Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.04.2015 klo 09:58

Mies on täällä ja ollaan kohta lähdössä kaupoille. Mua väsyttää vielä.

Tekisi mieli ottaa yliannostus. Masentaa.☹️

Käyttäjä arka kirjoittanut 05.04.2015 klo 11:16

Hei Jardin Prive!
Asuuko sun mies kaukana? Kiva että hän on luonasi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.04.2015 klo 11:53

Hei, Arka!

Hyvää pääsiäistä teille kaikille!😍

Mies asuu muutaman sadan kilometrin päässä. Ei sinänsä kaukana, mutta harvoin tulee nähtyä.

Nukuin pitkään. Katkonaisesti ja paljon unia nähden. Levoton yö. Väsyttää ja ahdistaa.

On taas harmaa päivä. Aion tänään laittaa siemeniä kasvamaan. Turveruukkuja on liian vähän. En saa kaikkia taimia kasvamaan tänään.

Mukavaa päivän jatkoa!🌻🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.04.2015 klo 11:28

Hei.

Mies lähti aamusta. Minä menin vielä takaisin nukkumaan. Nyt mies on jo kotonaan. Olo tuntuu yksinäiseltä. Tekee mieli viillellä. Tai ottaa yliannostus.

Eilen istutin siemeniä. Ne ovat keittiön ikkunalaudalla. Kastelin ne äsken, kun auringonpaiste kuivattaa multaa tehokkaasti. Mulla ei ole muovopusseja riittävän isoja, että saisin ruukut niiden sisään itämään. Näin unta, että siemenet olivat jo itäneet ja taimet olivat isoja.

Yritän tänään laittaa parveketta eteenpäin.

Haluan kuolla, luovuttaa.☹️

Käyttäjä arka kirjoittanut 06.04.2015 klo 12:36

Hei Jardin Prive!
Minäkin haluankuolla, luovuttaa. Eilen kävimme kylässä miehen tädin ja hänen miehensä luona. Meilleoli laitettu herkkuruuat. Kävimme vielä Haltialan kotieläintilalla ja ajelimme sen jälkeen meille kahville.Tänään olen tiksannut ja laitoin tytölle aamiaisen. Yritän lukea ja illalla kai katsotaan televisiota. Pitkä päivä tulee. Tekee mieli ottaa Oxamin, en tiedä otanko,

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 06.04.2015 klo 13:38

Hei Jardin Prive,

Kiitos, kun kirjoittelit minulle. Minullakin on yöt mennyt huonolla, pinnallisella unella ja aamuisin väsyttää ja masentaa. Olen muutenkin ollut nyt ehkä viikon ajan aika matalalla mielellä. Taitaa olla kevämasennus, kuten useimpina keväinä minulla. Kumma, että aina se iskee, vaikka vasta olin ihan täynnä elämää. Luin jostain, että huhtikuu on kuukausi, jolloin eniten ihmiset tekevät IM. Valo ja elämä tulee liian nopeasti silmille ja häiritsee aivoja. Minullakin on ollut IM-ajatuksia, mutta ei vakavia. Välillä halu lopettaa koko homma, kun tuntuu mahdottomalle.

Minäkin sanoin tänään miehelle, että täytyy alkaa parveke siivoamaan ja laittamaan kevätkuntoon. Meillä on iso, lasitettu parveke. Siinä on aikamoinen urakka pestä kaikki lasit ja muutenkin. Sain tänään imuroitua ja järjestettyä täällä kotona ja jotain pientä tehtyä ja vähän parempi mieliala. tuntuu, että aamusta aina huonoin mieli ja vaikeaa, mutta sitten helpottaa kun pääsee vauhtiin.

Mies meni käymään kaupassa. Meinaa tehdä makkaraperunoita. Minun ei pitäisi syödä sellaista, mutta syön kuitenkin🙂 Olisi 20kg laihdutettavaa, mutta en saa niitä ikinä pois, koska en laihdu vaikka mitä tekisin. Sekin masentaa ajoittain. Pitäisi kilpirauhasarvot tarkistaa, kun tuntuu, ettei aineenvaihdunta toimi ollenkaan. Ei houkuttele liikkumaankaan kun on niin raskasta kävellä ja hävettää oma olemus.. pitäisi laihtua ensin n. 10kg niin kehtaisi lähteä muiden sekaan lenkkeilemään.

Minä jäin tänne nyt höpisemään. Koitetaan jaksaa🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.04.2015 klo 14:03

Kiitos, Arka ja Autiotalon Kuunvalo, kun kirjoititte!😍 Tuntuu, ettei ole unohdettu...

Olen nyt jonkin aikaa touhunnut parvekkeella. Minullakin on kohtalaisen iso, lasitettu parveke. Mulla on siellä lokoilutuoli, hylly, matalampi hyllykkö, pyöreä pieni parvekepöytä, tarjoiluvaunu ja kaksi parveketuolia, jotka useimmiten on kasassa. Ja räsymatto lattialla, ja kirppikseltä ostetusta verhosta ommellut liinat pöydillä. Näyttää mun mielestä aika mukavalta. Ja kukkiakin on, kun olen kasannut kaikki narsissit hyllyille.

Vaikka laitoin siemenestä kasvamaan taimia eilen, niin aion ostaa säiden vähän lämmittyä, ihan jo oikeasti kukkivia kukkia. Saa siitä kotoisamman, sitten kun nuo narsissit heittää pois.

