Pikaratkaisua... hmmm. Mikä ois kaikkein hitaimman kaistan ratkaisu siihen, että elämään tulee enemmän (oman) elämän tuntua?
Omaa kohtaa jos mietin, joku jossain ketjussa kirjoitti armollisuudesta itseä kohtaan. Jos se olis aamun ensimmäinen ajatus, ja keskipäivän havainto ja illan viimeinen ennen nukahtamista? vaikka elämä polkee jumiutuneena tiettyihin hankaluuksiin, se olen kuitenkin minä kenestä kyse. Mun elämä. Minä. Mulla oikeus olla just tämmönen, oikeus ottaa lomaa näistä hankaluuksista, unohtaa ne, ruveta tekemään mistä tykkään. Nauttia vaikka hetkestä jossa ei tarvi kantaa mitään, ei antaa mitään kellekään. Vain antaa itelle hyväksyvä.huomio, parhaani olen yrittäny, parhaaseen pyrin. Olen elämäni paras osa. Ja jokainen meistä saatuaan itsekin myönteistä kohtelua, vaan vapaammalla mielellä tekee sen mitä tarvii omille lähimmilleen. Ei velvollisuudesta vaan halusta tehdä niin. Veikkaan, että me liian usein unohdetaan pitää itsestä huolta, arki on täynnä vastuunottoa - ei iloa siitä, että ongelmista huolimatta meillä on jotain mitä antaa. Myös itselle.