Hei Jardin Prive:
Mulla on välillä ihan samanlainen olo kuin sulla tuon sairaalaan lähtemisen suhteen. Olin keväällä kuukauden psykiatrisella osastolla, joten tiedän mitä se on. Tavallaan minulla ei siitä jäänyt alunperin huonoa kuvaa, mutta viimeisinä päivinä ja sitten kun palasin sinne aika nopeasti takaisin, oli suhtautuminen aika erilaista, kukaan ei ymmärtänyt mua ja heittivät vain kotiin. Nyt sitten on välillä ollut taas viiltelyä ja juuri tuota, että tekisi mieli ottaa yliannostus lääkkeitä. Rauhoittavia olen välillä ottanut ns. liikaa, mutta en niin paljon, että siitä seuraisi muuta kuin todennäköisesti sen jälkeen nukun.
Mutta siis siitä sairaalasta. Minusta usein tuntuu, että haluaisin sinne vain pakoon, itseäni. Kun on vaan niin paha olla ja haluaisi johonkin. Mutta sitten on samalla se, että ärsyttää, jos niillä on taaskin sellainen ärsyttävä suhtautuminen, sekä sitten myös se, että tiedän, ettei se tällä hetkellä minun oloani millään tavalla helpottaisi. Muuta kuin ehkä se, että saattaisin saada syömiseni jotenkin kuntoon, ja juuri pakopaikkana. Mutta sitten kuitenkin menettäisin siksi aikaa sen vapauden ja kun tavallaan on kuitenkin paljon kivempi olla kotona. Jotenkin haluaisi, että olisi tavallaan koko ajan joku tukemassa, mutta kun ei ole. Ja sitten en kuitenkaan osaa/halua esimerkiksi läheisilleni tästä paljoakaan puhua. Ja sitten myöskin jos menisin sairaalaan, en haluaisi esimerkiksi vanhempieni tietävän siitä, koska jotenkin minua ärsyttää heidän suhtautumisensa kaikkeen, kun eivät he oikeasti tätä ymmärrä, vaikka ehkä haluaisivat.