Hei, Keskustelua!
Olen ollut yhden yön eristyksessä 2000-luvun alussa. Samalla kertaa mut pakkolääkittiin pistoksella rauhoittavia. Nukahdin. Seuraavat päivät olin vielä tarkkailussa. Sain rauhoittavat pistoksina kankkuun. Se toimi silloin. Ja todellisudessa kaipaan sitä edelleen.
Täällä asumisyksikössä mulla on oma huone. Ruokailuissa käydään ruokasalissa viidesti päivässä. Hoitajat jskavat lääkkeet. Hoitajien kanslia on ihan mun huoneen vieressä. Siinä käyn aika usein. Ja aika usein, joitskin kertoja päivässä, käyn pyytämässä keskusteluja. Vaikka osaston lääkäri kirjoitti mulle ahdistukseen Opamoxia, ei se tehoa. Olisin kaivannut jotain turruttavaa.
En tiedä, miten mun vointia seurattaisiin, ellen itse hakisi kontaktia aktiivisesti.
Viime yönä soitin taas kahdesti psykiatrian päivystykseen. Mulla on ollut hyvä tuuri. Niin viime, kuin toissa yönäkin päivystyksessä vastasi sama hoitaja. Hän siis tunsi mun asiani. Ja hän oli tosi ystävällinen! Tuntui rauhoittavalta...
Nyt kaipaan puhumista. Mutta on ruoka-aika. Jos jommalla kummalla hoitajalla olisi sen jälkeen aikaa mulle.
En saanut osastolla ulkoilla edes hoitajaopiskelijoiden kanssa. En myöskään saanut käyttää saksia yksin. Ja nyt olen avo-yksikössä! Saan tehdä, mitä vain. Mua pelottaa! En oikein uskalla mennä ulos.