Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.11.2014 klo 10:12

Hei, Arka!

Sain eilen siivottua tai oikeammin järjesteltyä tavaroita sen verran, ettei se nyt ahdista niin kovin. Ommeltuakin sain vähän...

Tapaan tänään ystävääni, mikä tuntuu mukavalta.

En nyt osaa kirjoittaa enempää. Ahdistus ja masennus taitavat olla vyörymässä päälle. Luultavasti, jos joku minut nyt näkisi, näyttäisin väsyneeltä ja surullselta.

Hyvää tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.11.2014 klo 11:05

Päivä on pimeä ja harmaa, ja mun oloni on samanlainen. Tekisi viiltää ranteet auki, mutta tiedän, etten pystyisi siihen. Masentaa. Paljon.😞

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.11.2014 klo 17:14

Päivä on takana. Tai ainakin se vähän valoisampi aika...

Mua masentaa ja ahdistaa. Otin äsken lääkettä ahdistukseen. Sain lääkärin kiinni tänään. Kirjoitti uuden reseptin, ja vähän muokattiin lääkitystä.

Tuntuu, etten jaksa enkä tahdo elää. Olen miettinyt sitä, että jos sairastuisin nyt esim. ebolaan, haluaisinko siinä tilanteeessa parantua vai kuolla... 😑❓

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.11.2014 klo 11:56

Nukuin taas pitkään, yli yhdentoista. Kauppaan ja apteekkiin pitäisi päästä lähtemään.

Illalla jouduin nukkumaan mentyä nousemaan vielä ylös. En saanut unta, en pystynyt rauhoittumaan. Otin pari rauhoittavaa.

Taivaanrannassa kajastaa valoa, mutta ei tuota säätä valoisaksi voi sanoa. Kaipaan aurinkoa!

Mua ahdistaa ja haluaisin kuolla.☹️

Käyttäjä arka kirjoittanut 19.11.2014 klo 20:29

Hei Jardin Prive!
Rukoilin puolestasi. Toivon että ahdistuksesi lievenee. Hyvä että Sinulla on rauhoittavia, niistä on apua. Minulle ne ei antaneet enää rauhoittavia, päiväosastolle vaan määräsivät.Se ei ala vielä vähään aikaan. Onko sinulla olleet jouluvalot palamassa? Minä olen polttanut kynttilää. Sain viime yönä nukuttua, päivälläkin nukuin. Saa nähdä miten ensi yö menee. Onko tyttäresi luonasi?

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 20.11.2014 klo 09:11

Jardin Prive,

Kävin täällä lukemassa ja toivon sinulle voimia jaksaa tätä pimeää vuodenaikaa ja muutenkin. Minulla olisi vaikeaa saada arkea pelaamaan mitenkään nyt vaikeampana aikana ilman rauhoittavia. Kyllä niistä on hyötyä. Saa aina lepoa ahdistukselta ja synkiltä ajatuksilta.

Voimia🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.11.2014 klo 11:59

Hei, Arka ja AK!

Kiitos kun kirjoititte!🙂

Tyttö lähti aamusta kouluun, eikä tule mulle kuin ensi viikolla. Mä nukuin taas pitkään. Nyt ahdistaa. Mun pitäisi päästä rauhoittavista eroon, saada edes niiden ottamista vähennettyä, mutta suunta on nyt juuri toinen. Onneksi lääkäri edelleen kirjoittaa niitä mulle.

Käsitöitä pitäisi saada tehtyä. Onhan niitä kiva tehdä, mutta niin moni juttu on kesken, että se ahdistaa. Niiden tekemisen sijaan viilsin herättyäni. Ja haluaisin viiltää edelleen.

Nyt on halu kuolla. Pitänee ottaa siihen rauhoittavaa, jos olo ei pian helpota. En ole kuitenkaan tappamassa itseäni juuri nyt, mutta mieli tekisi.

Vastapäisen talon katto on valkoinen. Hitunen pakkasta. Mutta kaipaan aurinkoa!

Voimia teille kaikille tähän päivään!🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.11.2014 klo 16:06

Mulle on aina isoja juttuja soittaa lääkärille ja pyytää uusimaan/kirjoittamaan uusi resepti. Ne muutamat minuutit on oltava niin skarppina, että asiat menevät niinkuin mun mielestä pitää mennä. Mulla on vaihtunut juuri lääkäri. Alan kuitenkin vähitellen luottaa siihen, että hän tietää, mitä tekee. Että hän osaa hommansa. Kunnioitan jo hänen osaamistaan...

Tällä hetkellä toivon, että hän laittaisi mut sairaalaan. Sitä ei taida kuitenkaan tapahtua...

Käyttäjä arka kirjoittanut 20.11.2014 klo 17:36

Hei Jardin Prive!
Hyvä että olet saanut solmittua luottamuksellisen suhteen lääkäriisi. Minä pidän naislääkäreistä enemmän kuin miehistä, minulla on ollut molempia kun lääkärit ovat vaihtuneet koko ajan. Taas uusi lääkäri kun menen päiväosastolle, hän on onneksi nainen. Miten olet voinut? Minulla on ollut vähän parempi päivä, miehenikin huomasi sen. Tytär lähti kaverinsa luo yökylään. Mies pelaa pleikkaa. Minä olen lukenut paljon ja kuudelta tulee Master chef. Parempaa vointia sinulle! Kirjoittele!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.11.2014 klo 10:04

Hei, Arka!

