Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.05.2015 klo 12:59

Kävin katsomassa kanta.fi sivuilta torstain ja perjantain lääkärien tekemät tekstit. Selvisi, että mun olisi pitänyt olla yhteydessä avohoitoon perjantaina. Enpä tuota ollut yöllä lääkrin tavatessani ymmärtänyt. En tosin tiedä, olisinko kuitenkaan ollut yhteydessä hoitajaani tai lääkäriini avopuolella. En tiedä, mitä apua olisin sieltä saanut.

Kun olen epävakaa, mua ei oteta saiaalaan. Kuinkakohan sekaisin ja itsetuhoinen mun pitäisi olla, että pääsisin sinne?

Mulla itsetuhoisuus pahenee koko ajan. Enää ei oikeastaan edes pelota...

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 17.05.2015 klo 15:48

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

Mä olisin sitä mieltä että yritä kuitenkin vielä puhua sille sun hoitajalle sun olosta. Kysy mikset saa apua kun sitä tarvitset. Täytyyhän apua saada oli diagnoosi mikä vaan.

Mä en tiedä miksi mulle tänä aamuna iski taas tyhjästä olo etten jaksa nousta enään ikinä sängystä,mikään ei kiinnosta taaskaan.

Mitä mä olen lukenut epävakaasta ja rajatilasta niin mulla täyttyy varmaan melkein kaikki siinä. Se selittää varmaan kaiken miksi olen tälläinen ihminen.
Mut eihän se ole meidän itse valitsema sairaus, eikä me itse olla voitu vaikuttaa sen syntymiseen. Kunpa sen kanssa pystyisi vaan jotenkin elämään,se on se haaste.

Mä toivon sulle paljon voimia ja puhu sun hoitajalle,pystytkö huomenna soittamaan hänelle? Olet tärkeä ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.05.2015 klo 16:51

Hei, Minävaan00!☺️❤️☺️

Yritän - varmaan - huomenna soittaa hoitajalle. Josko se jotain auttaisi tässä tilanteessa.

On se sinänsä aika jännä juttu, kun enää mua ei pelota tää olo tai mitä tekisin itselleni.

Hyvää päivän jatkoa!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.05.2015 klo 08:07

Hei.

Sama meno jatkuu kuin viime päivinäkin. Jätin hoitajalle soittopyynnön. En enää välitä, mitä tapahtuu. Siksikin hoitajaan yhteyden ottaminen tuntuu turhalta. No, näillä nyt mennään...

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 18.05.2015 klo 15:51

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

soittiko hoitaja sulle takaisin? saitko mitään apua siltä suunnalta?
miten sun päiväsi on mennyt?
olet nyt vissiin heräillyt aikasemmin kun yhdessä vaiheessa?
mulle on vaikeaa nousta aikaisin aamulla kun päivä tuntuu kamalan pitkälle jos herään aikaisin, varsinkin jos mieheni ei ole kotona.

toivon sulle kaikkea hyvää ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.05.2015 klo 05:13

Hei, Minävaan00!☺️❤️☺️

Hoitaja ei ollut eilen paikalla ja lääkäri ei ole koko viikkoon. Hoitaja soittanee tänään...

Joo, aikaisemmin tulee herättyä. Nytkin heräsin puoli viideltä. Mietin, saisinko vielä unta. Onkohan tämä yksi masennuksen merjkki minulla, aikaiset heräämiset. Joskus aiemminkin sitä on ollut. Ihan sairastumisen alussa. Sen muistan.

Kotoa en ole poistunut useampaan päivään. En jaksa enkä halua. Tänään on pakko lähteä hammaslääkäriin ja kauppaan.

Oikein mitään en saa aikaiseksi enkä edes yritä, mutta illalla leikkasin kankaat farkkulaukkuun. Mulla on halvalla ostettuja farkkuja kierrätyksestä, ja nyt hyödynnän niitä käsitöihin. Irrotin farkkujen takatastut. Toisen ompelen laukun ulkopuolelle eteen ja toisesta tulee tasku laukun sisälle. Milloinkohan jaksan jatkaa sitä?

