Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.02.2020 klo 00:01

Jotkut sairaalat keräävät sukkia. Facebookista löytyy varmaan sivusto. Ja miksei varastoon valmiiksi oottamaan. Mun on itelläni turha neuloo, kun tyttö ei halua lapsia. Hän ei halua tartuttaa "sairautta" lapseen eikä mt ongelmiaan. Sitten kun ei tiä mitä se kysta tykkää. Mun on va hyväksyttävä tilanne, vaikka se sattuu.

Kysyit aiemmin mitä rt lyhenne oli, ravitsemusterapeutti.

Mun pitäis olla jo nukkumassa. Tulee raskas huominen päivä, kun en saa unta.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.02.2020 klo 15:36

Tytölle en nyt käy kapioita neulomaan. Hänelle sen sijaan voisin neuloa toisetkin sukat. Idea on aika valmiina.

Tein aikanaan kummipojilleni ja toisen kummipojan lapselle neuleet. Ainahan sitä voisi neuloa esim. seurakunnan diakoniatyölle vauvaperheeseen lahjoitettavaksi jotain. Onkohan siellä asiakkaina vauvaperheitä? Luultavasti kyllä.

Sairaalat tosiaan ottavat vauvojen sukkia vastaan. Ja välillä on ollut keräyksiä synnyttäneille äideille ym...

En ole tänään tarttunut puikkoihin. Sen sijaan sain yhden tilkkupeiton pinnan valmiiksi. Se odottaa nyt vanun hankkimista. En taida käydä sitä itse tikkaamaan, vaan tikkautan sen jossakin. Se tietysti maksaa, mutta peitto on niin suuri, että olisi ihan hirveä työ saada se itse valmiiksi.

Ostin sukkakirjan, ja katselin tuossa aiemmin lankoja. En löytänyt sellaisia, mitä kaipaisin. Ja langat maksaa... Ja laskuja on tälle kuulle tiedossa vielä jonkin verran. Ehkä mullla on keskeneräisiä töitä tällä hetkellä ihan riittävästi jo nytkin...?

Mua väsyttää. 🙁

Käyttäjä kirjoittanut 09.02.2020 klo 15:53

Hei. Ajattelin vain ettei sitä aina tiedä mihin tarvitsee jotain, muttei sitä varten kannata säästää kaikkea.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.02.2020 klo 08:39

Teen miehelle unipeiton päiväunille. Olen pari vuotta sitten alkanut tehdä tilkkupeittoa, josta en nyt tykkää. Menee näin käyttöön, vaikka ei kaikkein suloisin olekaan. Olen tehnyt hänelle jo aiemmmin työn, joka on hyvä. Nyt vain dumppaan tuon tekeleen pois itseltäni. Käyttöä sietää, vaikka ei ulkonäöllä tarvitse kehuskella.

Teen vispipuuroa. Otin pakkasesta viinimarjoja. Tämä loppukuu on syötävä pakkasesta. Eilen täytin miehen bensatankin. Tälle kuulle tulee vielä maksuun harrastustavaroita.

Miksiköhän sitä ei suostu pysymään sängyssä niin kauan kuin väsyttää, vaikka aikaa nukkua olisi?!

Nyt nousi mieleen se kerta, kun lapsena pakenin isääni äitini kanssa mummin luo. Muistan siitä kunnolla vain sen, missä nukuimme... Ja se pelko jatkui vielä vuosia sen jälkeen... 🙁

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 10.02.2020 klo 10:10

Muistuttelen tässäkin ketjussa Tukinetin sivustoa koskevasta palautekyselystä. Osa teistä on jo voinut vastata, mutta toivomme saavamme vastauksia vielä lisää. Käykäähän siis vastaamassa ja vaikuttamassa! 

Lisätietoja kysestä täältä.

Suoraan kyselyyn pääset tästä.

Iso kiitos! 🌼

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.02.2020 klo 08:21

Tänään taas aamupäivästä meno. Mua väsyttää ihan hervottomasti. Nousin ylös jo pari tuntia sitten, ja olen torkunutkin jo sen jälkeen. Nyt on pakko pysyä hereillä. Voin oikeastaan pahoin väsymyksestä.

