Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.02.2020 klo 12:38

Mä taidan menettää mun ainoan puhekumppanin, joka auttaa päätöksissä ja kaikessa. Hän on tosi huonossa kunnossa. Yritän käskee häntä lääkäriin. Tuntuu et kaikki kaatuu ympärillä ja lähtevät pois. En osaa ees itkeä tilannetta.

Käyttäjä kirjoittanut 22.02.2020 klo 17:58

Hei JP. Minulla on menossa sellainen elämäntilanne, etten tiedä miten tähän suhtautuisin. Olen löytänyt ymmärtäjän ( miehen ) joka on kokoajan varattu, hänellä on työkiireitä, oma yritys. Hän on kiva, mutta etäisyys on minulle uusi tekijä, sehän avartaa ajatusmaailmaani. Näen hänen merkityksensä selvästi ajatusmaailmassani hän on läsnä. Tämä on uutta minulle. Onko sinun suhteessasi sellaista?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.02.2020 klo 18:32

En osaa teille vastata nyt mitään. Itsemyötätuntoon olen ajatuksena törmännyt... Kaiken ympärillä kaatumisen hahmotan... Ja senkin lähes, että joku tärkeä - mies - on elämässä tärkeässä osassa... Jos vain viitsitte, jatkakaa aiheistanne. Ne tuntuvat tärkeiltä!

Mua väsyttää kovasti. Kello on puoli seitsemän eli ei oikein enää kannata mennä sänkyyn päikkäreille. Tosin sitten minä varmaan vain haukottelen tämän illan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.02.2020 klo 14:01

Miten päiväsi on menny?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.02.2020 klo 18:31

Hei, Saloka! Nukuin yön huonosti. Päivällä olin ryhmässä. En tiedä, mitä nyt. Väsyttää. Olen saanut syötyä, ja jaoin dosetit. Huomenna tapaan hoitajan... En oikeastaan tahtoisi. Puhutaan vaan varmaan kirveenvarresta...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.02.2020 klo 11:51

Yritin ennen lähtöä saada siivottua. Ei oikein onnistunut. Jotain siirsin paikasta toiseen, mutta enempiä en sitäkään jaksanut... Yön nukuin kohtalaisesti. Heräsin kolmen jälkeen, ja kävin suihkussa. Ja sitten takaisin petiin. Nukuin jonnekin puoli kahdeksaan asti. Olen nyt syönyt sämpylänpuolikkaan, että jaksan iltapäivään - hoitajaa tapaamaan - ja kotiin takaisin.

Mua väsyttää. Otin kuitenkin rauhoittavia, vaikka ne voivat väsytttää lisää. Olen vaihtanut vaatteet ja olen lähes lähtökunnossa. Mullla on tarkoitus viedä roskikset ulos mennessä. Se pitäisi tehdä useammin, ainakin biojätteen osalta.

Onko kellään ajatusta, mihin saisi kerättyä biojätteet, ettei pussi hajoa viedessä? Mä vien niin harvoin biojätteitä, että kun kerään tähteet biojätepussiin, se on ihan vettynyt ja rikkinäinen silloin, kun viitsin viedä sen pois. Onko muuta mahdollisuutta kuin viedä ne useammin pois? Tai viedä biojätteet roskaämpoärissä keräykseen - silloin vain pitää mennä roskakatokselta takaisin sisälle, kun on se ämpäri mukana... Ja kun joutuisin kiipeämään portaat kolmanteen, ei sekään oikein huvita.

Toivottavasti hoitajan tapaamisesta tulee kohtalainen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.02.2020 klo 12:41

Millaisia biopusseja sul on ja mitä se sisältää suunnilleen? Mulla ei koskaan o vettyny pussi vaik viikon makaisi lattialla.

Tohon ongelmaasi keksin vaan jonkun pienen ämpärin. Siinä tosin on se, ettei silloin voi mennä viedes mihinkään.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.02.2020 klo 16:13

Mun biopussit on vihreitä, läpinäkyviä pusseja, kuin ohutta muovia... Parasta varmaan kuljettaa sitä joko useammin ulos tai sitten viedä ämpärillä keräykseen.

Mua väsyttää.

En varmaan tänä iltana hakeudu päivystykseen. Hoitaja vakuutti mulle, ettei hoitokulttuuri sairaalassa ole täällä/enää sellainen kuin sen viimeisimmällä pitemmällä sairaalajaksollani oli. Muistot vaan ahdistaa ja pelottaa. Entä jos käy kuitenkin samoin, mitä viimeksi?!

Nyt mä menen sänkyyn. Pitää herättää mies vartin päästä, jatkan unia sitten...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.02.2020 klo 18:10

Nukuin 40 minuutin päikkärit.

Haluaisin siivota, mutten jaksa. Kun saisi edes jotain tehtyä. Vein roskikset ja vaihdoin tiskikoneen puhtaat astiat likaisiksi, mutta tuntuu, että muutakin pitäisi tehdä! Tunnen itseni huonoksi ja laiskaksi. Mikä tauti olisi taustalla? Vai olenko vain muuten kelvoton?

Olen puhunut olostani erään ihmisen kanssa. Ei hänkään pese ikkunoita, vaikka ovat likaiset. Ei ehkä minunkaan sitten pidä sitä tehdä... Ehkei muutakaa vain pakolla?

