Tääl on pimeää
Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!
Hei, Saloka! Kiiitos kun sinäkin kirjoitit!😍
Ompelen nyt parvekkeen hyllykköön liinoja. Ostin kankaan kirpparilta. Liinoja tulee viisi ja yksi yhdelle tasolle. Yhden olen nyt saanut ommeltua. Kokeilin jo ennen silittämistä. Näytti kivalta.
Aina välillä muistan lääkkeet, ja yliannostuksen ottaminen tulee vahvana mieleen. On tää vaikeaa!
Kiitos, kun yritätte auttaa. Ja ihan oikeasti, teidän kirjoituksistanne on apua! Ja tuntuu tosi hyvältä, että olette kirjoittaneet miulle! Huomaan, etten ole yksin...☺️❤️☺️
Hei.
Sain ommeltua liinat parvekkeen hyllyille. Sitten istuin Skypessä miehen kanssa. Nyt hän kävi katsomaan TV:tä. Minä otin lasillisen viiniä. Vähän pelottaa juoda, kun voi tehdä impulsiivisemmaksi. Mutta kun tuon nyt vapuksi ostin itselleni, niin alan viettää vappua.
Alkaa ahdistaa. Päivällä oon ottanut rauhoittavaa estämään vieroitusoireiden tuloa. En tiedä, pitäisikö ottaa tabletti lisää. Luultavasti.
Pelkään itseäni.
Pyrin usein täydellisyyteen. Mietin, voinko ensi viikollakaan mennä sairaalaan. Seuraava viikonloppu on äitienpäivä. Tyttö olisi ehkä tulossa silloin mulle. Eli se ei onnistu, jos en ole kotona. Voi hemmetti! Ehkä en tarvitisi sairaalaa. Jos vain pysyn kotona...?
No, mutta kuitenkin, hyvää vappua itse kullekin!🌻🙂🌻
Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️
on niin tuttuja nuo mietelmät että pitää vaan jaksaa lapsen/lasten takia ja sitä ei halua tuottaa pettymystä lapselle ja mennä osastolle.. Mäkin oon joskus aina tässä miettinyt pahimmasss olossa osastoa,siis vuosien aikana,mutta aina sitten mietin että sotkenko sillä vaan sitten lisää.. kaikki menee sitten sekasin.. lapset hämmentyy ja pelästyvät.. tai siis näin olen omalla kohalla ajatellut.
mä en muuten muistanut että ensi viikollahan on se äitienpäivä. Onko sun mahdollista jos menet sairaalaan niin päästä sunnuntai päiväksi kotiin? Mä kerran hakeuduin sairaalaan ja sanoin että toivon että saan olla täällä nyt mutta viikonloppuna pääsisin kotiin kun poika tulee ja mulla on häntä aina niin kova ikävä että mun vointi huononis entisestään jos en näkis poikaa. Ja lääkäri lupasi että pääsen silloin sitten kotiin ja pääsin.
Ei kai se viini vaan tee sitä että menee kontrolli ja ottaisit liikaa niitä lääkkeitä? En haluais että sullekävis missään nimessä niin *halaus*
mä juon todella harvoin.. mulla on ongelmia siinä etten osaa juoda kohtuudella vaan sitten täysin pelti kiinni ja armoton krapula kestää pari päivää ja vointi huononee entisestään.. sitte päätin etten sitten juo kerta en osaa juoda kohtuudella.
mutta haen sitten helpotusta noista lääkkeistä..
mukava että leivot tytön synttäreille ☺️❤️
kamala miksei mun ajatus nyt toimi,mä haluisin kirjoittaa jotain mistä saisit voimia mutta mun pää tuntuu niin tyhjälle 😑❓
Mä halaisin sua jos olisit tässä vierellä ☺️❤️☺️
Hei, Minävaan00, ja kiitos kun taas kirjoitit!😍
*halaus* sinullekin!
Ylleensä pysyn kohtuudessa alkoholin suhteen. Joskus ystävän kanssa tulee otettua enemmän, mutta en ole koskaan sammunut. Toivon, että tulee pysyttyä kohtuudessa myös lääkkieden suhteen. Olen lähes varma siitä, joten nyt minusta ei tarvitse olla huolissaan.
Tyttö olisi mun luona koko viikonlopun. Ja jo viikollakin. Miten ihmeessä järjestän asian?! Onko mun vain selvittävä itse?
