Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä tulipunaruusu kirjoittanut 24.04.2015 klo 18:16

Hei!

Kokeilepa vaihteeksi jotain muuta hoitomuotoa kun pelkästään lääkkeitä Testaa vaikka akupunktiota. Se rauhoittaa ahdistusta......joogahengityskin voi auttaa,,,,väriterapiaa.....

JA MUISTA!! ITSELLEEN EI SAA TEHDÄ MITÄÄN!!!! Se on tärkeintä mitä sinulla on. Aika parantaa ihan varmasti. Muista!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.04.2015 klo 19:14

Hei, Tulipunaruusu!

Älä huuda, kiitos. En usko pelkästään lääkkeisiin, mutta paljon niillä voidaan tehdä. Aika ei paranna kaikkea, valitettavasti. Mulla on yksi pitkäaikaissauraus, joka ei tule paranemaan koskaan. Ja sen oireet voivat alkaa pahenemaan milloin vain.

Hyvää viikonloppua sinullekin!🌻🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.04.2015 klo 19:18

miksi toi auringonpaiste ei paista sisälle. Vaikka kuinka tuolla ulkona kävelis ja olis, silti on paha olla.
Menin syömään 7 pullaa ja suunnittelen että söisin vielä ton litran jätskii. Joku ihme ahmintailta päällä.

Voimia sulle sinne.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.04.2015 klo 20:08

Hei ja kiva kun kirjoititte, Tulipunaruusu ja Saloka!☺️❤️

Mä olen iltapalaksi syönyt pari ruisleipäpaa, joiden päälle laitoin fetakuutioita ja basilikanlehtiä. Oli hyvää. Huomenillalla kun Bond tulee, laitan uunissa Munakoisonsuikaleita, tomaattia, fetaa, basilikaa ja mustapippuria. Se on kiva ilta-ateria.

Nyt keskityn mieheeni Skypesssä. 😉 Voikaa hyvin!

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 24.04.2015 klo 22:11

Hei Jardin Prive ☺️❤️

Mä oon kanssa syönyt joskus vuosia tuota ketipinoria,sillon se tais olla nimeltään seroquel,vissiin sama lääke,mutta en ole ihan varma?

kokeilin tänään sitä abilify lääkettä ja ai kamala millasen olon se teki! Tuntu että oikeesti hajoon siihen oloon.. väsytti kamalasti mut kun koitin nukkua en pystynyt olemaan hetkeekään paikoillani ja ahdisti aivan kamalasti ja tuli semmosia kauheita pakokauhu paniikkeja,otin pari rauhottavaa ja mietin että pitääkö mun lähtee sairaalaan jos se olo ei helpota. Taisi rauhottavat väsyttää niin kovin että sitten onneksi nukahdin hetkeksi ja vähän rauhallisempi mieli oli päivällä ja iltaa kohti helpotti se lääkkeen tuoma olo enemmänkin. En kyllä ota enään koskaan sitä lääkettä! Se ei sovi mulle,oon liian herkkä jos tulee yhtään paniikkinen olo...
On nyt illalla ollu semmonen outo olo,en osaa selittää. Jotenkin ahdistuneen levoton,mut ei siis samanlainen kun aamupäivällä.

Mä odotan kovin jo kesää ja toivon että olo olisi kesällä parempi kun mitä nyt ollut parisen kuukautta. Asutko sä kerrostalossa vai omakotitalossa? Kysyn siis siksi että onko sulla pihan laittoa tms kesäisin.

aurinkoista viikonloppua ☺️❤️🌻🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.04.2015 klo 11:54

Hei, Minävaan00!☺️❤️

Aurinkoinen päivä. Aamusta en voi puhua, kun heräsin vasta... 😉

Kyllä tuo Ketipinor on sama lääke kuin Seroquel. Molemmat on edelleen kaupan. Ja molemmista on myös hitaammin imeytyvä depot-muoto. Mulla menee molempia muotoja.

Kävin eilen katsomassa Abilifyn aloitusoireita. Joillain ne on tosi kovat, kuten sinulla. Viikkojen mittaan ne on noilla nettiin kirjoittaneilla helpottaneet. Suurimmalla osalla, osa lopettanut kesken.

