Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä kirjoittanut 24.12.2020 klo 11:17

On! 😬Ehdottomasti! 🙃Paaaaaaljon eteenpäin❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🤔

👍🥰

Minulle sinä et ole pimeää, vaikka mielessäs pimeitä loukkoja, mutta sinä olet enemmän : s i n ä. Olet ihminen, kaikki mitä päästät sisältäs ulos, tulee pelastamaan sinut. (Marion Rosenin ajatus) (...... . Kaikkk minkä pidät sisälläs tulee tuhoamaan sinut.)

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.12.2020 klo 11:43

En jaksa. Helvetti. Sitä tämä kai onkin. Ehkä munkin kohdalla osittain edes pätee se, että kuolema on vapautus pahasta. Itken vähän. Haluan pois. Haluan apua, mutta en todellakaan halua apua. Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.12.2020 klo 13:30

Hoitaja ymmärtää. Ainakin kohtuullisen hyvin. Mutta mitä se auttaa?!!

Käyttäjä kirjoittanut 24.12.2020 klo 20:39

Mikä auttaa -?

Käyttäjä kirjoittanut 24.12.2020 klo 21:22

Joskus kirjoitit "vaikka hoitoa on, tuntuu että yksin selvittävä." Kirjoitit, ettet luota ihmisiin. Siihen että haluaisivat sulle hyvää.

Ajatteletko yhä niin?

ettei hyviä ihmisiä ole? hyvää toiselle tahtovia ihmisiä?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.12.2020 klo 12:30

Oon - taas - alkanut oireilemaan syömisellä. Olen eilisestä eteenpäin oksennellut sormet kurkussa. Tunnen syöneeni liikaa... Suklaita menee liikaa.Toisinaan olen oksentanut, vaikka en ole syönyt käytännössä mitään...

Oksentaminen helpottaa. Se on kausittainen tapa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.12.2020 klo 13:45

Ajattelen, että yksin on selvittävä. Onko se normaali/tavallinen ajatus tai kokemus? Vai voiko ajatella, että toisten ihmisten avulla ja kanssa pärjää?

En osaa sanoa selkeästi, mitä ajattelen nyt ihmisten hyvyydestä. Toisaalta ja toisaalta... Ehkä silloin, kun saan kokemuksen kuulluksi ja ymmärretyksi tulemisesta, mun on myös helpompi luottaa ihmisen hyvyyteen. Jos käy toisinpäin, korostuu yksin pärjäämisen eetos. Ehkä näinä päivinä, kun olen ollut tässä tuetun asumisen yksikössä, olen voinut kohtalaisesti luottaa ihmisten hyvyyteen.

Itsetuhoisuuden suhteen koen olevani aika yksin. On niin paljon kiinni siitä, miten pystyn toimimaan. On mahdollista, että pystyn vielä soittamaan apua. Hankkimaan itselleni turvaa ja ratkaisua, mutta mitä sitten tapahtuu? Sairaalassa en ehkä edes tapaa lääkäriä. Entisillä mennään. Olen kai heidän silmissään kroonisesti itsetuhoinen. Tulen torjutuksi sitä kautta. Ovatko ihmiset silloin hyviä?! Kun viimeksi yöllä puhuin sairaalassa hoitajien kanssa, olin lähes täysin lukossa. Häpesin siellä oloani. Häpesin itseäni. En nähnyt heitä, vain itseni. Tai tiesin kyllä, että he olivat samassa huoneessa, mutta ymmärsin vain osan itsestäni. Tahtoivatko he minulle hyvää? - Eivät. He halusivat vain päästä jatkamaan omaa muuta työtään. Vein kroonisella itsetuhoisuudellani heidän aikaansa tärkeämmiltä työtehtäviltä!

Minä jäin yksin.

Minä olen nyt yksin.

Käyttäjä kirjoittanut 25.12.2020 klo 13:51

Stressiä -?

Käyttäjä kirjoittanut 25.12.2020 klo 14:00

Aika normia on selvitä yksin. En osaa edes kuvitella, että oma oleminen olis jostain toisesta kiinni. Niitä aikoja on ollut, joina on pitänyt pyytää/hakea/etsiä apua. Elämisen vaikeus, ollut pakko tottua. Täysin yksin kuitenkin harvoin olen. Onhan mulla 🙀, miaou! 

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.12.2020 klo 19:30

Ajattelen, että ollessaan hyvin itsetuhoinen (esim. ennen/jälkeen itsemurhayrityksen) ihminen saattaa kaivata kohdatuksi tulemista. Silloin ei ole ainakaan kokonaan yksin.

Käyttäjä kirjoittanut 25.12.2020 klo 21:58

Niin.

Kyllä ihminen tarvii sitä että tulee kuulluksi ja nähdyksi, että oikeasti kohtaa toisen ihmisen. Jos se ihminen vielä hyväksyy semmoisena kuin on, elämään voi tulla uusia askeleita, uutta virtaa. Totta on, jnkn ihmisen kohtaaminen voi olla käänteentekevä kohtaaminen. Jos sielu auki totaalisesti, asenne täysin vapaa, siteistä vapaa ottamaan vastaan, uutta sieluun alkaa syntyä. Siksi meissä ihmisissä syntyy uusia... huono sana, tavallasn "kerroksia". Menneistä ei pääse tavallaan irti ennenkuin on sisällään kyennyt antamaan anteeksi virheilleen. Jokainen meistä tekee niitä. Niin kauan kun niitä ei kohtaa mielessään mielestään pois, ne vetää mieltä alas.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.12.2020 klo 10:50

Nyt mietitään tuen tarvettani. Selviänkö kotona? Selviänkö yksikössä, jossa on henkilökunta päiväaikaan? Esim. yhdessä vaihtoehdossa olisi mukavia asuntoja tarjolla nytkin.... Vai... tarvitsenko sittenkin tuen koko vuorokaudelle? Olen soittanut hätäkeskukseen kahdesti viimeisimmän 1 1/2 viikon aikana. Eihän tuo voi noin jatkua !? Tarvitaan kai lisäaikaa asian selvittelyyn... En tiedä tosiaan, mitä tarvitsen..., mutta itsemurha tuntuu realistiselta teolta. Ja nyt juuri haluan tehdä sen... Voi helv... Ei kun hoitaja luo....

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 26.12.2020 klo 13:23

Hyvä päätös, mars mars hoitajalle 🙂 Eihän kukaan selviä kaikesta yksin, eikä onneksi (useimmiten) tarvitsekaan.

Käyttäjä kirjoittanut 26.12.2020 klo 19:33

"Ehkä kannattaa olla piinaamatta itseä miettimällä jatkuvasti menneitä?"

"Onko mahdollista jotenkin päättäväisesti kiinnittyä hyviin hetkiin?"

Käyttäjä kirjoittanut 27.12.2020 klo 03:16

Ajatukset tarttui kirjasta

Ragel Lignell ÄLÄ SANO ETTÄ RAKASTAT