Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.03.2015 klo 21:10

Hei.

Olin illalla yhdessä tilaisuudessa, ahdisti kovasti. Otin pari Temestaa, ja niillä sain sinniteltyä kotiin. Nyt kotona olo on jo helpompi! Onneksi on olemassa lääkkeet. Ilman niitä en uskaltaisi lähteä kotoa minnekään. Invalidisoituisin täysin ahdistuksesta. Tietenkin koko ajan pitää mennä pienimmällä vaikuttavalla määrällä llääkettä. Ja yrittää selvitä ilmankin, mutta joskus niillä on todella oma tärkeä paikkansa elämisessä ja tekemisessä.

Kiitos lääketehtaat!🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.03.2015 klo 10:03

Hei.

Aurinko paistaa, mutta mieli on jotenkin allapäin. Melkein itkettää. Tekee mieli vahingoittaa itseäni. Ehkä tämä johtuu siitä, että tyttö lähti taas aamulla isälleen. Ehkä tämä olo on ikävää ja yksinäisyyttä.😞

Haluaisin kirjoittaa enemmän, mutten nyt osaa...

Hyvää päivän jatkoa teille kaikille kuitenkin! Toivottavasti minäkin saan siitä osan.🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.03.2015 klo 11:03

Hei.

Tänäänkin on kaunis, aurinkoinen päivä. Mun on käytävä kaupassa, lähden joskus tuossa puolilta päivin. En jaksaisi, mutta on pakko. Ei ole enää kahviinkaan maitoa...

Olin eilen käsityökurssilla. Olin ottanut ennakkoon rauhoittavaa. Viime viikolla oli paniikki päällä lähes koko ryhmän ajan. Nyt ennakoivat auttoivat. Pystyin olemaan paikalla melkein koko ajan. Joskus lääkärin kanssa oli puhetta, että ottaisin ennen ryhmää rauhoittavaa, ettei pää oppisi siihen, että aina ahdistaa ryhmässä. Kyllä se on toiminutkin, mutta nyt talvella taas olen joutunut ottamaan rauhoittavia, ja ihan vain sitä varten, ettei paniikki iske. Nyt en edes ajattele, että tämä olisi paniikista pois-oppimista.

Nytkin ahdistaa vähän. En ota vielä lääkettä, mutta kovin kaukana se ei ole.

Hyvää päivän jatkoa ja vähemmä ahdistusta teille kaikille!🌻🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 13.03.2015 klo 16:59

Hei Jardin Prive!
Hienoa että kävit käsityöryhmässä. Saitko käytyä kaupassa. Minä kävin tänään miehen kanssa kaupassa, ostettiin monta kassillista ruokaa. Tultiin taksilla pois. Minuakin ahdistaa, täytyy yrittää lukea että saa ahdistavia ajatuksia pois.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.03.2015 klo 09:37

Hei, Arka!

Olin eilisen liikenteessä, ei tullut kirjoitettua... Tänään heräsin ihmeen aikaisin, jo kahdeksan jälkeen. Nyt syön aamupalaa. Yleensä nukun vielä tähän aikaan.

Mua on ahdistanut viime aikoina paljon. Eilen illalla tajusin, että mulla on vähennetty huomatavasti sitä lääkettä joka vähentää mulla ahdistusta. Ei ihme että ahdistaa ja bentsoja menee! Pitää huomenna olla yhteydessä lääkäriin. Lääkettä on nostettava. Tai sitten hyväksyttävä, että bentsoja menee...

Kaunis, aurinkoinen sää tänäänkin. Pitänee käydä ulkona. Ei kyllä huvittaisi...

Huomenna vuorossa ruokajono.

Käyttäjä arka kirjoittanut 15.03.2015 klo 11:38

Hei Jardin Prive!
Minuakin ahdistaa. Koitetaan jaksaa elää. Minulla paljon kuvitelmia siitä että olisin sairaanhoitaja. Tunnen paljon tuskaa siitä etten ole. Pakkoajatuksiahan ne on, kun vain sais levätä. Mies pelaa pleikkaa. Minä kai yritän lukea. Tiskattu on jo, tyttö tulee iltapäivällä.Sitten laitetaan hernekeittoa ja pannukakkua. Tekisi mieli ottaa Oxamin että saisi vähän helpotusta.IM-ajatuksia on paljon. Minäkin kävisin ruokajonossa jos täällä olisi.Mitä sieltä ruokajonosta saa? Oletko ommellut? Voimia paljon sinulle!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.03.2015 klo 17:56

Hei, Arka!

Vähän olen tänään saanut aikaiseksi. Pikkuisen olen ommellut. Masentaa, ja alkaa ahdistaa. Päätäkin särkee. Mä haluan kuolla. Pyykkiäkin olen pessyt- tai konehan se pesee... Tekisi mieli viiltää.

---

Viilsin. Soitin ystävälle. Ompelin vähän.

