soroppi kirjoitti 2.3.2019 14:42
Hei JP, miten sämpylät onnistui? Miten tänään voit?
Mä havahduin viime viikolla siihen miten tärkeitä ihmiset on - että vaikka ei pystyisikään puhumaan siitä mikä on pielessä, niin sitten on vaan ihmisiä joiden seurassa on turvallinen ja hyvä olla. Niitä ihmisiä, joiden seurassa ei tarvitse esittää tai omaksua mitään roolia, jotka tietävät tarpeeksi ollakseen kyselemättä. Ja sitten vaan havahtuu siihen että on hymyillyt jo pitkään, ilman että huomasi miten se alkoi.
Olin aikeissa lähteä lenkille mutta ulkona on hirmuinen lumimyrsky, mistähän sekin tuli! Oikeastaan nälkäkin olisi, joten ehkä täytyy ajatella iltapäivän suunnitelmat uudestaan. Kuvittelin vähän ennen puolta päivää syödessäni, että mulla olisi vielä maha nyt vielä ihan täynnä, mutta ilmeisesti en syönyt niin paljoa. Olen tehnyt viime aikoina muutaman kerran purjopastaa (purjosipulia kypsennetään pannulla kerman kanssa -> helppo ja yllättävän maukas pastakastike), mutta voisin ostaa vähän täydennysruokavaroja.
Huomiselle ei onneksi ole mitään aikatauluja, erittäin tarpeellinen huilipäivä siis tiedossa. En osaa sanoa ei, vaikka kyllä on asioita joissa pitäisi tehdä niin.
Hei, Soroppi! 😍 Sämpylöistä tuli hyviä. Paistoin puolet taikinasta ensimmäisellä kerralla, seuraavan satsin taikinasta sitten vuorokautta myöhemmin. Eli taikina tosiaan kestää olla jääkapissa pitempäänkin. Vaikka hiiva tuoksuu kylmässä, eivät sämpylät ole kuitenkaan kypsinä tavallista hiivaisempia. Sämpylä on todella pehmeää sisältä!
Olin viime yön miehen luona yötä; illalla saunottiin. Tänään tultiin mun luo ja katsottiin eka kierros sekamäkeä yhdessä. Sitten mies lähti kotiinsa. Ja nyt olen yksin. En osaa tehdä mitään. Ei tunnu hyvältä.
Kiva, kun annoit vinkin tuosta purjo-pastasta! Pitää kokeilla! Mä ajattelin tehdä muunnelman aiemmin tekemästänä laatikosta. Aion laittaa siihen perunaa, bataattia, sipulia, ranskankermaa, mustapapuja, Mifua ja Quorn-rouhetta. Kerroksittain vuokaan ja sitten uuniin... Tein iltapäivästä taas sämpylätaikinan tekeytymään.
Läheiset ihmiset on tärkeitä. Nyt tuntuu olo kurjalta. Mies ei ole luonani. Tytön näen ensi viikolla. Se on ollut viime aikoina liian harvinaista. Ehkä itkisin, jos siihen pystyisin. En osaa nauttia tyhjästä ajasta. Tai ehkä niinä hetkinä, kun pystyn keskittymään käsitöihin. Haen kai kuitenkin silläkin hyväksyntää, luultavasti erityisesti itseltäni.