Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.01.2020 klo 19:29

Tuli taas yksi lasku. Mä en osaa olla tilaamatta käsityötarvikkeita. 🙁 Mua pelottaa, miten selviän taloudellisesti. Pitäisi apteekista ostaa lääkkeitä. Oletan, että saisin tälle kuulle toimeeentulotukea, mutta milloin? Ja minkä verran? Lääkkeitä, matkoja, hoitokuluja... Ja sitten kaikki tuo, mihin tuhlaan rahani! Minä oon hölmö! Pitäisikö mun palauttaa nuo tilaamani langat?!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.01.2020 klo 16:27

Mua pelottaa mennä apteekkiin. Sen 50e takii. Muutenki rahat tiukilla. Pitääkin muistaa toi yks lasku avata ja kattoo eräpäivä.

Käyttäjä kirjoittanut 21.01.2020 klo 17:54

Hei JP. Ei pidä elää yli varojensa! Teen sitä kokoajan!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 21.01.2020 klo 18:56

Et sie hölmöltä kuulosta, käsityömateriaaleista helposti inspiroituvalta vain 🙂 Mä ainakin voin hyvin samaistua siihen että jos käsityöt ja uuden kokeileminen on sellainen asia elämässä, josta tulee hyvälle mielelle, on vaikeampaa hallita rahankäyttöä siihen liittyen. Jos ajattelee ettei hyvän olon arvoa voi mitata rahassa, ja rahan käyttämisestä "ylellisyyteen" tulee hetkellisesti parempi olo, se lienee ihan ymmärrettävää?

Mulla tulee ainakin käytettyä rahaa silloin tällöin kaikenlaisiin harrastusjuttuihin, mistä tuntuu etteivät tuloni oikeastaan riittäisi, ja sit usein emmityttää tai harmittaa ajatus siitä, saanko käyttää ei-välttämättömiin juttuihin näin paljon... Onneksi se on nyt pysynyt "harvakseltaan"-tasolla, ja yritän olla sit korostetun säästäväinen joissain muissa suhteissa tasapainottaakseni taloutta.

Jos lankojen palauttaminen on mahdollista ja selviäminen seuraavaan tukisummaan (tai mahd. toimeentulotukeen) asti huolettaa, ehkä se voisi olla hyvä idea. Jos se vaikka auttaisi pitämään kuukauden rahatilanteen vähän paremmin mielessä seuraavalla kerralla, kun tulee houkuttelevia tarvikkeita vastaan 🙂 Ehkä saat myöhemmin säästettyä sen verran, että voit hankkia langat hyvällä omatunnolla?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.01.2020 klo 19:55

Kiitos, Saloka, Pikemiten ja Soroppi! Olen jo rauhoittunut eilisestä paniikista. Pidän langat... On vain sillai vaikeaa, kun koko ajan, useasti viikossa, tulee tarjouksia netin kautta. Ja ne on aina niin houkuttelevia! En haluaisi myöskään lopettaa mainosten tuloa... Pitänee sitten miettiä...

Tein tänään ison tilauksen apteekista. Soitin Kelaan, missä todettiin, ettei siellä voida tehdä ennakkopäätöstä lääkkeiden korvattavuudesta toimeentulotuessa. Kiukutti oikein tuollainen kiertely. Mutta mun ymmärtääkseni tilanteen pitäisi olla selkeästi se, että tilaamani lääkkeet huomioidaan tuessa. Eli nyt tulee ainakin vielä matkakuluja ja pienempi lääkekulu tälle kuulle. Noita kuitteja pitää sitten vain toimitella Kelaan.

Mulla on viime aikoina tullut paljon "takaumia" (pahoja muistoja) yhdestä pääkaupunkiseudun sairaalasta. Siellä ei autettu mua, kun olin ahdistuskohtauksessa.  Kertaakaan. Mut jätettiin siellä yksin. Luvattiin ehkä jotain, mutta ei toteutettu lupausta. Lääkärin kanssa oli sovittu, että saan lääkettä ahdistukseen, mutta hoitajat eivät sitä sitten antaneetkaan. Kuka mua huijasi? Lääkäri vai hoitajat? Jos se oli lääkääri, olen vielä vihaisempi! Enkä silloin saanut saattajaa, kun menin toiseen sairaalaan saamaan hoitoa, vaikka mulle oli niin luvattu. Kukaan hoitajista ei lähtenyt tueksi. Ja mun oli päätettävä, menenkö itse yksin seikkailemaan sinne ihan vieraita reittejä. Vieraaseen paikkaan. Eli siinäkin mua huijattiin. Voinkohan vielä valittaa asiasta? En ole päässyt noiden asioiden yli, vaikka niistä on jo joitain vuosia. Pelkään samaa kohtelua edelleen. Mua pelottaa mennä paikalliseen sairaalaan. Vaikka täällä olen saanut ihan hyvää hoitoa.

Nyt mua pelottaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.01.2020 klo 13:12

Uusi päivä, uudet... - niin mitkä?

Tilatut langat tulivat. Odotan vielä apteekin toimituksia. Teen vielä yhden tilauksen sinne, kunhan resepti tulee; todennäköisesti perjantaina.

Puhuin eilen päivystäjän kanssa siitä pelosta, minkä tuo pääkaupunkiseudun sairaala mulle aiheutti. Pelkään siis sitä edelleen. Pelkään joutuvani sairaalaa, kun käyn tyttöä tapaamassaa. Ja pelkään joutuvani tuolle osastolle.

