Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.06.2015 klo 21:02

Hei, Arka ja Saloka!☺️❤️☺️

Mulla tulee tyttö viikonlopuksi tänne. Pidän samalla vähän lomaa ystävän auttamisesta.

Olen aika väsyksissä. Pesukone kuitenkin pyörii tuonne iltakymmeneen asti eli vasta silloin pääsen nukkumaan.

Hyvää viikonloppua itsekullekin!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.06.2015 klo 14:07

Hei.

Kävin terapiassa. Mulla on dissosiaatiohäiriö. Edelleen olo, etten oikein tiedä missä olen ja mikä päivä on. Mutta kun tiedostan sen, en ole psykoottinen. Väsymys ja stressi on tämän tehnyt. Pitäisi mennä ohi, kunhan saan levättyä ja stressi vähenee. Vähän kuitenkin pelottava olo tuon sekavuuden suhteen...🤔

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 05.06.2015 klo 16:30

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

mulla on myös dissosiaatio oireilua stressaavissa ja kuormittavissa elämän tilanteissa. Lääkäri ei ole sitä diagnosoinut,mun entinen hoitaja kenen luona joskus kävi, hän oli psykoterapeutti,niin hän sanoi.
Tiedän miltä se tuntuu,on aika pelottavaa. Mutta sen kun tiedostaa niin sen kanssa on helpompi jollain tavalla olla,se menee ohi eritavalla kun esim juuri psykoosi.
mulla on kans ollu dissosiointia sen ms tauti asian jälkeen. Monta päivää meni olo aivan epätodellisena.. ja tänään mietin että olenko minä enään ees olemassa vai olenko minä kadonnut jonnekkin... onko tässä vain mun ulkokuori jälellä..
kai tämä tästä. Sain luvan ottaa oxamiinin kerran päivässä tarvittaessa. Koitan kuitenkin etten ota joka päivä,en halua riippuvaiseksi siitä.
odotan kovin ensi viikon sitä neuropolin aikaa.

kiva että tyttösi tulee viikonlopuksi. Meilläkin poika tuli viikonlopuksi. Oli jo kova ikävä. Meinattiin tehdän jotain mukavaa viikonloppuna perheen kanssa. Mulla on nyt vähän rauhallisempi mieli ollut ms taudin takia,vaikka paljon sitä mietin mutta en enään niin pelkää sitä. Ainakaan tällä hetkellä,voi olla että se pelko tulee kyllä voimakkaana vielä takaisin.

Onko sulla Jardin prive muuten ms tehnyt lihasheikkoutta? Mulla on marraskuussa todettu vasemmassa jalassa lihasheikkoutta,oikeassa on vielä. Eikä vasemmassakaan ole vielä paha heikkous. Tasapaino mulla ollut huono pitkään, onko sulla tasapainon kanssa ongelmia ollut? Neuro testeissä siis? Suoralla viivalla kävely ei onnistu multa mihinkään aikaan päivästä,ei ole pitkään aikaan onnistunut.
Paljon taas kysymyksiä.

toivon sinulle ja tytöllesi mukavaa viikonloppua ja nyt joohan lepäät ☺️❤️☺️ mä todellakin nostan sulle hattua että jaksait olla niin älyttömän paljon sun ystävän apuna,olet kyllä hänelle todella hyvä ystävä.

Käyttäjä arka kirjoittanut 05.06.2015 klo 21:04

Hei Jardin Prive
Ihanaa kun tyttösi tulee. Mukavaa viikonloppua teille.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.06.2015 klo 14:14

Hei, Minävaan00 ja Arka!☺️❤️☺️

Kiva kun kävitte taas kirjoittelemassa!😍 Olen itse ollut täällä vähemmän kuin normaalisti, mutta ilahdun aina kun ketjuuni on käyty kirjoittamassa. Mukava seurustella teidän kanssanne!

On tosi mukavaa, kun tyttö on täällä. Vaikka emme tee asioita yhdessä, mutta olemme kuitenkin yhdessä! Hän ei ole ollut täällä pariin viikkooon, mikä on meille poikkeuksellista. Siksi tämä kai tuntuukin niin hyvältä. Ollaan vähän mietitty kesän näkemisiä, mutta ei olla vielä mitään päätetty.

