Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.02.2019 klo 16:07

Olen tänään saanut jotain aikaiseksi. Tiskasin loput astiat ja tein uutta tiskiä lisää, kun leivoin sämpylöitä. Käsitöitä en ole tehnyt. Ehkä tyhjää parempi, mutta ei paljon kuitenkaan.

Kela ahdistaa. 🙄

Käyttäjä kirjoittanut 12.02.2019 klo 20:25

Hei JP.
Kela on mahdoton yhtälö, siitä selviytymiseen tarvitsee paljon aikaa ja pienet tulot. Minulla on aina liian suuret tulot, kelalta. Eivät voi antaa lisää. 😴😯🗯️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.02.2019 klo 10:49

Totta turiset, Jaanas! Kela on ihan kauhea!

Nukuin viime yönä hyvin. Toisin kuin toissayönä. Nyt olin ehkä niin väsynyt, ja lääkkeet menivät kohdalleen. Soitin illalla päivystykseen. En tiedä, mitä tehdä. Siis itseni suhteen. Pitäisikö mun mennnä käymään päivystyksessä?

Tekisi mieli ulkoistaa päätökset jollekin ulkopuoliselle, mutta kai ne on tehtävä itse.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.02.2019 klo 08:04

Kuluneena yönä tuli valvottua. Mulla on aika hoitajalle puoliltapäivin. Väsyttää vähän, vaikka nukuin vielä ennen ylösnousua hetken. Kahvimaito on lopussa, mutta onneksi pystyn nykyään juomaan kahvia "raakanakin". Seuraavaksi on soitettava reseptien uusintaan.

En tiedä, mitä tästä elämisestä (lue: olemisesta) tulee. ☹️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.02.2019 klo 15:21

Tapasin lääkärin tänään. Lääkkeitä pitää vähentää. Ei ole lainkaan helppoa! Menen ehkä ensi viikolla sairaalaan viikoksi. Saadaan lääkkeen vähennys alkuun, ja tsekattua mun itsetuhoisuuus. Jos olen viikon poissa, mitä kaikkea jää väliin? Tuota en miettinyt lääkärin luona.

Kun nukuin toissa yön niin huonosti, en meinannut jaksaa nousta tänä aamuna.

Hoitoon kulkemiset ovat vaikeita. Se stressaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.02.2019 klo 15:45

Mä oon ite vähentäny lääkkeitä lääkärin tietämättä, tosin en rauhottavia. Niissä lukee ei joka päiväiseen käyttöön ja otan joka ilta. Muuten en saa unta. Muutenki tuntuu että syön turhaan noita nappeja. Yksi ei sula ollenkaan. Ainut mikä auttaa on noi rauhottavat, josta huomaan että jotain hyötyy olisi.

Ehkä on parempi että meet alkuun sairaalaan, ni sitten on parempi alkaa purkaa niitä lääkkeitä.

Mut tsemppii viikonloppuusi.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.02.2019 klo 18:53

Tsemppiä JP! Ehkä se lääkkeiden vähentäminen tosiaan olisi helpompaa sairaalassa, en tiedä. Itse varmaan tiedät parhaiten mikä tukee sun hyvinvointia pitkällä tähtäimellä.

Parempaa vointia ja rauhallisempia öitä toivotellen
s ☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.02.2019 klo 21:40

saloka kirjoitti 15.2.2019 15:45

Mä oon ite vähentäny lääkkeitä lääkärin tietämättä, tosin en rauhottavia. Niissä lukee ei joka päiväiseen käyttöön ja otan joka ilta. Muuten en saa unta. Muutenki tuntuu että syön turhaan noita nappeja. Yksi ei sula ollenkaan. Ainut mikä auttaa on noi rauhottavat, josta huomaan että jotain hyötyy olisi.

Ehkä on parempi että meet alkuun sairaalaan, ni sitten on parempi alkaa purkaa niitä lääkkeitä.

Mut tsemppii viikonloppuusi.

Hei, Saloka. Mulla kokeillaan toivottavasti jotain ahdistusta lievittävää... kun en saa enää käyttää Opamoxia tarvittavana. Nyt en ole vähentänyt itse lääkkeitä. Mutta tuo Opamox on paha...

Kiitos viikonlopun toivotuksista!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.02.2019 klo 21:57

soroppi kirjoitti 15.2.2019 18:53

Tsemppiä JP! Ehkä se lääkkeiden vähentäminen tosiaan olisi helpompaa sairaalassa, en tiedä. Itse varmaan tiedät parhaiten mikä tukee sun hyvinvointia pitkällä tähtäimellä.

