Hei Jardin Prive,
Kiitos, kun olet tsempannut minua. Hienoa, että jaksat tehdä noita askarteluhommia. Itselläni ei tällä hetkellä riitä keskittymiskyky kuin tavallisiin kodin askareisiin, mutta ei esim. kirjojen lukemiseen, askarteluun, sisustamiseen (siis asetelmien tekemiseen).
Minulla on nyt jakso, että joudun ottamaan rauhoittavia joka päivä. Voi olla, että pärjäisin ilmankin, mutta oloni on parempi ja saan stressaavat ajatukset hallintaan paremmin, kun otan lääkettä. Tosin määrät aika kohtuullisia. Pari 5mg pamia tai temesta. En ota asiasta paineita, koska tiedän, että kun saan paineita pois niin tilanne muuttuu ja päivittäinen ottaminen jää pois. Olinhan tässä välissä jo monta kuukautta ilman. Temestaa en mielelläni ota, koska siitä vieroittautuminen on aika kovaa hommaa. Minulla ainakin oli sen jälkeen, kun olin pari vuotta käyttänyt päivittäin. Vieläkin otan tarvittaessa, enkä hauku sitä lääkettä, koska se on hyvin tehokas ja hyvä lääke varsinkin kovempaan ahdistukseen.
Kyllä minulla kuolema ja IM-ajatuksia on ollut nyt päivittäin. Välillä elämäni lopettamisesta itse ja välillä yleisesti vain kuolemasta ja kuolemanjälkeisestä elämästä. Niitä on aina minulla tähän vuodenaikaan (pimeä) ja nyt liittyen stressaaviin asioihin. Tähän aikaan vuodesta minulla ei saisi olla mitään ylimääräistä tai ahdistavaa mielen päällä tai ajatukset alkaa helposti menemään synkkään suuntaan. Mutta lääkkeiden avulla pärjään niiden ajatusten kanssa ja saan itseni pidettyä suhteellisen toimintakykyisenä, mikä sekin edesauttaa mielialaan, kun jaksaa hommailla edes jotain
Jaksamista sinulle ja voimia tulevaan viikkoon🙂🌻