Soroppi, sain iltapäivällä jonkinlaisen agressiokohtauksen. Se pysyi siinä, että pääasiassa vain satutin itseäni. Ei siis kohdistunut juuri muualle. Olin vierihoidossa muutaman tunnin. Illalla helpotti. Kai se väsytti sitten aika paljon. Nukuin ennen iltapalaa... Hoitaja oli yhteydessä päivystykseen. Silloin ei vielä saatu yhteyttä lääkäriin.
Tuo ajatus, minkä mulle esitit, ei vain mene mulla läpi. Tunnen itseni heikoksi.
Keskustelua, päivystykseen menon pelkoni johtuu osittain häpeästä, osittain kokemuksesta ja pelosta, etten tule kohdatuksi. Häpeä liittyy siihen ajatukseen, että olen taas sairaalassa ja pyytelemässä hoitoon pääsyä, mitä mulle ei tahdota antaa. Kohtaamattomuuden pelko... on yksin jäämistä... Hylätyksi tulemista. Ja se on mulle tosi vaikeaa.
Pelkään jäädä täksi yöksi tänne yksin. Tällaista tunnetta ei ole ollut pitempään aikaan.
Aamulla oli vuorossa hoitaja, jonka tunnen luotetuimmaksi täällä. Hän tuli ensin luokseni päivällä, kun kävin kansliassa kertomassa ahdistuksestani. Hän myös päätti soittaa sairaalan päivystykseen. Se oli ollut pitkä puhelu.
Tuntuu hyvältä, kun voi luottaa johonkuhun. En tiedä, syntyykö mulla luottamus kuinka helposti. Hän on mies. Olen huomannut jo aikoja sitten, että mun on helpompi luoda hoitosuhde miehiin. Koskaan en ole kokenut ihastuneeni heihin. En nytkään.
Vähän, oikeastaan hyvin vähän, tiedän hänen yksityiselämästään. yhden tai kaksi asiaa olen kysynyt, kun hän on siihen suuntaan jotain sanonut itse.
Kohta saan iltalääkkeet. Pelottaa jäädä yksin.