Hyvä kun kirjoitit Jardin Prive.
Samaa nuhaa ja pärskimistä täälläkin. Taidan vaan pysyä sisällä koko vkon. Lihaksia jomottaa siinä määrin, kuin ei niissä voimia ois vähänkään vertaa. Eikä ookkaan.
Tuosta vertaa sanasta tulee mieleen se, miten tärkeää rauta ois meille kaikille, että sitä ois riittävästi. Veressä rauta (Fe) kuskailee niitä happimolekyylejä (O2) jotka meille niin tärkeitä. Iso verenkierto meissä se tapahtumasarja, jossa happi imeytyy elimistöön kaikkialle ja samassa syntyy (CO2) hiilidioksidia, jota meistä vastaavasti irtoaa....
Hengittäminen - ilman happea elimistö ei hengitä.
Siksikin ois niin hyvä, että vaikka olotila kurja, aukaisis vaikka ikkunan ja suojautuneena kylmältä hengittäis sieltä ulkoa happea. Parasta ois, jos jaksais liikkua, koska liikkeessä elimistön hapenottokyky lisääntyy. Venytyksetki on liikettä. Jos tosi vaikeita mielessä, jos saa itsen ulos, jos voi reilusti kävellä pelkäämättä liukastumista, on tavallaan sitä omaa elimistön tehohoitoa, parasta lääkettä masentuneelle mielelle. Voi jopa joku uus ajatuskin putkahtaa mieleen....
Tuosta, mitä puhuit hyväksymisen vaikeudesta, kun äitiin liittyen puhuit.
Mä luulen omakohtaisesti koettuna, että tiedostettuani murrosiässä äidin ja minun välillä siihen asti vallinneen tunteen olevan vihan, huudettua sen julki päin naamaa, äidin huudettua mulle että minä vihannut häntä. Ja siitä seurannut tapahtumien ketju, mikä johti minut löytämään todellisen* rakkauden, tultuani sitä kautta hyväksytyksi, sain anteeksi ja sen jälkeen kykenin halaamaan äitiä ensi kerran, vasta silloin kykenin hyväksymään ettei ollut osannut minua rakastaa. Hyväksyminen on aikamoinen sylttytehdas. Vaikeinta elämässä on syvimpiä myöten hyväksyä ihminen. Kun on kyse äidistä, on myös kyse itsen hyväksymisestä kun äiti läheisimpänä vaikuttanut niin paljon siihen pitkin matkaa. Masennuksen vois sanoa olevan osa tuota sylttyä. Kun ei ole saanut kokea tulevansa hyväksi havaituksi ehdoitta, ilman palveluksia.
*= puhe todellisesta rakkaudesta tarkoitti ihmistä, jossa oli tilaa minunlaisen sallia olla tällaisena olemassa, hyväksyi, arvosti niin että tunsin sen, oli totta