Kyllä mua aina välillä pelottaa tuo MS-tauti, mutta kun se on ollut kiltisti, en yleensä enää ajattele sitä niin paljon. Mulla ei ole oikeastaan lihasheikkoutta eikä tasapainovaikeuksia. Mutta tämä tauti on niin erilainen eri ihmisillä. Tällä hetkellä mulla ei ole oikestaan mitään oireita. Ehkä vähän käsien hienomotoriikassa, mutta ei muuten. Tai sitten olen vain tottunut tilanteeseen, enkä huomaa muutoksia...

Minävaan00, on hyvä, että sait sen neurologin ajan alkavalle viikolle. Sitten tiedät enemmän. Kerro minulle sitten tänne, mitä puhutte ja sovitte. Olen kiinnostunut kuulemaan, miten voit, ja jos voisin edes vähän olla vertaistukena tilanteessasi.

Hyvää päivän jatkoa teille kaikille!😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 07.06.2015 klo 11:42

Hei Jardin Prive!
Iloitsen että tyttö on luonasi! Mies juo tuossa olutta ja olen toivonut että hän tarjoaisi minullekin mutta ei ole ainakaan vielä tarjonnut. En pyydä koskaan itse kun haluan olla painostamatta häntä. Sukulaiset soitti juuri ja pyysi meitä Tuuriin mutta ei voitu lähteä kun ei ole niin paljon rahaa. Lisäksi kysyi mitä tehdään juhannuksena mutta mieheni sanoi että ollaan kotona ja kun minä pyysin sanomaan että minä haluaisin tehdä jotain juhannuksena niin ehti panna jo puhelimen kiinni. Tytär saattaa mennä poikaystävänsä kanssa asuntovaunulle. Onko sinulla suunnitelmia juhannukseksi? Miten kukkasi voivat?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.06.2015 klo 16:41

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Oli tosi mukavaa, kun tyttö oli täällä viikonlopun. Ei tehty paljon yhdessä, mutta oltiin kuitenkin läsnä toisillemme!🙂

Mä menen ensi viikolla miehen luo juhannuksen viettoon. Ja olen siellä sitten jonkin aikaa. Sekin kuulostaa ainakin ennakkoon mukavalta.

Olen tämän viikon tilkkukurssilla. Ensimmäinen päivä takana. Nyt aika väsynyt olo. Nukuin viime yönä huonosti. Menin myöhään nukkumaan, en nukahtanut heti ja heräilin läpi yön. Ehkä jännitin kurssin alkua. Kiva kurssi kuitenkin! Nyt ei jaksa tehdä mitään...

Hyvää maanantai-iltaa teille kaikille!😍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.06.2015 klo 12:50

Toi tilkkukurssi kuulostaa mielenkiintoiselta. Mulla alkaa syyskuussa ehkä joku kässäryhmä. Hoitaja ehdotti ja sano että se on ku mulle luotu. Mitään ei maksa ja mitään ei tarvi mukaan. Se kestää joka viikko 2 tuntia ja oma hoitaja on siellä. Pelottaa mennä sinne, jos olen tässä kunnossa, mut sit on taas turvallista kun oma hoitaja on siellä myös. Vielä ei olla lyöty lukkoon sitä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.06.2015 klo 17:39

Hei, Saloka! ☺️❤️☺️

Tuo sinun käsityökurssisi kuulostaa kivalta! Tuollaiseen minäkin menisin, jos olisi tarjolla.

Entisellä paikkakunnalla, jossa asuin, oli psykiatrisen kuntouttavana toimintaterapiana tarjolla käsitöitä. Olin niissä mukana useamman vuoden. Tykkäsin. Nyt olen uskaltautunut ihan yleisiin työväenopiston ryhmiin. Otan kuitenkin aina varoiksi rauhoittavan ennen ryhmää. Mulla on useamman kerran tullut paniikkikohtauksen tapainen ahdistus ryhmässä. Näin pystyn säätelemään oloani.

