Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 24.05.2015 klo 17:55

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

miten sait illan kulumaan?

Meilläkin poika lähti tänään. Se on mulle aina omanlainen prosessi.. vaikka olen tottunut siihen mutta joka kerta se tuntuu kyllä.

Kunpa osaisin sanoa jotain mikä helpottaisi sun oloa,anna anteeksi etten osaa. Olet kuitenkin ajatuksissani☺️❤️☺️

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 24.05.2015 klo 21:29

Hei Jardin Prive,voi kun voitais tavata oikeesti,ei vain täällä keskustelupalstalla.Olis meillä hyvä porukka kasassa ja tuettais toinen toisiamme🙂 Taitaa vaan olla mahdottomuus,ja asutaankin eri puolilla Suomea kaikki.

Mitä sinulle nyt kuuluu? Kiitos,kun olit käynyt kirjoittamassa minulle.

Miksi sen avun saaminen on niin vaikeaa😑❓ Pitää vaan pärjätä omillaan😞

Jaksamisia sinulle☺️❤️☺️

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 24.05.2015 klo 22:06

Mäkin olen monta kertaa miettinyt samaa että kunpa voitasiin tavata oikeasti. Mutta tiedän että se on mahdotonta. Mutta kuitenkin mielessä se on mullakin ollut.

mäkin ihmettelen miksi avun saaminen on niin vaikeaa 😭 musta ketään ei saisi jättää yksin,on diagnoosi mikä tahansa! Musta tuntuu pahalle että sä Jardin Prive et saa apua, ja se tuntuu todella väärälle!
Koita vielä puhua hoitajallesi.

olet ajatuksissani ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.05.2015 klo 08:44

Hei, Minävaan00 ja Elämänilohukassa!☺️❤️☺️

Tuota samaa tapaamista minäkin kaipaan! Kiitos kun kirjoititte!

Meillä on roskakatoksessa hylly, jonne voie jättää itselleen tarpeetonta tavaraa kierrätettäväksi. Olin jo aiemmin bongannut sieltä farkut, joita olin ajatellut käsityötarkoituksiin. Eilen ne hain ja pesin. Ja samaalla uumoilin, että voisivat juuri ja juuri mahtua jalkaan. Ja nyt aamusta kun sovitin, päälle menivät. Pituutta on ihan liikaa, mutta se on pieni ongelma korjata. Nyt mulla on ehjät(!) farkut!!!

Olen menossa ystävän avuksi pyykkituvalle koko päiväksi, tein tuossa jo eväät. Kahvi pitää vielä kaataaa termariin.

Olo on masentunut. Tiedän, että tarvitsen keskustelu-kntaktin, että selviydyn. Siksi terapian loppuminen huolestuttaa...

Kirjoitan illemmalla lisää. Voikaa hyvin!😍

Ja hei, Minävaan00, yksi syy tämän hetkiseen väsymykseesi on stressi, jota koet MS-tauti epäilystä johtuen! Voimia sinulle!😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 25.05.2015 klo 09:25

Hei Jardin Prive!
Rukoilin juuri meidän molempien puolesta, ilonaiheita toivon meidän päiviin. Minulla on psykiatrian polilla sossun aika että haettas mulle punaisen ristin tukihenkilöä. Entä jos kysyisit saatko sinä sellaisen joka tulisi sua vaikka kotiin tapaamaan.. Hyvä että menet sinne ystäväsi avuksi jos se vaikka lievvittäis sun masennusta. Voi kun voitais tavata, halaisinsua pitkään ja lämpimästi. Nyt täytyy olla ilman alkoholia keskiviikkoon asti. Ne kolme olutta on auttanu mua, toista olutta ottaessa jo tuska helpottaa ja menen monesti turvapeiton alle makaamaan ja lepään. Huommenna on vapaaehtoismeno. Olen valvonut yöllä paljon, mies nukkuu vielä, tyttö lähti kouluun sillä on espanjan koe. Kirjoittele miten pesutuvalla meni ja mitä sulle kuuluu.

Käyttäjä arka kirjoittanut 25.05.2015 klo 09:25

Hei Jardin Prive!
Rukoilin juuri meidän molempien puolesta, ilonaiheita toivon meidän päiviin. Minulla on psykiatrian polilla sossun aika että haettas mulle punaisen ristin tukihenkilöä. Entä jos kysyisit saatko sinä sellaisen joka tulisi sua vaikka kotiin tapaamaan.. Hyvä että menet sinne ystäväsi avuksi jos se vaikka lievvittäis sun masennusta. Voi kun voitais tavata, halaisinsua pitkään ja lämpimästi. Nyt täytyy olla ilman alkoholia keskiviikkoon asti. Ne kolme olutta on auttanu mua, toista olutta ottaessa jo tuska helpottaa ja menen monesti turvapeiton alle makaamaan ja lepään. Huommenna on vapaaehtoismeno. Olen valvonut yöllä paljon, mies nukkuu vielä, tyttö lähti kouluun sillä on espanjan koe. Kirjoittele miten pesutuvalla meni ja mitä sulle kuuluu.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.05.2015 klo 22:06

Hei, teille kaikille!☺️❤️☺️

Koko päivä meni ystävän pyykkituvallla. Olen nyt tosi väsynyt. Käyn suihkussa ja levitän mun luo tuodut pestyt ja märät vaatteet kuivumaan.

