Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä arka kirjoittanut 09.04.2015 klo 05:36

Hei Jardin Prive!
Minunkin tekisi mieli ottaa niin paljon lääkkeitä että tämä tuska loppuisi. En saa öisin nukuttua, tänäänkin olen ollut ylhäällä neljästä asti ja keittänyt kahvit. Nyt aion ottaa Oxaminia ja lukea. Minulla on tänään lääkäri.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.04.2015 klo 10:19

Hei, Arka!

Tyttö lähti aamusta kouluun, minä menin vielä nukkumaan. Mullakin on tänään lääkäri; enemmän kuitenkin paperi-asioissa.

Kukkien siemenet ovat itäneet, enemmän kuin eilen illalla. Näin taas niistä unta. Olivat jo isoja pehkoja. Aamulla piti tarkistaa, oliko se totta. Ei sentään...

Masentaa jonkin verran. Sain eilen ommeltua kohtalaisen paljon. Ehkä tänäänkin lääkärin jälkeen. Käyn kaupassa tänään, huomenna en ehdi, kun olen ystävän apuna. Ja tyttö tulee viikonlopuksi, mikä tuntuu tosi hyvältä!

Jossain määrin haluaisin sairaalaan. Tunnen oloni jotenkin turvattomaksi. Kaikki riippuu minusta. Tuntuisi turvallisemmalta olla lukittujen ovien takana. En tosin tiedä, ovatko ne edelleen lukitut... Jotain muutoksia osaston hommiin on tulossa...Saisi puhua hoitajan kanssa päivittäin. Lääkitys tarkastettaisiin... Ehkä tämä on masennusta. Ja minulla kun on jossain määrin koko ajan itsemurha-ajatuksia. En kuitenkaan pyydä lääkäriltä lähetettä. Kotona haluan olla. En tiedä, miksi...

Voimia päiväänne!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.04.2015 klo 15:46

Se olit lyhyt käynti lääkärissä. Piirun verran fiksattiin lääkitystä. Pitäisi jakaa dosetti.

Nyt mua masentaa. Tuntuu, etten saanut kerrottua lääkärille, kuinka huonosti välillä voin. Huomenna on terapia. Nyt mun on tosi paha olla. Tahdon kuolla.😯🗯️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.04.2015 klo 06:21

Huomenta. Tämä aamu tuntuu hieman paremmalta kun eilinen ilta. Olen väsynyt, heräsin niin aikaisin. Menen kohta takaisin nukkumaan. On pari tuntia aikaa. Ajattelin vain kertoa, että hengissä ollaan...☹️

Käyttäjä arka kirjoittanut 10.04.2015 klo 16:00

Hei Jardin Prive!
Kiva että olet saanut nukuttua ja nyt aamulla tuntuu paremmalta. Oli myös hyvä että tyttösi uskoutui sinulle niistä ajatuksistaan,selvästi olette läheisiä kun hän niin teki. Hyvä että otit yhteyttä hänen opettajaansa. Kaikkea hyvää teille molemmille!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.04.2015 klo 22:03

Hei, Arka. Joku toinen puhui ketjussaan tytöstään. Meistä siinä ei ollut kyse. Mutta kyllä me aika läheisiä silti tytön kanssa ollaan.

Oon nyt niin väsynyt, etten jaksa kirjoittaa enempää....😴

Käyttäjä arka kirjoittanut 11.04.2015 klo 13:33

Hei Jardin Prive!
Näin hajamielinen pää sotkee asioita, anteeksi. Aurinko tuolla ulkona jaksaa paistaa, mies jatyttö kävivät kaupassa ja minä tiskasin sillä aikaa. Pitäs saaha tämä päivä jotenkin kulumaan. Tytär lähtee tänään kotibileisiin. Täytyy sitä ennen laittaa hänelle kanasalaattia.Voimia sinulle viikonloppuusi!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.04.2015 klo 15:24

Hei, Arka, ja kiitos kun taas kirjoitit!😍

Nukuin jälleen pitkään. Mietin, käynkö taimien pariin isttuttelemaan niitä harvempaan.

Vähän ahdistaa. Selviydyn tästä kuitenkin. Tai sitten otan rauhoittavaa. Päivälääkekin on vielä ottamatta.

Voimia sinulle ja muillekin!🌻🙂🌻

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 11.04.2015 klo 17:42

Arka, tervehdys🙂🌻

Minullakin on taas vaihe, että menen päivän kerralla ja on kovin vaihtelevaa. On ollut masennus ja ahdistusoireita. Kevät ja valo, sekä pari mieltä painavaa asiaa saa oloni huonoksi. Minun pitäisi saada selvitettyä nuo mieltäni painavat asiat, vaikka ne ovat pelottavia. Yritän saada joku päivä rohkeutta. Nyt ne menevät melkein pakkoajatukseksi ja niistä kumpuavaa ahdistusta en oikein voi hallita kuin rauhoittavalla lääkkeellä.

Olen ollut aika väsynyt ja tehnyt vain välttämättömät kotona. Ei ole energiaa lähteä minnekään. Varmaan oloni helpottuu kun kesä oikeasti alkaa. Kevät on aina hankalaa. Lisäksi en laihdu ollenkaan ja leikkasin hiukseni melkein pilalle.

En ole voinut välttyä jopa itsetuhoisilta ajatuksilta. Ne tulevat kohtauksittain. Onneksi on välillä helpompi. Minua on lohduttanut iltaisin iltahartaus radiosta. Sellainen virsi "Sinä Jeesus ymmärrät parhaiten" tai jotenkin niin se menee. Se on kaunis ja lohduttava. Haluaisin pystyä enemmän keskittymään hengellisiin asioihin, mutta sekin on nyt tuntunut jotenkin vaikealle.

