Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä arka kirjoittanut 30.05.2015 klo 08:56

Hei Minävaan ja Jardin Prive!
Tulin tänne toisen kerran kirjoittamaan kn halusin lukea uudelleen kirjoituksenne. Kaikki saamme taistella kovasti elämän puolesta. Rukoilen meidän kaikkien puolesta että tulisi ilonaiheita elämään ja tuska helpottaisi välillä. Mitä mieltä olette siitä kun olen saanut alkoholista helpotusta olooni ja vähän lisää elämänhalua.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.05.2015 klo 11:09

Hei, Arka ja kaikki muutkin!☺️❤️☺️

Eilisen päivän vietin ystävän muuttoa avittamassa. Tänään menen myös, mutta vasta myöhemmin. Katsoin illalla Bondin ja annoin itseni nukkua tänään niin pitkään kuin nukutti, heräsin kymmenen jälkeen.

Mua huolestuttaa asumistukeni kohtalo. Luin eilen Hesarin mielipidepalstalta kommentin, jonka mukaan eläkeläisten asumistuki yhdistetään normaaliin asumistukeen. Jos näin käy, mun asumistukeni, joka nytkän ei ole iso, kutistuu entisestään, eikä mulla ole varaa asua tässä. Tässä asunnosssa mulla on kuitenkin tilaa tytölle, kun hän käy luonani. En ole tästä tosiaan varma, mutta huolestuttaa.

Nutrilettilla olen elänyt keskiviikosta lähtien. Ei ole vielä ollut vaikeaa. Eilen kun olin pyykkituvalla ja ovet auki tuuletuksen takia ulos, pihan kakarat riekkuivat ovella ja koputtelivat ikkunaa. Ja pari rohkeinta kävi muutaman kerran ovella huikkaamassa "Mitä läski!". Otin tilanteen rauhallisesti, en reagoinut siihen mitenkään. Jos kiusaaminen olisi jatkunut pitempään, olisin tehnyt jotain. Edelleen kuitenkin mieltä kaihertaa tuo huutelu. Luulisi, että yli nelikymppisenä olisi jo suojassa tuollaiselta lasten hölmöilyltä...☹️

No, näissä mietteissä jatkan tätä päivää... Voikaa hyvin!😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 31.05.2015 klo 18:21

Hei Jardin Prive!
Hienosti olet jaksanut olla nutrilettillä ja auttaa muutossa. Taidat voida vähän paremmin, vai mitä. Toivottavasti eläkkeensaajan asumistuki säilyy, jotain hyötyä eläkkeestäkin.

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 01.06.2015 klo 13:16

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

mitä sulle kuuluu?
Viikonloppusi taisi mennä ihan hyvin? 😍

mulle lauantai oli vaikea päivä,mutta eilinen oli pitkästä aikaa parempi. Tänään ollaan niillä rajoilla.. mutta jonkun verran kyllä parempi olla kun viime viikolla.

mulla on torstaina se lääkäri.

Toivon sulle mukavaa päivää ja jaksamisia paljon ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.06.2015 klo 19:24

Hei teille kaikille!☺️❤️☺️

Olen niin väsynyt etten jaksa oikein ajatella, nyt vain tällainen lyhyt päivitys...

Heräsin aamulla kellon soittoon kuudelta. Lähdin siitä aika piakkoin avittamaan ystävän muuttopäivää, ja kotona olin illalla kuuden jälkeen. Nyt olen käynyt suihkussa ja laittanut pyykkikoneen pyörimään.

Pyysin tänään lääkäriä uusimaan Temesta-reseptin. Tähän asti hän on kirjoittanut kolme tablettia - enintään - päivässä. Nyt se oli tippunut kahteen tablettiin. En ymmärrä miten se riittää!😐 Joudun ottamaan rauhoittavaa tällä hetkellä päivittäin. Ja jos tulee ihan oikeasti paha ahdistus päälle, se ei taltu kuin neljällä tabletilla!

Ei nuo ystävän muuttopuuhat vielä tähän muuttopäivään lopu... Uusi asunto on tosi likainen ja olen luvannut olla ystävän apuna siivoamisessa.

Haluaisin ottaa yliannostuksen...☹️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.06.2015 klo 20:47

Hei.

