Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.11.2014 klo 12:40

Hei, Arka ja AK!

Kiitos kun kävitte kirjoittelemassa!😍 Kai sitä tässä masennuksessa kokee, että kaikki unohtavat. Ja sitten kun joku kirjoittaa ketjuuni... se lämmittää sydäntä ja tuntuu, ettei ole unohdettu.☺️❤️

Tein eilen hankkimistani materiaaleista kortit melkein valmiiksi, tekstit puuttuvat. Ja laskin sitten, montako korttia pitäisi tehdä... Puolet puuttuu. Eli pitää käydä uudestaan askarteluliikkeessä.

Nukuin taas yli yhdentoista. Nyt masentaa jonkin verran. Ja ahdistaakin. Nämä pysyvät seuralaiseni. Kohta varmaan otan rauhoittavaa. Ja kuten tiedätte, haluaisin ottaa niitä paljon! Vaikka nukuin pitkään, huomaan, että mua väsyttää. Kun lopetan miehen kanssa kommunikoinnin Skypessä, alan ompelemaan liinaa kassaan. Siis toista kuin mikä on sylissäni nyt. On olo, että koko ajan pitäisi saada aikaiseksi jotain järkevää!☹️ Ilolle ei ole tilaa...

Vai yrittäisinkö ommella kilpikonnan. Hankin siihen kaavat ja ohjeet. Ja perjantaina ostin tarkoitukseen sopivan tukikankaan. Olisikohan se kivaa? Vaikka kyllä siinäkin on vähän pakkoa. Kun kerran olen kaavan hankkinut, pitää se myös käyttää. No, mietitään. Jos ensin liina ja sitten kilpikonna...?

Hyvää sunnuntain jatkoa teille kaikille!🌻🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 24.11.2014 klo 03:44

Hei Jardin Prive!
Saitko liinan ja kilpikonnan ommeltua? Miten muuten olet voinut? Minä tulin näin yöllä katsomaan oletko kirjoittanut. Nukuin yhteen asti, sen jälkeen olen valvonut. tänään olisi hammaslääkäri.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.11.2014 klo 09:15

Hei, Arka!

Liina ei ihan valmistunut, mutta on pitkälllä. Kilpikonnaan asti en ehtinyt.

Kerro sitten, miten hammaslääkärissä meni.

Oon jo näin aamusta masentuneen ahdistunut, ja edelleen väsynyt. Piti nousta aiemmin,kun menen ystävän kanssa jonottaman ilmaista ruokaa seurakunnalta. Tässähän ehtisi vähän vaikka ommella...😉

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.11.2014 klo 11:28

Sää on taas ihan harmaa ja kostea. Mun pitäisi lähteä käymään kaupoilla ja kirjastossa. Ei innostaisin, mutta pakko mikä pakko...

Haluaisin ompelemaan, mutta taitaa olla niin, etten tänään ehdi. On ensin tuo kapassa käynti ja sitten yksi tapaaminen. Tyttö tulee koulun jälkeen.

Nyt väsyttää ja ahdistaa. Masentaakin... Ehkä tuo olo vähän helpottaa, kun kunnolla herään. Nousin vasta.

Toivon teille hyvää päivän jatkoa! 🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.11.2014 klo 20:00

Ollaan kotona tytön kanssa. Mua masentaa. Tekisi mieli ottaa yliannostus... mutta en tee sitä koska lapsi on luonani. En nyt osaa kirjoittaa muuta. Mun on vaikea olla.☹️

Käyttäjä arka kirjoittanut 26.11.2014 klo 09:58

Hei Jardin Prive!
Hyvä ettet ota yliannostusta. Ja ihanaa että sinulla on tuo oma tytär. Onko sinulla ahdistusta joka päivä. Minulla tahtoo olla, haluaisin levätä välillä. Joulua odotan tosi kovasti. Toivon että jouluna tulee jotain hengellisiä ohjelmia televisiosta. Ja tytär on aikonut tuoda poikaystävänsä kylään joululomalla. Se on mukavaa. Huommenna pitäisi mennä päiväosastolle. Tuntuu rsakaalta. En tiedä jos se kuitenkin edeistää minun eläkeasiaani, ja on siellä hyvät ruuat. Oletko saanut tehtyä käsitöitä tai joulukortteja?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.11.2014 klo 11:22

Hei, Arka!

Kerro, miten päiväosastolla meni! Mulla eka päivä aikanaan oli aika hankala.

Tyttö lähti aamusta kouluun, ja tulee vasta ensi viikolla.

Heräsin juuri. Masentaa. Tekee mieli satutttaa itseäni. Haluan viiltää. Nyt mulla olisi mahdollisuus ommella, mutta on vaikea aloittaa. Pitänee odotella, että kunnolla herään.