Hei taas Jardin Prive 😍
mä en saa unta vaikka väsyttää,silmiä kirvelee uni mutta en vaan saa nukahdettua,en tiedä miksi. Mua ei vaan huvittais nukkua ja en ymmärrä miks ihmisen pitää öisin nukkua,miksei ihminen vois olla semmonen et nukkumista ei olis ees keksitty,ei olis uniongelmia silloin. Mä oon nukkunu unta antavilla/unilääkkeillä jo 16-17 vuotta, en enää ees tiiä mitä on nukkua ilman lääkkeitä.
Mä mietin tuota sun osastolle menoa ja tytön sun luokse tuloa.. onko mahdollista että tyttö ei tulis sun luokse ens viikolla kun vasta sunnuntaina? Jos sä saisit levätä osastolla siihen asti. Vai onko se mahdoton järjästely? Kunpa tietäisin nyt sulle jotakin apua sun oloon.. koitan miettiä tässä.. mä en oikein anteeksi tiedä mitään millä muulla vois sun oloa helpottaa kun se osasto 😞
Hyvä että et mieti nyt yliannostusta ja että voi luottaa että otat viiniä nyt kohtuudella ettei mee kontrolli..
millä tavalla sun se pakko oireilu ilmenee? Ei ole pakko kertoa.
Mä puhalsin niitä ilmapalloja illalla,tyttö on pirteempi,alkaa tauti helpottamaan,huh! Jos huomennamä pääsisin jo vähän pihalle. Nyt en oo voinu jättää tyttöä yhtään yksin sisälle kun pelkäs oksentelua niin paljon.. ja oli niin huonossa kunnossa. Normaalisti tyttö pärjää kyllä itsekseen parikin tuntia,soittaa tietysti voi aina mulle.
apua kun pitäs saaha sitä unta.. musta tuntuu et mulla on vissiin toleranssi kasvanu tohon tenoxiin kun ennen riitti puolikas ja nyt pitäs vissiin ottaa kokonainen. Mulla on tarkotus puhua tenoxin lopettamisesta kesäkuun alussa kun on aika lääkärille. Et saisin jonku unta antavan tilalle ja unilääkkeet kokonaan pois,siis tenoxit ym semmoset. Oon nyt syöny tota tenoxia kohta jo vuoden. Sitä ennen söin imovania 4vuotta. Ohhoh nyt mietin kylläpä aika on mennyt nopeesti,5vuotta jo unilääkkeet vaikka piti olla vähän aikaa vaan. Niin se aika vaan kuluu.
kurja että sulla ei auta lääkkeet masennukseen 😞 onko sulla koskaan kokeiltu voxraa? Moni on saanut avun siitä sähköhoidosta,mä sanoisin että jos pääset siihen niin kokeilisit ihmeessä sitä.. aattele jos se auttais.. näkisit maailman myös onnellisesta kuvasta,sä saisit kokea uuden elämän. Kokeilisit edes? 😍 musta tuntuu pahalle että sulla on niin pahaolla koko ajan. Ei niin saisi elämä mennä. Musta tuntuu muutenkin usein pahalle et toisille annetaan kestettäväks niin paljon enemmän kun toisille.. toiset hajoaa jo lapsena ja yrittää aikuisena rakentaa itteensä pala palalta ehjäksi,eikä se ole helppoa.
millanen lapsuus sulla oli? Mulla oli aika traumaattinen,niin papereissa lukee.. olihan se. Tiedän myös että se on mennyttä ja siihen ei enään voi vaikuttaa,ainoastaan tähän hetkeen voi. Mutta kyllä traumat hajottaa pakosti ihmisen.. kun ei edes voi kasvaa tasapainoiseksi niin se kaikki pitää aikuisena sitten rakentaa.. kamalan raskas matka.. ja ennen kun sen sitten ite ensin edes tajuaa että joku on pielessä.
nyt tuli pitkä viesti. Mä kirjotan aina aika paljon,ehkä siks kun puhun vähän. Miehelleni ja lapsilleni puhun paljon,todella paljon 🙂
nyt käyn tupakalla ja yritän sit uusiks unta. Poltatko sä muuten? Kamalasti nyt kysymyksiä tuli.
jaksamisia ja halauksia,ajattelen sua,et ole yksin ☺️❤️☺️
Hei, Minävaan00!😍
Mun oireilussa korostuu alakuloisuus, voimattomuus ja itsetuhoisuus. Impulsiivisuus liittyy kai tuohon itsetuhoisuuteen. Mä en nyt ole varma onko mulla koskaan kokeiltu Voxraa, ainakaan se ei ole ollut pitkään käytössä. Sähköä pelkään.