Mua huolestuttaa tosiaan se, miten selviän vähemmillä Temestoilla. Onko ideoita?😑❓

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 01.06.2015 klo 22:39

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

haluaako lääkäri pikkuhiljaa että alat vähentämään rauhottaivaa lääkitystä? Mä huomasin kun olin riippuvainen opamoxeista sillon jokunen vuosi sitten, että loppujen lopuksi ne jollakin tavalla myös pahenti mun oloa,ainakin jos otin liikaa.. ja kun niistä tulee ne vieroitusoireet ja niihin kun kuuluu se ahdistus ja myös mielialan lasku. Oletko koskaan ajatellut että haluaisit vierottautua niistä? Kauan olet syönyt niitä? Varmaan voisiko lääkäri katsoa että syöt niitä liikaa ja siksi haluaa sun vähentävän niitä nyt? Lääkäreillä taitaa olla vastuu potilaan lääkityksestä ja pitäisi kannustaa vierottautumiseen eikä edesauttaa niiden tuomaa vahvaa riippuvuutta ja toleranssin jatkuvaa nousua.

mä koin hyvänä että pääsin irti riippuvuudesta.. nyt jos opamoxia tarviin,auttaa yksi tabletti hyvin. Ennen sain ottaa vaikka kuinka monta että olo helpotti. Elimistö oli niin tottunut niihin. Söin niitä oliko se 3 vuotta joka päivä. Alotettiin kun romahdin pojan sairauden vuoksi ja siinä oli niin paljon kaikkea muutakin ikävää meidän perheen elämässä että mä en varmaan olis kestänyt läjässä ilman niitä. Mutta sitten kun elämä alkoi helpottamaan niiden kuormittavien asioiden kanssa niin halusin itse eroon opamoxeista. Se oli hyvä päätös,koen sen niin.
ja en puhu pahalla tästä. Et kai vaan ole luovuttanut,tarkoitan että ajatteletko että sulle on aivan sama vaikka söisit loppuelämän temestaa tms? Älä luovuta ☺️❤️☺️

hienoa että olet jaksanut olla muutto apuna,todella hienoa. Se varmaan myös tuo sulle itselle hyvää oloa kun tiedät olevasi avuksi ja päivissä on sisältöä ja ystävä.
saa ajatukset välillä muualle.

olet ollut ajatuksissa ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.06.2015 klo 10:38

Hei, Minävaan00!☺️❤️☺️

Mukavaa kun olet kirjoittanut, vaikka minusta ei ole kuulunut mitään!☺️❤️

Kyllä tuosta Temestan vähentämisestä on ollut puhette, mutta lääkäri itse on todennut joskus syksyllä vähennys-vauhdiksi neljäsosa-tabletin kuukaudesssa, ja kun mulla ei ole tuon kolmen tabletin kanssa ollut mitään vähennys-velvoitetta, sitä on mennyt sen verran. Nyt yhtä äkkiä pitäisi vahentää tabletilla päivässä. Se tässä mietityttää

Olen ottanut päivittäin Temestaa, ettei tule vieroitusoireita. Eli riippuvuus on olemassa. Talvella rauhoittavaa meni enemmän.

Olen aiemminkin vieroittautunut Temestasta, silloin ihan itse, eli tiedän pystyväni siihen. Nyt en vain koe tätä ongelmaksi. Ei ole motivaatiota siihen. No, lääkäri pakottaa siihen. Mietin, jos soittaisin lääkärille, ja yrittäisin sopia kevyemmän vähennyksen. Tai sitten laitan lääkepyynnön aiemmin kuin tämän lääke-erän pitäisi loppua, ja siihen sitten selitykset.

Olen yrittänyt saada ystävääni kiinni, mutta en saa häneen yhteyttä. Vanhan asunnon avaimet pitäisi mennä palauttamaan. Lupasin mennä mukaan...

Hyvää lopppupäivää teille!😍

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 02.06.2015 klo 11:40

Hei Jardin Prive,onpas ikävämpi juttu,jos lääkäri olettaa sinun tuosta vaan vähentävän Temestaa 1 tbl/päivä...onko ne minkä vahvuisia tabletteja?Luin jostain,että Temesta 1 mg vastaa Diapam 10 mg...ei mitään mietoja lääkkeitä siis.

Sinun pitäis ehdottomasti saada joku purku-ohjelma tohon ja lääkäri mukaan tueksi,eikä niin,että yks kaks joudut vähentää.Montako tbl sinulla oli aiemmin reseptissä lupa ottaa,ja montako olet ottanut per päivä? Tuon jälkimmäisen mukaan pitäis sit alkaa vähentämään eli siitä todellisesta annoksesta,mikä on mennyt.

Jos kerta lääkärisi on aiemmin puhunut hitaasta vierotuksesta,niin otappa yhteyttä siihen ja sano,että ei onnistu nuin nopea vähennys.

