Kiitos, Minävaan00!☺️❤️☺️
En osaa nyt olla itselleni armollinen. Olen väsynyt fyysisesti ja psyykkisesti. Ja kovin turhautunut!
En tiedä, ovatko keskustelut loppumassa oikeasti, mutta siihen kai pitää varautua, että niin käy. Lääkärikontaktista en tiedä mitään. En usko perus tereveyskeskuslääkärin pystyvän säätämään tätä mun lääkitystä.
Mä käyn tällä hetkellä MS-tauti kontrolleissa kerran vuodessa neurologian polilla. Siellä on testattu oireita ja keskusteltu voinnista ja kirjoitettu uusi resepti lääkkeeseen vuodeksi.
Tarvittaessa voin ottaa poliklinikkaan yhteytta esim pahenemisvaiheissa, mutta niitähän minulla ei ole ollut.
Pelkkien leesioiden pohjalta on kai mahdotonta sanoa, milloin sairaus on alkanut. Mutta muistan ensimmäisen pahenemisvaiheen, johon silloin aikanaa reagoin. Juuri näitä ihon tuntojuttuja, joita mulla on ollut senkin jälkeen. Ja siitä ensimmäisestä kerrasta on melkein 20 vuotta. Eli minulla on ollut melkein 20 vuotta MS, eikä se näy juuri missään. Sanonkin tätä kiltiksi. Kavereita emme kuitenkaan ole.😋
Paistasipa aurinko, tosin se kyllä varmaan pahentaisi oloa nyt. Laitoin parvekkeen ikkunan ja oven auki. Ilma vaihtuu ja kuulen lintujen äänet.
Voimia päivääsi ja mielen myllerrykseen!😍