Tämän päivän kurssi on takana, ja olen aika väsynyt. Kotona ei pitkän päivän jälkeen paljon jaksa.

Sain kuitenkin soitettua lääkärilleni. Sovittiin että voin ottaa Temestaa enemmän kuin, mitä hän nyt oli kirjoittanut. Eli pääsimme siitä sopimukseen. Ei ole niin iso pudotus yllättäen!

Mukavaa iltaa teille kaikille!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.06.2015 klo 08:27

Hei!

Olen tosi iloisesti yllättynyt! Kun aloitin kaksi viikkoa sitten Nutrilett-kuurin, en uskaltanut mennä vaakaan. Eilen päätin, että pakkohan mun on tietää, paljonko paino tippuu Nutrilettilla. Joten tänä aamuna kävin vaa'assa. Se näytti 15 kiloa vähemmän kuin vajaa puolitoista vuotta sitten. Kokeilin toisen, ja kolmannenkin kerran. Samaa painoa se näytti, joten uskottava kai on... Luulin tosiaan, että painoa on ennemmin tullut lisää kuin lähtenyt! Nyt tuntuu hyvältä! Tämä lyhentää laihdutus-aikaa hurjasti!🙂

Juhannuksen tienoilla aion syödä ruokaa tilanteen mukaan, mutta kyllä nuo pussit ja purkit mukaan lähtevät. Pitää vain syödä normaalia pienempiä annoksia.

Voi kun tuntuu hyvältä!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.06.2015 klo 13:37

Oon niin kateellinen tosta 15 kilosta. Mulla on vaan n. 3 kg lähtenyt pitkällä tähtäimellä. Välillä se siitäkin 1-2 lähtee ja sit nousee taas. Mun vaaka näyttää ihan erii, mitä vanhempien. En oikeastaan tiä sitä omaa kunnon painoa.
Haluaisin tohon pussikeitto/purnukka diettiin, mut niissä on maitoa ollu kaikissa. En o löytänyt enkä jaksanut enää ettii maidotonta vaihtoehtoa. Olen sit alkanut ite pelleillä ruualla ja sen näkee kunnossa .

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 10.06.2015 klo 14:38

Onnittelut Jardin Prive painonpudotuksesta🙂👍 Huomaatko vaatteista,että olet laihtunut? Aiotko vielä jatkaa pusseilla?

Minulla on joulun jälkeen tullut painoa +7 kg... ei kiva😞 En edes syö epäterveellisesti enkä herkkuja tms.

Olis kiva kyllä käydä jossain käsityöpiirissä,sais muuta ajateltavaa.Minä vaan en saa lähdettyä täältä minnekään.

😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.06.2015 klo 17:04

Hei, Saloka ja Elämänilohukassa!☺️❤️☺️

Ei tämä pudotus ole ihan uusi juttu. Mutta yllättävä kuitenkin. En ole yli vuoteen uskaltanut vaa'alle. Silloin vuodenvaihteessa melkein puolitoista vuotta sitten paino oli 15 kiloa enemmän kuin nyt. Sain silloin jotain muutaman kilon pudotettua, mutta oletin niiden tulleen takaisin ja ehkä ylikin.

Sitä en tiedä, paljonko paino on tippunut tällä Nutrilett-kuurilla tähän mennessä. Ehkä joitakin kiloja... Mutta nyt voin - ja uskallan - pudotusta seurata.

Kiva kun tulee mukaviakin yllätyksiä paino-rintamalla! 🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.06.2015 klo 19:51

Hei.

Tänään oli taas tilkkuilua. Olen väsynyt. Iltalääkkeet otin normaalia aiemmin, josko pääsisin nukkumaan aikaisemmin... ?

Ystävä kävi kylässä. Sekin väsyttää nyt.

Hyvää loppuviikkoa!😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 12.06.2015 klo 12:02

Hei Jardin Prive!
Iloinen olen painonpudotuksestasi! Minulla on ollut vaikeaa, tunnista toiseen yritän kestää. Käytän olutta lääkkeenä kolme on mun annos. Haluaisin lisäävapaaehtoispaikkoja mutta pelottaa saanko sossusta bussilipun muuten ei olevaraa käydä.