Suosittelen,että otat nyt jo yhteyttä,ettei käy sit niin,että tämän satsin syötyäsi laitat uusintapyynnön ja lääkäri ei uusikaan,koska olet syönyt enemmän,mitä ohjeessa oli.

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 02.06.2015 klo 13:14

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

Anteeksi mä en eilen jotenkin yhtään tajunnut että tosiaan noin raju vähentäminen on liian nopeaa. Olen välillä vähän ulalla enkä tajua kaikkea.
mäkin vähensin pelkkiä opamoxeja ihan todella hitaasti,ensin vissiin puolikkaan tabletin useempien viikkojen aikana ja lopussa vähensin vielä hitaammin. Ja temestat on kuitenkin paljon vahvempia kuin opamoxit.
kyllä mäkin suosittelen että otat samantien yhteyttä lääkäriin että haluat hitaamman vähennyksen. Onkohan se lääkäri ajatellut ihan loppuun asiaa kun sen reseptin sulle kirjoitti. Eikö joskus vieroituksessa käytetä toista lääkettä rinnalla helpottamaan vieroitusoireita? Onko lääkäri siitä puhunut? Sehän on vaarallistakin vähentää liian nopeasti jos on pitkään käyttänyt.

Saitko ystäväsi kiinni?
mä olen saanut tänään hoidettua jopa 4 asiaa kaupungilla,se on harvinaista! Viimeeksi joskus alkuvuodesta olen jaksanut toimia. Miten mulla on sanat aivan hävöksissä,on jopa vaikea kirjoittaa kun koko ajan joudun pysähtymään miettimään sanoja ja en saa jotenkin (tai ainakin tuntuu) järkevästi kirjoitettua asioita niin kuin haluaisin.

mukavaa päivää sinulle ☺️❤️☺️

Käyttäjä arka kirjoittanut 02.06.2015 klo 13:58

Hei Jardin Prive
Minäkin haluaisin kokeilla Temestaa en tiedä saisinko. Minulla on tällä hetkellä Opamox max 3 viikossa. Kun Oxaminit loppuvat ja joudun odottamaan uusia niin käytän olutta. Toivottavasti sinä saat tarpeeksi Temestaa vastaisuudessakin. Hienoa että olet ollut niin pitkiä päiviä muuttoapuna ystävälläsi. Minä kävin tänään ulkoiluttamassa sitä altzhaimer-naista, asuu aika kaukana bussilla menen. Tytär aloitti tänään lastenhoitokurssin. Mie pelaa pleikkaa ja minä olen lukenut dekkaria. Pakkoajatuksia on ollut, olen lukenut Rukousystävä-lehteä välillä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.06.2015 klo 11:04

Hei, Elämänilohukassa, Minävaan00 ja Arka!☺️❤️☺️

Kiitos, kun olette taas kirjoittaneet!😍

Soitan tässä joku päivä lääkärille. Kyllä mulla on se kolme tablettia keskimäärin mennyt. Välillä yksi tai kaiksi, mutta sitten taas joinain päivinä enmmän kuin kolme, jos on paniikki iskenyt päälle. Eli periaatteessa ilman paniikkeja tuon kahden pitäisi riittää... En tiedä, mitä tehdä... ihan oikeasti...

Olin taas eilen pitkän päivän ystävän apuna. Vietin pari aurinkoista tuntia lasten kanssa puistossa. Illalla huomasin saaneeni aurinkoa, kasvot hohtivat punaisina.

Onneksi siellä heidän uudessa kodissaan ei itse tarvitse käydä siivoamaan edellisen asukkaan sotkuja (joita tosiaan on, tosi likainen asunto!) Sinne tulee siivousfirmasta ihmiset siivoamaan, ja maksu menee edelliselle asukkaalle.

Mulla on ensi viikolla tilkkupeittokurssi. Pitäisi leikata kankaat siihen mennessä. En tiedä, milloin jaksan ja ehdin. Periaatteessa voisin aloitella hommaa nyt päivällä, jos ystäväni ei vielä tulisi.

Mietityttää tuo Temesta-asia edelleen...

Olen siinä määrin väsynyt tästä ystävän muutosta, että huomaan miten se vaikuttaa psyykeen. Mulla on välillä vaikeuksia tietää, missä olen. Tai siis oikeastaan nyt tiedän olevani kotona, ja esim. eilen tiesin olevani puistossa lasten kanssa, mutta varsinkin kaupunki tuntuu olevan jotenkin hakusessa. Tämä on kai vähän niin kuin psykoottista oireilua. Olen niin väsynyt. Nukuin viime yönä reilut 12 tuntia, mutta uni oli katkonaista. Toissayön nukuin oikein hyvin. Ja edellinen jäi tosi lyhyeksi. Vähän huolestuttaa miten selviän... Perjantaina on terapia. Pitäisi saada pidettyä taukoa, mutta se ei ole helppoa...

