Vähän vastaavan tehtäväksiannon lääkäri mulle asetti: miettiä syitä, miksi haluan tehdä itsemurhan. En niitä löydä. En vain halua elää.
Voi olla, että tänä aamuna olen hieman eläväisempi. Jos kyllä, niin sähkön jäljiltä. En haluaisi... Haluan pysyä psykoosissa! Haluan kuolla!
Nukuin pitkät unet, lähes 10 tuntia. Silti väsyttää.
Syöminen sattuu. Leuat on eilisen sähkön jäljiltä kipeät. En kyllä ymmärrä, miten ne ovat voineet kipeytyä. Muthan olisi pitänyt nukutuksessa relaksoida. Jos yhtään ymmärrän, ei silloin olisi pitänyt olla lihastoimintaa! Jos kerran hengitystäkin on pitänyt avustaa...
Olisi niin paljon helpompaa päästä pois.
Menisin ulkoilemaan, jos joku lähtisi mun kanssa. Hoitaja tai opiskelija. En sinänsä kaipaa ulos. Mutta jos saisi puhua jonkun kanssa.
Mulla on vaihtunut toinen omahoitajista. Molemmat ovat silti edelleen miehiä. Vaihtunutta hoitajaa vähän pelkäsin. Arastelin. Uusi on jonkun verran helpommin lähestyttävä. Vaihdos selvisi aamupalalla tänään.
En ole saanut eilen päivällä enkä tänään lainkaan yhtä lääkettäni, Latudaa. Vielä se ei ole aiheuttanut ahdistusta. En tiedä, tuleeko tänään lääkettä sairaala-apteekista.
Tarvitsisin Bepanhtenia ja nenäliinoja. Vastuuhoitajaa en ole kuitenkaan vielä nähnyt.
Sain eilen uuden kämppiksen. Juteltiin nyt aamusta. Nuori nainen. En ole tämän hoitojakson aikana juuri jutellut muiden potilaiden kanssa. Yhden sähkössä olleen vanhemman miehen kanssa tuli juteltua, mutta hän kotiutui joitakin viikkoja sitten.
Eilisillan vastuuhoitaja yritti jututtaa mua, mutta olen aika lukossa.
Haluaisin kuolla.