Hyvää iltaa JP, pärjäätpä sinä pienillä syönneillä, vai oletko niitä ihmisiä joilla ei ole aamulla nälkä? 🙂
Pääsittekö hoitajan kanssa kirveenvartta pidemmälle? (Tartun kielikuvaan, koska se on mielestäni ihanan kekseliäs, vaikka aihe ei kovin kevyt olekaan: tarkoititko sillä sitä, että hoitaja haluaa puhua eri aiheista kuin sinä, vai ylipäätään että keskustelu tämän kyseisen hoitajan kanssa ei tunnu vaikuttavan tavalla, jota toivoisit?)
Mulla myös biojätepussit vettyy sen verran etten uskalla kantaa niitä ilman jotain alustaa! Aiempia virityksiä: Jostain kaupasta (entinen valintatalo?) sai kassalta ostettua kestävämpiä ostoksille tarkoitettuja biokasseja, joita sitten käytin biopusseina mutta niidenkin kanssa oli vähän epävarma olo. Jossain vaiheessa minulla oli kotona aina ylimäärin muovipusseja (esim. hedelmäpusseja tai kauppakasseja), käytin niitä kertakäyttöisinä vedenpitävinä alustoina biojätepussin alla (kippasin kiinnisolmitun biopussin muovipussista bioastiaan ja sitten likaisen muovin seka- tai energiajätteeseen). Jossain vaiheessa jätin kahvin suodatinpussin kuivahtamaan joko avattuun keittimeen tai likaiseen kuppiin, ennen kuin laitoin sen biojätteeseen, ja silloin minulla muistaakseni pysyi biojätepussit sen verran kevyinä että niiden kantaminen onnistui - mutta toisaalta silloin jouduin sietämään tiskipöydällä koko ajan kuivuvia kahvin suodatinpusseja, eli en tiedä ryhtyisinkö siihen enää uudestaan. Nyt roskakatos on sen verran lähellä, että vien biojätepussit astiassaan ja tuon sen sitten roskiksen takaisin sisälle.
Mitäs muuta - en tiedä, alkaa tulla nälkä. Nukuin katkonaisesti, enkä saanut valmiiksi niitä töitä joita toivoin. Ehkä huomenna sitten? Kumppani on reissussa, joten minulla on tiedossa muutama ilta ilman suoria ihmiskontakteja. Outoa, ja vähän pelottavaa/ahdistavaa - ja samalla jotain, mistä olen selvinnyt monta kertaa aiemminkin.