Kirjoitan myöhemmin lisää, nyt vain tällainen vuodatus olosat... Voikaa hyvin!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.06.2015 klo 18:06

Hei!

Kävin päivällä ystävän kanssa kirpparilla. Ostin vain yhden pienen lokerikon vitosella. Aika soma. Nyt mietin, mitä siihen laitan...

Ystävä tulee yöksi mun luo. Eivät ole vielä päässeet majoittumaan uuteen kotiinsa, kun sen siivous on nyt meneillään. Olen aika väsynyt, mutta eiköhän tämä vielä mene. Ajattelin, että jos jaksaisin leikata tilkkupeiton kankaita. Ensi viikolla pitäisi olla leikattuna, kun kurssi alkaa maanantaina. - Enpä taida sittenkään leikata tänään, kun ystävä on jo tulossa.

Mulla on huomenna taas vuorossa MS-tauti pistos. Viimeksi se ei sattunut aivan yhtään, mutta pelkään aina vähän sitä pistämistä! Joskus olen luultavasti painanut piikkiä liian kovaa ja neula on yltänyt luuhun saakka. Silloin sattui! Nyt osaan varoa asiaa.

Kaunis auringonpaiste, mutta tuuli on kova. Mulla oli parvekkeen ikkuna auki jonkin aikaa, mutta alkoi tulla sisällä turhan viileä. Suljin ikkunan, mutta ovi partsille on edelleen auki.

Mua väsyttää. Nyt tiedän kai millä paikkakunnalla olen, mutta jotenkin olo on koko ajan vähän epätodellinen. Lievää psykoottisuutta kai kaikesta tästä uupumuksesta, henkisestä ja fyysisestä. Vähän pelottaa jääkö tämä päälle. Pitäisi päästä lepäämään kunnolla! Irti kokonaan tuosta ystävän muutosta edes pariksi päiväksi!

En ole viiltänyt pariin viikkoon. Nyt viilsin muuutaman naarmun. Jää sopivasti paidan alle piiloon. Ei tarvitse pelätä, että varsinkaan lapsi näkisi viiltoja. Haluaisin ottaa yliannostuksen. Eihän siitä ole kuin kaksi tai kolme viikkoa, kun otin jatkuvasti yliannostuksia. Nyt en ole ollut kotona niin paljon, että olisin "ehtinyt" ottamaan yliannostuksia. Mutta nyt haluaisin tehdä sen. Mietin, voinko tehdä sitä, kun ystävä on täällä...?

En voi kovin hyvin. Huolestuttaa vähän...

No mutta voimia kuitenkin teille kaikille!😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 04.06.2015 klo 11:07

Hei Jardin Prive!
Mukava kun sinulla alkaa se tilkkupeittokurssi. Ihan hyvä ettet ole ottanut yliannoksia vähään aikaan. Varmaan väsyttää kun olet niin paljon ahkeroinut siellä ystäväsi muutossa. Ihan hyvä kuitenkin että olet saanut nukuttua. Milloin tyttösi tulee taas luoksesi? Onko sinulla ollut ikävä häntä. Minun tyttöni lähti lastenhoitokurssille stadiin. Otti eväät mukaan. Minä toivon että saisin tänään ottaa olutta. Saisin levätä. Kaapissa on 20 olutta mutta en tiedä milloin ne on määrä ottaa. Luenpaljon Rukousystävä-lehteä kun otan olutta, rukoilen samalla. Kävi hakemassa oluet eilen illalla myöhään. Illallakin teki mieli ottaa mutta en ottanut kun en halua liian usein ottaa. Sanoin miehelle että haluaisin toisenkin vapaaehtoispaikan. Sanoi että en saa laiminlyödä kotia. Minusta on kiva että hän tykkää ettäminäolen kotona. Kerran kun olin päiväsairaalassa hän sanoi että tuntui oudolta kun et ollut kotona. Aion pehmittää kuitenkin häntä ja hankkia sen toisen vapaaehtoistyön.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.06.2015 klo 15:28

tota epätodellista oloa täälläki vähän on. aivot raksuttaa tuhatta ja sataa, mut kroppa ei va jaksa. toivoisin et tyttö olisi hetken vanhemmilla 24/7, mut ei hän tahdo.
juon laihdutusteetä ja toivon että kutistuisin luurangoksi, mut ei se ole mahdollista.