Voimia sinulle ja mielenrauhaa viikonloppuun!

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 12.04.2015 klo 08:37

Oho, anteeksi vain. Kirjoitin vahingossa tänne tuon viestin, joka oli tarkoitettu Aralle hänen omaan ketjuun.

🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.04.2015 klo 22:13

Hei, Autiotalon Kuunvalo!

Eipä tuo haittaa, saina sinut kirjoittamaan ketjuuni!😉

Olin ystävän apuna muuton pakkaamisessa. Nyt kotona väsyneenä. Menen varmaan piakkoin nukkumaan.

Hyvää viikon alkua itse kullekin!😍

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 13.04.2015 klo 10:01

No nyt kirjoitan tänne ihan tarkoituksella.

Valitettavasti ei mitään kovin järkevää sanottavaa ole juuri nyt. On maanantai ja tuntuu, että pitäisi olla tehokas ja saada aikaan jotain. Mies kävi jo kaupassa. Olo on raskaan tahmea ja herätessä väsytti. Kirkas auringonpaiste vähän ahdistaa. Ajatus, että pitäisi tämä ruho viedä ihmisten ilmoille tuntuu mahdottomalle ja en kyllä menekään minnekään.

Teen robottivaihteella sisällä hommia ja haaveilen, että joku päivä muutaman kilon kevyempänä jaksaisin/uskaltaisin mennä taas ulos.

Voimia sinulle tähän päivään ja alkaneeseen viikkoon🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.04.2015 klo 11:52

Hei, Autiotalon Kuunvalo!☺️❤️

Nukuin taas tapojeni mukaan pitkään. Harkitsen kaupoille lähtemistä. Tarvitsisin muovitarjottimia lisää taimien alle. Väsyttää ja masentaa kuitenkin sen verran, etten tiedä, onnistuuko lähteminen. Jos tästä aika pikaiseen lähtisi, olisi homma hoidettu. Menen luultavasti tänään vielä avuksi ystäväni muuttoon, todennäköisesti siivoamaan.

Jouduin eilen ottamaan aika monta rauhoittavaa. Sen verran rankka päivä. Meinasi paniikki iskeä päälle useampaan kertaan.

Olen saanut luettua. Keskittyminen ja muistaminen on vaikeaa. Mutta nautin silti lukemisesta. En ole pitkiin aikoihin saanut luettua muuta kuin lehtiä, mutta nyt menvät kirjatkin. Olen siitä iloinen. Nyt sitten voisi hautautua kotiin ihan kokonaan.

Tein eilen ison kattilallisen kalakeittoa. Siitä tuli ihan hyvää. Sitä syödään vielä tällä viikolla, mutta loput pakastan. Tykkään tehdä pakkaseen ruokaa. On niin helppo ottaa sieltä ja sulattaa. Ei tarvitse joka päivä miettiä kaupassa, että mitä tänään syötäisiin. Ja on siitä iloa aina loppukuusta, kun rahat on vähissä. On jotainmitä syödä... Pitäisi varmaan tehdä makaroonilaatikkoa pakkaseen.

Käsityörintamalla on nyt ollut hiljaista. Se jotenkin nolottaa. Huomenna menen kuitenkin käsityöpiiriin. Pitää herätä vain ajoissa.

Siivota ja tiskata pitäisi...

Nyt mua masentaa. Aurinko paistaa melkein. Se ei tunnu hyvältä. Oon touhunnut ystävän muutossa niin paljon viime aikoina, etten ole oikein ehtinyt kuulostelemaan, miltä musta tuntuu. Viiltelen välilllä, tänäänkin. Haluaisin ottaa yliannostuksen.☹️ Tuntuu, etten tahdo kohdata kesää. Istutan taimia kesäksi, mutta nyt se ei tunnu hyvältä. Tekisi mieli kuolla. Luin tämän viestin läpi. Haluaisin poistaa sen, mutta laitan nyt kuitenkin luettavaksi.

En jaksa!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.04.2015 klo 19:39

Masentaa. Tahdon kuolla.

Olen väsynyt ja pitkä päivä syömättä. Nyt on keittolautanen edessä. Siinä kai osasyy, miksi olo on niin huono. Nyt tekisi mieli ottaa yliannostus.

Käyttäjä apilanlehti kirjoittanut 13.04.2015 klo 22:28

Jardin Prive kirjoitti 13.4.2015 19:39

Masentaa. Tahdon kuolla.

Olen väsynyt ja pitkä päivä syömättä. Nyt on keittolautanen edessä. Siinä kai osasyy, miksi olo on niin huono. Nyt tekisi mieli ottaa yliannostus.

ei oo pimeää elämä..
meille on elämä annettu,sinulle,minulle
näin se vaan on
käännetään energia vaan hyvvän,siihen ,mikä on hyvää
ei pahaa
itse sen vaan päätämme,ei muut,se onvaan sinun ja minun käsissä,hei !!!!

minusta on ihan tyhmää,hullua ja niin turhaa ajatella muuten kuin,että se vaan on minun itseni käsissä
olen Jummalaan uskova,mutta sanon,että me itse päätämme,miten elämämme vietämme,miten toimimme,se on itsemme käsissä hei !!!
vaikeuksia on kaikilla,,,,,ei siis itsesääli auta
olen kokeillut
ei auta
vain rohkeus ottaa itse vastuu omasta elämästään
🙂 tsemppiä