Ei tunnu siltä, että menisin enää nukkumaan.

Hyvää aamua ja päivää sinulle, Minävaan00, ja kaikille muillekin!🌻🙂🌻

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 19.05.2015 klo 14:14

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

Kävitkö vielä uudelleen nukkumaan? kyllä varmaan nuo aikaiset heräämiset liittyy masennukseen, koska jos noin paljon aikasemmin heräät kuin yleensä. Miten saat päivät kulumaan kun heräät aikasin? mua ahdistaa herätä aikaisin kun päivät tuntuu sitten tosi pitkille elää..

soittiko hoitaja sulle tänään? mulla on huomenna hoitajalle aika. huoh.. sinänsä ei huvittaisi mennä ja sinänsä joo.. mut ku mä tiiän et mun on oikeestaan pakko mennä näyttämään naamani sinne.. ehkä joskus ei enää tarvitse. mut oon mä miettiny et jos mulla ei ois mitään missä kävisin juttelemassa niin pärjäisinkö mä? onko juttelusta mulle apua? mä itse en tiedä sitä. mun on todella vaikea tommosiin kysymyksiin vastata, mikä auttaa mua ja mikä ei. muut tietää musta sen paremmin kun mä itse.

toivottavasti olet saanut päivän kulumaan ja toivon sulle paljon jaksamisia ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.05.2015 klo 15:42

Hei, Minävaan00!☺️❤️☺️

Hoitaja soitti. Eipä siitä mulle ollut oikein mitään hyötyä. Lääkärit on tehneet linjauksen sairaalahoidoista. Ja minä en sinne pääse.

Kangaslähetykset ovat saapuneet postiin. Vaihdan vaatteita ja lähden hakemaan tilaukseni.

Vähän olen ommellut.

Tunnen, että olen totaalisen yksin.😞

Yritetään selvitä...😍

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 19.05.2015 klo 17:03

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

mitä se tarkoittaa että lääkärit ovat tehneet linjauksen sairaalaan pääsystä? Mitkä kriteerit siinä on että sinne pääsee? Mä ihme kyllä oon aina päässyt tähän asti kun oon sinne hakeutunut,tai mä en kyllä ole tainnut hakeutua kuin kaksi kertaa ja niistäkin toisen kerran psykan lääkäri haki mut ensiavusta lääke yliannostuksen jälkeen.. ja yhden kerran käynyt päivystyksessä mutta silloin en edes halunnut sairaalaan.

Kiva että lähdit hakemaan niitä kankaita. Hetki kerrallaan eteenpäin. Kyllä toivottavasti joku päivä olo tuntuu paremmalle.
Mulla on tosi kurja olla.. ilman syytä. Haluaisin vaan nukkua,en jaksaisi elää tätä elämää,en jaksa. Mulla ei ole kuoleman toiveita,vain halu tuntea iloa ja onnea ja voida hyvin. Nyt haluaisin vaan siksi aikaa piiloon että olo paranee. Häpeän tätä oloa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.05.2015 klo 18:30

Hei, Minävaan00!☺️❤️☺️

Se sairaalan linjaus on jotenkin niin, että ainoastaan kriisihoitoja annetaan. Ne ovat todella lyhyitä ajallisesti. Ja parasta on, kun on psykoottinen. Mua pidettiin sairaalassa alle puoli vuorokautta.

Kankaat, jotka tilasin, ovat aivan ihastuttavia. Seuraava projekti, kunhan nyt vielä fiilistelen niiden kanssa, on kankaiden kutistaminen. Ensin liotan niitä kuumassa vedessä, siten annan roikkua kuivumassa jonkin aikaa, ja sitten silitän kankaat kuiviksi. Tulee siistiä jälkeä ja tietää, ettei esim. tilkkupeitto kutistu enää valmiina pestäessä.