Ihanaa, kun loppuviikon aikana ei ole mitään ohjelmaa. Piti oikein varmistaa. Kalenterissa luki, että käsityökurssi olisi ollut tällä viikolla, mutta kun tsekkasin asian vielä netistä, saatoin todeta, että kalenteri oli väärässä. Onneksi!!! Jos saisin/viitsisin/jaksaisin edes vähän siivota...? On täällä aikamoinen siivottomuus. Ihan nolottaa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 25.02.2020 klo 20:25

Hyvää iltaa JP, pärjäätpä sinä pienillä syönneillä, vai oletko niitä ihmisiä joilla ei ole aamulla nälkä? 🙂

Pääsittekö hoitajan kanssa kirveenvartta pidemmälle? (Tartun kielikuvaan, koska se on mielestäni ihanan kekseliäs, vaikka aihe ei kovin kevyt olekaan: tarkoititko sillä sitä, että hoitaja haluaa puhua eri aiheista kuin sinä, vai ylipäätään että keskustelu tämän kyseisen hoitajan kanssa ei tunnu vaikuttavan tavalla, jota toivoisit?)

Mulla myös biojätepussit vettyy sen verran etten uskalla kantaa niitä ilman jotain alustaa! Aiempia virityksiä: Jostain kaupasta (entinen valintatalo?) sai kassalta ostettua kestävämpiä ostoksille tarkoitettuja biokasseja, joita sitten käytin biopusseina mutta niidenkin kanssa oli vähän epävarma olo. Jossain vaiheessa minulla oli kotona aina ylimäärin muovipusseja (esim. hedelmäpusseja tai kauppakasseja), käytin niitä kertakäyttöisinä vedenpitävinä alustoina biojätepussin alla (kippasin kiinnisolmitun biopussin muovipussista bioastiaan ja sitten likaisen muovin seka- tai energiajätteeseen). Jossain vaiheessa jätin kahvin suodatinpussin kuivahtamaan joko avattuun keittimeen tai likaiseen kuppiin, ennen kuin laitoin sen biojätteeseen, ja silloin minulla muistaakseni pysyi biojätepussit sen verran kevyinä että niiden kantaminen onnistui - mutta toisaalta silloin jouduin sietämään tiskipöydällä koko ajan kuivuvia kahvin suodatinpusseja, eli en tiedä ryhtyisinkö siihen enää uudestaan. Nyt roskakatos on sen verran lähellä, että vien biojätepussit astiassaan ja tuon sen sitten roskiksen takaisin sisälle.

Mitäs muuta - en tiedä, alkaa tulla nälkä. Nukuin katkonaisesti, enkä saanut valmiiksi niitä töitä joita toivoin. Ehkä huomenna sitten? Kumppani on reissussa, joten minulla on tiedossa muutama ilta ilman suoria ihmiskontakteja. Outoa, ja vähän pelottavaa/ahdistavaa - ja samalla jotain, mistä olen selvinnyt monta kertaa aiemminkin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.02.2020 klo 09:21

Huomenta, Soroppi! Ei mulla tosiaaan usein aamusta ole kovin nälkä. Illalla nukkumaan käydessä oli nälkä, mutta en viitsinyt ottaa mitään. Söin eilen iltapäivällä ison aterian. Eli siinä meni lounas ja päivällinen yhdellä kertaa. En ollut lounaan aikaan kotona ja sitten kotiin päästyä oli jo iso nälkä... Olen ravitsemusterapeutin kanssa puhunut, että pitäisi syödä 3-4 tunnin välein, mutta mun on vaikea toteuttaa sitä.

Biojätteistä luulen, että järkevintä olisi juuri tuo biojätteiden vienti astiassa. Olen toiminut samoin kuin sinä: käyttänyt kaupan vihannes-biojätepusseja, vienyt biojättepussin oikean muovipussin sisällä yms.

Tuo hoitajan kanssa tapaamisen oletus, että puhumme kirveenvarresta, liittyy vanhaan sketsiin "Hyvää päivää, kirvesvartta". Odotin, ettei keskustelusta ole mitään hyötyä, mutta onneksi olin väärässä. Puhuimme puolisen tuntia ajankohtaisista asioista ja oloistani, ja loppupuolella sen toisen reilut puolituntia hoitaja kertoi rentoutumisesta ja irtipäästämisestä. Näin tulemme jatkamaan myös tulevaisuudessa. Mutta viikottaiset tapaamiset harvenevat kahteen viikkoon... Siitä en tykkää...

Yön nukuin aika hyvin. Silti mua väsyttää.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.02.2020 klo 17:23

Mulla särkee päätä. Hengästyttää, kun nenä on tukossa. Lämpö on tasan 37 astetta. En epäile kuitenkaan Koronaa, vaikka mieleen se tulee. Mistä sen olisin saanut?! Haluaisin siivota, kuten niin monena päivänä ennenkin. En jaksa tai viitsi. Tein tänään sentää nopean sosekeiton, ja pakastin siitä osan... Mua väsyttää, vaikka nukuin päikkärit jo aiemmin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.02.2020 klo 19:27

Sain imuroitua keittiön ja puolet olohuoneesta. Nyt näyttää niin puhtaalta! 😉 Tästäkin vähästä olen tyytyväinen.

Ja samalla alan kuitenkin miettiä synkempiä... Hitto! Ahdistaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.02.2020 klo 08:39

Jostain syystä olen tänä aamuna ollut tosi väsynyt. Olen heräillyt useampaa kertaan, mutta olo on ollut niin huono, että on tarvinnut mennä nopeasti takaisin sänkyyn. Ehkä nyt pystyn valvomaan. Vähän kuitenkin oksettaa ja pyörryttää edelleen...

Haluaisin kirjoittaa jotain tosi fiksua. - Ei onnistu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.02.2020 klo 09:24

Kurkku tuntui eilen omituiselta ja oon aivastellu. En saa tulla kipeeksi nyt 2 viikon aikana.

Ootan tukaria. En tiä mitä teemme, kai siivoomme täällä.