Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.05.2015 klo 15:00

Hei.

Jos musta ei kuulu, oon sairaalassa.

En tiedä, mitä itse toivon...

Käyttäjä arka kirjoittanut 14.05.2015 klo 15:34

Hei Jardin Prive!
Mahdatko olla mennyt päivystykseen, haluaisin pian kuulla sinusta.

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 14.05.2015 klo 17:39

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

mene vaan päivystykseen, et sotke mitään sillä, tärkein on että sä saat sun oloa paremmaksi ja sitä kautta moni asia jatkossa menee paremmin. joskus vaan elämässä tulee kuoppia, ei tätä voi ennustaa etukäteen mitä milloinkin tapahtuu, on vain elettävä sitä hetkeä ja tehtävä parhaita ratkaisuja itse kullakin hetkellä. sekin on vain väliaikaista jos menet sairaalaan, ja kun tulet pois, toivon että voit paremmin. koita ajatella että nyt vain on mentävä sinne että tulevaisuus voisi olla parempi. voi kun osaisin jotenkin järkevämmin nämä kirjottaa, mut tuntuu että nää tulee ihan sekavasti nyt.
kuitenkin jos menet sairaalaan, niin lepää ja kerro kaikki sun olostasi, sulla on täysi oikeus saada apua oloosi, et sä ole itse valinnut että voit huonosti, se on se sairaus mikä pitää sua otteessasi nyt.
jos menet sairaalaan niin kirjottele kun pystyt, täällä me sua odotetaan, ei hävitä mihinkään, ole sen suhteen ihan rauhallisin mielin ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.05.2015 klo 14:03

Hei, Arka ja Minävaan00!☺️❤️☺️

Ei asiat menneet niinkuin toivoin ja odotin. Ensin psykiatri ei aikonut ottaa mua osastolle lainkaan. Lopuksi mut otettiin osastolle yön yli. Lähdin pois äsken, lounaan jälkeen. Mua ei haluttu auttaa niinkuin olisin toivonut. Mua ei oteta sairaalaan lainkaan. Olisi turha hakeutua sinne nyt tänään enää.😭😭😭

Olo on tosi epätoivoinen. En ole psykoottinen. Tiedän mitä teen. Tunnen itseni jotenkin niin nöyryytetyksi ja pettyneeksi. Nöyrryt siihen, että pyydät apua, ja sitten et saa sitä.😭

Voi kun joku voisi auttaa mut sisälle sairaalaan. Mä en selviä näin. Olen aika pohjalla. Mutta tiedän, että vielä alemmas voi mennä.

Mä odotin yli viikon sitä, että pystyin hakeutumaan päivystykseen. Ja sitten kävi kuitenkin näin.😭

Käyttäjä arka kirjoittanut 15.05.2015 klo 16:37

Hei Jardin Prive!
Olen kokenut melkein saman kuin sinä, kerran menin päivystykseen ja minulle sanottiin että minut otetaan vain yhdeksi yöksi. Tosin sitten se muuttui ja olin viisi päivää mutta nyt kun viimeksikin menin päivystykseen vastaanotto oli jotenkin vastahakoista vaikka loppujen lopuksi sain olla viisi päivää ( olin vaan neljä). Ei sairaalassa ole rakkautta, yritän pärjätä kotona. Ennen olin absolutisti mutta nyt olen huomannut että alkoholi auttaa ahdistukseen, kolme keskiolutta riittää, ne olen juonut tänään ja aion juoda vastedeskin että saisin vähän helpotusta. Käytätkö sinä alkoholia? Oxamineja minulla on neljä, säästän siihen vapaaehtoiskäyntiin. Milloin tyttösi tulee luoksesi? Millainen lääkitys sinulla on. Rukoilen puolestasi, kirjoittele pian tänne.

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 15.05.2015 klo 18:09

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

voi ei! Mä jotenkin pelkäsin et tuossa voi käydä juuri noin, etteivät ota osastolle. Aika nihkeesti nykyään taidetaan osastolle ottaa,panostetaan avohoitoon vissiin nykyään niin paljon. Vai ihan aivan lopussa olevat otetaan sinne ja psykoottiset. Ei sulle mitään lääke lisäyksiä tms edes tehty? Oon ennenkin huomannut että monesti asiat menee niin että joka osastolle toivoo,ei sinne pääse, ja joka osastolle ei halua,se sinne joutuu.

Mikä oli se syy mikset päässyt osastolle?
voin vaan kuvitella sun olon nyt 😭
mä pelkään aina kanssa sitä että mua ei oteta tosissaan,ei haluta auttaa. Varsinkin tavallisessa terveyskeskuksessa pelkään tuota paljon ja aina. Psyk puolella aika hyvin olen apuja saanut kun niitä tarvinnut,mutta mä tiedän mikä siihen vaikuttaa.. tai ainakin voin arvata..

