Kiitos, Saloka, Pikemiten ja Soroppi! Olen jo rauhoittunut eilisestä paniikista. Pidän langat... On vain sillai vaikeaa, kun koko ajan, useasti viikossa, tulee tarjouksia netin kautta. Ja ne on aina niin houkuttelevia! En haluaisi myöskään lopettaa mainosten tuloa... Pitänee sitten miettiä...
Tein tänään ison tilauksen apteekista. Soitin Kelaan, missä todettiin, ettei siellä voida tehdä ennakkopäätöstä lääkkeiden korvattavuudesta toimeentulotuessa. Kiukutti oikein tuollainen kiertely. Mutta mun ymmärtääkseni tilanteen pitäisi olla selkeästi se, että tilaamani lääkkeet huomioidaan tuessa. Eli nyt tulee ainakin vielä matkakuluja ja pienempi lääkekulu tälle kuulle. Noita kuitteja pitää sitten vain toimitella Kelaan.
Mulla on viime aikoina tullut paljon "takaumia" (pahoja muistoja) yhdestä pääkaupunkiseudun sairaalasta. Siellä ei autettu mua, kun olin ahdistuskohtauksessa. Kertaakaan. Mut jätettiin siellä yksin. Luvattiin ehkä jotain, mutta ei toteutettu lupausta. Lääkärin kanssa oli sovittu, että saan lääkettä ahdistukseen, mutta hoitajat eivät sitä sitten antaneetkaan. Kuka mua huijasi? Lääkäri vai hoitajat? Jos se oli lääkääri, olen vielä vihaisempi! Enkä silloin saanut saattajaa, kun menin toiseen sairaalaan saamaan hoitoa, vaikka mulle oli niin luvattu. Kukaan hoitajista ei lähtenyt tueksi. Ja mun oli päätettävä, menenkö itse yksin seikkailemaan sinne ihan vieraita reittejä. Vieraaseen paikkaan. Eli siinäkin mua huijattiin. Voinkohan vielä valittaa asiasta? En ole päässyt noiden asioiden yli, vaikka niistä on jo joitain vuosia. Pelkään samaa kohtelua edelleen. Mua pelottaa mennä paikalliseen sairaalaan. Vaikka täällä olen saanut ihan hyvää hoitoa.
Nyt mua pelottaa.