Olen nyt niin uupunut, etten kirjoita enempää. Tuntuu kuitenkin hyvältä, että ole ollut teidän ajatuksissanne!🙂

Hyvää tiistaita!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.05.2015 klo 10:58

Hei, ja hyvää tiistaita!

Nukuin liki kymmeneen. Eilisen pyykkitupapäivän jäljiltä ristiselkä on vähän kipeä. Ja jalatkin...

Mulla on sellainen surullinen ja masentunut olo. En osaa sanoa, miksi. Ehkä olen vielä väsynyt eilisestä. Melkein tekisi mieli itkeä, mutta itkua ei nyt tule. Haluaisin hakata itseäni, mutten tiedä, miksi. En nyt tunnista ajatuksiani ja tunteitani.

Olen nyt yksin kotona. Ei tarvitse esittää kenellekään mitään. Saan olla niin hiljainen ja maassa kuin olen.

Huomenna on terapia. Saa nähdä, miten se menee. Huomaan, että olen jo kieltänyt terapian merkityksen. En odota huomiselta mitään. On vain mentävä paikalle.

Tunnen itseni turhaksi.☹️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.05.2015 klo 13:42

En jaksa...😭

Tilasin äsken kankaita ulkomailta. Tulevat varmaan tällä viikolla.... Ja katselin omia kangasvarastojani. Olen menossa kesäkuun puolella tilkkukurssille, ja nyt mulla on kaksi vaihtoehtoista juttua siellä tehtäväksi. En osaa vielä päättää kumman teen.

En jaksaisi mennä kurssille, mutta viime vuonna siellä oli mukavaa. Masentaa.

Ahdistaakin. Tuntuu, että pitäisi ottaa useampi rauhoittava. Oikeastaan tekisi mieli ottaa yliannostus parilla lääkkeellä. Tunnen itseni kurjaksi. Mihin muakin tarvitaan?!😑❓

Tää päivä menee ihan hukkaan! Ei musta ole mihinkään...

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 26.05.2015 klo 14:47

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

et ole turha! Anna itsellesi lupa nyt vain olla suorittamatta mitään,eilinen päivä varmasti väsyttää sua tänään. Anna itsellesi tänään lupa olla juuri sellainen kuin olet.

Milloin sulla ne keskustelut olisi loppumassa? Miten tapaatko kuitenkin lääkäriä edes joskus?

Käytkö sinä muuten neurologilla välillä kontrolleissa? Pystyttiinkö sulla määrittelemään milloin ms tauti oli alunperin alkanut? Eikö se vissiin voi olla alkanut vuosia aikaisemmin kuin milloin se todetaan,vai olenko ymmärtänyt väärin?

Toivon sinulle armollista päivää itsellesi,olet ajatuksissani ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.05.2015 klo 15:41

Kiitos, Minävaan00!☺️❤️☺️

En osaa nyt olla itselleni armollinen. Olen väsynyt fyysisesti ja psyykkisesti. Ja kovin turhautunut!

En tiedä, ovatko keskustelut loppumassa oikeasti, mutta siihen kai pitää varautua, että niin käy. Lääkärikontaktista en tiedä mitään. En usko perus tereveyskeskuslääkärin pystyvän säätämään tätä mun lääkitystä.

Mä käyn tällä hetkellä MS-tauti kontrolleissa kerran vuodessa neurologian polilla. Siellä on testattu oireita ja keskusteltu voinnista ja kirjoitettu uusi resepti lääkkeeseen vuodeksi.

Tarvittaessa voin ottaa poliklinikkaan yhteytta esim pahenemisvaiheissa, mutta niitähän minulla ei ole ollut.

Pelkkien leesioiden pohjalta on kai mahdotonta sanoa, milloin sairaus on alkanut. Mutta muistan ensimmäisen pahenemisvaiheen, johon silloin aikanaa reagoin. Juuri näitä ihon tuntojuttuja, joita mulla on ollut senkin jälkeen. Ja siitä ensimmäisestä kerrasta on melkein 20 vuotta. Eli minulla on ollut melkein 20 vuotta MS, eikä se näy juuri missään. Sanonkin tätä kiltiksi. Kavereita emme kuitenkaan ole.😋

Paistasipa aurinko, tosin se kyllä varmaan pahentaisi oloa nyt. Laitoin parvekkeen ikkunan ja oven auki. Ilma vaihtuu ja kuulen lintujen äänet.

