Soroppi, jään miettimään tekstiäsi. Luin sen nyt kahdesti. Olen itseni pahin vihollinen. Muutenkin kuin itsetuhoisuudessa. Ehkä tuo aikuismainen esiintyminen ja asioiden käsittely tosiaan on se, mikä johtaa siihen, etten saa toivomaani ja kaipaamaani tukea.
Illalla soitin psykiatrian päivystykseen. Siitä tuli pitkä puhelu; tuttu työntekijä oli päivystämässä. Hän tuntee mut hyvin. Hänen mukaansa en todellisuudessa halua kuolla. Kyseessä olisi addiktio. Kaipaan koko ajan enemmän ja enemmän kuoleman läheisyyttä. Ja nyt oltaisiin jo vaarallisen lähellä pudotusta.
Puhelun jälkeen mulla oli tarve osoittaa, että hän on väärässä. Tarve ihan vain itseni todistaakseeni tehdä itsemurha. Kun se jo muutenkin on lähes jatkuvasti mielessä. Jäin kuitenkin.
Soitin - ja myöhemmin pääsin läpi - vielä Kriisipuhelimeen.
En ottanut melatoniineja. En vain suostunut ottamaan niitä! Kun kukaan ei ollut vahtimassa ja pakottamassa. Iltalääkkeet olin joutunut ottamaan. Hoitaja tuli huoneeseeni perässäni vahtimaan, että todella otin ne. Mitä kävisi, jos en todella suostuisi ottamaan lääkkeitäni? Yöllä näin voimakkaita unia itsetuhoisuudesta. Ne pelottivat. Ja ahdistavat edelleen.
En osaa mennä hakemaan tukea hoitajilta.
Onko se sitten joku hylätyn lapsen moodi, joka estää hakeutumasta lähelle uutta torjuntaa ja hylkäämistä?
Tunnen, että psyykeni pettää mut. Aina vain. Se on nin vahva, etten painu psykoosin puolelle. Ja se juuri pettää mut! Se, jolla on psykoosi, on varmasti eri mieltä. Mutta mun on selvittävä - yksin.
Koen jonkinlaisena alkukantaisena elossasäilymisen haluna tarpeeni säilyä hengissä. Eilisen päivystäjä oli sitä mieltä, että kyseessä olisi fetissi. Fetissi kuolemiseen. Mutta kun mä jotenkin ajattelen, että tuo fetissi voi hyvinkin olla, mutta silti haluan todella kuolla. Toivon, että viimeiset askeleen puolikkaat tulee otettua. Vaikka elossasäilyminen on olemassa, toteutuisi myös kuolema.
Nyt mun on paha olla. Saisinko itseni rauhoittumaan viiltelyllä?