Käyttäjä arka kirjoittanut 16.03.2015 klo 07:07

Hei Jardin Prive. Minuakin ahdistaa. Olen herännyt jo yöllä ja yrittänyt lukea. Tänään mennään käymään ostoskeskuksessa johon viedään asumistukihakemus ja käydään kaupassa. Yritän lukea ja taistella pakkoajatuksia vastaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.03.2015 klo 10:10

Hei, Arka!

Heräsin ajoissa, jotta sain soitettua lääkärilleni. Asia hoitui. Mulla lisätään lääkitystä, kun ahdistus on pahentunut.

Oon kohta lähdössä ruokajonoon. Kysyit eilen, mitä sieltä saa. Leipää ainakin ja paljon. Lihatuoteita, toisinaan kalaa, maitotuotteita, vähän kaikenmoista. Päivämäärien suhteen pitää vain olla tarkka.

No, ei nyt muuta. Voimia päivääsi/päiväänne!🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.03.2015 klo 08:08

Hei Jardin Prive!
Hyvä että lääkitystäsi lisätään. Minullakin vaikea ahdistus, miten jaksan elää. Hyyvä että käyt siellä ruokajonossa, sieltä tuntuu saavan vaikka mitä.

Käyttäjä Kristina_M (Työntekijä) (Sastamalan seudun mielenterveysseura ry) kirjoittanut 18.03.2015 klo 12:17

Moi!

Oletteko huomanneet, että tänään keskiviikkona 18.3 klo 18-20 Tukinetissä on Mieli Maasta Live masentuneille? Illan teemana on katkeruus. Arvelin, että tästä ketjusta saattaisi löytyä teemasta kiinnostuneita 😐 Ryhmää ohjaavat Mieli Maasta ry:n vertaistukihenkilöt.

Voimia teille kaikille!

Kristina_M
🌻🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.03.2015 klo 13:01

Hei, Arka.

Mun päivä alkoi normaalia aikaisemmin. Kävin hammaslääkärissä. Nyt olin uudestaan liikenteessä kun kävin kirjastossa ja kaupassa. Ostin kaurahiutaleita ja ruukkunarsisseja. Nyt mulla on kukkia näin 🌻🙂🌻 paljon.😋

Tää päivä on tähän asti tuntunut aika hyvältä. Mutta nyt tuntuu, että alkaa masentaa, kun pysähtyy. Tekisi mieli repiä ranteet auki. Kai se kertoo tästä pahasta olosta.

Ostin kirpparilta verhon. Siitä tulee parvekkeen hyllykölle liina kesäksi. Ehkä siitä riittää muuhunkin.

Olo on, etten ole saanut tänään mitään aikaiseksi. En ole ommellut ankä siivonnut. Miksi masentuneen sitten pitäisi saada aikaiseksi paljon. Lunastaakseen ihmisarvonsa ja elämän oikeutensa?😑❓ Ja nyt tuli taas "pitäisi"-sana.

Siihen, että pitäisi tehdä jotakin, liittyy kai jossain määrin vaativuus. Minun pitäisi tehdä/minun pitäisi olla tekemättä! Jotta kelpaan... itselleni...

Mutta ainakin tuolla paistoi aurinko. Tuntuu, että on ensimmäinen kevät pitkiin aikoihin, kun valon määrä ei pahemmin ahdista. Saa sitten nähdä, kun luonto ihan oikeasti alkaa puskea vihreää esiin. Siihen vauhtiin en ehkä ehdi.

No, mutta... Hyvää päivän jatkoa teille!☺️❤️☺️

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.03.2015 klo 17:21

Hei Jardin Prive!
Voimia sinulle ja hali!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.03.2015 klo 11:54

Hei, Arka, ja kiitos.

Tyttö lähti taas multa.☹️

Ostin eilen kirpparilta verhon. Siitä tulee parvekkeelle hyllykön päälle ja pöydälle ja tarjoiluvaunuun liina. Nyt jo levitin sen hyllykölle sellaisenaan. Näyttää heti kodikkaalta.

Masentaa ja vähän ahdistaa. Tekee mieli viillellä käsivarsia.

Tänään pitää imuroida. Ja tiskatakin. Paikkojakin pitää järjestellä. Mulle tulee huomenna käymään vieraita. Se on ihan mukavaa.

Hyvät päivänjatkot!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.03.2015 klo 11:54

Kaunis päivä. Lähden kohta käymään ystäväni luona. Tulee oltua iltapäivä sisällä. Otan ennen lähtöä rauhoittavaa etukäteen, ettei tulisi ahdistusta.

Nukuin taas kehnosti, heräilin usein. En tiedä, mikä sen tekee. Ei ollut mitään syytä stressata yöllä. Sain nukkua niin kauan kuin nukutti eikä tälle päivälle ole huolia. Jokin sen kuitenkin tekee. Olin kuitenkin sängyssä 11 ja puoli tuntia.

Teen tuttavalle tilkkupeiton. Oltiin eilen ostamassa siihen kankaat. Illalla löysin vielä ohjeen siihen. Tiesin, mitä olen tekemässä, mutta ohje ei ollut käsillä. Kankaita on niin paljon, että varmasti riittävät. Ostin samalla itselleni mekkoon kankaat.

Hyvät päivän jatkot!🌻🙂🌻