Lääkäreiden vaihtuminen on ikävää. Juuri kun tottuu yhteen, tulee toinen. Mulla lääkärit on olleet pääsääntöisesti miehiä. Siihen olen tottunut, vaikkei noilla kai niin suurta eroa sukupuolen perusteella ole. Muuten voivat lääkärit olla kovinkin erilaisia.

Mulla särkee päätä ihan hirveästi, ja kohta pitää lähteä liikkeelle. Auts!

Kiva, kun sinulla oli eilen parempi päivä!!!😍

Voi hyvin!🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.11.2014 klo 15:43

Kävin hakemassa kortti-askartelu -tarvikkeita. Ja tarvikkeita pieniiin lahjoihin. Kotiin tullessa alkoi sataa lunta. Mutta pimeää on edelleen.

Käyttäjä arka kirjoittanut 22.11.2014 klo 03:28

Hei Jardin Prive!
Askarteletko joulukoristeita tai kortteja? Lähetätkö paljon joulukortteja. Minä en taida lähettää kuin kolme kun ei ole ihmisten osoitteet tallessa. Kirjeenvaihtokavereille kirjoitan kirjeet.
Mukavaa viikonloppua!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.11.2014 klo 12:00

Hei, Arka.

Miten jaksat, kun olet hereillä yöllä noin myöhään? Minä olisin aivan lopussa, jos en saisi nukuttua.

Teen parikymmentä korttia. Joku vuosi sitten tein tietokoneelle tiedoston, jossa on ihmisten osoitteet, ja niin, että voin tulostaa ne tarra-arkille. Ei tarvitse itse kirjoittaa osoitteita kuoriin.

Luultavasti jouluaskartelut jäävät tänä vuonna vähiin, ellei sitten vastaan tule joku ehdotttomasti tehtävä juttu. Viime jouluna taittelin paperitähtiä, ja ne saavat mennä tänäkin vuonna ikkunoihin.

Aloin jo eilen askartelemaan joulukortteja.

Nyt ahdistaa taas jo jonkin verran. Tekisi mieli ottaa yliannostus. Ehkä sen vielä teenkin.. Mutta en tappavaa. Haluaisin vain tietää, että vahingoitan itseäni jotenkin. Muutenkin kuin viiltelemällä.

Käsitöitä tuskastuttavan paljon kesken. Voisin yrittää tänään tehdä osan tilaustöistä pois alta. Se voisi helpottaa tilannetta. Vaikka senkin jälkeen jää yksi tilaustyö ja monta omaa juttua.

Nyt mua ahdistaa ja masentaa.😞

Voi hyvin.☺️❤️

Käyttäjä arka kirjoittanut 22.11.2014 klo 21:14

Hei Jardin Prive!
Kyllä minä jotenkin pärjään tämän unettomuuden kanssa. Toissayönä sain nukuttua aika hyvin. Mukava kun askartelet niitä joulukortteja. Ja ehkäpä jaksat vielä tehdä käsitöitäkin. Voimia sinulle, rukoilen että ahdistuksesi lievenee.Mukavaa sunnuntaita.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 23.11.2014 klo 09:09

Hei Jardin Prive,

Kiitos, kun olet tsempannut minua. Hienoa, että jaksat tehdä noita askarteluhommia. Itselläni ei tällä hetkellä riitä keskittymiskyky kuin tavallisiin kodin askareisiin, mutta ei esim. kirjojen lukemiseen, askarteluun, sisustamiseen (siis asetelmien tekemiseen).

Minulla on nyt jakso, että joudun ottamaan rauhoittavia joka päivä. Voi olla, että pärjäisin ilmankin, mutta oloni on parempi ja saan stressaavat ajatukset hallintaan paremmin, kun otan lääkettä. Tosin määrät aika kohtuullisia. Pari 5mg pamia tai temesta. En ota asiasta paineita, koska tiedän, että kun saan paineita pois niin tilanne muuttuu ja päivittäinen ottaminen jää pois. Olinhan tässä välissä jo monta kuukautta ilman. Temestaa en mielelläni ota, koska siitä vieroittautuminen on aika kovaa hommaa. Minulla ainakin oli sen jälkeen, kun olin pari vuotta käyttänyt päivittäin. Vieläkin otan tarvittaessa, enkä hauku sitä lääkettä, koska se on hyvin tehokas ja hyvä lääke varsinkin kovempaan ahdistukseen.

Kyllä minulla kuolema ja IM-ajatuksia on ollut nyt päivittäin. Välillä elämäni lopettamisesta itse ja välillä yleisesti vain kuolemasta ja kuolemanjälkeisestä elämästä. Niitä on aina minulla tähän vuodenaikaan (pimeä) ja nyt liittyen stressaaviin asioihin. Tähän aikaan vuodesta minulla ei saisi olla mitään ylimääräistä tai ahdistavaa mielen päällä tai ajatukset alkaa helposti menemään synkkään suuntaan. Mutta lääkkeiden avulla pärjään niiden ajatusten kanssa ja saan itseni pidettyä suhteellisen toimintakykyisenä, mikä sekin edesauttaa mielialaan, kun jaksaa hommailla edes jotain

Jaksamista sinulle ja voimia tulevaan viikkoon🙂🌻