Mun vointi ei ole juurikaan parantunut.

Olen väsynyt. Ensin hammaslääkäri ja siten bussilla toiseen suuntaan postiin. En edelleenkään jaksa kuin yhden isomman asian päivässä. En nyt ajattele väsymyksen johtuvan ensijaisesti lääkkeistä. Toki nekin väsyttävät. Mutta luulen, että tämä on nyt enemmän masennusta. Hoitaja tosesi tänän, että mulla on kesällä aina huonompi jakso voinnissani. Puhuttiin siis puhelimessa.

En enää hahmota, miten mua yritettän auttaa. Mitä hyötyä on hoitajan luona käymisestä?Kun mainitsin yliannostuksista, hän ei kysynyt, mitä olin ottanut.

Mä oon valvonut nyt 14 tuntia. Ja päivä eikun jatkuu edelleen... Saisinko kutistettua kankaat tänään? Siinä menee muutama tunti.

Hyvät ja rauhalliset yöt kaikille!🌻🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.05.2015 klo 09:30

Hei ja huomenta.☺️❤️

Heräsin taas viiden aikoihin, mutta sain nukahdettua uudelleen. Illalla nuokuin Euroviisuja katsellessa ja luovutin, kun Suomi oli esiintynyt.

Ystäväni tuo lapsensa mulle hoitoon siksi aikaa, että käy itse asioilla. Eikohän tässä pienen kanssa pärjätä. Mennään vaikka pihalle leikkimään.

Mun olo on edelleen itsetuhoinen. Tuntuu, että yksin tästä on selvittävä. Enkä ole lainkaan varma selviytymisestäni. Mutta ei mua enää pelota. Siitä voisi vaikka vähän huolestua...

Aloin nyt aamusta kutistamaan kankaita. Ensimmänen kangas on lillunut lämpimässsä/kuumassa vedessä ja on nyt valumassa enimmistä vesistä. Pitä kuitenkin silittää ennen kuin on kuiva, että saa kaikki rypyt pois ja kutistuu lopullisesti. Toinen erä on nyt likoamassa. Saa nähdä, ehdinkö silittämään nämä ennen lapsen tuloa tänne. - Ja jäljellä on vielä paljon kankaita.

Hyvää päivänjatkoa itse kullekin!

Käyttäjä arka kirjoittanut 20.05.2015 klo 14:35

hei jardin Prive!
Ikäväkuulla että olosi on itsetuhoinen. Toivottavasti ystäväsi lapsen kansssa leikkiminen ttuo sinulle hyvää mieltä.Sää on täälläpäin aurinkoinen. Se on hyvä asia että saat nukuttua. Ymmärrän tuota itsetuhoisuutta, miinullakin kevät ja kesä vaikeita.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.05.2015 klo 18:28

Hei, Arka. Kiva kuulla sinusta täälläkin.!☺️❤️☺️

Päivä meni aika nopeasti. Päivällä olin lapsen kanssa, ja sitten ystäväni saavuttua lähdimme kangasostoksille.

Nyt väsyttää.

Ja masentaa.

Ei ole kiva elää...😞

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.05.2015 klo 09:00

Hei ja huomenta!

Heräsin ennen seitsemää. Nyt vähän väsynyt olo. Masentaa. En haluaisi tehdä tänään mitään. Eilen touhusin aika paljon. Tämä on kai vastareaktio sihen. Ei mitään tänään!😞

Olen väsynyt ja surullinen...

Käyttäjä arka kirjoittanut 21.05.2015 klo 13:46

Hei Jardin Prive!
inä olen alkanut ottaa ahdistukseen alkoholia, auttaa hyvin. Ennen olin absolutisti. Tänään otan olutta ja huommenna, saan vähän levätä. Ensi viikolla on sitten ensimmäinen vapaaehtoistyö. Eimene bussi ihan viereen , joutuu kilsan käveleen. Tänään aion vielä kirjoittaa rakkaalle lirjeystävälleni.