Eilen en siivonnut lainkaan. Tänään voisin taas jatkaa projektia. Taimet voisin jo siirtää parvekkeelle. Mies tulee kohta Skypeen.
Nyt ei ole ehkä ihan yhtä masentunut olo kuin parina edeltävänä päivänä, mutta kyllä minä selkeästi alakuloinen olen. Haluan viilellä ja yliannostuskin on mielessä, muttei niin paljon kuin eilen. Tunnen syyllisyyttä kun olen huolestuttanut teitä itsetuhoisuudellani. Onko tämä jonkinlainen mielen ratkaisu siihen, etten voi oikein ensi viikollakaan mennä sairaalaan? Pakko kai sitä on jaksaa...
Olen huomannut saman hankaluuden kuin sinä, että on vaikea vastata toisen viestiin, kun ei näe aiempia viestejä. Joskus laitan paperille jotain ylös, mutta ne paperit on sitten tuhottava.
En polta. Vanhempani polttivat. Isäni on kuollut, äitini elää ja polttaa edelleen. Meillä kotona poltettiin sisällä ja autossa. Eli olen kyllästetty tupakan savulla.
Mun lapsuutta pimentää väkivaltainen alkoholisti-isä. Väkivalta kohdistui yleensä äitiin. Kun kirjoitan tästä, mua alkaa ahdistaa. Tuntuu että jäädyn paikalleni.
Kiitos kun kirjoitit!☺️❤️☺️ Hyvää vapun jatkoa!🌻🙂🌻
Hei Jardin Prive 😍
miten sun vappu päivä on mennyt? Musta tuntu hyvälle lukea tänään että sulla aamulla oli vähän parempi olla kuin muina päivinä,toivottavasti se säilyi tän loppu päivänkin?
Älä yhtään kanna syyllisyyttä siitä että olet täällä meille kertonut pahasta olostasi rehellisesti! Musta on hienoa että kerrot,vaikka täältä esim mä en voi auttaa sua konkreettisesti,mutta mä luen joka päivä mitä sulle kuuluu ja mietin sua päivittäin miten sulla menee. Musta on ollut todella mukava tutustua täällä sinuun ☺️❤️☺️
Älä missään nimessä kanna huonoa omaatuntoa siitä että olet huolestuttanut muita. Tuntuuko se susta vieraalle että joku olisi huolissaan? Joskus niinkin voi käydä.
mä oon ollut tänään tosi paljon pihalla siis ulkona,pihalla päästäni oon aina,heko heko.. mutta silti on ollut koko päivänän semmonen tosi vetopois olo vaikka oon tehnyt asioita mutta koko ajan tuntunut et mä en jaksa! Mut oon vaan tehny kun nyt niin monta päivää meni vaan makoillessa niin pakko jotain jo tehdä.. oon huomannu et mitä pitempään makaa sitä vaikeampi sieltä on päästä ylös. Joskus sieltä ei vaan sitte jaksa nousta vaikka kuinka yrittää ja haluaisi.
Mulla on aika pitkään ollut joka päivä semmonen outo olo,en osaa sitä jotenkin ees kuvailla.. tuntuu koko elämä jotenkin niin turhalle.. tai mulla on semmonen outo olo.. haluan että mulla olis hyväolla mutta mulla ei vaan ole vaikka kuinka yritän ja yritän ja yritän. Hetkellisesti vaan. Haluisin olla se iloinen pirteä millanen olin vielä kaksi kuukautta sitten,vai onko tästä jo kauemmin.. se vaan hävis. Ei oo vieläkään tullut takas.
En saanu viime yönä oikein unta,piti ottaa tenoxia kolme puolikasta ennen kun uni tuli,yleensä on yksi puolikas riittänyt. Jos ens yönä tulis uni paremmin kun olin pihalla tänään paljon,vissiin jotain 6tuntia olin mieheni kanssa.
tyttöni jakselee jo aika hyvin 🙂👍 ruokakin pikkasen on alkanut maistumaan,juonut on tänään todella hyvin.
aamulla vähän vielä maha kuralla,mutta koko ajan parempaan päin,huh 🙂 must tuntuu ku tää viikko ois menny ihan jotenki unessa..
huomenna sataa vettä,voi ei 😞 mitä sitä sit taas tekee,taas vaan makaan. Mä en jaksa maata mut mä en jaksais muutakaan,mikä mulla on? Missä ois sitte hyvä,en tajua itteeni!