Parempaa vointia ja rauhallisempia öitä toivotellen
s ☺️❤️

Hei, Soroppi.😍 Ei viikossa ehdi paljon vähentää. Mutta mun pitää pysyä vähennysohjelmassa tai mun Opamox-reseptiä ei uusita. Näin mua peloteltiin tänään... Ja se on ehdotonta. Täys-stoppia en kestäisi. Siitäkin lääkäri puhui, että lopetus voitaisiin tehdä myös viikossa, kahdessa. Mun lopetus on tosi hidas! Kumpi sitten on parempi... en lopulta tiedä... Mutta sen tiedän, että nopeampi tahti on pelottavampi!

Rauhallisempia öitä myös sinulle...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.02.2019 klo 10:16

Mietin yliannostuksiani ja liiallisten riskien ottamista. Kuinka tosissani olen ollut? Mahdollisuus kuolemaan on ainakin ollut.

Entä nyt...? Tällä hetkellä...?

En tiedä. Haluanko edes sairaalaan... Jos haluan kuolla, miksi olisin sairaalassa.... Liian monimutkaista!

Nyt olen vielä miehen luona. Hän nukkuu. Onneksi saa vielä nukuttua, vaikka mä jo nousin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.02.2019 klo 10:59

Silloin vuosi sit ku isä oli tosi pahana. Lääkäri antoi mulle anksilon reseptin. Sen avulla pääsin pois siitä ahdistuksesta. Sitä sai ottaa 3 päivässä, mä en tarvinu ku 2. Syksyllä taisin lopettaa koko lääkkeen. Mun perinteisesti, kerrasta.

Toivottavasti sulle löytyy ahdisstukseen joku sopiva ja hyvä lääke.

En tiä onko temesta ja rivatril laimempii kun opamox, mut lääkäri anto luvan niitäkin yhþäkäyttää. En ole kyl uskaltanu.

Anteeksi kirjoitusvirheet, just heräsin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.02.2019 klo 21:15

Hei, Saloka! 😍 En tiedä oikein noiden lääkkeiden vahvuuksista minäkään. On varmasti hyvä, kun olet varovainen käyttämään lääkkeitä. Koskeeko se sulla kaikkia lääkkeitä vai käytätkö jotain muita enemmän?

Mua ahdistaa nyt. Äsken tosin ahdisti enemmän. En ole ottanut tänään Opamoxia enempää kuin on kirjoitettu.

Olo tuntuu pelokkaalta ja levottomalta... 😞

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.02.2019 klo 10:43

Mä oon huono syömään ees särkylääkkeitä. Jotenki takaraivossa joku peikko sanoo et pärjään ilmanki ja et ne on myrkkyjä. Enemmän se sai huutamaan kun yhdestä lääkkeestä lihosin 70 kiloo. Haluaisin noi kaikki lääkkeet pois, vaikka tiedän etten ilman ehkä pärjää.
Mulla on näitä peikkoja päänsisällä. Niin lääke ku ruokakin.

Toivon ettet ota yliannostusta. Mä tiedän ja tunnen kuinka vaikeaa on, ku haluaa kuolla ja ei löydä sitä oikeaa "ovea" josta pääsis rauhaan niiltä ajatuksilta.

Käyttäjä kirjoittanut 17.02.2019 klo 12:06

Hei JP.
Sain lääkäriltä uuden reseptin ketopinoria. Joten nyt olen nukkunut hyvin. 😍
Kuinka sinä olet voinut? Joko olet sairaalassa tiputtamassa lääkkeitäsi pois? 😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.02.2019 klo 15:08

Hei, Saloka ja Jaanas! 😍 Olen kotona ainakin vielä. Eilen pystyin pysymään niissä Opamoxeissa, mitkä on mulle kirjoitettu. Ahdisti kuitenkin välillä aika paljonkin. Tai ehkä juuri siksi...?

En tiedä, tarvitsenko sairaalaa. Enkä sitä, miten sinne hakeutuisin. Joko aika olisi tehdä ratkaisu huomenna? Näin aamusta unta siitä, kuinka olin sairaalaan joutunut/päässyt. En tosiaan tiedä, mitä mun pitäisi tehdä! Mikä olisi parasta, miten voisin kohdella itseäni?! Entä, jos menisin sairaalaan ihan turhaan?! Ja maksaisin vielä siitä...!

Kaunis päivä, mutta minä pysyn vain sisällä. En halua ulos!

Kertokaa mulle, mitä mun pitäisi tehdä.