Voimia päivääsi ja mielen myllerrykseen!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.05.2015 klo 08:41

Hei.

Heräsin nyt kahdeksan aikoihin kelloon. Muuten olisin vielä nukkunut. Mulla on terapia tänään, joten haluan olla hereillä sitä ennen. Miehenkin tavoitin vielä Skypessä.

Olo jatkuu masentuneena. Haluaisin ottaa yliannostuksen. Väsyttäkin vielä. Huomenna on MS-piikin aika.

Mulla on tarkoitus aloittaa Nutrilett-kuuri painon pudotukseen, mutta en uskalla mennä vaakaan katsomaan lähtöpainoa. Ajattelin, että kun jotkut vaatteet sopivat taas päälle, niin sitten uskaltaudun vaakaan. Pelkään vaa'an näyttävän enemmän kuin osaan edes pelätä. Onko tässä järkeä?

En haluaisi mennä terapiaan.

Haluan nukkua tämän päivän ohi. Ja vaikka viikonkin.😞

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 27.05.2015 klo 14:04

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

Samanlaiset mietteet täälläkin että haluaisin nukkua vaikka koko viikon.. tai vaikka pitempäänkin.. mennä piiloon elämää uneen.

Miten sinulla meni hoitajan tapaaminen?

Kun käyt siellä neurologian polilla, niin käytkö aina samalla myös neurologilla? kävin nimittäin miettimään kun mulle se aika on neuropolille, ja siinä ei lue lääkäristä mitään. kai mä tapaan lääkärin kuitenkin siellä?

Onko sulla ylipainoa, vai muuten haluat tiputtaa painoa? musta tuntuu että mä olen ikuinen laihduttaja... mulla ei ole ylipainoa, melkein päinvastoin.. mutta silti koen olevani kamalan iso. haluaisin olla pieni..
mulla karkasi laihdutus kokonaan käsistä 2010-2011 ja sillä tiellä olen edelleen.. siitä asti en ole päivääkään syönyt miettimättä mitä suuhuni laitan ja olen kamalan tarkka syömisistä, määristä ja kaloreista.. ehkä tämäkin asia kuormittaa mua kun en "voi" syödä ilman stressiä. pelkään vaan niin kovin lihomista. mä en ajattele ylipainosista ikinä mitään pahaa! mulla on aivan sama paljon kukakin painaa, mulle merkitsee vain ihmisen sisin.. ei ulkokuori. mutta itseni kohdalla haluan olla pieni.. siihenkin on syynsä.. mulla se ei ole pelkästään sitä että haluan olla laiha, vaan pieni. ymmärrätköhän mitä tarkoitan? tästä en puhu juuri ikinään kenellekkään.

toivon sinulle voimia päivääsi ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.05.2015 klo 15:22

Hei, Minävaan00!☺️❤️☺️

Kiitos kun kirjoitit!

Hoitajan luona meni paremmin. Puhuttiin sentään, vaikkei kovin syvällisiä. Mutta jotain kuitenkin.

Mua masentaa nyt niin, että mietin ottavani lääkkeitä ylimääräisiä. Luulen tietäväni, mitä tarkoitat sillä, että haluaisit olla pieni. Minulle se tarkoittaisi sitä, että joku huolehtisi minusta. Sitä minä kaipaan.

Fyysisesti olen lyhyt ja tosi pyöreä. Vaakaan en uskalla mennä. Painonvartijoissa laihdutin aikanaan lievästä ylipainosta normaaliksi, mutta sen jälkeen kiloja on tullut ihan hirveästi. Haluaisin niistä eroon.

Olo on nyt tosi yksinäinen.

Voimia sinulle!😍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.05.2015 klo 17:42

Onkohan keksitty vielä maidotonta laihdutuskuuria. Semmoisia ateriakorvikkeita? En ainakaan vielä ole löytänyt.
Mulla lääkäri soittaa vähän välii ja aina kysyy painoa. Kk sitten joskus lopetettiin yksi lääke joka ilmeisesti lihotti. Kun lopetin sen, loppui painon nousukin, mutta ei se laskenukaan.
Syömiset on minimissä, Mikä on kanssa paha asia. Mut minkä mä tälle peikolle voin.

Kivaa että sun hoitaja meni hyvin. Mulla on maanantaina se eessä. Olen paljon miettinyt miten se menee. Muistan alku aikoina joutusin melko usein peruuttaa kun mahani oli erii mieltä, mut nykyään pystyn käymään. Joskus käynin jälkeen on ihan v_mäinen olo, mut on muutamia niitäkin kertoja, kun olen voinut ulkopuolella sanoo että oli mukavaa käydä.

Voimia sun päivääsi.