Ja huomennakin on meno aamusta! 🙁

Ja perjantaina! 🙁 🙁

Käyttäjä kirjoittanut 12.02.2020 klo 10:33

Tuttua tuo ettei aamuihin ottais mitään menoa. Harmittavan usein kuitenkin otettavakin. Argh aamulähdöt....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.02.2020 klo 12:20

Mulla on sen verran mukavat ihmiset, ettei ne tuu ennen 10. Olen sanonu et ennemmin iltapäivällä. Mut kohta tarvii sanoo et ei ennen iltaa.

Mä oon ahistunu ja väsyny tällä hetkellä. Pitäis mennä tekee juttuja, mut haluisin va riehuu ja huutaa... tosin voimia ei ole siihenkään.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.02.2020 klo 21:15

Toivottavasti saat hyvin unta illalla/yöllä niin aamumeno sujuu helpommin 🙂

Mä valvoin maanantain vastaisena yönä, mutta nyt on taas pari yötä mennyt paremmin. En nouse kovin aikaisin (vasta puoli kahdeksan tienoilla) koska en halua odottaa liian pitkään ennen kuin saan kahvia. (Mutteripannu tekee aina kaksi kupillista kerralla, ja jos teen kahvin kovin paljon ennen kahdeksaa se on kylmää siinä vaiheessa kun kaveri nousee sitä juomaan. Ensimmäisen maailman ongelmia!)

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.02.2020 klo 13:33

Huomenna on vielä aikainen aamu. Sitten helpottaa. Viikonloppuna saan nukkua, ja ensi viikon käynnit ovat puolenpäivän jälkeen.

Tapasin hoitajani tänään. Harvennamme käyntejä. Ei tunnu hyvältä. Ei ole minun toiveideni mukaista. Mutta näin nyt kuitenkin toimitaan. Tapaan häntä kahden viikon välein. Tästä tulee nyt seurantaa. Ei hoitoa.

En tiedä, johtuuko tuosta edellä mainitusta, että mulla on nyt voimakas halu vahingoittaa itseäni. Tunnen tulleeni hjylätyksi. Ehkä, luultavasti, hoitajan ajatus on toinen, mutta minä  koen tulleeni jätetyksi. Eikä se ole mulle kaikkein turvallisin ajatus. Haluan... pois.

Käyttäjä kirjoittanut 13.02.2020 klo 16:07

Hei. Minulla on parin kuukauden välein tai korkeintaan kuukauden välein hoitosuhde kontakti minun psyk. sh.n kanssa, jos en sairastu, ja halua tavata useammin.😁

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.02.2020 klo 21:04

Mä oon alkanu herämään 9-10 aikoihin ite. Liian valoisaa. Liian aikaisin mulle. Tosin epäilen et jos herään 13 niin oon yhtä väsyny.

Mä en ymmärrä mistä tä on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.02.2020 klo 10:43

Hyvää ystävänpäivää

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.02.2020 klo 16:44

Hyvää ytävänpäivää myös sinulle, Saloka!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.02.2020 klo 16:57

Mä oon menossa kohta puoleen miehen luo. Otin käsitöitä mukaan. Sellaisia juttuja, mitä voin jättää hänen luokseen tehtäväksi. Ei tarvitse sitten aina kantaa erikseen työtä sinne.

Nukuin päikkärit, kuten mieskin. Olin tosi väsynyt. Nyt ehkä jaksan loppuillan.

Sovittiin miehen kanssa, että käytetään tänään yksi hänen joululahjaksi saamansa lahja. Lupasin hänelle lahjana neljä kertaa tilauspizzan. Yhdet on jo syöty. Ja tänään menee sitten toinen lahjakerta.

Katselin aamusta Kelan matkakorvauksia. Sieltä puuttui yksi matka. Soitin perään. - Kävin äsken katsomassa tiedot, eikä sitä oltu vielä korjattu. Pitää nyt seurata, että korjaavat! Tuntuu ihan hölmötä joutua tarkistamaan tuollaisen instanssin päätösten oikeellisuutta. Luulisi, että asiat menevät kerralla oikein!

Mulle on tullut postiin toimitus. Toivottavasti saan haettua sen lähipäivinä.