Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä arka kirjoittanut 12.12.2014 klo 19:22

hei Jardin Prive!
Yritä jaksaa kotona, rukoilen puolestasi. Minulla on huonot kokemukset sairaalasta. Kirjoittele tänne voinnistasi niin tiedämme missä mennään Oletko jo postittanut joulukortit. Minä en lähettänyt kun ajattelin tekstiviestejä sitten aattona lähetellä. On joulukortti oikeastaan kivempi, niissä on niin kauniita kuviakin.

Käyttäjä arka kirjoittanut 14.12.2014 klo 11:32

Hei Jardin Prive!
Miten sinulla menee? Onko ollut ahdistusta vai oletko voinut paremmin. Minulla on vaikeaa, ahdistusta ja IM-ajatuksia. Yöllä näin unta joka koski minuun kovasti. Haluaisin kuolla.Illalla olisi kai tarkoitus mennä saunaan ja pestä pyykkiä. Käytkö sinä usein saunassa? Oletko ajatellut sairaalaan menemistä? Ehdotan että taistelet kotona, minulla onhuonotkokemukset sairaalasta. Milloin tyttösi tulee luoksesi? Täällä on atanut lunta, vähän valoisampaa siis.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.12.2014 klo 14:00

Hei, Arka.

Olin sairaalassa viikonlopun. Ei mitenkään huono kokemus. Oli ristiriitainen olo lähteä pois. Toisaalta kaipasin kotiin, toisaalta tiedän olevani edelleen itsetuhoinen.

Kortit lähetin viime viikolla. Tyttö tulee huomenna.

Voin hakeutua sairaalaan tarvittaessa uudelleen...

Käyttäjä arka kirjoittanut 15.12.2014 klo 16:14

Hei Jardin Prive!
Tervetuloa kotiin! On mukava saada sinut takaisin. Millainen vointisi nyt onollut? Minä en viihdy päiväsairaalassa vaan haluan pois.Ehkäsaan puhuttua lyhemmän jakson. Perjantaina on onneksi vapaata ja tietysti viikonloppuisin. Ja onhan joulu tulossa silloinkin on vapaata. Kirjoittele miten on mennyt!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.12.2014 klo 17:56

Hei, Arka!

Olen kerran ollut päiväsairaalassa. Sen hyöty mun kohdalla oli se, että se vähän muokkasi päivärytmiäni, mikä ei koskaan ole ollut täysin viksallaan. Mun oli vaikea olla ryhmätilanteissa, ja poistuin niistä usein keittiöön. Jotain hyötyä siitä kuitenkin oli.... Olen melko varma siitä😉

Nyt olen jo ottanut lievän yliannostuksen. Että sellainen vointini nyt on. Oikea paikka mulle varmaan olisi sairaala, mutta kun eivät siellä pidä, ja mulla on tyttö, jonka toinen koti on täällä, niin näillä mennään. Yliannostuksia en ota, kun lapsi on vastuullani. Ihan periaatteesta!

Vastuu tästä on mulla, vaikka olisi kiva vierittää syy muille ja systeemille, kai...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.12.2014 klo 19:53

Näin tänään auringon!🙂

Jätän tältä päivältä ottamatta yliannostuksen. Mieli on masentunut.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 17.12.2014 klo 07:54

Hei Jardin Prive,

Minäkin näin eilen sen auringon, mutta ei se paljoa piristänyt. Olin eilen vähän alamaissa syistä, jotka olen kertonut ketjussani. Tänään tuntuu olevan parempi mieliala. Kotona vain ähötetään, kun rahat on loppu ja autossa vähän bensaa. Minulle on tullut kirjastoon varaamiani kirjoja. En tiedä vielä hakisiko mies ne minulle. Itse en halua lähteä minnekään. Enimmäkseen vain löhöilen, teen pieniä kotitöitä ja kuuntelen radiota ja luin sen enkelikirjan.

Jaksamista sinulle🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 17.12.2014 klo 08:12

Hei Jardin Prive!
Hyvä ettet ota yliannosta. Milloin tyttösi taas tulee? Muistanko oikein että hän on kaksitoista vuotta. Minun tyttöni täytti seitsemäntoista. Hän ja mieheni ovat syy miksi olen hengissä. Tänään on taas päiväosastoa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.12.2014 klo 11:23

Hei, AK ja Arka!

Kiitos kun kirjoititte!