Mua väsyttää tosi paljon. Menen nyt nukkumaan puoleksi tunniksi. Laitan herätyksen soimaan. Toivottaisin: "hyvät yöt", mutta ei taida olla vielä pimeää....  Tai yö...;)

JP

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.01.2020 klo 22:24

Mä pelkään päivystykseen joutumista ja vieraita ihmisiä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.01.2020 klo 11:16

Miten menee?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.01.2020 klo 12:52

Kohtalaisesti menee. Huomenna menen tapaamaan tyttöä. Palaan vielä huomisen aikana kotiin... Aloin eilen neuloa polveen yltäviä sukkia. Siihen tulee päivittäin ohje ja se kestää ystävänpäivään asti. Aion olla ystävä itselleni. 😉 Viime yön olin miehen luona. Yleensä saunotaan perjantaisin, mutta kun mies on vielä kipeänä, jätettiin sauna väliin. Nyt oon jo kotona...

Käyttäjä kirjoittanut 26.01.2020 klo 15:49

Hei JP.

Miten vierailu sujui?

Minulla on nyt 3 kissaa, sain nimittäin tänään 2 uutta kissaa. Meillä on nyt sopeutumiskausi meneillään. 😺😸😻

Käyttäjä kirjoittanut 26.01.2020 klo 19:22

JP lle

Hei, hienoa tuo "aion olla ystävä itselleni". 👍

Älä tule paha viikko, tule hyvä viikko 🙂
⭐🌟⭐⭐

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.01.2020 klo 04:23

Hei, Pikemiten, reissu meni hyvin. Illalla palasin takaisin. Mies oli hakemassa mut asemalta. Heräsin jo nyt neljältä.  Menen varmaan vielä takaisin nukkumaan. Mistä sinulle kaksi uutta kissaa putkahti?! Ei varmaan ole ihan helppoa. Olivatko nuo kaksi uutta sisaruksia keskennään?

Noissa sukissa on vaihtoehtoina pohkeen paksuus, ja mulla se on leveä. En saanut eilen reissussa neulottua, vaikka olin niin suunnilleut. Oli junan kalusto hajonnut, ja matkustamossa oli tiivistä. Ystävänä ei siis oikein voi olla muille. Tämä yksi sukkapari on kokeilu. Netistä löytyyy samanlaisia projekteja enemmänkin, ja nyt mulla on tarkoitus neuloa itselleni useammatkin sukat eri ohjeilla...

Tuo tuntuu niin tytön lapsuusajalta. Hyvän kakun lapiolla ämpärin pohjaan koputtelu...

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.01.2020 klo 18:30

Hei. Mietin jo milloin olen kirjoittanut tänne viimeksi. Mutta eilenhän se oli... Kävin  tänään psykofyysisessä fysioterapieassa, ja pesin sitten pari koneellista pyykkiä. Vaatteet ja lakanoita. Petasin sängynkin... Olen syönyt illalla  liikaa. On huono olo. Ja kun ensin tuntui, ettei mulla ole mitään syömistä. Rautaa en ole vielä ottanut. Vai otinkohan? Hitsi, kun asiat ei mene normaalissa järjestyksessä. Huomenna ei onneksi ole ohjelmassa mitään.

Menen ensi viikolla käymään tyttöä tapaamassa. Ostin jo junaliput.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.01.2020 klo 07:32

Oon syönyt rautaa pari viikkoa. Tuntuu jotenkin siltä, että se jo vaikuttaisi.... En tiedä, onko se mahdollista, mutta kun eilen kävin kaupalla ja kiipesin sen jälkeen portaat ylös (Tää on hissitön talo) tuntui, etten hengästynyt niin kuin aiemmin. Parin kuukauden päästä otetaan labrat ja katsotaan tilanne.

Mulla on aika aika ravitsemusterapeutille parin viikon sisällä. On tosiaan mietittävä raudan saantia. Ja sitä, että laihtuisin! Olen pitänyt jo pari päivää ruokapäiväkirjaa. Pidän vielä ainakin tämän päivän

Aloin neuloa aamusta tämän päivän osuutta ystävänpäiväsukista.

Aion laittaa astianpesukoneen pyörimään kohta. Pesin kyllä astiat jo eilen, mutta nyt siellä on ruoanlaitto-astioita sen verran, että haluan ne puhtaiksi. Pari kannua, kulho, paistinpannu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.01.2020 klo 11:53

Mä ootan koska mä joudun rt:lle. Vielä ei ole lähetettä laitettu. Mulle on sopinu toi vahva rauta-niminen marketti versio. Se kovettaa sopivasti mahaa ettei tarvii normi vessarallii harrastaa. Voin jopa teetäkin jua nyt.

Mulla olis ens viikon to lähtö linja-autolla 70 kilsan päähän mökille. Tulen lauantaina takas jo. Ei yhtään kiinnosta lähteä. Mut äiti haluaa seuraa. Saa nähä toimiiko siellä jääkaappi ollenkaan. Pitää ostaa pakasteita ruuaksi. Toivottavasti kaupas on sopivii kasvispihvejä vaikka ja kotoota voin ottaa pari nuudelipakettia, jos muistan.

Mut nyt vois mennä leipoo muffinisämpylöitä.