Täällä on taas kaikki huiskin haiskin. Eli pitäisi järjestellä paikkoja. Imurointi ei olisi niin pakko, mutta tavarat pitäisi saada paikoilleeen. Mulla ei ole kesän jäljiltä matot vielä lattioilla. En ehtinyt/jaksanut pestä niitä kesällä. Josko saisin ne kuntoon kunnon imuroinnilla. Siis siivoamista lisää...😝 Mutta ensin voisin yrittää tehdä jotain mukavaa. Mitähän se nyt sitten olisi?

Sain eilen ommeltua keittiöön jouluverhot. Näytti heti jouluisemmalta.🙂

Hyvää päivän jatkoa teille kaikille! 🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.11.2014 klo 17:00

Masentaa.😞

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.11.2014 klo 19:58

Masentaa tänäänkin. Ja ahdistaa.😞

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 29.11.2014 klo 08:25

Hei JP!

Tosi hienoa, että olet jaksanut ommella jouluverhot. Minulla oli viime vuonna (ostin) sellaiset tosi nätit punavalkoiset, tähtikuvioiset verhokapat kahteen ikkunaan ja kaduttaa nyt hieman, että lahjoitin ne muuton yhteydessä ex-naapureille, kun nyt ei ole mitään jouluverhoja, joten täytynee alkaa kyttäämään niitä jostain..Maanantaina miehen eläkepäivä, joten ehkä sitten voisi jotain edullisia katsella.

Minulla nyt ollut vähän "vapaata" masennuksesta, pillereistä ja IM-ajatuksista. Saa nähdä kauanko sitten tätä kestää, siis tätä parempaa, mutta yritän nauttia niin kauan, kuin kestää ja pistää "asioita kuntoon" niin paljon kuin jaksan esim. siivota ja Joulua valmistella. Vaikka yhdessä masennuksen aallossa jo vannoin, että mitään Joulua ei tänä vuonna meillä vietetä niin se vain kummasti nyt alkaa edes vähän innostamaan, mutta ei sellaista kovaa Jouluhulluutta, kuin muina vuosina on minulla ollut (vanhemmat lukijat varmaan muistaa sen viime vuoden "winter wonderland-manian..heh") Tänä vuonna vietetään pienesti ja rauhallisesti.

Tänäänkin riittää kotihommia. Nyt rahattomana ei tule mentyä kotinurkkia pidemmälle, kun ei ole autossakaan bensaa ylimääräiseen. Eilen kävin kirppiksellä, pitkästä aikaa. Eli maanantaíhin saakka kotona. Mutta parempi mieli kun jaksaa jotain hommailla.

Toivottavasti sinullakin taas masennus antaisi tilaa paremmalle mielelle. Kiitos kun jaksoit tsempata minua, kun olin masentunut☺️❤️

Hyvää Viikonloppua!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.11.2014 klo 16:11

Olin päivällä liikenteessä osin tytön asioilla ja osin kaupoilla. Nyt on tulossa ilta, ja mua masentaa. Ja ahdistaa. Tekisi mieli satuttaa itseäni. En tiedä, millä lääke-kombinaatiolla tämä helpottaisi.

Mä vaan valitan... Päivä oli kiva. Ihan oikeasti se oli, mutta nyt olen ehkä vain väsähtänyt. Monta tuntia ihmisten parissa on uuvuttanut minut.

Tuntuu, että jotain pitäisi saada aikaiseksi. Ihan kuin se tekisi minut paremmaksi ihmiseksi.

Käyttäjä arka kirjoittanut 29.11.2014 klo 17:55

Hei!
Kirjoitin aamulla sinulle mutta taisi kadota. Hienoa kun olet saanut jouluverhot ikkunaan. Meillä ei sellaisia ole mutta olemme polttaneet kynttilää ja paistaneet joulutorttuja. Toivoisin niin kovasti että jouluna tulisi telkusta Jeesus-elokuva, olen joitakin nähnyt ja pitänyt kovasti. Ja kirkkoon aion mennä jos jaksan. Minulla on ikävä kyllä päiväosastohoitoa joulun molemmin puolin kun se alkaisi 15, 12. ja jatkuisi neljä viikkoa.Onneksi jouluviiko on vapaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.11.2014 klo 20:55

Mä täällä mietin sairaalaaan lähtemistä. Mutta kun on noita esteitä. Muuten varmaan istuisin jo päivystyksessä...😭

Käyttäjä arka kirjoittanut 30.11.2014 klo 10:28

Hei Jardin Prive!
Rukoilin äsken sinun puolestasi että ahdistuksesi ja masennuksesi vähenisi. Minullakin niitä on kyllä mutta semmoinen helpotus on tullut että tuo Levozin tuntuu auttavan nukkumaan. Sinähän saat nukuttua ihan hyvin, eikö vain? Mitä olet päivisin puuhaillut, oletko tehnyt käsitöitä tai lukenut? On toisinaan vaikea keksiä tekemistä näin eläkkeellä. Minun tekisi mieleni leipoa. Aion ostaa joululahjaksi itselleni kakkuvuoan. Koetetaan taistella yhdessä, kirjoittele!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.11.2014 klo 11:31

Eilinen olo jatkuu. Mun ei vain ole nyt mahdollista hakeutua sairaalaan.☹️