Mulla on lasitettu parveke, joten maata ei tarvitse/saa möyriä, mutta ruukkuja voi laittaa. Siirsin eilen ensimmäiset kukat parvekkeelle. Siellä on nyt kaksi ruukullista köynnöskukkia, yksi tulee vielä, kunhan seuraavat taimet saavat pituutta lisää. Ja sitten laitoin ulos ostamani orvokit, jotka istutin eilen. Mulla on taimia enemmän kuin itse tarvitsen, joten yritän jakaa niitä sukulaisille ja tutuille.

Tuntuu hyvältä, kun aurinko paistaa. Mun pitää siivota tänään. Ei kaikkea, mutta osa tästä sotkusta ja epäjärjestyksestä. Mulla on pienet juhlat ensi viikonloppuna, kun tyttö täyttää vuosia, joten pitää siihen mennessä saada paikat järjestykseen.

Hyvää ja mukavaa viikonloppua sinulle ja teille muillekin!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.04.2015 klo 17:30

Hei.

Vähän oon saanut siivottua. Ehkä riittävästi tälle päivälle. Harkitsen, menisinkö hetkeksi ompelemaan. Voisi tehdä hyvää...

Taivas on mennyt pilveen eikä ulkoa tule enää lämmintä ilmaa sisään.

Väsyttää ja masentaa.

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 25.04.2015 klo 20:59

Hei minun piti vaihtaa kukkiin mullat keväällä,mutta on edelleen vaihtamatta.Ja nyt ne työntää jo nuppuja,niin ei kannata mennä enää sorkkimaan.En vaan saa asioita tehdyksi.Multapussi oli sentään ostettuna.

Millaisia ompelutöitä sitä teet? Minä en osaa kuin yksinkertaisia juttuja.Kerran olin ostanut jouluverhokangasta ja ompelin innoissani uudet jouluverhot keittiöön,no toisesta verhosta tuli yli 10 cm pitemmät kuin toisesta...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.04.2015 klo 12:35

Hei, Elämänilohukassa!☺️❤️

Nukuin tosi pitkään... Mä ompelen tällä hetkellä ensi sijaisesti pussukoita ja tilkkupeittoja. Tuo tilaustyö on tilkkupeitto.

Sataa. Ihan toisenlainen sää kuin eilen. Onneksi ei tarvitse lähteä minnekään. Josko sitten saisin jatkettua tätä siivousprojektia... Eilen homma eteni aika kivasti, mikä ei oikeasti tarkoita, että olisi edennyt kovin paljon.

Kun otin pois jouluvalot olohuoneen ikkunasta, huomasin että mulla on iso ikkuna ja kun vieressä on ikkunallinen parvekkeenovi, on mulla melkein täysin lasiseinä olohuoneessa. En ole tajunnut sitä aiemmin. Tosi kiva. Näkyy taivas ja parveke.

Haluaisin mennä takaisin nukkumaan. Nyt tuntuu, että tarvitsisin sairaalahoitoa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.04.2015 klo 15:27

Hei.

Nolottaa myöntää, mutta kaipaisin nyt, että joku pitäisi minusta huolta. Haluaisin vahingoittaa itseäni, ja haluaisin, että joku muu estäisi minua. Vaikka ihan fyysisesti kiinni pitäen. Niin on aikanaan käynyt kertaalleen sairaalassa. Silloin tuntui, että välitettiin.

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 26.04.2015 klo 18:55

Hei Jardin Prive 😍

tiedän niin tuon sun tunteman tunteen! Itsellä myös joskus ollut samanlaisia tunteita ja vaikka nykyään et tee itelleni mitään niin toivoisin joskus että joku vaan pitäisi kiinni ja veisi pahanolon pois. Vaikka ei sitä kukaan voi viedä pois mutta siis se tunne.. että joku oikeesti välittää niin paljon että ottaisin palan siitä tuskasta.
mua nuorena pidettiin paljon lastenkodissa kiinni.

Koita jaksaa,susta välittää moni ja olet tärkeä monelle 😍

voimia paljon toivon sinulle 😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.04.2015 klo 21:54

Kiitos, Minävaan00! En ole siis täysin outo...😭 On aikoja, varsinkin nuorempana, että elän omassa maailmassani ja kaipaan huolenpitoa. Ehkä olen jäänyt sitä vaille lapsena... Voi kun joku estäisi mua tekemästä pahaa itselleni... Että olisin niin arvokas...