Älä vaivu synkkyyteen tuon asian vuoksi,et varmasti ole ainoa jolla on käynyt samalla tavalla. Joskus syy on varmaan osastojen ruuhkaisuus että vain aivan vakavimmat otetaan sisään,yleensä juuri ne jotka itse sinne ei haluaisi.
Kunpa mä keksisin nyt jotain järkevää sanoa sulle. Onko sulla ystävää kenen luokse voisit mennä tai kuka voisi tulla sun luokse? Onko teillä päin päiväsairaalaa? Oletko semmosta kysellyt/halukas semmoseen? Sehän olisi yksi vaihtoehto.
ja kohta tulee kesä ja lämmin.
Olet ajatuksissani☺️❤️☺️

Käyttäjä arka kirjoittanut 16.05.2015 klo 07:57

Hei Jardin Prive!
Mullakin tuli mieleen toi päiväsairaala, kiinnostaisiko se sua. Minut meinattiin laittaa sinne taas mutten halunnut. Olin viimeksi tammikuussa. Onko sulle tullut uusia käsityökankaita? Olet mielessäni, kijoittele.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.05.2015 klo 08:59

Hei, Arka ja Minävaan00! ☺️❤️☺️

Kiitos kun olette kirjoittaneet. Tuntuu hyvältä, eten ole yksin.

Illalla otin yliannostuksen. Ystävä tuli kylään ja jäi yöksikin.

En ole vielä sanut kankaita, tulevat varmaan postiin ennen viikon puoliväliä. En kyllä jaksa tehdä mitään niillä nyt, mutta olen varannut ne kesän käsityöleirille. Josko saisin edes kutistettua kankaat...

Tein eilen suuntaa antavan masennustestin netissä. Sain písteitä reilusti, viittasi vaikeaan mannukseen. Nyt oon tippunut kuoppaan, ja se viettää vielä edelleen alaspäin.

Haluaisin itkeä, mutta juuri nyt ei vuoda kuin muutama kyynel. Tiesin, että tämä menee näin, vaikka lääkäri kai oikeasti oletti, että voisin vastustaa pahanoloni purkamista läkkeillä. Mutta vastuuhan kaikesta on minulla. Saa nähdä romahdanko niin, että lääkäritkin suostuu jo sairaalahoitoon. En tiedä, mitä tahdon.

Mutta oneksi minulla on ystävä, joka välittää näin pajon! Muille ne ole kertonut. Mies näki ja kuuli eilen Skypessä, etten ollut kunnossa. Sanoin ottaneeni pari lääkettä.

Olen aikanaan uhkaillut kaikessa siinä pahassa olossani muita, että haluan tehdä itsemurhan. Nyt en tee sitä samaa virhettä.

Kiitos kun olette lukeneet tämän vuodatuksen! Hyvää lauantain jatkoa teille ihan jokaiselle!🌻🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.05.2015 klo 12:16

Ystävä oli yötä. Hän lähti äsken. Mua pelottaa.

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 16.05.2015 klo 17:43

Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️

todella kurja kuulla että jouduit turvautumaan taas yliannostukseen 😭
mutta mä ymmärrän,sitähän mäkin oon tehnyt. Edes hetken helpotus.

mutta se oli todella mukava kuulla että sinulla on niin hyvä ystävä joka välittää ja että hän oli yötä luonasi. Olisiko hän voinut tulla uudelleen yöksi,tai olisiko sun mahdollista mennä hänen luokseen? Olisi tärkeää ettet jäisi nyt yksin kun on vaikeaa.

Mä en oikeesti ymmärrä miksi sua ei suostuttu ottamaan sairaalaan. Oletko ollut paljon sairaala hoidossa?
miten se päiväsairaala? Onko teillä päin sellasta? Voisitko semmosta miettiä?
Vai onko sulle illat ja yöt vaikeimpia?

Koita jaksaa,susta välitetään! toivon voimia ja paljon halauksia sinulle ☺️❤️☺️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.05.2015 klo 19:01

Hei, Minävaan00!☺️❤️☺️

Kiitos kun kirjoitit!

Oon ollut sairaalassa viime vuosina harvakseltaan ja lyhyitä pätkiä. Luultavasti, koska mulla on epävakaa persoonallisuus häiriö, mua ei haluta pitää sairaalassa ainakaan kauan. Itse olen sitä mieltä, että jos saisin olla sairaalassa pitempään, en kuitenkaan laitostuisa tai muuta.

Olisin halunnut olla sairaalassa viikonlopun yli tai koko ensi viikon. Ja sitten kotiin. Toivoisin,että itsetuhoisuuttani voitaisiin hoitaa osastolla niin, etei mun tarvitisi koko ajan turvautua lääkepurkkiin.

Ja toisaalta haluaisin olla turvassa itseltäni! Erityisesti sitä!

En osaa oikein ajatella muita vaihtoehtoja.