Aurinko paistaa!🙂

Nukuin yhteentoista. Heräsin ilmeisesti ystävältä tulleeseen viestiin, jonka tosin huomasin vasta myöhemmin. Enkä ole siihen vielä jaksanut vastata.

Eilen en ottanut yliannostusta, mutta join viiniä. Ei mennyt koko pulloa...

Äidille pitäisi keksiä vielä joku joululahja. E tiedä, saanko ommeltua jotain. Pitää mennä katselemaan kangas- ja ohjevarastoja. Onpa tämä nyt hankalaa.

Hyvää päivänjatkoa!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.12.2014 klo 14:50

Aurinko on häipynyt.☹️ Kävin kaupassa ja apteekissa. Ompelen äidille lahjaksi joululiinaa.

Masentaa. Haluaisin kuolla. Tekisi mieli ottaa yliannostus, mutta tyttö on tulossa koulusta mun luo.

En ole viillellyt useampaan päivään. Kai se on hyvä. Haluan luovuttaa...😞

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.12.2014 klo 10:47

Masentaa. Tuntuu, etttä muilla menee niin hyvin. Tyttö oli mun luona eilis illan ja yön. Lähti aamusta kouluun. Ja tapaamme seuraavan kerran vasta joulun jälkeen. On vähän ikävä häntä jo etukäteen.

Aurinko ei paista.☹️

Sain äidin liinan valmiiksi eilen. Nyt voisin ommella jotain muuta. Niitä aloitettuja projekteja.

Väsyttää vielä, vaikka nukuin liki 13 tuntia. Tekisi mieli ottaa yliannostus.😞 Tunnen itseni täysin turhaksi ihmiseksi.

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.12.2014 klo 12:38

Hei Jardin Prive!
Et ole turha ihminen mutta tiedän tuon tunteen niin hyvin. Minä aloin tuntea itseni turhaksi kun työkyky meni. Vaikka tiedän että perheelleni en ole turha. Sinullakin on rakas tyttäresi. Hienoa että sait ommeltua sen joululiinan äidillesi. Minä en mennyt päiväosastolle tänään kun miehellä selkä kipeä ja hän halusi että olen kotona. Huomennakaan en mene kun on sovittu vapaapäivä. Kävin kaupassa ja luin vähän.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.12.2014 klo 18:49

Hei, Arka!

Aurinko näyttäytyi. Olen ommellut jonkin verran. Nyt sekin tympäisee. Vähän olen yrittänyt järjestellä tavaroita. Mieli tekisi ottaa yliannostus. Masentaa. Ja minä vain valitan... No se kuuluu kai kuvaan. Ei ole oikein mukavia asioita elämässä. Kaikki tympäisee...

Mietin päivystykseen lähtöä. Mutta kello on jo niin paljon, ettei siinä ole järkeä. Menisi tosi myöhään ennen kuin pääsisin tapaamaan päivystävän psykiatrin.

Kaipaan apua ja sitä, että tuntisin jossain olevan toivoa tämän elämäni suhteen. Olo on niin toivoton ja näköalaton. 😯🗯️ Kaipaan jotain mukavaa tekemistä!

Käyttäjä arka kirjoittanut 19.12.2014 klo 08:55

Hei Jardin Prive!
Ymmärrän niin hyvin tuon kaipuun että olisi jotain mukavaa tekemistä. Saisi ajatuksia vähän pois ikävistä asioista. Oletko koskaan miettinyt kirjeenvaihtoon ryhtymistä. Minä panin ilmoituksen nettiin ja sain paljon vastauksia. Nyt minulla on viisi rakasta kirjeystävää joiden kanssa kirjoittelemme aktiivisesti. Sen lisäksi olen ajatellut meneväni vapaaehtoistoimintaan jossa autetaan vanhuksia. Enole ihan varma jaksanko tammikuussa mennä sinne kurssille kun matkaon niin pitkä mutta tällaista olen suunnitellut. Voi kun minäkin osaisin ommella, voisin tehdä tytölle vaatteita. Millainen vointisi on nyt ollut? Vietätkö joulun yksin vai menetkö miesystäväsi luo?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.12.2014 klo 13:01

Hei, Arka!

Joulu menee sukulaisissa miehen kanssa. Olisin halunnut olla kotona kahdestaan, mutta näin nyt kuitenkin menee tänä vuonna...

Yritän tänään ommella. Kohta lähden käymään kylässä sukulaisissa. Ensin tarvitsen kuitenkin kupillisen kahvia.

Mukavaa päivän jatkoa!🙂🌻