Mä toivon että sulla on ollut parempi päivä kun tällä viikolla muut ☺️❤️☺️
toivon sulle jaksamisia ja paljon voima halauksia päivääsi ☺️❤️☺️
Hei. Tämän päivää olen siivonnut ja järjestänyt. Todellinen Suomalaisen työn päivä. Huomenna loput osittain ystävän kanssa. Eikä täällä oikeasti kaiken tarvitse olla juuri kohdallaan, kaikkein läheisimmät sukulaiset tulevat tytön synttäreille.
Tuossa illalla alkoi vähän ahdistaa. Mietin silloin, otanko yhden rauhoittavan vai useamman. Usea olisi ollut aika monta. Tyydyin yhteen, ja olo helpotti sillä. Nyt olen jo aika väsynyt. Masennus alkaa taas pukata päälle. En voi mennä sairaalaan kuin vasta äitienpäivän jälkeen.
Miltä se teistä kuulostaa, että miettii vanhempana esim. sairaalaan hakeutumista siitä näkökulmasta, mitä siitä seuraa lapsille? Mitä pahaa tai vaikeaa siitä seuraa lapsille? Tuli nyt mieleen, miksei voisi ajatella niin päin, että mitä siitä seuraa lapsille, jos ei mene sairaalaan?!😐 Tuo jälkimmäinen ajatus tuntuu ainakin minulle paljon vieraammalta.
Juon tuon viinilasillisen loppuun ja menen nukkumaan.
Toivotan kaikille lukijoille "Hyvää huomenta"!😉
Hei Jardin Prive!
Mukava kuulla että masennuksesi vähän hellittänyt. Onko synttärijuhlat nyt tulossa? Ostitko uusia lankoja itsellesi? Minä enollut sairaalassa kuin neljä päivää. Olisivat panneet minut päiväsairaalaan mutta vastahan olin tammikuussa, en halua mennä näin pian. Vai olet sinäkin ollut päiväosastolla. Entä oletko saanut sähköhoitoa. Minä olen , ei auttanut. Mitä teit vappuna. Me oltiin miehen kanssa kotona, tyttö oli kaivarissa kavereitten ja poikaystävän kanssa. Toivon että olisi ollut munkkeja ja simaa, niitä tekisi mieli vaan ei ole.
Hei, Minävaan00 ja Arka!😍
On ilo ajatella teitä ystävinä!☺️❤️☺️
Mun vappu on mennyt siivotessa ja järjestäessä paikkoja. Eilen leivoin suolaisen piirakan tytön sunnuntain synttäreille. Tänään tulee ystävä avuksi siivoamaan ja teen makean kakun.
Nyt tuntuu, että ajatukset on ihan pysähtyneet. En osaa kirjoittaa mitään... En tunne tunteita. En tiedä, miltä minusta tuntuu... Kirjoitan myöhemmin lisää, kunhan tiedän, missä mennään.
Kiitos teille, kun olette kirjoittaneet! Hyvää päivän jatkoa teille kaikille lukijoille!🌻🙂🌻
Edelleenkään ei tunnu miltään. Tai no kyllä vähän alakuloiselta.
Sain tytön huomisen kakun valmiksi. Toivottavasti edes maistaa sitä, kun karttaa juustokakkuja. Kakkua kun suunnittelin oli juustokakku ihan ok, mutta lopuksi ei kuitenkaan. En silti muuttanut suunnitelmiani.
Haluaisin ottaa rauhoittavia pienen yliannostuksen. Olo ei ole mitenkään erityisen paha, ainakaan vielä, mutta jokin mua vaivaa. Kaikki tuntuu turhalta. Jopa synttäreiden järjestäminen.
Tekee mieli päästä pois. Ehkä se sairaalaan meneminen on eräällä tavalla "menemistä pois". Lievempi versio kuolemasta.
olet ollu ahkera. Kakun tekeminen on iso urakka. Älä ota yliannosta. Siitä tulee pahempi olo vaan.
Paraskin puhuja mä. Anteeksi. Kävin kaupasta ostamas alkoa ja juon sitä. En mä ostanut kun 4 tölkkii. Mut kumminkin. Yleensä juon va 2 kertaa vuodessa. Mulla on va ni huono olo, että en jaksa enää enkä jaksa selvänä olla. Jos tosta saa hiukan rentoa olotilaa. Sellainen ku rauhottavasta.
