Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.03.2019 klo 10:55

Vanhana astmaatikkona ja tytön suht uutena astmaatikkona, onko sulle kerrottu että astmalääke ja esim. Burana ei sovi yhteen?

Mä taidan kömpii suihkuun...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.03.2019 klo 14:37

Hei, Saloka! Eipä mulle tuosta lääkkeiden yhteensopimattomuudesta ole kukaan maininnut. Ongelma on vain se, etten halua käyttää Parasetamolia maksa-arvojen kohoamisen vuoksi. Eikä se myöskään tehoa läheskään yhtä hyvin kuin Burana. Kiitos kun kerroit. Pitää selvitellä asiaa... 😐

Käyttäjä kirjoittanut 10.03.2019 klo 15:13

Se on ihan henkilökohtaista käykö Burana astmaatikolle vai ei. Jos ei tule hengitysoireita, se käy.
Mulla ei ole astmaa mutta käytän kolmea astmalääkettä hengitysvaikeuksien vuoksi, burana ei lisää hengitysoireita.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.03.2019 klo 16:58

Kiitos tiedosta, Maanvaiva! En ole kokenut mitään haittaa Buranasta. On mulla yksi tuttu, joka on astmaatikko eikä käytä Buranaa. Mutta hyvä tietää, ettei mun tarvitse käydä vaihtamaan sopivaa lääkitystä.

Käyttäjä kirjoittanut 11.03.2019 klo 07:56

Kyllä nyt jäi vaivaamaan valelääkärinä esiintymiseni, koska mulla ei siis ole astmaa. Olen kuin norjalainen hiihtäjä ja vetelen astmalääkkeitä, että pystyn hiihtään.

Täältä löytyy faktatietoa
https://www.allergiahelsinki.fi/neuvonta/allergia-ja-astmaneuvonta/astma/
"Varottavia lääkkeitä

"Jotkut astmaatikot ovat yliherkkiä aspiriinille (asetyylisalisyylihappo) ja sen sukuisille särkylääkkeille (esim. Burana®). Silloin näiden lääkkeiden käyttöä on varottava. Kipulääkkeeksi voi useimmiten käyttää parasetamolia sisältäviä valmisteita. Sydän- ja verenpainelääkkeinä (ja silmänpaineen hoitoon) käytettävät beetasalpaajat voivat pahentaa astmaa."

Tuossakin sanotaan jotkut eli ei siis kaikki. Minulla on Seretide, Spiriva, Ventolide, Montelukast ja Histec ja voin syödä Buranaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.03.2019 klo 09:13

Kyllä sinä olet ihan pätevä valelääkäri, Maanvaiva! 😉 Mulla menee sekä beetasalpaajaa että Buranaa reseptillä, eikä lääkäri puuttunut astmalääkettä kirjoittaessaan kumpaankaan. Mun astmalääkkeeni on Flixotide Diskus.

Varasin ajan hoitajalle, jotta pääsen varmistamaan astmalääkkeen ottamisen tekniikan.

Nukuin viime yön taas levottomasti ja katkonaisesti. Vaikka nukuin yhteensä vajaat 11 tuntia, mua väsyttää edelleen. Edellinen yö meni aivan toisin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.03.2019 klo 10:09

Anteeksi. 😭

Kirjoitin vain mitä lääkäri mulle on sanonut. Mun kohdalla ainakin toi yliherkkyys on vaikka en ole astmalääkkeitä ottanukaan.

Ei ollu tarkoitus sotkee asioita.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.03.2019 klo 10:22

Hei, Saloka!!! 😍 Ei mitään hätää! Tiedän, että mun sukulaisella on astma ja hän ei voi käytää Buranaa... Olin siis itsekin tietoinen asiasta, vaikken sitä juuri nyt muistanut. Mutta hyvä kun asia selvisi... Pitää itse seurata omaa oloa...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.03.2019 klo 04:04

Taas heräämisen suhteen vakiotilanne. Nousin aikaisin, ja enää väsyttää pikkuisen. En halua mennä enää sänkyyn. Ohjelmaa tälle päivälle on jonkin verran.

Aloin eilen ompelemaan yhtä pääsiäishahmoa... en kuitenkaan noitaa... 😉

Kuntosalille olisi kiva mennä, mutta en pääse sinne mitenkään. Mulla olisi sinne laadittu harjoitusohjelma, mutta en pääse sitä hyödyntämään. Ainut keino olisi saada lääkärinlausunto siitä, että kuntosali kuuluu kuntoutukseeni ja vielä sen jälkeen saada KELA hyväksymään asia.

Nyt alkoi väsyttää enemmän. Pitäisikö sittenkin mennä vielä nukkumaan?! Pöh!

😴

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.03.2019 klo 19:16

Ahdistaa ja masentaa. On se vakio-olo. Tunnen itseni itsetuhoiseksi... En haluaisi istua tässä, elää... Totaali-paasto houkuttaa. Ei ravintoa lainkaan kurkusta alas. Eihän siihen suoranaisesti kuole, mutta...

No, se siitä...

---

Tunnen ensimmäistä kertaa vihaa yhtä ihmistä kohtaan. Siitä on mulle sanottu kai jo joskus terapiassa, mutta en ole koskaan ajatellut niin. Kaikki syyllisyys ja vika on ollut mussa. Ehkä niin ei olekaan...?

En tiedä, miltä se tuntuu?

Käyttäjä kirjoittanut 13.03.2019 klo 20:01

Hei JP.
Mietin ajattelemista ja sitä tilaa kuin ajattelu muuttuu työlääksi. Onko tuttua sinulle?
Aivankuin pääni tilalla olisi krääsää vaimentamassa ajatuksiani. Onko tuttua sinulle?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.03.2019 klo 10:48

Hei, Jaanas! 😍 Tarkoitatko esim sellaista, että kun eilen minä tavoitin ajatuksissani jotain olennaista, todennäköisesti jotain tosi tärkeää, enkä nyt enää tunnista sitä tai pääse eteenpäin sen miettimisessä... Ajatteluni on puuroa. En osaa ajatella. Olen pettynyt itseeni.

Käyttäjä kirjoittanut 14.03.2019 klo 15:01

Hei JP.
Juuri sitä tarkoitin. Ajattelu vaikeutuu kovasti, eikä kykene ohjailemaan ajatuksiansa. 🙂👍
Muuten minä pääsin työhön. Edustus ja myyntityötä. 🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.03.2019 klo 16:57

Hienoa, Jaanas! Onnea työn saannista!

Minä tein peruna-bataatti -paistoksen uuniin. Kypsymiseen menee aikaa varmasti yli kaksi tuntia. Laitoin proteiiniksi papuja ja Mifua. Olen vastaavan tehnyt kerran aikaisemminkin. Oli ihan hyvää.

Nyt mua taas masentaa. ☹️

Käyttäjä kirjoittanut 14.03.2019 klo 19:18

Hei JP.
Mikä sinua masentaa? Sanovat että masennuksesta kärsivät yleensä ihmiset joita ei ymmärretä riittävästi. 🌻🙂🌻