan tuntuu että tarviisin melkein jonkun toisen kantamaan mut sohvalta pois,aloitekyky itsellä on melkein täysin nolla kaikessa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.06.2015 klo 15:17

Hei, Elämänilohukassa ja Minävaaan00!☺️❤️☺️

Kiitos kun kirjoititte. Tuntuu siltä kuin joku mukava ihminen tulisi kylään - melkein kuin oikeasti!🙂

Itse en oikeastaan näe Temesta-riippuvuuttani kovin pahana asiana. Mulla menee normaalisti 2 tai 3 tablettia päivässä. Joskus vain yksi, toisinaan enemmän... Se ei tunnu minusta kovin suurelta määrältä, enkä koe, että siitä olisi haittavaikutuksia. Suuunnitelmissa on kuitenkin vähentää lääkitystä, ja olenkin jo vähentänyt.

Lähden juhannukseksi miehen ja suvun luo parinsadan kilometrin päähän kotoa. Se käsityökurssi on samalla suunnalla. Kurssi kestää viisi päivää, maanantaista perjantaihin. Odotan kurssia, ja pelkäänkin vähän. Miten jaksan tällä kertaa? Miten kestän sen, kun koen olevani muita huonompi? Kelpaanko?

Mulla tuli tänään yllättäen yhden laskun muistutus, joka piti maksaa heti. Nyt mun loppukuun raha-asiat on sekaisin. En tiedä, miten toimisin. Käynkö nostamassa rahaa tililtä pankissa, kun mulla ei ole korttia siihen tiliin. Se voisi olla järkevintä. Huomenna tai torstaina. Stressaan ihan hirveästi raha-asioista!☹️

Kiva, Minävaan00, kun poikasi tulee perjantaina. Toivottavasti säät ovat suosiolliset siellä, missä asutte! Saitko itsesi pihalle tänään?

Mun pitää lähteä vielä käymään kaupassa. Palautan samalla pulloja. Saan niistä jonkun euron.

Voimia päiväänne!😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 16.06.2015 klo 18:43

Hei Jardin Prive!

Mukavaa kun sinulla tiedossa kivoja asioita, matka miehesi kanssa ja käsityökurssi. Minä kävin kävelyttämässä mummoa tänään. Monta paussia pidettiin kun jalkoihin otti. Olen ottanut olutta, helpottaa ahdistusta. Tytär kaverinsa kanssa ostarilla, tulee myöhään, ruoka laitetaan vasta ysiltä. Sain kortin erittäin rakkaalta kirjeystävältä, en ole jaksanut kirjoittaa, huomenna kirjoitan. Kaikkea hyyvää sinulle!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.06.2015 klo 19:17

mä aina pelkään että jää maksamatta joku lasku. Joskus niin käy ja joskus sit taas ei. Sit pelkää avata jokaista kirjekuorta mitä tulee.

Mä en tällä hetkellä kykenis menemään mihinkään kurssille. Pelkkä loppu viikon tekemiset on mulle jo saavututs. Taidan lysähtää hoitajan tuolille maanantaina, lopen uupuneena ja väsyneenä. Energiat on niin vähissä. En jaksa mitään ylimääräistä tehä. Onneks tyttö on niin iso, että kykenee ohjeistuksella tekemään ja menemään.

L'mmintä juhannusta sinulle.

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 16.06.2015 klo 21:19

Hei Jardin Prive,miten päiväsi meni? Minulla kaikki päivät menee samalla kaavalla,roikun netissä tai teen ristikoita...joskus selviän koiralenkille,en läheskään joka päivä.

Raha-asiat kyllä osaa rassata...

Kiva kun pääset reissuun ja sinne käsityökurssillekin🙂 Pääsetkö nettiin siellä?Vai tuleeko sinulle kirjoitustaukoa tänne?

Jaksamisia☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.06.2015 klo 08:54

Hei, Arka ja Saloka!☺️❤️☺️

Kiva kun tulitte kylään!😍 Toistan saman kuin edellisessä viestissäni: Tuntuu siltä kuin odotettu ystävä tulisi kylään, kun kirjoitatte viestejänne!

Hienoa, Arka, että pääsitte eilen ulos "mummon" kanssa! Sää ei tainnut olla paras mahdollinen, mutta teki varmaan hyvää teille molemmille. Siinä kävellessä on luonteva jutella asioista, eikö?

Saloka, nuo raha-asiat on mulle usein tosi ahdistavia. Ja varsinkin KELA! Ei koskaan tiedä, mitä ne haluavat. Kertovatko, että saat jatkossakin rahaa heiltä vai, onko jotain pois perittävää. Auts!

Tyttö tuli eilen ja nukkuu vielä. Ihanaa kun hän on luonani!

Viikon virallinen painonpudotus on 1½ kiloa. Seuraava pudotus pätkä on kaksi viikkoa, kun en ole puoleentoista viikkoon kotona. Yllättävän vähän paino tippunut Nutrilettilla, mutta kaiketi ihan hyvä tulos kuitenkin? Tuo voi pysyäkin poissa. Nyt oon ollut Nutrilettilla yhteensä 3 viikkoa. Kokonais-pudotusta en tiedä, kun uskalsin vaakaan vasta viikko sitten. 😉

Hyvää keskiviikkoa teille kaikille!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.06.2015 klo 09:00

Hei, Elämänilohukassa!☺️❤️☺️

Pitkälti sitä tulee roikuttua netissä. Se turhauttaa välillä. Mutta nyt on ollut tilkkukurssia ym. Ja on tässä tekemistä ollut, etten ihan koko aikaa ole tällä tuolilla istunut.

Mulla ei ole käytössä mitään vanhanaikiasta kännykkää älykkäämpää vehjettä, joten olen pimennossa suunnillee siihen asti, kun palaan kotiin. Toivottavasti minut muistetaan vielä kun palaan takaisin.😉 Mutta vielä huomisen olen täällä. Ja miehen luona varmaan viikonloppuna.

Kyllä se on ihan mukava käydä eri kursseilla. Mutta! Omien voimien mukaan!

Voi hyvin!😍