Olet ihana. Sua rakastetaan.
Hei Jardin Prive ☺️❤️☺️
mä olen kanssa ajatellut että olemme ystäviä ☺️❤️☺️ musta on ollut todella ihana että olen löytänyt sut täältä ja kirjotellaan, se antaa mulle voimaa, toivottavasti vähän edes sinullekkin. tietää ettei ole yksin.. kunpa nää viestit tulis nopeammin näkyviin.
hienoa että olet saanut leivottua 🙂 mä en osaa leipoa, enkä oikein edes tykkääkkään, en tykkää ruuan laitostakaan, ja kun mulla on huonompi kausi niin ruuan teko jää, mies tekee ruuan tai sitten syödään valmisruokaa, ei pitsoja ja semmosia, vaan niitä saarioisen laatikoita esim.
älä rakas ota yliannostusta,yritetään yhdessä selvitä, joohan ☺️❤️☺️ ajattele mua sun vierellä ja että halaan sua ☺️❤️☺️
onko sulla koskaan kokeiltu lyricaa? mulla se on auttanut ahdistukseen hyvin, nyt vaan tässä millon lie se olikaan niin tuntu ettei mikään lääke enää auttanut ei mihinkään. et kaikki ois vaan menettäny tehonsa, myös lyricakin sitten kun olo jatku huonona. nyt lisäsin sen annosta lääkärin luvalla ja katsotaan auttaako se yhtään, ja ettei mun tarviis opamoxeja ottaa joka päivä taas sitten. mulla vaihdettiin apteekissa opamox halvempaan rinnakkaisvalmisteeseen, oxamiiniin.
mua harmittaa kun tytöllä alko tossa viime syksynä tulemaan semmosia pakko juttuja.. tai semmosia en tiedä onko ne pakko mutta semmosia ettei pysty lopettamaan niin kaikki alko näyttää sen suhteen paremmalle, kunnes tuo tauti laukas ne uudelleen ja mua harmittaa niin paljon hänen puolestaan.. onneksi meillä on aika perheneuvolaan niin puhutaan siitä sitten taas siellä. käydään siis tytön kanssa semmosessa.
kirjotankohan mä vähän liian avoimesti mun asioista? tuntuuko susta? mä oon vähän semmonen et liian paljon usein kerron itestäni ja myöhemmin joudun katumaan sitä... ihmiset käyttää sitä hyväks ennemmin tai myöhemmin. mut sit toisinaan mä mietin et mun elämä on tämmöstä ne on mun tunteita ja jos joku ei hyväksyä mua semmosena niin sitten ei hyväksy ja ei tarvitse olla mun kanssa.
sain tänään läppärin niin mun on paljon helpompi kirjottaa, kirjotin aikasemmin aina puhelimella ja se on aika hidasta.
toivon sulle mukavaa lauantai iltaa, toivottavasti tää julkastaa vielä nyt illalla, ja mukavia synttäreitä teille huomenna 😍 sinua ajatellen lämmöllä ☺️❤️☺️
Hei, Saloka ja Minävaan00!😍
Kiva kun kirjoititte! Tää teksti tulee näkymiin aamusta, kun minä vielä nukun. Saatiin ystävän kanssa siivottua ja katettua pöydät. Iso kiitos hänelle!☺️❤️
Jouduin illan mittaan ottamaan muutaman rauhoittavan. Yliannostusta en ole ottanut. Mietin sitä kyllä.
Kirjoitan minäkin tänne aika avoimesti. Ainut pelko on, että joku tuttu tunnistaisi minut. Tietääkseni tuttujani ei täällä kuitenkaan ole.
Nyt mun on lähdettävä nukkumaan. Alkaa tulla huono olo.
Mukavaa sunnnuntaita teille kaikille!🌻🙂🌻
Hei ja huomenta.
Mua väsyttää. Olin kuuden aikoihin ylhäällä ja tein kakkuun kiilteen. Sitten menin takaisin nukkumaan ja heräsin puoli kymmenen aikoihin, ennen herätyskelloa. Ja ahdistaa jonkin verran. Voisi olla fiksua ottaa nyt pari rauhoittavaa.
Istun vain paikoillani enkä oikeastaan edes ajattele mitään. Tämä kirjoittaminen ei nyt suju. Jätän tämän nyt sitten tähän, ja yritän kirjoittaa illemmalla fiksummin.