Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.01.2021 klo 12:51

Hei, Saloka... Tarkoitin tuolla "tavallista aktiivisemmalla" sinun keskivertoa. Mietit bipolaarisen vaihtoehtoa. miltä se tuntuu...?

kävin lukemassa ketjusi viimeisen sivun. Tuon Naantalin tapauksen, uutiset jäneet vähälle seuraamiselle.

Voimia sinulle!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.01.2021 klo 13:01

Soroppi, luin viestisi kahdesti. En kuitenkaan jaksa siihen nyt vastata. Mun tilanne (lue: jatko) on nyt ihan levällään. Paikat, joita on esitelty mulle mahdollisina jatkopaikkoina, on nyt torpattu kiinni. Ei mahdollista. Ja niistä kaupungeista, joissa sijoitus olisi mahdollien, ei ole anettupaikojen nimiä mulle. Eli ei paskaakaan...

Tunne ja olo nyt: En jaksa. Ei enempää... yhtään...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.01.2021 klo 15:18

Jardin Prive kirjoitti:
Tunne ja olo nyt: En jaksa. Ei enempää... yhtään...

Siinä tapauksessa toivon päivääsi lepoa ja rauhaa! Ehkä voit mennä päikkäreille ja kuunnella lumimyrskyä, nauttien siitä että sisällä/peiton alla on lämmintä ja hiljaista?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.01.2021 klo 19:32

Kiitos kun oot jaksanu käydä. Kiitos kun olet jaksanu vastata. Yritä levätä. Uskon että, kyl ne asiat jotenki järjestyy.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.01.2021 klo 11:37

Hei, mitä kuuluu? Sua on ikävä.

Käyttäjä kirjoittanut 14.01.2021 klo 11:52

JP...  kyselen Elämältä voisko se johdattaa sinua semmoiseen paikkaan, jossa saat apua... Voimia sinne nyt missä tällä hetkellä olet 💬🌹

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.01.2021 klo 08:46

Hei, Saloka, Soroppi ja Keskustelua...

Eilen oli puhetta jatkosta. Olisin täällä vielä helmikuun. Sitten kotiutus kotiin. Totesin, että sama kuin lähtisin heti kotiin. Miksi odottaa kuoleman kanssa? En ole kuitenkaan lähtenyt vielä minnekkään.

Kyselin illalla hoitajan kautta niitä mahdollisia paikkoja, joihin sijoitus kuitenkin voisi olla. Tuo asia selvinnee tänään.

Voinnista en oikein osaa sanoa. Nyt ei tunnu oikein miltään.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.01.2021 klo 16:46

Yksi hoitajista sanoi tänään, että voin paremmin kuin kaksi viikkoa sitten. Ehkä sitten... Tätä aaltoiluahan tämä on. Toimitaanko paremman vai huonomman mukaan? Jos jatkaisin täältä kotiin - ja oletettaisiin mun pysyvän elossa - niin menisinkö taas pariksi kuukaudeksi sairaalaan, kun vointi taas vuorostaan huononee? Vai olisiko parempi suoraan asettua paikkaan, jossa ehkä selviytyisin jatkuvammin?

Koen nyt, että kotona tekisin itsemurhan. Heti. Kohta. Tai myöhemmin... Auttaisiko ympärivuorokautinen hoito? Ei mulla ole valmista, varmaa vastausta ole, mutta ajattelen, että sitä kannattaisi ehkä kokeilla. En sano, että se estäisi itsemurhan. Mutta apua estämiseen sillä voisi olla.

Olen netistä katsonut tuon asumispalveluyksikön tietoja. Ei vaikuta pahalta. Voisikohan sinne käydä tutustumassa? Kysyn sitä hoitajalta.

En haluaisi voida paremmin. Pelkään jääväni hoidotta. Ja sehän on toteutumassa! Olen päättävien ihmisten mielestä siirtymässä kotiin.

Olo on epävarma ja pelokas. Tuntuu taas siltä, ettei tästä tule mitään.

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2021 klo 12:32

Ehkä toveriasuntola olisi sinulle hyvä ratkaisu, et olisi yksin.

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2021 klo 13:02

Asumispalveluyksiköistä pyritään tekemään kodinomaisia, koska ovat koti sille joka muuttaa sellaiseen asumaan.

Jokaisella yleensä oma huone, suht tilavakin jossa wc ja suihku, huoneessa keittiökin, voi kokkaillakin niin halutessaan.

Yleensä yksityistä omaa omanlaistaan asumista joka asukkaalla, tietty rytmi yhteisaamupala/yms ruokahetket. Eli yhteiset tilat, olo ja ruokailutila keittiöineen.

Asukkaista huolehditaan, tietty päivittäisissä toimissa avustaminen(lääkitys, pesut, pyykit, siivous) kunkin tarpeen mukaan. Jokaisella nimetty joku tietty työntekijä omahoitajaksi. Toiminnalla pyritään lisäämään omatoimisuutta, tai pitämään yllä sitä.

Eli asumisyksikkö tarjoaa turvaa ja seuraa ja itsenäisyyttä riippuen asukkaan kunnosta ja tilanteesta.

Joissain yksiköissä voi olla useampia 'soluja', joissa jokaisessa omat asukkaansa. Yhteisiä tilanteita, retkiä tai nuotioretkiä tms. henkilökunnan määrän mukaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.01.2021 klo 16:16

Pikemiten ja Keskustelua, noinhan se menee... Tuossa yksikössä, joka on siis periaatteessa mahdollinen, on henkilökunta paikalla vuorokauden ympäri. Sehän on yksi kokemistani tarpeista. Yksikkö on melko iso

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2021 klo 16:47

JP..

Kannattaa käydä tutustumassa. 

Ja tuohon mitä kysyit, pidemmälle kantava vaihtoehto vahvistaa sinua enemmän. Toivon, että löytyy paikka hyvästä paikasta. 👍❄️🌬️Muista lämpimästi päälle 🥶ja maski.... 😷

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.01.2021 klo 19:23

Keskustelua, olisin itse luultavasti tuon yksikön kannalla, jos toisena vaihtoehtona on koti. Vaikka kodin tueksi on suunnitelmia, on niitä ollut ennenkin. Ja lopputulema on aina ollut itsetuhoisuus ja sairaala. En usko vointini niin suureen muutokseen. Miksei siis suoraan paikka, jossa voisin ehkä pärjätä pitempään?

Käyttäjä kirjoittanut 17.01.2021 klo 08:02

Niin.

*

Tuo oli yleispätevää kuvausta, millaista asumisyksiköissä yleensä on. Voi olla alueellisia eroja asukasmäärissä, mutta joo, 24/7 turvallista asumista. Yövuoroissa 1 työntekijä, muissa vuoroissa 3-4, jotka sosionomin tai lähihoitajan statuksella . Erilaisia vuoroja aamu-, väli-, ilta tai yö. 

Käyttäjä kirjoittanut 17.01.2021 klo 19:13

Pitääkö sinun muuttaa sinne asumaan ja ahtaa yhteen huoneeseen huonekalusi, vai onko ne kalustettuja huoneita? Mitä ajattelit tehdä kodillesi?