Mun tämän päiväinen hoitajan luona käynti oli paha. Tunsin, että hän vaati multa liikaa, siihen nähden, mihin pystyn tällä hetkellä. Hän halusi käsitellä ahdistusta, mitä tunnen. Että työnnän itseäni siihen tarkoituksellisesti. Ehkä vähän, joo, mutta ei se noin silti mene! Itkin. Ja häpesin itseäni. Peitin kasvoni ensin käsin, sitten nenäliinalla. Hän totesi menneensä liian pitkälle, mitä sanoja sitten siitä käyttikään. Koin sen melkein anteeeksipyyntönä, mutta en kuitenkaan kokonaan, kun suorat sanat siihen puuttuivat.
Traumataustani. Isä joi ja hakkasi. Äiti mustelmilla ja... pahoilla mustelmilla ja silmälasit hajalla... Muun muassa... jatkuva pelko. Pelko, häpeä, syyllisyys...
Se on ehkä häpeää, kun ahdistun ihmisten seurassa. Kaupassa, apteekissa ja muualla. Että nähdään, että olen heikko.
Nousin aamulla viideltä. Nyt väsyttää kovasti. On tuohon väsymykseen voinut vaikuttaa tuo iltapäiväkin. Otan varmaan lääkkeet piakkoin, ja menen sitten nukkumaan.
Soitanko huomenna hoitajalle? Mitä sanoisin?
Tunnen vähän vihaa. Mitä jos en riitä? Jos en anna sitä vastinetta ja vastausta hänen kysymyksiiinsä, mitä hän haluaa... Jos en riitä ja kelpaa? Mua hävettää.
En halua soittaa päivystykseen. Mietin kuitenkin, pitäisikö.
--
Hei, Saloka! Mitä tarkoittaa rt? Mulla rauta vaikutti alkuun vatsaan ripulilla, mutta nyt tilanne on normalisoitunut. Tosin olen ottanut nyt raudan osittain ruoan kanssa.
Toivottavasti mökkeily on siedettävää! Kuka huolehtii isästä
---
JP, joka haluaisi vieläkin vähän itkeä. Puhuin asiasta jo kriisipuhelimen kriisityöntekijän kanssa. Se helpotti mun oloa ja ajatuksia.