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 27.04.2015 klo 06:44

Et ole outo! Kaikki tuo kumpuaa syvältä sisältä,olet varmasti sinäkin jäänyt lapsena vaille turvallista aikuista. Ja sitä kaipaa näin aikuisenakin sitä hoivaa mitä pienenä ei saanut. Mä oikeesti ymmärrän sua.

saitko yöllä nukuttua? Miten nyt tänään jakselet? Jos susta tuntuu niin voithan sä hakeutua sairaalaan,siellä on turvassa.. paksujen seinien sisällä... itsekkin olen muutaman kerran ollut kun kauhein olo ollut.

meillä tytöllä noro virus ja on oksentanut aivan koko yön puolentunnin-tunnin välein ja nukuttu ei olla juur yhtään. Tulee varmasti rankka päivä.. mulla väsymys aina heti tekee hekisesti todella huonon olon.. ahdistusta ja pelkoja..
nytkään en saa nukuttua vaikka nyt tyttö onneksi nukkuu,oksenti tossa kuuen aikaan.

Toivon sulle kovasti voimia ☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.04.2015 klo 11:17

Hei, Minävaan00!☺️❤️

Kiitos kun kirjoitit!

Heräilin muutamaan otteeseen, mutta kaiken kaikkiaan nukuin kohtalaisen hyvin. Voi, kun teillä tuli tuo Noro... Joko olet itse sairastunut?

Aloin taas eilen viiltelemään. En paljon, mutta kuitenkin. Äskenkin viilsin. En voi nyt mennä sairaalaan. Tytön synttärit on viikonloppuna mun luona. Enkä voi riittävän huonosti. Tekisi kuitenkin mieli ottaa yliannostus, vaikka ihan lieväkin. Mulla on terapia keskiviikkona. Puhun asiasta silloin, ehkä...

Ne on juuri nuo seinät, joita sairaalalta kaipaan. Olen silloin turvassa itseltäni. Olen tosin viillellyt aikanaan myös sairaalassa.

Mun on nyt tosiaan jonkin verran paha olla. Tekee mieli satuttaa itseäni enemmän kuin tähän mennessäolen tehnyt. Kunpa joku pitäisi huolta.☹️

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 27.04.2015 klo 14:05

Voi sinua,kunpa voisin jotenkin auttaa sua! Mä voin kuvitella sun olon,itelläkin välillä ollut niin turvattomia oloja ja ne on kamalia kun tuntuu ettei niitä vaan saa pois vaikka kuinka yrittää ajatellamukavia asioita.
Mä olen viillellyt nuorena todella todella paljon.. mulla on kädet täys viiltely arpia. Aikuisiällä olen vain yhdessä pahimmassa masennus jaksossa viillellyt jokusen kerran reisiin. Olin silloin lääke pöhnässä,vetäny siis yliannostuksen.

kunpa sä saisit jotain helpotusta tuohon sun oloon. Onko sulla diagnoosina "pelkkä" masennus,vai onko muuta? Mulla on toistuva vaikea asteinen masennus ja sekamuotoinen persoonallisuushäiriö,riippuvaisin ja estynein piirtein. Virallista diagnoosia ei ole mutta yleistyneenahdistushäiriön oireita myös,lääkäri siis sanonut ja myös rajatilahäiriö,mutta ei epävakaapersoonallisuus kuitenkaan. Rajatili selittääkin mun koko elämän,miksi on aina ollut tyhjä tunne ja mielialat heittelee ym ym paljon muuta. Olen tosi ujo ja arka ihminen,ollut aina. Ja itsensä häpeä on valtava.

Mulle ei oo vielä tullut noroa,tulis nyt nopeesti että oltais vappuna terveitä kun poikakin tulis kotiin,eihän hän voi tulla jos ollaan norossa silloin 😭
tyttö on oksentanut edelleen puolentunnin-tunnin välein,aamulla oli parisen tuntia onneksi taukoa! On aivan poikki ja itkee ettei jaksa enään. Tuntuu pahalle kun en voi viedä sitä kurjaa oloa hältä pois. Kohta mennään käymään terveyskeskuksessa,on aika klo.15.15. Toivottavasti tyttö ei ole kuivunut. Meillä ei ole ikinä ollut noroa ja mulla ei oo tietoa miten nopeesti semmonen kuivuminen tulee. Kuitenkin oksentanut nyt 20tuntia vähän väliä. Juonut on mutta kaikki tulee ulos. Kamala tauti!

koita Jardin Prive jaksaa,mä niin haluisin auttaa sua,kunpa pystyisin muutenkin kun kirjottamalla täällä,mutta en pysty kun täällä pitää olla nimettömänä..
toivon sulle kaikesta huolimatta aurinkoista päivää ja jaksamis halit ☺️❤️☺️