Kyllä täällä on päiväsairaala, mutta en näe tällä hetkellä, miten se olisi hyödyksi itsetuhoisuuteni suhteen. Tuntuu, ettei tähän mun tilanteeseen ole ratkaisua.

Jos (lue "koska")mä en nyt voi olla sairaalassa, otan yliannostuksia. En pysty nyt muuhun.

Siedettävää iltaa teille kaikille!😍

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 16.05.2015 klo 21:24

Hei Jardin Prive 😍

eli sinullakin on epävakaa persoonallisuushäiriö. Ilmankos löydän susta niin paljon samaa kuin itsestäni. Mulla se ei ole virallinen diagnoosi,ainakaan vielä,mutta lääkäri on siitä alkanut puhumaan nyt mulle. Tai se puhuu rajatilahäiriöstä,mut eikö se ole sama kun epävakaa persoonallisuushäiriö,ainakin vissiin. En vaan ymmärtänyt oikein kun lääkäri tota selitti,mut kunhan saan ensi kuussa selvyyttä tuohon asiaan niin kerron sitten lisää.
ja tosiaan tuon joskus luin että tosiaan epävakaat pyritään hoitamaan avohoidossa. Mutta onhan tilanteita myös epävakaasta persoonallisuushäiriöstä kärsivillä että tarvitsee oikeasti sairaalan seinien turvaa! Mulle kun lääkäri kertoi tuosta rajatilahäiriöstä,tunnistin heti siitä itseni ja samalla tajusin koko käyttäytymiseni nuoresta asti,kaikelle löytyi syy samantien.. mutta sitten valtasi suru että eli mä en parane tästä,mä oon tämmönen koko elämäni.

Ootko sä saanut koskaan psyko terapiaa? Luin että joku psykoterapian muoto olisi tuohon epävakaaseen persoonallisuushäiriöön joka voisi auttaa. Mä ajattelin kysyä sitäkin lääkäriltä.

mä toivon sulle paljon voimia jaksaa ja kyllä kaikki vielä kääntyy parhain päin,ihan varmasti ☺️❤️☺️ nyt on vaikeaa mutta ei se ole pysyvää,niin kuin ei mikään elämässä,ainakin musta tuntuu että ei ilokaan ja hyväolo ole koskaan pysyvää. Mutta pahasta olostakin nousee,ajan kanssa ☺️❤️☺️

Käyttäjä arka kirjoittanut 17.05.2015 klo 09:01

Hei Jardin Prive!
Oletko saanut nukuttua!
Minä valvoin paljon yöllä, lueskelin ja keittelin kahvia. Eilen tehtiin sosekeitto ruuaksi. Tiistaina olisi sossu. Maanantaina taidan käydä kirjastoautolla. Luin artikkelin vapaaehtoistyöstä, sitähän minäkin yritän tehdä. Paljon voimia sulle Jardin Prive, olet tärkeä, kirjoitapian.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.05.2015 klo 09:44

Hei, Minävaan00 ja Arka!☺️❤️☺️☺️❤️☺️

Otin taas eilen yliannostuksen.

Mulla epävakaapersoonallisuus näkyy ilmeisesti impulsiivisuutena, ei niinkän rajatilatyyppisenä. No, en tiedä...

Epävakaata persooniallisuushäiriötä hoidetaan täällä meillä päin ainakin DKT-terapialla (dialektinen käyttäytymisterapia).Olin hoitoryhmässä vajaan vuoden. Mutta lopetin sen kesken; en tuntenut saavani siitä apua. Ja se oli tosi rankkaa psyykkisesti. Jos sinulla, Minävaan00 on mahdollisuus kokeilla DKT:ta, suosittelen sitä sinulle. Minulle se ei vain sopinut.

Mylla on takana pitkä pätkä terapiaa. Oon ollut psykodynaamisessa terapiassa vuosia. Siitä oli varman paljon hyötyä. Nyt käyn sairaanhoitajan luona terapiassa kerran viikossa. Tällä nykyisellä terapialla en usko juurikaan paranevani, mutta se pitää pinnalla. Mutta mitään muuta ei ole tarjolla, kun DKT:hen en mene. Ja nämäkin keskustelut ovat vaarassa loppua.

Tilasin eilen vielä USA:sta yhden kangastilauksen ja piparkakkumuotteja... Se kangasjuttu on sellaisen pakkaus, jossa on ohje ja kankaat työhön. Saa sitten nähdä, aloitanko sitä koskaan.

Multa olisi nyt turha kysyä, miksi otan yliannsotuksia. Vastaukseni olisi, etten tiedä.

Kiitos vieä, kun kirjoititte, Arka ja Minävaan00. Kyllä tänne muutkin saa kirjoittaa...

Toivon taas tänään teille jotenkin siedettävää päivää!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.05.2015 klo 12:45

Näköjään mulle on diagnostisoitu myös rajatilatyyppi.☹️