Kun epäilin aiemmin, että parvekkeella tulisi kylmä, niin siellä onkin lämmin, liki kuuma, vaikka ikkuna on auki. Aion viedä viimevuotisia multia pois, mutta meillä on roskakatos niin täynnä, ettei sinne nyt mahdu. Odottakoot säkissä parvekkeella...

Mutta ei tuo touhuaminen mielialaa juuri nosta.☹️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.04.2015 klo 16:02

Nyt masentaa jo aika kovasti. Sain parveketta laitettua, mutta sisällä on melkein kaaos. Täälläkin pitäisi järjestää ja imuroidakin ainakin osa asunnosta. Mutta en jaksa. (Taas pitäisi-sana.) Haluan kuolla.

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 06.04.2015 klo 17:07

Hei Jardin Prive ja kiitos,kun olit kirjoittanut minun ketjuun🙂

Sinullahan on ihana parveke,varmasti on kiva laitella kukkia.Siellä ei ole sellaista paleltumisvaaraa kuin ulkosalla.Minäkin olen joskus kasvattanut kukkia siemenistä ja joskus myös sellaisista pistokkaista pelargoneja,oli kiva seurata niiden kasvua.

Minullekin on kevät vaikeinta aikaa,vaikka muuten tykkäänkin,kun kesä tulee.Keväisiin liittyy minulle vaikeita ja raskaita asioita,johtuneeko niistä sitten.

Jaksamisia sinulle☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.04.2015 klo 18:57

Hei, Elämänilohukassa, ja kiitos kun kirjoitit!😍

Olo on jotenkin kehno. Hitusen olen saanut järjesteltyä paikkoja, mutta en riittävästi. Väsyttää jo. Tekee mieli nukkumaan.

Kurkin aina välillä eilisiä istutuksia; joko ne vihertävät?! 😋 Niin kova hinku nähdä työnsä jälki.

En ole ommellut aikoihin. Tuntuu, että pitäisi (taas p-sana!), kun on hankkinut kalliin ompelukoneen.

Nyt tuntuu, etten haluaisi elää.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.04.2015 klo 10:48

Hei. Arki on alkanut. Mun nukkumisissa se ei näy. Nukuin taas 12 tuntia. Menin illalla nukkumaan aiemmin kuin pääsiäisen pyhinä, en heti nukahtanut, mutta kohtuu nopeasti kuitenkin. Olisin halunnut mennä tänään yhteen käsityöpiiriin, mutten päässyt ajoissa ylös. Harmittaa...

Melkein itkettää. En tiedä, miksi...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.04.2015 klo 14:30

Kävin kaupassa. Olin unohtanut ottaa vieroitusoireita estääkseni yhden Temestan. Ja se kostautui kaupassa. Paniikki alkoi iskeä päälle. Selvisin kotiin. Unohdin pyörän tarakalle leivän kiireessäni. Otin useamman Temestan, jotta olo helpottaisi. Yhdellä tai kahdella tabletilla ei tuossa tilanteessa tee enää mitään. Onneksi ne auttoivat aika nopeasti. Mutta selkeästi näkee, että mulla on riippuvuus Temestaan. Eilen selvisin koko päivästä yhdellä ajoissa otetulla Temestalla... Onneksi leipä oli vielä tallessa, ja tytölle syötävää.

Tarvitsen tuon yhden vieroitusoireita estävän tabletin päivällä. Sitten jos menen iltapäivällä/illemmalla johonkin tilausuuteen, joudun ottamaan rauhoittavaa ennen sitä, ettei paniikki iske siellä. Aika hyvin tuo lääke suojaakin ahdistukselta noissa tilanteissa.

Ei mua pahemmin - tarkoitan ei haittaa oikein yhtään -, että mulla on riippuvuus bentsoihin. Niin on ollut useampaan otteeseen, ja aina olen sen saanut purettua omaan tahtiini. Vaikka tarvitsen bentsoja "tasoittavana", niin tarvitsen niitä myös ihan oikeaan paniikkiin, joka tulee liki päivitäin.

Mulle Temesta on tällä hetkellä pelastus monessa tilanteessa. Ilman sitä en uskaltaisi mennä moniin paikkoihin lainkaan. Onneksi lääkäri kirjoittaa mulle sitä. Kiitos, lääkäri!🙂

Käyttäjä arka kirjoittanut 08.04.2015 klo 07:29

Hei Jardin Prive!
Otin Oxaminia, toivottavasti saan levätä. Olen valvonut koko yön kun en saanut kuin kymmenen unilääkettä ja kaksi piti ottaa että autto.. Voimia sinulle!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.04.2015 klo 10:50

Hei, Arka!

Voi, kun et ole saanut nukuttua. Mä nukuin taas ihan liikaa. Pääsin vasta kymmeneltä ylös.

Mulla on ensimmäiset siemenet itäneet, ja pienet taimien alut nousseet mullan pinnalle. Nyt niitä pitää käydä kurkkimassa useasti, että miten kasvavat. Varmaan muutkin siemenet alkavat kohta puskea tainta.

En nyt oikein vielä tiedä, miltä musta tänään tuntuu. Mutta alakulon puolella taidetaan olla.

Saisinkohan vähän ommeltua?

Hyvää päivän jatkoa itse kullekin!🌻🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.04.2015 klo 14:20

Olen ommellut ja syönyt lounaaksi annoksen puuroa. Mietin jatkaisinko ompelua. Tyttö tulee kotiin parin tunnin sisällä. Haluaisin edelleen ottaa yliannostuksen. En tapppaakseni itseni niinkään, vaan jotta olo helpottaisi.

Taidan ensin soittaa ystävälle.